Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

09 mar 2007, 00:51

V8


iDD
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

09 mar 2007, 10:54

Haha! mooie woordspeling, Berthil :lol:

En die kleur van die krik is ook geen toeval :wink:

Gefeliciteerd met je prijs 8) 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

10 mar 2007, 19:50

Zit de nieuwe compressor erop? 8) ben wel benieuwd of je nu ook gelijk 0,3 Bar meer druk heb..
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

11 mar 2007, 13:51

Berthil schreef:Maar wees gewaarschuwd, je moet sterk in je schoenen staan al je éénmaal meer vermogen gevoeld hebt en daarna in je eigen Mini stapt en dan dat ook niet willen hebben :)
Inderdaad. Zelfkennis heeft me er tot nu toe van weerhouden in een Cooper S te rijden, anders ga ik er écht een willen.. :(
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

11 mar 2007, 17:52

Gisteren dus de nieuwe compessor er op. Daarvoor moest de oude (er op gekrompen) originele pulley van de nieuwe compressor er af, en dat ging helaas erg moeilijk, maar gelukkig uiteindelijk wel gelukt. Dat probleem is er dus niet meer met de nieuwe Alta pulley aangezien die er op geschroeft wordt.

Ik heb er gewoon geen woorden voor wat er nu uit dat 1.6 liter motorblokje komt. Soms draaien de wielen in de tweede versnelling boven de 5000 toeren nog door, op DROOG wegdek! Mooie is dat het meevalt met het op tilt slaan van de ECU door een overmaat aan compressorduk. Ik heb een paar keer tot 7000 toeren doorgetrokken en geen problemen, maar op een koude dag moet het haast wel problemen geven. De ingebouwde drukmeter geeft al 1 bar druk aan bij 4000 toeren en dat is goed te voelen. Mijn compressor zag er nog erg goed uit, geen schade aan de coating.

Helaas zijn vannacht wel mijn checkered flag ventieldopjes gestolen. Coen, aljeblieft niet vergeten mee te nemen volgende week? :)

De facelift compressor met zwarte coating:
Afbeelding

Uiteindelijk toch gelukt om deze pulley er af te krijgen:
Afbeelding

Toch weer even schrikken wat er allemaal weer af moet om een compressor te wisselen. Dat moet dus ook bij verwisselen van de waterpomp!
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

11 mar 2007, 17:56

Pfffff... jij had weer een lekker klusweekendje! :mrgreen: Zo te zien moest het er met groot geweld vanaf gehaald worden die pulley... :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3319
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

11 mar 2007, 18:00

Jeeeeemig, Berthil jij houdt wel erg veel van sleutelen hoor... Vooral die onderste foto dat de hele boel los ligt... Extreem! :shock: Geen boutjes overgehouden?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

11 mar 2007, 18:31

Er blijven meestal wel wat schroefjes over :)
Maar er lagen nog meer schroeven van een Mini die een nieuwe cilinderkop kreeg dus die heeft er straks misschien wat schroefjes van mij in :)

Maar nu is het klaar met dit soort heftige operaties :)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

11 mar 2007, 21:19

echt een super mini! echt heel knap wat je er allemaal al aan hebt gedaan, en de manier waarop! super oog voor detail en allemaal mooie kwalitatief hoogstaande onderdelen! super auto!

succes met verder tunen!
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

11 mar 2007, 23:07

:shock: :shock:
Verder heb ik weinig te zeggen, geweldig!!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

12 mar 2007, 08:05

Hoeveel druk heb je nu bij 7000 toeren? En je had toch al een 15% pulley erop zitten.. maakt dat zoveel uit dan die andere compressor? Hmm.. wil ook :) maar een Works heeft een 14,6% pulley dus die 0,4% zal niet veel uitmaken.. maarja, ik kom niet verder dan 1 Bar druk bij vol gas :?

(leuk trouwens www.r53.nl en je komt gelijk op jouw site uit :wink: )
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

12 mar 2007, 09:07

pfff klussie hoor.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

12 mar 2007, 09:46

Bij 7000 toeren is er om en nabij de 1,25 bar druk (bij 15 graden buitentemperatuur), dat is net boven de toegestane 1,15 maar kort er overeen mag wel. Kan ook zijn dat ik geluk heb en dat de drukmeter van de MINI zelf wat lager aangeeft. Ik ga binnenkort nog eens met de RMS meter op pad om de waardes van de Mini uit te lezen.

Maar de echte winst zit dus in de al aanwezige 1 bar druk bij 4000 toeren.

Het is mooi dat ik net op de grens zit want dan hoef ik niet het 'leugenkastje' te gaan monteren. Met het leugenkastje regelt de ECU niet het mengsel bij boven de 1,15 bar druk en kan het mengsel te mager worden, zeer gevaarlijk op autobahn ritten bij warm weer en topsnelheden.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

12 mar 2007, 10:09

Begint echt vormen aan te nemens van een MINI Cooper S F1 :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

12 mar 2007, 10:38

Ben benieuwd hoeveel pk die nu heeft! is het merkbaar deze upgrade? want dan kan het zo 10pk meer zijn..

Terug naar “Show your ride”