Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

05 okt 2011, 20:33

Deze foto van afgelopen zondag is ook niet verkeerd al is helaas de auto niet helemaal scherp.
Boven het blauwe van NL op het nummerbord zie je wel een musje in de grille steken, daar was niks meer van over :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

05 okt 2011, 20:59

Pinarello schreef:Hier een leuk filmpje net zo'n situatie Porsche tegen Cooper JCW etc........ Of ben jij Het Berthil ? :mrgreen:
Echt kikken :D

een wijs man zei ooit "Porscherijders wijken voor niemand" ... en hij had gelijk.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 okt 2011, 14:50

De Sprintex ligt klaar om gemonteerd te worden.
Ik heb zin om hem te monteren maar wacht toch even omdat ik anders niet naar de Ring kan zonder aangepaste software (en wellicht injectors) mocht het nog een aantal weekenden mooi weer geven dit najaar.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

07 okt 2011, 15:05

DAMN!
ookal een sprintex!
Jij en Dave gaan jullie eigen MIN-tourritten rijden? niemand die jullie nog kan bijhouden straks! :o

Hoe was de GRS bevallen op De Ring bij het warmere weer dit weekend?
Voldeed die aan de verwachtingen? Had je veel verlies ten opzichte van je A2W-IC?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 okt 2011, 15:11

BMX schreef:Hoe was de GRS bevallen op De Ring bij het warmere weer dit weekend?
Voldeed die aan de verwachtingen? Had je veel verlies ten opzichte van je A2W-IC?
Alweer 4 pagina's terug:
Berthil schreef:Vandaag buitentemperatuur 23 en maximaal gas geven is de IAT maximaal 68 graden geweest in de 5e versnelling met 200 km/h bergopwaarts gedurende een minuut gas geven. De ontstekingsvervroeging wordt daarbij terug geregeld van 32 naar 26. Dat is de stresstest voor de Mini. Dit is 15 graden meer dan de IAT van de waterkoeling onder deze omstandigheden. Met zegt altijd dat elke graad een pk is maar ik kan niet zeggen dat de Mini vandaag langzamer aanvoelde door de terug geregelde ontstekingsvervroeging. Ik denk echter dat de GRS (en elke andere niet watercooler) bij 30+ graden door de mand gaat vallen onder deze omstandigheden. Van anderen heb ik gehoord dat een IAT van 90 graden dan zomaar kan gebeuren. Dat ga je dan wel merken qua vermogen.

Het is ook zo dat de IAT veel sneller oploopt bij stilstaan dan de watercooler, maar ook weer sneller zakt. Vandaag veel moeten wachten voor de poortjes en dan loopt de IAT behoorlijk op naar 70 tijdens stilstaan. Maar dat was al bekend.

Ik ga de GRS proberen met de Sprintex als die er is. Als de GRS het niet aan kan bij warmere dagen dan 25 graden gaat toch de watercooler er weer op.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

07 okt 2011, 15:17

Berthil schreef:De Sprintex ligt klaar om gemonteerd te worden.
Ik heb zin om hem te monteren maar wacht toch even omdat ik anders niet naar de Ring kan zonder aangepaste software (en wellicht injectors) mocht het nog een aantal weekenden mooi weer geven dit najaar.

Afbeelding
Just my 2 cents, maar ik zou die 550's er in stoppen omdat er in Amerika al gebleken is dat boven de 6800 toeren de 330's en 380's over hun maximale bereik heen gaan en duty-cycle's halen van boven de 100% waarbij het vernevelpatroon onregelmatig wordt
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 okt 2011, 01:31

Afgelopen zondag op 3:29 al wiebelt het beeld nogal


En op 0:52, dezelfde camera wiebelaar :)
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

08 okt 2011, 16:25

ik zal er wel overheen gelezen hebben B, maar had je de auto al weer gewogen na alle afgelopen weight-mods?

j
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 okt 2011, 17:33

Nog niet, zal wel na de winter worden als ik ook het dak vervangen heb :)
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

08 okt 2011, 19:47

Berthil schreef:De Sprintex ligt klaar om gemonteerd te worden.
Ik heb zin om hem te monteren maar wacht toch even omdat ik anders niet naar de Ring kan zonder aangepaste software (en wellicht injectors) mocht het nog een aantal weekenden mooi weer geven dit najaar.

Afbeelding
Wat is nou presies het voordeel van deze compressor. Ik zie wel dat de waterpomp nu extern is (electrisch).
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

08 okt 2011, 19:51

Capabel om veel meer druk te draaien bij een lagere IAT is wat men beweert, efficienter en levert de boost op een eerder moment wat een stijging van vermogen en koppel oplevert
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

08 okt 2011, 19:55

De druk die een standaard eaton 45 met 17% poelie levert is al een beetje de max dacht ik.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

08 okt 2011, 19:57

Electrische waterpomp is ook wel een massive voordeel, toch minder kans op de shit die Franklyn had. ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

08 okt 2011, 20:02

En hoeveel is dat? 1,3-1,4 Bar?
Dat haal je met een Sprintex al met een 64 mm pulley, terwijl je ook goed een 60 mm kan monteren omdat de IAT kouder is en je dus meer Boost kan opbouwen. De onderblok kan met gemak meer druk aan.
Ik geloof dat de 60 mm richting de 1,6 bar gaat
Laatst gewijzigd door Anonymous op 08 okt 2011, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 okt 2011, 20:02

De Sprintex neemt 25% minder vermogen weg, heeft daardoor een lagere IAT en de druk is eerder voorhanden wat resulteert in een hoger en vroeger koppel en hoger eindvermogen.

Ik denk dat je de Sprintex als een Eaton met minstens een 19% pulley kan zien maar de energie opneemt en warmte genereert van een Eaton met 15% pulley.

Terug naar “Show your ride”