Ik denk dat de meeste mij wel al zullen kennen, en misschien al de foto's in m'n gallery hebben gezien.
Maar aangezien al de mods (die al zijn gedaan en die er nog komen gaan),
leek het mij maar eens tijd om een "Show Your Ride" te gaan maken.
Dus bij deze mijn Mini Cooper S-je:
Hij komt eigenlijk uit duitsland, waar ik hem zag staan na een selectie te hebben gemaakt uit 3 verschillende S-jes
Helemaal strak geen krasjes of deukjes, en van binnen rook ie zelf nog naar het leer! Prachtig vond ik hem, maar aangezien ik nog m'n rijbewijs niet terug had gekregen kon ik er nog geen proefritje in maken.
Na wat verder gezocht te hebben kwamen we aan het einde van de dag toch weer bij de eerste terecht. Dus opgeladen dat ding en het hele proces van invoeren kon beginnen. Nog steeds geen rijbewijs dus ik had toch nog geen haast.
Hij was zolang gestald bij de garage die mij heeft geholpen met invoeren:
Toen was het eindelijk zover, en ik kreeg m'n roze papiertje terug, mijn eerste meters in de Mini. MIJN MINI!! Ik kon niet geloven hoe fijn dat reed en hoe raar het is om weer te rijden!
(Moet je eens proberen: 15 maanden niet autorijden en dan na die tijd weer achter het stuur kruipen! )
Het modifieën kan gebeuren ----> eerst die oranje knipperlichten eruit en vervangen door chrome, ook de originele "gele" stadslichten konden plaatsmaken voor de "witte" PIAA lampen, dit staat een stuk mooier bij de xenon-lichten.
Toen het echt werk! Wielen bestellen! Ik wilde 18" dus die zijn het geworden ook, met Pirelli's Pzero Nero banden 215/35 18:
en het resultaat:
Daarna de Ipod Ice-lik monteren voor de Nano:
Na de Birthdayrun, wat echt heel gaaf was om al die (allemaal) verschillende Mini's te zien
, had ik de smaak helemaal goed te pakken en kwamen er verlagings veren bij, en ze waren bij Beek Autoracing ook nog zo vriendelijk om gelijk de John Cooper Motorsport uitlaat te monteren (wat nog vies tegenviel), er komt wel een heeeeeel dik geluid uit! .
Daarna kreeg ik advies van wat mensen dat ie helemaal af zou lijken met wat Aero sideskirts, ik had zelf al de complete Aero kit in gedachten maar aanzien de hoge aanschafprijs heb ik daar nog even mee gewacht, totdat er die hele mooie aanbieding kwam voor de complete Aero Kits. Precies op tijd voor mij!
Nu alvast de skirts gemonteerd en hier het resultaat:
Ik zou zeggen, mensen bedankt voor de goeie ideeën en tips!
En tot meets......
Greetz,
Wint (aka Rob)
Nadat ik vanmiddag thuis kwam, had ik het opeens gehad.
Ik kon niet langer w88.
Dus ik aan de slag: "rare plastic schoefjes" losdraaien, nog wat schoefjes losdraaien, achteruitrijlicht demonteren, PDC sensoren losmaken, PDC sensorhoudertjes uit de bumper halen, en daarna alles weer monteren.
Zie hier het resultaat:
Zaterdag 30.09.2006, ik wordt wakker (met nog een lichte hoofdpijn), en zie nog m'n Aero voorbumper in de kamer liggen. Mooi in de Meguire's NXT.
Ik bel m'n maat op en een half uurtje later aan het werk:
dat ging toch nog behoorlijk vlot:
en een klein uurtje later:
even gewassen en nog zonder kenekenplaat ziet ie er zo echt strak uit....
Meer volgt
Ja woor, het is zover! (27.10.2006)
Ik heb BadSmini een mailtje gestuurd en gevraagd of ie een plakkenteken voor me kon maken, en....
Hier is ie! (maar zo te zien is ie iets aan de grote kant uitgevallen...)
Ik kreeg het echt niet over m'n hart om gaten in m'n nieuwe bumper te boren, dus dan ga je naar oplossingen zoeken.
En daar zag ik het, bij Beek: Een Donkervoort met een klein mooi plakplaatje.
