Shag's Pure Silver R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 17:59

Das idd wel zuur Sjaak! :(

Mail Spenki eens voor die R112 replica's! Hij heeft ze ook volgens mij, misschien kun je er bij hem uitkomen voor een nette prijs :wink:

Succes! :D
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 18:19

Dat is inderdaad weer flink balen, zo'n onverwachte kostenpost. :(

Wel gaaf dat je nu gelijk voor R112 replica's gaat, ik vind de R112's de mooiste OEM 17 inch wielen. 8)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 18:25

volgens mij zijn die op martkplaats staan exact dezelfde replica's als die Spenki aanbiedt. Die op marktplaats kosten iig 425 per set.

De link had je al van me gehad Sjaak, maak zet 'm hier nog aar een keertje: http://link.marktplaats.nl/408505076
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 18:30

Op marktplaats heb ik de 112's ook besteld, worden waarschijnlijk morgen geleverd;-)[/list]
Afbeelding
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 18:31

Wel klote btw!
Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 18:54

dat zuigt big time zeg....maar die R112's zijn wel erg gaaf hoor!
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 19:24

wall-e schreef:dat zuigt big time zeg....maar die R112's zijn wel erg gaaf hoor!
X2 :lol:
MCS 2004
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jan 2011, 19:54

Nou lekker dan Sjaak dit is ook klote kost weer geld....... :?
burn rubber not your soul

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

04 jan 2011, 01:25

Jij komt ook iedere keer met rare verhalen om nieuwe mods uit te voeren zeg :lol: :lol:

Klote van die banden, maar geluk dat je er op tijd bij was!
klapband kan vervelend uitpakken, zeker bij hoge snelheid!! :shock:

ben zeer benieuwd hoe de R112's bij jou zullen staan 8)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Simoni
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 jan 2011, 09:50

Shag schreef:
sander_r53 schreef:Sjaak, ik zou ook kiezen voor chroom. Maar volgens mij komt dat goed 8)
Komt zeker goed, verwacht deze week de bestelling...vorig jaar al besteld maar boekhoudtechnisch was het voor hun makkelijker pas later door te voeren ofzo..beats me! :lol:

Wel weer een aardige tegenvaller... sinds een week of 2 zat er een soort van knikje in m'n stuur en begon de wagen naar rechts te trekken. Bij heel langzaam rijden om de omwenteling een knik, welke duidelijk voelbaar van rechtsvoor kwam, en bij sneller rijden werd deze knik ook sneller voelbaar/zichtbaar. Heel irritant !! vandaag onderweg naar Arnhem werd het nog veel erger, ben maar niet harder dan 80 gegaan omdat ik de zaak niet vertrouwde... bij thuiskomst gelijk naar de lokale bandenboer gegaan en de zooi laten nakijken. SOS

Die meneer daar dacht a.d.h.v. mijn verhaal aan een kromme velg.. dit terwijl ik die velgen afgelopen zomer gekocht heb (nieuw gepoedercoat met pirelli euforia's van 2x6 en 2x7mm) en er altijd probleemloos mee heb gereden. Stoepen pakken doe ik werkelijk NOOIT, daar ben ik altijd heel voorzichtig mee. Afijn, auto de brug op, blijkt het niet aan de velg te liggen maar aan het feit dat er op de rechtervoorband een MEGA knobbel zit... ding kan elk moment van m'n velg knallen volgens die dude. Andere wielen ook maar gecheckt, uiteindelijk 3 v/d 4 banden met een dikke bult... ik heb er zelf naast gestaan en het valt echt op. Je kan het zien en voelen. verklaart ook waarom op sommige momenten recent de auto als een gek trilde, en verder enkel "gelijkmatig" trilde (dus rechtsvoor welke het ergst is). Banden blijken uit 2003 te komen en hebben dan -gelet op de profieldiepte welke ruim voldoende is- zeer waarschijnlijk een hele tijd stil gelegen of heel veel stoepen gezien bij de vorige eigenaar :s

Heb dan ook maar besloten alle 4 de banden te laten vernieuwen, ik heb gekozen voor de continental sportcontact 3's (runflat) welke me 170,- p/s inlusief balanceren en montage gaan kosten. Aangezien ik nu toch bezig ben en al langere tijd verliefd ben op de R112's wil ik deze ook aanschaffen (die replica's van marktplaats) als het goed is hebben deze dezelfde waarde (op ET na) als de S-spokes waardoor die banden ook hierop passen.

Mijn 4 S-spokes, onlangs nog gepoedercoat, mogen dan ook de deur uit. Wat is hiervoor een redelijke prijs volgens jullie?

Heel verhaal, baal er stevig van en weet wel dat ik nooit meer buiten een vakgarage of clublid om gebruikte banden ga kopen. Je weet immers nooit wat er mee gebeurd is en dan ben je de Sjaak! :lol: :s
Er wordt inderdaad veel gezicht dat banden vanaf een 4 jaar oud eigenlijk beginnen afnemen in kwaliteit. Dat kan er ook mee te maken hebben. Ik merk het zelf ook bij mijn andere auto als die enkele weken niet gereden heeft dat de banden echt heel stroef lopen en hobbelen. Na wat rijden worden die dan terug soepel, maar ze moeten sowieso ook vervangen zijn. :)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2011, 10:52

thanks all, ben zelf ook wel benieuwd! 1 domper (we get used to it! :lol: ) is dat er op die replica 112's geen runflats gaan..of althans, ze kunnen er wel op alleen dan komt de runflat functie te vervallen. Dus zonde om dan 2x zoveel voor een band te betalen... mits ik de bandenorder nog kan cancellen, welke banden raden jullie dan aan als non-runflat? wil wel top kwaliteit (liefst blijf ik bij runflat maarja wie mooi wil zijn...)
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

04 jan 2011, 11:00

Ik ben altijd erg te spreken geweest over Michelins en Conti's, maar zou eigenlijk niet precies weten welke non-runflat je dan zou moeten nemen..
Pirelli's doen het bij m'n pa altijd erg goed, maar die heeft ze enkel nog als runflat gehad..

Ik ben niet zo thuis in alle specificaties van de banden.
Ik weet wel dat ik geen Bridgestone meer wil!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2011, 11:01

kleine aanpassing..volgens m'n lokale bandenboer is het flauwekul dat runflats niet zouden functioneren op replica's... volgens de leverancier van de replica's is dit echter wel het geval. dus A: ze passen wel, maar functioneren niet als RF. en B: ze passen én functioneren gewoon als RF op replica's... Nou weet ik het ook niet meer !! input PLZ !! :lol:
Ossie
The Calendar Guy

04 jan 2011, 11:10

Waarom RF's nemen, de gemiddelde kans op een lekke band is 1x op de 6 jaar.(bron ben ik effe kwijt)
Gewoon een bandenpech setje aanschaffen en Yokohama's bestellen. Super banden!
Ik wil geen andere meer. :wink:
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”