V8
iDD
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Inderdaad. Zelfkennis heeft me er tot nu toe van weerhouden in een Cooper S te rijden, anders ga ik er écht een willen..Berthil schreef:Maar wees gewaarschuwd, je moet sterk in je schoenen staan al je éénmaal meer vermogen gevoeld hebt en daarna in je eigen Mini stapt en dan dat ook niet willen hebben

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gisteren dus de nieuwe compessor er op. Daarvoor moest de oude (er op gekrompen) originele pulley van de nieuwe compressor er af, en dat ging helaas erg moeilijk, maar gelukkig uiteindelijk wel gelukt. Dat probleem is er dus niet meer met de nieuwe Alta pulley aangezien die er op geschroeft wordt.
Ik heb er gewoon geen woorden voor wat er nu uit dat 1.6 liter motorblokje komt. Soms draaien de wielen in de tweede versnelling boven de 5000 toeren nog door, op DROOG wegdek! Mooie is dat het meevalt met het op tilt slaan van de ECU door een overmaat aan compressorduk. Ik heb een paar keer tot 7000 toeren doorgetrokken en geen problemen, maar op een koude dag moet het haast wel problemen geven. De ingebouwde drukmeter geeft al 1 bar druk aan bij 4000 toeren en dat is goed te voelen. Mijn compressor zag er nog erg goed uit, geen schade aan de coating.
Helaas zijn vannacht wel mijn checkered flag ventieldopjes gestolen. Coen, aljeblieft niet vergeten mee te nemen volgende week?
De facelift compressor met zwarte coating:

Uiteindelijk toch gelukt om deze pulley er af te krijgen:

Toch weer even schrikken wat er allemaal weer af moet om een compressor te wisselen. Dat moet dus ook bij verwisselen van de waterpomp!

Ik heb er gewoon geen woorden voor wat er nu uit dat 1.6 liter motorblokje komt. Soms draaien de wielen in de tweede versnelling boven de 5000 toeren nog door, op DROOG wegdek! Mooie is dat het meevalt met het op tilt slaan van de ECU door een overmaat aan compressorduk. Ik heb een paar keer tot 7000 toeren doorgetrokken en geen problemen, maar op een koude dag moet het haast wel problemen geven. De ingebouwde drukmeter geeft al 1 bar druk aan bij 4000 toeren en dat is goed te voelen. Mijn compressor zag er nog erg goed uit, geen schade aan de coating.
Helaas zijn vannacht wel mijn checkered flag ventieldopjes gestolen. Coen, aljeblieft niet vergeten mee te nemen volgende week?

De facelift compressor met zwarte coating:

Uiteindelijk toch gelukt om deze pulley er af te krijgen:

Toch weer even schrikken wat er allemaal weer af moet om een compressor te wisselen. Dat moet dus ook bij verwisselen van de waterpomp!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Pfffff... jij had weer een lekker klusweekendje!
Zo te zien moest het er met groot geweld vanaf gehaald worden die pulley... 

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
echt een super mini! echt heel knap wat je er allemaal al aan hebt gedaan, en de manier waarop! super oog voor detail en allemaal mooie kwalitatief hoogstaande onderdelen! super auto!
succes met verder tunen!
succes met verder tunen!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoeveel druk heb je nu bij 7000 toeren? En je had toch al een 15% pulley erop zitten.. maakt dat zoveel uit dan die andere compressor? Hmm.. wil ook
maar een Works heeft een 14,6% pulley dus die 0,4% zal niet veel uitmaken.. maarja, ik kom niet verder dan 1 Bar druk bij vol gas 
(leuk trouwens www.r53.nl en je komt gelijk op jouw site uit
)

(leuk trouwens www.r53.nl en je komt gelijk op jouw site uit

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij 7000 toeren is er om en nabij de 1,25 bar druk (bij 15 graden buitentemperatuur), dat is net boven de toegestane 1,15 maar kort er overeen mag wel. Kan ook zijn dat ik geluk heb en dat de drukmeter van de MINI zelf wat lager aangeeft. Ik ga binnenkort nog eens met de RMS meter op pad om de waardes van de Mini uit te lezen.
Maar de echte winst zit dus in de al aanwezige 1 bar druk bij 4000 toeren.
Het is mooi dat ik net op de grens zit want dan hoef ik niet het 'leugenkastje' te gaan monteren. Met het leugenkastje regelt de ECU niet het mengsel bij boven de 1,15 bar druk en kan het mengsel te mager worden, zeer gevaarlijk op autobahn ritten bij warm weer en topsnelheden.
Maar de echte winst zit dus in de al aanwezige 1 bar druk bij 4000 toeren.
Het is mooi dat ik net op de grens zit want dan hoef ik niet het 'leugenkastje' te gaan monteren. Met het leugenkastje regelt de ECU niet het mengsel bij boven de 1,15 bar druk en kan het mengsel te mager worden, zeer gevaarlijk op autobahn ritten bij warm weer en topsnelheden.
Onze sponsors