Boven het blauwe van NL op het nummerbord zie je wel een musje in de grille steken, daar was niks meer van over

een wijs man zei ooit "Porscherijders wijken voor niemand" ... en hij had gelijk.Pinarello schreef:Hier een leuk filmpje net zo'n situatie Porsche tegen Cooper JCW etc........ Of ben jij Het Berthil ?![]()
Echt kikken![]()
Alweer 4 pagina's terug:BMX schreef:Hoe was de GRS bevallen op De Ring bij het warmere weer dit weekend?
Voldeed die aan de verwachtingen? Had je veel verlies ten opzichte van je A2W-IC?
Berthil schreef:Vandaag buitentemperatuur 23 en maximaal gas geven is de IAT maximaal 68 graden geweest in de 5e versnelling met 200 km/h bergopwaarts gedurende een minuut gas geven. De ontstekingsvervroeging wordt daarbij terug geregeld van 32 naar 26. Dat is de stresstest voor de Mini. Dit is 15 graden meer dan de IAT van de waterkoeling onder deze omstandigheden. Met zegt altijd dat elke graad een pk is maar ik kan niet zeggen dat de Mini vandaag langzamer aanvoelde door de terug geregelde ontstekingsvervroeging. Ik denk echter dat de GRS (en elke andere niet watercooler) bij 30+ graden door de mand gaat vallen onder deze omstandigheden. Van anderen heb ik gehoord dat een IAT van 90 graden dan zomaar kan gebeuren. Dat ga je dan wel merken qua vermogen.
Het is ook zo dat de IAT veel sneller oploopt bij stilstaan dan de watercooler, maar ook weer sneller zakt. Vandaag veel moeten wachten voor de poortjes en dan loopt de IAT behoorlijk op naar 70 tijdens stilstaan. Maar dat was al bekend.
Ik ga de GRS proberen met de Sprintex als die er is. Als de GRS het niet aan kan bij warmere dagen dan 25 graden gaat toch de watercooler er weer op.
Just my 2 cents, maar ik zou die 550's er in stoppen omdat er in Amerika al gebleken is dat boven de 6800 toeren de 330's en 380's over hun maximale bereik heen gaan en duty-cycle's halen van boven de 100% waarbij het vernevelpatroon onregelmatig wordtBerthil schreef:De Sprintex ligt klaar om gemonteerd te worden.
Ik heb zin om hem te monteren maar wacht toch even omdat ik anders niet naar de Ring kan zonder aangepaste software (en wellicht injectors) mocht het nog een aantal weekenden mooi weer geven dit najaar.
Wat is nou presies het voordeel van deze compressor. Ik zie wel dat de waterpomp nu extern is (electrisch).Berthil schreef:De Sprintex ligt klaar om gemonteerd te worden.
Ik heb zin om hem te monteren maar wacht toch even omdat ik anders niet naar de Ring kan zonder aangepaste software (en wellicht injectors) mocht het nog een aantal weekenden mooi weer geven dit najaar.
Onze sponsors