Dat gaat hem worden, en met dank aan BadSmini, hier het resultaat.
Hij is precies een kwart van een gewone plaat, namelijk 5x26 cm.
Met dank aan Maaij, heb ik gister (12.02.'07) m'n Whalen-shiftknob besteld!
Gisteravod om 23:00 uur besteld, vanmiddag klaar!
dit is hem geworden:
Ik kan niet wachten tot ik hem heb!
Vrijdagavond (16.02.2007) even langs Ferdinand om wat spullen te bekijken, en wat ik zag beviel me wel
Zie hier het resultaat:
Op de Air Diverter zit een nozzle, die nog aangesloten moet worden op (bijvoorbeeld) de ruiten was-installatie, zodat bij hoge temperaturen er water op de radiator gespoten kan worden, zodat deze lucht sneller afkoelt.
De filter zuigt z’n lucht echt lekker aan, je hoort hem vanaf ongeveer 3000 RPM enorm fluiten!
Hier 2 filmpjes:
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3818866646[/GVideo]
en
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2823584140[/GVideo]
19.02.2007 is het tijd voor de volgende aanpassing...
Vanmorgen de auto bij de spuiter achtergelaten voor ten eerste de lichte parkeerschade die John Doe had achtergelaten op m'n achterbumper te laten fixen:
en hier, een klein uurtje later, al zonder achterbumper:
Verder nog wat kleine dingen....
Vandaag was ie al weer klaar.
Kom ik daar aan, krijg ik een mod te zien waar ik niet helemaal om gevraagd heb....
Zie hier:
Ik spuit gewoon over je alu-look stickertjes heen:
Dat wordt dus nieuwe bestellen (de parkeerschade is wel weg)
Randje meespuiten is geworden:
Spuit heel je gril wel ff (inclusief gril onder m'n kenteken):
Dus ook nieuwe bestellen maar....
Maar wel geslaagd zijn de randen om de koplamp heen:
en van verder:
Eindelijk waren ze binnen, en maar goed ook want als ik remde hoorde ik lelijke ijzer op ijzer geluidjes…
Uurtje of 10 vanmorgen (27.02) bij Beek, Klaas enthousiast vertellen over de veiling afgelopen zaterdag, maar ik stond natuurlijk al met m’n Tarox in m’n handen
Oke, wielen eraf en flut* maar.
Hier nog met originele set:
Oud en nieuwe schijven (voor) naast elkaar:
en hier de nieuwe gemonteerd:
Voor het monteren van de schijven en klauwen zijn geen spacers nodig, mede dankij m’n wielen.
Wel moesten de ankerplaten ruimte maken voor de dikkere schijven, dit kon weinig kwaad,
omdat deze schijven zo beter het vuil/stof kwijt konden.
De ruimte die overbleef tussen wiel en rem is nog zo’n goeie 2 mm
Al met al toch al snel 5 uurtjes bezig geweest inclusief de nieuwe schijven + blokken achter en RVS remleidingen voor + achter:
Daarna nog ff remvloeistof erin en ontluchten.
Het verschil is echt niet normaal..., niet zo gek als je ziet dat het standaard klauwtje maar 1 cilnder heeft en deze Tarox 6!
En de looks mogen er ook zijn:
Net terug in het land, en gelijk maar ff me pookje opgehaald.
Het demonteren viel me echt reuze mee, ik had me na al die verhalen van "jezelf knock out slaan" goed voorbereid, maar pookje was er zo af.
En zie hier de nieuwe Whalen pook:
Aangezien het toch een mooie dag was ben ik maar even (voor de verandering) m'n Mini wezen wassen en gelijk de nieuwe gaaslook sticker geplakt:
deze wil ik jullie ook niet onthouden :
Leuke nieuwe (kleine) mod vandaag uit de US gekregen:
Thanks Blont
En dan toch maar gelijk plakken.
Slechte kwaliteit maar het resultaat is duidelijk:
Gister stoeltjes gekregen, dus gelijk na het werk inbouwen.
De "oude" had ik er zo uit, geen probleem.
Maar toen begon het....
Wat een drama..., ik heb de oude railt over moeten zetten onder de JCW's.
