Marcel.no...... Eindelijk knutsel weer !! :-)
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Marcel.no....R56 SD..proef passen winterwiel!!
denk dat je met een hoge smallere band veel meer grip hebt als 18 " en heel breed
- speedy
- NMC Legend
Bericht
winterband mini normaal toch echt veel smaller
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ok dan moet je het doen
Ik zeg het alleen omdat ik erover twijfel en zou zonde van het geld zijn en bijzonder irritant als het weer niet goed zou zijn.
setje r112 in het wit zou ook super staan en dan weet je zeker dat het goed is.

Ik zeg het alleen omdat ik erover twijfel en zou zonde van het geld zijn en bijzonder irritant als het weer niet goed zou zijn.
setje r112 in het wit zou ook super staan en dan weet je zeker dat het goed is.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
De regel is standaard. Zomerband breed = veel grip.
Winterband smal = veel grip in de sneeuw.
Een brede winterband gaat eerder "zweven" op de sneeuw ipv de sneeuw aanduwen en zo de grip pakken. Iets met hogere druk van de auto per cm2 oppervlakte.
Dat neemt niet weg dat iedere band weer anders is. En net wat je zegt, daar is de winter toch wel iets anders dan hier. Dus de bandenboer zal echt wel weten wat hij doet lijkt me zo.
Winterband smal = veel grip in de sneeuw.
Een brede winterband gaat eerder "zweven" op de sneeuw ipv de sneeuw aanduwen en zo de grip pakken. Iets met hogere druk van de auto per cm2 oppervlakte.
Dat neemt niet weg dat iedere band weer anders is. En net wat je zegt, daar is de winter toch wel iets anders dan hier. Dus de bandenboer zal echt wel weten wat hij doet lijkt me zo.
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Meeste grip ga je 100% beter genereren door de band/velg combi smal te houden.
Max 205 breed, maar je zou ook zeker 185/50-17 kunnen monteren.
Dunlop levert deze en kunnen op een 7j velg.
Loopt op zeker niet aan!!
Winterbandje (Sottozero van Pirelli) in 18 inch is 50% duurder dan die bovenstaande Dunlop....

Max 205 breed, maar je zou ook zeker 185/50-17 kunnen monteren.
Dunlop levert deze en kunnen op een 7j velg.
Loopt op zeker niet aan!!

Winterbandje (Sottozero van Pirelli) in 18 inch is 50% duurder dan die bovenstaande Dunlop....

- Erjen
- Bijna verslaafd
Bericht
18 inch winterband, heeft dat nog nut?
Bij de dealer hebben ze een mooie 17" 185/50 JCW velg
Bij de dealer hebben ze een mooie 17" 185/50 JCW velg

Uhr
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Snap niet zo goed wat ze toch doen met die 215 banden icm met een 45 wang op 7x17 inch bij die dealer daar.... Standaard is gewoon 205-45/17 en dan loopt er niks aan op een OEM wiel.
Als je dan een 1 cm bredere band op dezelfde J waarde velg gaat monteren dan gaat die a. breder staan en b. hoger staan omdat de wang sowieso al hoger is bij een 215 breedte dan bij een 205 breedte (plm. 5mm) maar ook omdat de band nog eens extra omhoog wordt geduwd omdat de velg net zo breed blijft. Dan is het risico op aanlopen dus al aanzienlijk groter, zowel in de breedte als hoogte. Qua prijs maakt het ook nagenoeg niks uit, of je nu een 205/45 of 215/45 dus wat dan de reden is van die 215/45 serie ???????? 215/40 zou ik me nog kunnen voorstellen omdat daar de verschillen wel heel klein zijn tov de 205/45 omdat de wang van een 215/40 lager is dan die van een 205/45 bandje.
marcel.no schreef:Alles i nog mogelijk.
Ik wil eerst de dealer laten zien dat t niets met de verlaging te doen heeft dat t nu aanloopt.
Ik heb samen met Louis gekeken maar in omtrek is het verschil tussen 215/45/17 en 215/40/17 al 7cm!!
Die ruimte kom ik nu gewoon te kort..
Dan kijk ik nog wel ff precies hoe en wat
Snap niet zo goed wat ze toch doen met die 215 banden icm met een 45 wang op 7x17 inch bij die dealer daar.... Standaard is gewoon 205-45/17 en dan loopt er niks aan op een OEM wiel.
Als je dan een 1 cm bredere band op dezelfde J waarde velg gaat monteren dan gaat die a. breder staan en b. hoger staan omdat de wang sowieso al hoger is bij een 215 breedte dan bij een 205 breedte (plm. 5mm) maar ook omdat de band nog eens extra omhoog wordt geduwd omdat de velg net zo breed blijft. Dan is het risico op aanlopen dus al aanzienlijk groter, zowel in de breedte als hoogte. Qua prijs maakt het ook nagenoeg niks uit, of je nu een 205/45 of 215/45 dus wat dan de reden is van die 215/45 serie ???????? 215/40 zou ik me nog kunnen voorstellen omdat daar de verschillen wel heel klein zijn tov de 205/45 omdat de wang van een 215/40 lager is dan die van een 205/45 bandje.

- speedy
- NMC Legend
Bericht
gasten zien je al aankomen.
niets te maken met verlaging dat het nu aanloopt? :-Dmarcel.no schreef:Alles i nog mogelijk.
Ik wil eerst de dealer laten zien dat t niets met de verlaging te doen heeft dat t nu aanloopt.
Ik heb samen met Louis gekeken maar in omtrek is het verschil tussen 215/45/17 en 215/40/17 al 7cm!!
Die ruimte kom ik nu gewoon te kort..
Dan kijk ik nog wel ff precies hoe en wat
gasten zien je al aankomen.
Onze sponsors