Wint his story ------------> The story continues

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

Wint his story ------------> The story continues

21 sep 2006, 20:40

Beste mede mini-clubbers,

Ik denk dat de meeste mij wel al zullen kennen, en misschien al de foto's in m'n gallery hebben gezien.
Maar aangezien al de mods (die al zijn gedaan en die er nog komen gaan),
leek het mij maar eens tijd om een "Show Your Ride" te gaan maken.
Dus bij deze mijn Mini Cooper S-je:

Hij komt eigenlijk uit duitsland, waar ik hem zag staan na een selectie te hebben gemaakt uit 3 verschillende S-jes
Afbeelding
Helemaal strak geen krasjes of deukjes, en van binnen rook ie zelf nog naar het leer! :D Prachtig vond ik hem, maar aangezien ik nog m'n rijbewijs niet terug had gekregen kon ik er nog geen proefritje in maken.
Na wat verder gezocht te hebben kwamen we aan het einde van de dag toch weer bij de eerste terecht. Dus opgeladen dat ding en het hele proces van invoeren kon beginnen. Nog steeds geen rijbewijs dus ik had toch nog geen haast.
Hij was zolang gestald bij de garage die mij heeft geholpen met invoeren:
Afbeelding
Toen was het eindelijk zover, en ik kreeg m'n roze papiertje terug, mijn eerste meters in de Mini. MIJN MINI!! 8) Ik kon niet geloven hoe fijn dat reed en hoe raar het is om weer te rijden!
(Moet je eens proberen: 15 maanden niet autorijden en dan na die tijd weer achter het stuur kruipen! :wink: )
Het modifieën kan gebeuren ----> eerst die oranje knipperlichten eruit en vervangen door chrome, ook de originele "gele" stadslichten konden plaatsmaken voor de "witte" PIAA lampen, dit staat een stuk mooier bij de xenon-lichten.
Toen het echt werk! Wielen bestellen! :lol: Ik wilde 18" dus die zijn het geworden ook, met Pirelli's Pzero Nero banden 215/35 18:
Afbeelding
en het resultaat:
Afbeelding
Daarna de Ipod Ice-lik monteren voor de Nano:
Afbeelding

Na de Birthdayrun, wat echt heel gaaf was om al die (allemaal) verschillende Mini's te zien Afbeelding
, had ik de smaak helemaal goed te pakken en kwamen er verlagings veren bij, en ze waren bij Beek Autoracing ook nog zo vriendelijk om gelijk de John Cooper Motorsport uitlaat te monteren (wat nog vies tegenviel), er komt wel een heeeeeel dik geluid uit! :mrgreen: .
Afbeelding
Daarna kreeg ik advies van wat mensen dat ie helemaal af zou lijken met wat Aero sideskirts, ik had zelf al de complete Aero kit in gedachten maar aanzien de hoge aanschafprijs heb ik daar nog even mee gewacht, totdat er die hele mooie aanbieding kwam voor de complete Aero Kits. Precies op tijd voor mij!
Nu alvast de skirts gemonteerd en hier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou zeggen, mensen bedankt voor de goeie ideeën en tips!
En tot meets......
Greetz,

Wint (aka Rob) 8)

Nadat ik vanmiddag thuis kwam, had ik het opeens gehad.
Ik kon niet langer w88.
Dus ik aan de slag: "rare plastic schoefjes" losdraaien, nog wat schoefjes losdraaien, achteruitrijlicht demonteren, PDC sensoren losmaken, PDC sensorhoudertjes uit de bumper halen, en daarna alles weer monteren.
Zie hier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
:wink:
Zaterdag 30.09.2006, ik wordt wakker (met nog een lichte hoofdpijn), en zie nog m'n Aero voorbumper in de kamer liggen. Mooi in de Meguire's NXT.
Ik bel m'n maat op en een half uurtje later aan het werk:
Afbeelding
dat ging toch nog behoorlijk vlot:
Afbeelding
en een klein uurtje later:
Afbeelding
even gewassen en nog zonder kenekenplaat ziet ie er zo echt strak uit....
Afbeelding
Meer volgt :wink:

Ja woor, het is zover! (27.10.2006)
Ik heb BadSmini een mailtje gestuurd en gevraagd of ie een plakkenteken voor me kon maken, en....