Maar omdat er bijzonder weinig ruimte zit waar de torx schroefje de stoel op de rail houden kon ik geen ratel gebruiken, dus ik heb lopen tobben met het bitje en een baco!
Totaal 8 uur bezig geweest (inclusief kater)!
Maar ow ow ow, wat is het resultaat ernaar:
Ik ben weer blij!
Wat een rit...!!!
10,5 uurtjes over gedaan.
Dit keer had ik een andere tactiek als op de heenreis.
Ik wilde voor zo min mogelijk stops gaan, zodat ik lekker aan 1 stuk door kon rijden.
Dus moest ik iets doen wat eigelijk tegen m'n princiepes is...: Rustig rijden.
Ik had m'n perfecte cruise snelheid gevonden op 143 km per uur op de teller (138 op de TomTom), dan maakt de motor net 3500RPM en rijdt ie lekker zuinig.
Ik heb op een gemiddelde uitgekomen van 1:11
Niet slecht al zeg ik het zelf.
Zeker niet nadat wat ik in Frankrijk heb gedaan.
Komt ie:
Net na de rondweg van Parijs, zie ik een Porsche Boxter aankomen blazen met z'n alarmlichten aan, dus ik netjes aan de kant om ruimte te maken, en m'n voorligger ook.
Zie ik hem voorbij komen met 2 jonge gasten erin en direct daarachteraan een Citroen C4.
Dus ik dacht: He, maar dat is leuk!
Dat wil ik ook!
Die gasten reden echt als gekken, links ervoorbij, rechts ervoorbij, maakte allemaal niks uit.
Gekgenoeg kon ik die Boxter goed bijhouden (kan zijn omdat ze open reden, en dit de aerodynamica verziekte).
Al met al was het een ritje van een kilometer of 15 a 20 met een top van 233, en 3 keer raden wie er uiteindelijk voorop reed?
Tja, er is er maar 1 die Wint.
Wel 2 duimpjes gehad toen die jongens een afslag moesten hebben.
De rest van m'n rolletje Dextro had ik toen niet meer nodig!
Trouwens ook nog wat JCW Carbon gekocht.
Volgens mij een stuk goedkoper dan in NL:
Carboni, carboni, wat is het toch mooi....
Dinsdag op ebay besteld en via DPD.de kon ik zo m'n pakketje volgen en zien dat deze vanmiddag zou worden afgeleverd.
Dus thuis gekomen, gelijk maar ff uitgepakt:
En dus maar ff torx en schroef gepakt en zie hier 10 minuten later:
14.07.2007
Ik had er heel wat van verwacht, maar wat een eitje is dat monteren van een dashboard joh.
Je hebt alleen een Torx schroevendraaiertje nodig en een rateltje met doppie 10.
Anderhalf uur gefixt!
Hieronder wat foto's van de- en montagewerkzaamheden van heden middag (met een nog redelijk licht hoofd )
en zie hier het resultaat!
20.09.2007:
Vandaag ff naar Beek geweest, auto op de brug gezet en strippen maar:
Gelukkig was er toch nog een crankpulley beschikbaar met dank aan MightyMike , de Alta zat er zo op, en wat een verschil in gewicht!! :
Toen begon alleen het echte sleutelwerk, alle motorsteunen los en het blok opkrikken voor de compressorpulley, hier zonder:
en hier met pulley:
Daarna de software uitlezen en na wat aanpassingen van Paul op de standaard 15% pulley file.... --> knallen maar!
27.10.2007
Vanmorgen dus ff langs BadSmini.
Een een kleine 2,5 uur later stonden we dit buiten te bewonderen:
01.11.2007
Vanmiddag lekker bezig geweest bij Beek zeg....
Eerst dat hok maar eens op de bank
Paul kwam er inderdaad ook al snel achter dat m'n DSC lampje gaat branden bij 6500RPM.
Het DSC lampje ging branden omdat m'n crompressor teveel druk geeft bij dit toerental en bij 1,12 bar sprong er een soort beveiliging in die m'n DSC lampje liet branden en na verloop van tijd ook het lampje van m'n motormanagement.
Door een "neppertje" op de compressordrukmeter te zetten heeft Paul dit verholpen.
Beide lampjes branden nu niet meer.
