Thnx voor de foto Brethil, dat ziet er vet uit. Ik denk dat ik die ook maar eens moet overwegen, alleen dan de zwarte uitvoering.
Wat betreft de ipod en bediening op het stuur, dat is mooi dat dat zo werkt. Kan ik in dat geval op het verlanglijstje laten staan.
Gr Kim
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ze zitten er op, bochtensnelheid minimaal twee keer zo hoog
Op de openbare weg merk ik er niet zoveel van, en dat is positief. Geen trillen, extra lawaai of nerveus gedrag bij hoge snelheden. In bochten is er bij gas geven duidelijk meer grip, de auto trekt zichzelf vanzelf wat meer naar binnen toe.
Ze staan nu op -1,5 graad camber, kan nog een stuk verder versteld worden zonder moeilijk doen want dat kan van bovenaf.
Ik ben benieuwd wat het woensdag op Zandvoort doet als ik wat meer op de grens kan rijden.
Ik ben ook nog bij Timmermans geweest maar helaas was Benito net even weg. Met een andere medewerker de nieuwe klaarliggende set bekeken en die was net zo geel, ik heb ze nu allebei achtergelaten. De medewerker heeft het ook naast ander JCW carbon gelegd en was het volkomen met me eens. Als Benito niet een juiste set kan vinden dan maar geld terug denk ik.
En passant trouwens ook een Cat Cam nokkenas besteld, maar daar zijn leverproblemen mee door de grote vraag dus dat duurt nog een maandje. Deze nokkenas geeft naast meer vermogen bovenin ook meer koppel. Het vermogen bovenin is echter minder dan bij een Schrick nokkenas.



Op de openbare weg merk ik er niet zoveel van, en dat is positief. Geen trillen, extra lawaai of nerveus gedrag bij hoge snelheden. In bochten is er bij gas geven duidelijk meer grip, de auto trekt zichzelf vanzelf wat meer naar binnen toe.
Ze staan nu op -1,5 graad camber, kan nog een stuk verder versteld worden zonder moeilijk doen want dat kan van bovenaf.
Ik ben benieuwd wat het woensdag op Zandvoort doet als ik wat meer op de grens kan rijden.
Ik ben ook nog bij Timmermans geweest maar helaas was Benito net even weg. Met een andere medewerker de nieuwe klaarliggende set bekeken en die was net zo geel, ik heb ze nu allebei achtergelaten. De medewerker heeft het ook naast ander JCW carbon gelegd en was het volkomen met me eens. Als Benito niet een juiste set kan vinden dan maar geld terug denk ik.
En passant trouwens ook een Cat Cam nokkenas besteld, maar daar zijn leverproblemen mee door de grote vraag dus dat duurt nog een maandje. Deze nokkenas geeft naast meer vermogen bovenin ook meer koppel. Het vermogen bovenin is echter minder dan bij een Schrick nokkenas.


- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Als het goed is valt volgens de kenners de bandenslijtage wel mee op 1,5 graad. Bij 2 graden en hoger gaat het veel harder.
De praktijk zal het echter uitwijzen.
Als ik nu kijk naar de bandenslijtage is bij de normale voorbanden de buitenkant meer afgesleten door het bochtenwerk. Als het goed is slijten de banden nu dus egaler af aangezien ze in de bochten met het negatieve camber vlakker belast worden op het buitenwiel waar de meeste belasting is. Misschien dat de slicks op weg naar het circuit verkeerd afslijten, dan is het inderdaad zaak de camber even op 0 te zetten. Ik ga het even goed in de gaten houden. Maar zo als met zoveel dingen, 'no pain no gain'.
Vanmorgen nog even door een bekend bochtje op weg naar mijn werk geknalt. Dat ging een stuk harder zonder dat de voorkant weggleed, kan dus nog harder
Er wordt door Timmermans een derde carbon dashboard besteld, hopen dat drie keer scheepsrecht is.
De praktijk zal het echter uitwijzen.
Als ik nu kijk naar de bandenslijtage is bij de normale voorbanden de buitenkant meer afgesleten door het bochtenwerk. Als het goed is slijten de banden nu dus egaler af aangezien ze in de bochten met het negatieve camber vlakker belast worden op het buitenwiel waar de meeste belasting is. Misschien dat de slicks op weg naar het circuit verkeerd afslijten, dan is het inderdaad zaak de camber even op 0 te zetten. Ik ga het even goed in de gaten houden. Maar zo als met zoveel dingen, 'no pain no gain'.
Vanmorgen nog even door een bekend bochtje op weg naar mijn werk geknalt. Dat ging een stuk harder zonder dat de voorkant weggleed, kan dus nog harder

Er wordt door Timmermans een derde carbon dashboard besteld, hopen dat drie keer scheepsrecht is.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Volgens mij ben je de eerste hier die met z'n camber gaat 'spelen'. Heb je nu ook meer last van spoorvorming op de snelwegen? (gewoon links blijven rijden
)

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Boven 2 graden camber kan wel resulteren in wat nerveuzer gedrag boven 200 km/h
Hier wat meer uitleg over camber, toespoor e.d.
Geen last van. Deze camberplaten corrigeren meteen het 'toespoor', anders zou je daar wel eens last van kunnen krijgen.mderijke schreef:Heb je nu ook meer last van spoorvorming op de snelwegen? (gewoon links blijven rijden)
Boven 2 graden camber kan wel resulteren in wat nerveuzer gedrag boven 200 km/h

Hier wat meer uitleg over camber, toespoor e.d.
Onze sponsors