Hier is ie! (maar zo te zien is ie iets aan de grote kant uitgevallen...) :wink:
Afbeelding

Ik kreeg het echt niet over m'n hart om gaten in m'n nieuwe bumper te boren, dus dan ga je naar oplossingen zoeken.
En daar zag ik het, bij Beek: Een Donkervoort met een klein mooi plakplaatje.
Dat gaat hem worden, en met dank aan BadSmini, hier het resultaat.
Hij is precies een kwart van een gewone plaat, namelijk 5x26 cm.
Afbeelding

Met dank aan Maaij, heb ik gister (12.02.'07) m'n Whalen-shiftknob besteld!
Gisteravod om 23:00 uur besteld, vanmiddag klaar! 8)
dit is hem geworden:
Afbeelding
Ik kan niet wachten tot ik hem heb!

Vrijdagavond (16.02.2007) even langs Ferdinand om wat spullen te bekijken, en wat ik zag beviel me wel ;)
Zie hier het resultaat:
Afbeelding


Op de Air Diverter zit een nozzle, die nog aangesloten moet worden op (bijvoorbeeld) de ruiten was-installatie, zodat bij hoge temperaturen er water op de radiator gespoten kan worden, zodat deze lucht sneller afkoelt.
De filter zuigt z’n lucht echt lekker aan, je hoort hem vanaf ongeveer 3000 RPM enorm fluiten! :D
Hier 2 filmpjes:

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3818866646[/GVideo]


en

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2823584140[/GVideo]


19.02.2007 is het tijd voor de volgende aanpassing...
Vanmorgen de auto bij de spuiter achtergelaten voor ten eerste de lichte parkeerschade die John Doe had achtergelaten op m'n achterbumper te laten fixen:
Afbeelding
en hier, een klein uurtje later, al zonder achterbumper:
Afbeelding
Verder nog wat kleine dingen.... :wink:

Vandaag was ie al weer klaar.
Kom ik daar aan, krijg ik een mod te zien waar ik niet helemaal om gevraagd heb....
Zie hier:
Ik spuit gewoon over je alu-look stickertjes heen:
Afbeelding
Dat wordt dus nieuwe bestellen (de parkeerschade is wel weg) :wink:
Randje meespuiten is geworden:
Spuit heel je gril wel ff (inclusief gril onder m'n kenteken):
Afbeelding
Dus ook nieuwe bestellen maar....
Maar wel geslaagd zijn de randen om de koplamp heen:
Afbeelding
en van verder:
Afbeelding

Eindelijk waren ze binnen, en maar goed ook want als ik remde hoorde ik lelijke ijzer op ijzer geluidjes… :s
Uurtje of 10 vanmorgen (27.02) bij Beek, Klaas enthousiast vertellen over de veiling afgelopen zaterdag, maar ik stond natuurlijk al met m’n Tarox in m’n handen ;)
Oke, wielen eraf en flut* maar.
Hier nog met originele set:
Afbeelding

Oud en nieuwe schijven (voor) naast elkaar:
Afbeelding

en hier de nieuwe gemonteerd:
Afbeelding
Voor het monteren van de schijven en klauwen zijn geen spacers nodig, mede dankij m’n wielen.
Wel moesten de ankerplaten ruimte maken voor de dikkere schijven, dit kon weinig kwaad,
omdat deze schijven zo beter het vuil/stof kwijt konden.
De ruimte die overbleef tussen wiel en rem is nog zo’n goeie 2 mm
Afbeelding

Al met al toch al snel 5 uurtjes bezig geweest inclusief de nieuwe schijven + blokken achter en RVS remleidingen voor + achter:
Afbeelding
Daarna nog ff remvloeistof erin en ontluchten.
Het verschil is echt niet normaal..., niet zo gek als je ziet dat het standaard klauwtje maar 1 cilnder heeft en deze Tarox 6!
En de looks mogen er ook zijn:
Afbeelding
Afbeelding

Net terug in het land, en gelijk maar ff me pookje opgehaald.
Het demonteren viel me echt reuze mee, ik had me na al die verhalen van "jezelf knock out slaan" goed voorbereid, maar pookje was er zo af.
En zie hier de nieuwe Whalen pook:
Afbeelding
Aangezien het toch een mooie dag was ben ik maar even (voor de verandering) m'n Mini wezen wassen en gelijk de nieuwe gaaslook sticker geplakt:
Afbeelding
deze wil ik jullie ook niet onthouden :wink: :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuke nieuwe (kleine) mod vandaag uit de US gekregen:
Afbeelding