Ook m'n inlaattemperatuur was aan de erg hoge kant, Paul kon op de bank niet volgas geven omdat de temperatuur heel snel opliep naar over de 80 gr C.
Morgen dus gelijk maar een andere intercooler bestellen.
Het dipje wat ik heb in z'n 6de versnelling is een soort begrenzer die gek genoeg alleen in z'n 6 ingrijpt vanaf zo'n 215km/u.
Om dit er uit te krijgen moet Paul er echt heel m'n software op napluizen en heeft ie m'n MINI zeker 2 dagen nodig, ik ben dus genoodzaakt om binnenkort maar een weekje Spanje te boeken, zodat ik m'n MINI bij Beek kan parkeren.
Toch maar even een grafiekje gemaakt, grote vermogenwinst en erg veel koppel erbij:
08.11.2007
Toevallig vanmiddag opgehaald bij de stealer:
Als het ff vlug heb gezien, heeft ie volgens mij 2 ribbels meer, en is ie wat dikker.
Ook de luchtstroom schijnt beter te zijn.
Van het weekend maar eens ff erin klussen.
09.11.2007
Ja hoor na 2 weken "geduldig" wachten was het vanmiddag dan eindelijk zo ver!
Vraag me niet hoe, want de koerier van de DPD belde me op dat zijn collega een ongeluk had gehad en dat hij onmiddelijk met de wagen terug naar Rotterdam moest, met nog maar 1 pakje aan boord!
Inderdaad die van mij dus! , dus ik ben gelijk naar m'n auto gevlogen en ben naar hem toe gereden om mijn pakketje maar zelf op te halen dan!
Ik moest hem nu namelijk echt hebben, zeker omdat ik maandag een afspraak heb voor de montage!
En hier is ie dan!!!!:
Yeah baby, wat ben ik blij met dat ding!
11.12.2007
Nou vanmorgen dan poging 3 gedaan voor de JCW spoiler.
En ja hoor, hij zit erop!
Net ff vlug ergens met een beetje licht met m'n telefoon alvast een fotootje geschoten:
Hier nog een fotootje met de canon:
21.12.2007
Zoals iedereen weet heb ik dus een aantal weken geleden de GP intercooler besteld, maar kwam met monteren dus een klein detail tegen wat ik over het hoofd had gezien...
Namelijk: de GP intercooler heeft 2 rijen koelribben meer dan de standaard S intercooler.
Euhm dilema dus, ik bellen naar de stealer en jawel, hij deed zijn naam eer aan, een GP Air diverter kost namelijk € 138,- EX BTW!!!
Voor een plastic dekseltje, wat niet eens optimaal aansluit op de motorkap!
Dat kan beter dacht ik dus, zo heeft het ook mogen zijn, beter!
Dankzij mijn vriend "The Woodster" heb ik nu dus een custom made airdiverter die beter aansluit als de originele van de GP, en uit RVS!
Zie hier het resultaat:
Heel erg netjes uit RVS plaat gelazerd en daarna hoeken gezet en op de lazer het ALTA logo gesneden.
Vanmiddag maar monteren!
Zo die zit!
Maar voorlopig toch maar op naar de volgende mod gegaan, ik dacht eerst dat het misschien een beetje te Sjonnie zou worden, maar ik moet zeggen dat het echt netjes staat.
(In het echt nog beter, foto is namelijk met m'n tel gemaakt.)
[/quote]
17.07.2008
Vandaag dus om 11.30 bij Beek, eerst eens ff kijken naar die remschijf.
Rechtsachter was overleden, dus de Tarox Racing eronder, deze hebben naast gleuven dus ook gaten:
dempers lagen natuurlijk ook al klaar, dus alleen maar even de veren overgezet en whoppah:
Alleen waren de stabilinks van Alta nog niet binnen..., als iets bij Alta in B.O. staat zal het nog wel een paar weken duren ben ik bang, dus daar komen we nog wel eens voor terug.
Voor zaten ze er ook zo op, en voorlopig maar aan de voorzijde op de zachtste stand gezet, als het ooit nog eens droog weer wordt ga ik het wel even uitproberen op een klaverblad ofsow.
Daarna nog even het uitlijnapparaat aan m'n wielen gehangen en tada, om 16.00 uur stond ik weer buiten.