Mush's R52S JCW, help! p.39

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky

01 sep 2012, 23:00

8)

Cool dat je zelf aan het machinaal poetsen bent gegaan...echt een dikke cabbie zo...

Wanneer worden je wieltjes groen?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 sep 2012, 23:56

Cannuccia schreef:Hééé goed bezig geweest vandaag! 8) *glim glim*

Wat zal ie daar van opgeknapt zijn. Heb je de bal er nog een beetje af kunnen krijgen?
Was je aan het hooghouden jah? :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 sep 2012, 08:12

ik zou de randen gespoten houden want vind het erg vet staan 8) dus gewoon opnieuw laten spuiten :wink:
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 sep 2012, 08:33

Raymond schreef:

Wat zal ie daar van opgeknapt zijn. Heb je de bal er nog een beetje af kunnen krijgen?
Nee, ik raak niet zo snel meer een voetbal aan. Mijn voetbalcarriere was geen succes. We hebben overigens wel de VI gehaald en onze tegenstanders mochten bij studio sport komen :roll:
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2012, 09:08

GreyCooperS schreef:8)

Cool dat je zelf aan het machinaal poetsen bent gegaan...echt een dikke cabbie zo...

Wanneer worden je wieltjes groen?

Groen :shock:
burn rubber not your soul

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2012, 09:21

Cannuccia schreef:
Raymond schreef:

Nee, ik raak niet zo snel meer een voetbal aan. Mijn voetbalcarriere was geen succes. We hebben overigens wel de VI gehaald en onze tegenstanders mochten bij studio sport komen :roll:
VI is beter :P :P
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2012, 09:22

GreyCooperS schreef:8)

Cool dat je zelf aan het machinaal poetsen bent gegaan
Er is echt niks aan hoor Peet. Kom maar een keer langs, doen we dat ff.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 sep 2012, 10:08

blijft pokke veel werk ! voordat je de blanke lak zo warm hebt dat je de krassen eruit polijst ben je met een motorkap al wel een uur bezig :s
vind het fijn om zo'n dap te hebben maar het is pokke werk !
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 sep 2012, 10:10

hij is een beetje te veilig heb ik het idee ! want ik kom ook vaak bij schade bedrijf en kijk even mee hoe zei het doen en gaat veel makkelijker/sneller en gebruiken maar 1 soort pad.
met proffesionele polijst machine heb je de blanke lak veel sneller op temperatuur...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2012, 10:13

Ik heb niet gepolijst hoor! Maar ik had ooit zo'n polijst/waxmachine gekregen van Mats' vader. Die had 'm ooit gekocht maar nooit gebruikt. Gewoon zo'n goedkope van e.o.a. bouwmarkt. Eigenlijk heeft deze een veel te groot poetsding, want zodra er wat bollingen in het plaatwerk zit, slaat hij hele stukken over. Maar voor het eenvoudige poets/polijst/wax werk is best geschikt en het waxen ging iig een heel stuk sneller.

De reden dat ik hem geprobeerd heb, is dat de non -metallic lak blijkbaar erg zacht is. Hier in de straat staan alle jongetjes (inclusief die van mezelf) regelmatig te voetballen en de auto's vangen af en toe ook wel eens een bal op. Daardoor zaten er een paar fantastische bal-afdrukken met krassen op de zijkant van de auto. Dat kreeg ik handmatig niet weggepoetst/gekleid. Dus daarom dacht ik, ik probeer het eens met dat ding. En dat werkte met wat geduld dus wel. Dus ik denk dat ik t.z.t. wel zo'n DAP ga kopen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 sep 2012, 10:28

poetsen doe ik altijd met de hand want machine is onhandig.
dap is echt alleen geschikt voor polijsten zonder schade te kunnen aanrichten.
denk dat ik nog is een keer een echte polijstmachine ga aanschaffen :roll:
of 1 stap hoger als de dap 900
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2012, 10:33

Studio sport?? Wie kijkt dat nog ( op zondagavond 19u na dan ).
VI is idd beter, welke uitzending?

Speedy en ' ..poetsen... is pokke werk' ? :shock:
En dat voor iemand die bijna dagelijks aan de poets gaat. :D

Hoe staat het nu met de wieltjes Rob.. Of laat je ze toch zo?
Complimenten voor het poetswerk, staat er goed bij zo.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2012, 10:34

Ach, 90% van de krasjes krijg je er met de DAP900 wel uit. Voor die 10% ga ik geen rotary kopen. Maar ik ben dan ook niet zo precies als Daiel met poetsen.

En die schadebedrijven poetsen dan misschien wel de krassen eruit, maar vervolgens zit je met de hologrammen :rolleyes:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 sep 2012, 10:35

Wielen worden groen, alleen heb ik nu andere prioriteiten. Zoals inmiddels al een paar keer gezegd; de schokbreker rechtsvoor van de Dubman is kapot, dus eerst een schroefset voor de Dubman. Aangeizen ik niet elke maand 1500 euro heb ik liggen om aan de MINI's te spenderen, duurt het dus wat langer om de wielen groen te fixen.

Zo, nu duidelijk voor iedereen hoop ik.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 sep 2012, 10:36

polijsten is pokke werk :wink: de rest van alle detail werkjes zijn erg leuk om te doen :D

Terug naar “Show your ride”