Thanks Blont

En dan toch maar gelijk plakken.
Slechte kwaliteit maar het resultaat is duidelijk:
Afbeelding

Gister stoeltjes gekregen, dus gelijk na het werk inbouwen.
De "oude" had ik er zo uit, geen probleem.
Maar toen begon het....
Wat een drama..., ik heb de oude railt over moeten zetten onder de JCW's.
Maar omdat er bijzonder weinig ruimte zit waar de torx schroefje de stoel op de rail houden kon ik geen ratel gebruiken, dus ik heb lopen tobben met het bitje en een baco! :s
Totaal 8 uur bezig geweest (inclusief kater)! :cry:
Maar ow ow ow, wat is het resultaat ernaar:
Afbeelding
Afbeelding
:D
Ik ben weer blij! :wink:

Wat een rit...!!!
10,5 uurtjes over gedaan.
Dit keer had ik een andere tactiek als op de heenreis.
Ik wilde voor zo min mogelijk stops gaan, zodat ik lekker aan 1 stuk door kon rijden.
Dus moest ik iets doen wat eigelijk tegen m'n princiepes is...: Rustig rijden.
Ik had m'n perfecte cruise snelheid gevonden op 143 km per uur op de teller (138 op de TomTom), dan maakt de motor net 3500RPM en rijdt ie lekker zuinig.
Ik heb op een gemiddelde uitgekomen van 1:11
Niet slecht al zeg ik het zelf.
Zeker niet nadat wat ik in Frankrijk heb gedaan.
Komt ie:
Net na de rondweg van Parijs, zie ik een Porsche Boxter aankomen blazen met z'n alarmlichten aan, dus ik netjes aan de kant om ruimte te maken, en m'n voorligger ook.
Zie ik hem voorbij komen met 2 jonge gasten erin en direct daarachteraan een Citroen C4.
Dus ik dacht: He, maar dat is leuk! :lol:
Dat wil ik ook! 8)
Die gasten reden echt als gekken, links ervoorbij, rechts ervoorbij, maakte allemaal niks uit.
Gekgenoeg kon ik die Boxter goed bijhouden (kan zijn omdat ze open reden, en dit de aerodynamica verziekte).
Al met al was het een ritje van een kilometer of 15 a 20 met een top van 233, en 3 keer raden wie er uiteindelijk voorop reed? :wink:
Tja, er is er maar 1 die Wint.
Wel 2 duimpjes gehad toen die jongens een afslag moesten hebben.
De rest van m'n rolletje Dextro had ik toen niet meer nodig! :D
Afbeelding
Trouwens ook nog wat JCW Carbon gekocht.
Volgens mij een stuk goedkoper dan in NL:
Afbeelding

Carboni, carboni, wat is het toch mooi....
Dinsdag op ebay besteld en via DPD.de kon ik zo m'n pakketje volgen en zien dat deze vanmiddag zou worden afgeleverd. :lol:
Dus thuis gekomen, gelijk maar ff uitgepakt:
Afbeelding

En dus maar ff torx en schroef gepakt en zie hier 10 minuten later:
Afbeelding
Afbeelding

14.07.2007


Ik had er heel wat van verwacht, maar wat een eitje is dat monteren van een dashboard joh.
Je hebt alleen een Torx schroevendraaiertje nodig en een rateltje met doppie 10.
Anderhalf uur gefixt! :D

Hieronder wat foto's van de- en montagewerkzaamheden van heden middag (met een nog redelijk licht hoofd :wink: )
Afbeelding
Afbeelding

en zie hier het resultaat! :D


Afbeelding
Afbeelding

20.09.2007:

Vandaag ff naar Beek geweest, auto op de brug gezet en strippen maar:

Afbeelding

Gelukkig was er toch nog een crankpulley beschikbaar met dank aan MightyMike 8), de Alta zat er zo op, en wat een verschil in gewicht!! 8) :

Afbeelding

Toen begon alleen het echte sleutelwerk, alle motorsteunen los en het blok opkrikken voor de compressorpulley, hier zonder:

Afbeelding

en hier met pulley:

