Winterbanden hebben nieuw een profieldiepte van 10mm en hebben een zachtere compound. Als je daar het hele jaar mee rijdt, gum je de eerste 5mm met gemak binnen 8000 tot 10.000km zo weg. Het lollige is dat het dan ook eigenlijk geen winterbanden meer zijn, in Duitsland wordt ze onder de 5mm gewoon gezien als zomerband en heb je dus wettelijk geen goede banden (in de wintertijd). Nou bieden ze dan nog altijd meer grip dan een reguliere zomerband, dus je kan ze nog steeds goed gebruiken in Nederland.
Kijk maar eens op MP hoeveel setjes winterbanden er aangeboden worden met nog 5mm profiel. Onbruikbaar voor Duitsland en dus worden ze massaal gedumpt. Boven de 7 graden slijten je winterbanden gewoon harder. Gelukkig voor jou Marcel daalt de temperatuur momenteel dramatisch snel. Aankomende nacht gaat het zelfs landelijk 5 graden vriezen las ik net...
Maar wat te doen in jou geval? Ik zou zeggen gooi je winterbanden er maar op, ik geloof er niet in dat het nog veel warmer gaat worden de komende tijd (10+ graden..)
Cabrio Black Eye Purple : ... Purple!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dank u beiden.
Marcel gaat morgenochtend even koude handjes halen (voorafgaand aan de Carchallenge rit).

Marcel gaat morgenochtend even koude handjes halen (voorafgaand aan de Carchallenge rit).

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dank u voor de adviezen. Winterbanden zijn geplaatst, marcel rust weer even uit op de bank
Aan mijn rechtervoorband (en enigszins ook de rechterachterband) was toch wel af te lezen dat ik vooral op rotondes niet echt zachtjes rijd.
Tijd voor invoeren van "het nieuwe rijden"
Nou nog een plekje zoeken om de velgen te laten herstellen (corrosie) en dan in de lente weer vers rubber en vernieuwde R90's eronder!

Aan mijn rechtervoorband (en enigszins ook de rechterachterband) was toch wel af te lezen dat ik vooral op rotondes niet echt zachtjes rijd.

Nou nog een plekje zoeken om de velgen te laten herstellen (corrosie) en dan in de lente weer vers rubber en vernieuwde R90's eronder!
Gr, Marcel
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo hard mogelijk door de bocht, scheelt veel benzine.
Geen onnodig gerem en geen onnodig gas geven na een bocht.
Doe je dus goed
Dat is de juiste interpretatie van het nieuwe rijden.Marcel Always Open schreef:Aan mijn rechtervoorband (en enigszins ook de rechterachterband) was toch wel af te lezen dat ik vooral op rotondes niet echt zachtjes rijd.
Doe je dus goed

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wielen gewoon zelf opknappen Marcel, dat kan jij echt wel!
MINI Dubman '07 PureSilver

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dank voor het vertrouwen Rob, maar Kunnen is een groot woord. De tijd ervoor hebben is zeker weten een groot probleem. De zekerheid dat het eindresultaat mooi is, een grote onduidelijkheid. Dus ik ga de wheelpeople maar eens benaderen voor wat prijsjes..
Er was echt een mega-verschil tussen de bandslijtage Linksvoor versus Rechtsvoor. Dat is echt structureel rotonde-werk
Linksachter en rechtsachter waren ook verschillend van elkaar maar daar viel het minder op.
PS: Vanvond foto's in dit topic van m'n nieuwe cabrio-muts !
Ready for winter!
mushrop schreef:Wielen gewoon zelf opknappen Marcel, dat kan jij echt wel!
Dank voor het vertrouwen Rob, maar Kunnen is een groot woord. De tijd ervoor hebben is zeker weten een groot probleem. De zekerheid dat het eindresultaat mooi is, een grote onduidelijkheid. Dus ik ga de wheelpeople maar eens benaderen voor wat prijsjes..
Vandaar al sinds jaar en dag het motto: Why straight when you can corner!!!Berthil schreef:Dat is de juiste interpretatie van het nieuwe rijden.Marcel Always Open schreef:Aan mijn rechtervoorband (en enigszins ook de rechterachterband) was toch wel af te lezen dat ik vooral op rotondes niet echt zachtjes rijd.
Doe je dus goed

Er was echt een mega-verschil tussen de bandslijtage Linksvoor versus Rechtsvoor. Dat is echt structureel rotonde-werk

PS: Vanvond foto's in dit topic van m'n nieuwe cabrio-muts !

Gr, Marcel
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hoofddeksel
viezerik
viezerik
Gr, Marcel
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Koala always open

Beste 10 dollar ooit besteed. Ik heb nog nooit zoveel leuke (en verbaasde) reacties gezien als met deze pet op.

Beste 10 dollar ooit besteed. Ik heb nog nooit zoveel leuke (en verbaasde) reacties gezien als met deze pet op.
Gr, Marcel
Onze sponsors