R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2013, 23:27

Jij zal er voor die tijd je CatCam en 550's wel even in steken, niet?
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2013, 23:28

Daveke schreef:Jij zal er voor die tijd je CatCam en 550's wel even in steken, niet?
Si :) In die JCW kop meteen
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2013, 23:36

ARP kopbouten?
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2013, 23:36

Haha, k hoop echt voor jullie dat t nu goed gaat komen
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2013, 23:44

Jammer dat ik niet meekan, had het wel willen meemaken.
Heb je alleen een kop gekocht Raj? Ik had wel verwacht dat je meteen voor een compleet blok zou gaan.. :mrgreen:
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2013, 23:51

Steek die 550's er pas bij BR in, en rij als je de nieuwe kop, pakking en catcam erin hebt zitten rustig. Niet boven de 4000 toeren, en al zeker niet hard naar de 4000 toe, laat alles zich even zetten, en dat je niks sloopt op die wilde as met die kleine injectoren
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jan 2013, 17:24

Daveke schreef:Steek die 550's er pas bij BR in, en rij als je de nieuwe kop, pakking en catcam erin hebt zitten rustig. Niet boven de 4000 toeren, en al zeker niet hard naar de 4000 toe, laat alles zich even zetten, en dat je niks sloopt op die wilde as met die kleine injectoren
Ik wou maar tot 3000 toeren gaan :o
Komt helemaal goed :)!
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2013, 18:01

jeetje het zit jou ook echt niet mee! denk je eens wat goed te regelen....
dus nu naar een ander zie ik! je hebt groot gelijk, kijken of hij zijn roldeur wel open kan en niet je nummer vergeet! veel plezier, en ben benieuwt naar de resultaten!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 feb 2013, 20:18

Komende zaterdag ga ik samen met Sander naar Beek voor de rollerbankdag. Eens kijken wat de waardes zijn met alleen een 17% pully.

2 maart is het het dan écht zo ver! Dan zal BR-performance zijn magie los gaan laten op mijn bolide. Kan ik eindelijk weer fatsoenlijk invoegen ipv dat die bij ±5500 ineens gaat inhouden :mrgreen:

Maar ondanks dat het tjoenen niet echt is gelopen zoals gepland (ooit was er een datum in 2012!!!), ben ik toch nog wat modplannen begonnen.
Omdat ik een 2003 MCS heb, was er toen ooit keus uit een CD-speler of een cassette-speler met CD-wisselaar. Die laatste had ik. Werkt perfect! Totdat je in de huidige technologische wereld komt en een AUX-IN wil.
Dat doet die dus niet..
De oplossing: koop een andere radio! Daarom op zoek gegaan naar een facelift MP3-CD-speler.
Een letterlijk geluk bij een ongeluk zorgde voor mij een dergelijke radio. Prachtige OEM (fapfapfap voor de liefhebbers).
Geniet van de ultrascherpe, vooraf goed schoongemaakte lens zonder enige kras(jes):
Afbeelding

Uiteraard de groupbuy voor de "supercharged" badges gestart en bijna afgesloten.
De eerste foto's daarvan, kreeg ik vandaag gemaild:
Afbeelding

Mocht je het jezelf afvragen: het is totaaaaaal niet erg om bij een BMW-dealer stage te lopen voor je afstuderen!
Zo kwam er een X5 binnen voor de APK. Deze had echter vocht in de achterlichten van de achterklep. Erg vervelend want dan moeten ze worden vervangen. (sterker nog, beide zijden)
Dit type achtelicht:
Afbeelding

Dus ik vroeg of ik de oude lichten mocht hebben.. iedereen had vraagtekens boven hun hoofd en ik had er een grote lamp hangen!
Ik heb de lampen gedemonteerd om te ontdekken waarom er vocht in kon komen én omdat ik een bepaald onderdeel wilde hebben.
Zie hier een scuttle en het onderdeel:
Afbeelding

Voeg hieraan toe mijn nieuwe kleurthema: BLAUW!
Verassend hè? :mrgreen:
Wees gerust.. de nieuwe velgen worden niet weer blauw ;) Die worden zoals volgens planning gewoon brons.
Maar ik wil wel heeeeeel graag een blauwe BBK (toekomst), maar dat terzijde.
Gelukkig zijn er al wel andere mogelijkheden voor blauw.
Want voeg beide van de bovenste foto samen + een random blauw/wit ledje en je krijgt dit:
Afbeelding

Uiteraard ga ik nog even testen met verschillende kleuren en lichtsterktes. De bedoeling en zoals het nu ook al wel is, is dat je het wel kan zien maar geen licht af geeft.
De "supercharged" badge komt in het midden. Het licht komt achter/door de bovenste en onderste.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2013, 20:22

Lekker bezig Richard, prima toch die OEM radio?! :lol:

Zie je zaterdag chef!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 feb 2013, 20:25

Shag schreef:Lekker bezig Richard, prima toch die OEM radio?! :lol:
Radio is helemaal prima!
Ik heb niets met OEM.. maar de radio.. tsja.. ik heb gwoon nog geen vervanger gevonden die lekker staat! Dus tot die tijd lekker OEM :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 feb 2013, 20:59

marcel700 schreef::mrgreen: kicken he mien jong da beamer spul ofwa

Ook wel echt type dealer vocht = nieuwe lampen. Bij mij fohn erop kleine modificatie zodat er niet weer vocht in kom ... xD stealers... :P
Nouja.. ik zeg vocht, maar bedoel een glas water :lol:
In de achterklep zat ook een rivier.. Dus vervanging was wel nodig :P Is een bekend probleem dus zat coullance op
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

19 feb 2013, 21:05

Mooi resultaat die logo's en leuk idee zo, met die side scuttles.
In oranje misschien vervanger voor side markers :P
Afbeelding
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2013, 21:15

Goed bezig, stoer project die Side scuttles
R53 MCS HB / Pepper White

Terug naar “Show your ride”