Afbeelding

Daarna de software uitlezen en na wat aanpassingen van Paul op de standaard 15% pulley file.... --> knallen maar! 8)

27.10.2007

Vanmorgen dus ff langs BadSmini.
Een een kleine 2,5 uur later stonden we dit buiten te bewonderen:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Ziet er niet echt stom uit dachten wij zelf! :wink:

01.11.2007

Vanmiddag lekker bezig geweest bij Beek zeg....
Eerst dat hok maar eens op de bank :wink:

Afbeelding

Paul kwam er inderdaad ook al snel achter dat m'n DSC lampje gaat branden bij 6500RPM.
Het DSC lampje ging branden omdat m'n crompressor teveel druk geeft bij dit toerental en bij 1,12 bar sprong er een soort beveiliging in die m'n DSC lampje liet branden en na verloop van tijd ook het lampje van m'n motormanagement.
Door een "neppertje" op de compressordrukmeter te zetten heeft Paul dit verholpen.
Beide lampjes branden nu niet meer. :)
Ook m'n inlaattemperatuur was aan de erg hoge kant, Paul kon op de bank niet volgas geven omdat de temperatuur heel snel opliep naar over de 80 gr C.
Morgen dus gelijk maar een andere intercooler bestellen.
Het dipje wat ik heb in z'n 6de versnelling is een soort begrenzer die gek genoeg alleen in z'n 6 ingrijpt vanaf zo'n 215km/u.
Om dit er uit te krijgen moet Paul er echt heel m'n software op napluizen en heeft ie m'n MINI zeker 2 dagen nodig, ik ben dus genoodzaakt om binnenkort maar een weekje Spanje te boeken, zodat ik m'n MINI bij Beek kan parkeren. :wink:
Toch maar even een grafiekje gemaakt, grote vermogenwinst en erg veel koppel erbij:

Afbeelding

08.11.2007
Toevallig vanmiddag opgehaald bij de stealer:

Afbeelding

Als het ff vlug heb gezien, heeft ie volgens mij 2 ribbels meer, en is ie wat dikker.
Ook de luchtstroom schijnt beter te zijn.

Afbeelding

Van het weekend maar eens ff erin klussen. 8)


09.11.2007

Ja hoor na 2 weken "geduldig" wachten was het vanmiddag dan eindelijk zo ver!
Vraag me niet hoe, want de koerier van de DPD belde me op dat zijn collega een ongeluk had gehad en dat hij onmiddelijk met de wagen terug naar Rotterdam moest, met nog maar 1 pakje aan boord!
Inderdaad die van mij dus! :| , dus ik ben gelijk naar m'n auto gevlogen en ben naar hem toe gereden om mijn pakketje maar zelf op te halen dan!
Ik moest hem nu namelijk echt hebben, zeker omdat ik maandag een afspraak heb voor de montage! :wink:
En hier is ie dan!!!!:

Afbeelding

Yeah baby, wat ben ik blij met dat ding!
:mrgreen:

11.12.2007

Nou vanmorgen dan poging 3 gedaan voor de JCW spoiler.
En ja hoor, hij zit erop! :D
Net ff vlug ergens met een beetje licht met m'n telefoon alvast een fotootje geschoten:

Afbeelding

Hier nog een fotootje met de canon:

Afbeelding


21.12.2007

Zoals iedereen weet heb ik dus een aantal weken geleden de GP intercooler besteld, maar kwam met monteren dus een klein detail tegen wat ik over het hoofd had gezien...
Namelijk: de GP intercooler heeft 2 rijen koelribben meer dan de standaard S intercooler.
Euhm dilema dus, ik bellen naar de stealer en jawel, hij deed zijn naam eer aan, een GP Air diverter kost namelijk € 138,- EX BTW!!!
Voor een plastic dekseltje, wat niet eens optimaal aansluit op de motorkap! :s
Dat kan beter dacht ik dus, zo heeft het ook mogen zijn, beter!
Dankzij mijn vriend "The Woodster" heb ik nu dus een custom made airdiverter die beter aansluit als de originele van de GP, en uit RVS! 8)
Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg netjes uit RVS plaat gelazerd en daarna hoeken gezet en op de lazer het ALTA logo gesneden.
Vanmiddag maar monteren! :D


Afbeelding

Zo die zit! :)

Maar voorlopig toch maar op naar de volgende mod gegaan, ik dacht eerst dat het misschien een beetje te Sjonnie zou worden, maar ik moet zeggen dat het echt netjes staat.
(In het echt nog beter, foto is namelijk met m'n tel gemaakt.)

Afbeelding[/quote]

17.07.2008

Vandaag dus om 11.30 bij Beek, eerst eens ff kijken naar die remschijf.
Rechtsachter was overleden, dus de Tarox Racing eronder, deze hebben naast gleuven dus ook gaten:

Afbeelding

dempers lagen natuurlijk ook al klaar, dus alleen maar even de veren overgezet en whoppah:

Afbeelding

Afbeelding

Alleen waren de stabilinks van Alta nog niet binnen..., als iets bij Alta in B.O. staat zal het nog wel een paar weken duren ben ik bang, dus daar komen we nog wel eens voor terug.
Voor zaten ze er ook zo op, en voorlopig maar aan de voorzijde op de zachtste stand gezet, als het ooit nog eens droog weer wordt ga ik het wel even uitproberen op een klaverblad ofsow. :wink:

Afbeelding

Daarna nog even het uitlijnapparaat aan m'n wielen gehangen en tada, om 16.00 uur stond ik weer buiten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wint op 24 jan 2015, 18:50, 31 keer totaal gewijzigd.
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

21 sep 2006, 20:43

Wint dat ziet er heel gaaf uit zo :-PP

Wie weet kom ik je nog eens tegen op het eilandje hier :wink:

Toppie Mini
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

21 sep 2006, 20:46

Echt een mooie black beauty Mini. 8)

Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

21 sep 2006, 20:47

Hoi Rob

Je hebt de smaak goed te pakken. Erg mooie MINI hebt je. Uitlaat, aerokit, velgen zijn echt 8) en natuurlijk je haaienvin :)

Getint glas zal ook erg goed staan. Achter is al getint zo te zien?

Keep on modding.
Laatst gewijzigd door Maaij op 21 sep 2006, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

21 sep 2006, 20:48

Lekker dik MINItje!!
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

21 sep 2006, 20:50

Mooi Rob! Begint erop te lijken.. :-PP nu nog een tuningkitje.. :mrgreen:
(maarre.. wat had je gedaan? 15maanden zonder rijbewijs?? Bumperkleven met 230km bij een politieauto?? :?
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

21 sep 2006, 20:52

Wauw, dat ziet er weer lekker uti zeg. Ben benieuwd straks met de aerobumpers. :P :-PP
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

21 sep 2006, 20:58

Erg mooi gedaan allemaal en een leuk verhaal :)
Top auto :-))
Gebruikersavatar
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 1526
Lid geworden op: 19 aug 2006, 15:31

21 sep 2006, 21:11

Mooooooii!!
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

21 sep 2006, 21:12

Superstrak S'je! Staat mooi te blinken :)
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

21 sep 2006, 21:18

Very nice senor!!! :wink: :mrgreen:

Hij klinkt ook zo lekker bruut onder dat bruggetje bij Carnisse-Vest!!! :wink:

:rijden
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

21 sep 2006, 21:22

Wat voor veren hebt je eronder?
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

21 sep 2006, 21:26

Ik ben ook wel benieuwd hoe je het '15 maanden' voor elkaar hebt gekregen. Ik ken wel een meisje die ook voor 13 maanden haar rijbewijs kwijt was. 180 door de schiphol tunnel en bijdehand doen tegen de agenten...


Lekker aan het modden man! Gaat ook al rap zo. Ik ga nog achter lopen!


iDD
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

21 sep 2006, 21:28

Mooie auto!!!

Vraagje: Heb je toevallig de s-spoke velgen nog te koop?
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

21 sep 2006, 21:36

Hans schreef: (maarre.. wat had je gedaan? 15maanden zonder rijbewijs?? Bumperkleven met 230km bij een politieauto?? :?

Ghehehehe :lol: , nee man.
Ik ben 2 keer gepakt binnen 14 dagen met meer dan 50km-tjes te hard op de snelweg.... :(
Tja, ik heb er ff voor moeten boeten, maar ik ben het allemaal al weer aardig aan het inhalen hoor. :wink:

@marcelclemens: Wielen al verkocht aan een mini-clubster.
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”