Even wat stof eraf blazen... letterlijk dan, want de auto stond al bijna een half jaar stil. Accu was al wat slecht, en dat wordt er natuurlijk niet beter op als je de auto weinig gebruikt. Tel daar het plezier wat ik met de Mégane beleef bij op, en dan ben je zomaar een paar maanden verder.
Van de week maar ff actie ondernomen, en de oude accu uitgebouwd. Dat had nogal wat voeten in de aarde, want het kofferbakslot is alleen elektronisch te bedienen, en dat gaat natuurlijk niet met een lege accu. Normaal zit er onder de achterbank een handmatige kabel voor noodgevallen, maar omdat dit oorspronkelijk een Cooper was (met de accu voorin) heb ik die niet. Dus lekker met m'n boosterpack achterin geklauterd.
Meteen maar een exemplaar met hogere capaciteit besteld, gaat het waarschijnlijk weer een hele tijd goed:
Startte eigenlijk probleemloos, na een minuutje of 2 stationair liep ie zoals altijd. Rustig ff naar de pomp gereden, beetje lucht erbij in de bandjes en het stof eraf gespoten:
Daarna een flink stuk warmgereden, en binnendoor weer terug. Stiekem toch leuker dan ik verwachtte... Ja, je mist een bult power en het sper zoals in de Mégane, maar daar krijg je wel meer het kart-gevoel van MINI voor terug. Bij de verkeerslichten nog een nieuwe Giulia losgereden, en toen was het wagentje weer helemaal mijn vriendje.
Ik wil toch wel een paar kleine dingen doen:
- Hij mist nog steeds wat druk (en dus vermogen) bovenin, terwijl de supercharger in principe bij meer toeren alleen maar meer druk zou moeten leveren. Eerst maar eens een nieuwe (en verbeterde) bypassvalve monteren, en als dat niet helpt toch maar een nieuwe supercharger.
- De huidige stoel, een Cobra Suzuka Pro, is mij eigenlijk net wat te smal. Zou prima moeten zijn voor mijn broekmaat 33, maar door het vele fietsen/hardlopen zitten m'n benen wat klem. Denk dat ik dan ook meteen 2 dezelfde stoelen ga monteren, op rails.
- Hoewel ik de wielen nog altijd super vind staan, zou ik wel iets meer bodemvrijheid willen. 16" met 205/50-16 lijkt me wel mooi, en dan meteen met een iets hogere ET. De scrub radius is nu naar mijn mening wat teveel van het goede.
Iig wat "food for thought"...
Hier een klein filmpje van gisteravond:
Martijn's Coopertje (covermodel P185)
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
- Pboy_007
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Almere
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Staat er mooi bij man. En ben een fan van die wieltjes staan er super mooi onder
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Wat een heerlijk agressieve machine is het
De drukopbouw stopt toch ook een keer? Dan heeft de motor net zo veel lucht nodig als dat er word aangeleverd. Dacht dat mijn drukopbouw toen stopte rond de 5000rpm
Hoeveel druk draai je? En hoeveel verwacht je nog te halen?
De drukopbouw stopt toch ook een keer? Dan heeft de motor net zo veel lucht nodig als dat er word aangeleverd. Dacht dat mijn drukopbouw toen stopte rond de 5000rpm
Hoeveel druk draai je? En hoeveel verwacht je nog te halen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Coopertje
Ik haal nu max net zo'n 1 bar, terwijl dat met 17% pulley zo'n 1,2 zou moeten zijn. Ik zal even proberen om een log te maken met Dashcommand.
Hier zie je het vrij goed, dit is met fellere nokkenas, spruitstuk en JCW-injectoren etc:
De (oude) manier van meten bij Beek is misschien niet perfect, maar prima te vergelijken met bijvoorbeeld deze twee:
Hier zie je het vrij goed, dit is met fellere nokkenas, spruitstuk en JCW-injectoren etc:
Ik snap wel dat het een keer ophoudt, maar het voelt nu echt moeizaam bovenin, schakelen bij meer dan 5500rpm loont gevoelsmatig niet echt. Tot dat punt is ie wel lekker vlot.MartijnGizmo schreef:[...]
En vervolgens het vermogen meten, want ja, dat wil je dan toch een keer weten:
https://farm1.staticflickr.com/765/2236 ... 2f1c_z.jpg
Dat viel toch wat tegen... Althans, mij maakt het resultaat niet zoveel uit, hij loopt prima, maar de compressor heeft er boven de 6000rpm wat minder zin in dan eigenlijk zou moeten:
[...]
De (oude) manier van meten bij Beek is misschien niet perfect, maar prima te vergelijken met bijvoorbeeld deze twee:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Die van jou piekt inderdaad en zakt dan langzaam in qua koppel.
Het tweede plaatje is het nóg extremer te zien.
Kan het niet de intercooler zijn? Dat de iat te hoog oploopt en dus vermogensverlies optreed.
Het tweede plaatje is het nóg extremer te zien.
Kan het niet de intercooler zijn? Dat de iat te hoog oploopt en dus vermogensverlies optreed.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Zal ik ook even loggen, maar zit gewoon een GRS Motorsport version + diverter op. Hij jojoot trouwens ook nogal rond de 2500rpm, ook een verschijnsel van versleten BPV's volgens mij.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Dat zou zomaar eens de boosdoener kunnen zijn. Qua IC moet je wel goed zitten denk ik.
Gelukkig is zo'n BPV maar een klein klusje :')
Gelukkig is zo'n BPV maar een klein klusje :')
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Beilen
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Wat bedoel je precies met jojo-en? Ik heb rond dat toerental een beetje een hikkerig bokje erin zitten... Waar ga je een BPV bestellen? Is voor mijn blokje misschien ook wel een idee om 's te vervangen.MartijnGizmo schreef:Hij jojoot trouwens ook nogal rond de 2500rpm, ook een verschijnsel van versleten BPV's volgens mij.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Log gemaakt, maar de OBD-output is een beetje langzaam bij een R50... Zo ongeveer om de seconde een update, veelte weinig voor een nauwkeurige meting, maargoed. Volgas in 3, van lage toeren tot de begrenzer, druk in BAR vs toerental:
Lijkt enigszins mee te vallen zo, maar het voelt ook niet iedere keer even erg. Riem en pulley heb ik ook al ff bekeken, ziet er niet uit alsof die slipt.
Hier nog eentje met IAT in graden Celsius vs RPM, max 48 graden, niets aan de hand:
Lijkt enigszins mee te vallen zo, maar het voelt ook niet iedere keer even erg. Riem en pulley heb ik ook al ff bekeken, ziet er niet uit alsof die slipt.
Hier nog eentje met IAT in graden Celsius vs RPM, max 48 graden, niets aan de hand:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Boutjes van de pully een geprobeerd aan te draaien? Die waren bij mij ooit eens los gelopen... Hoorde ik in eerste instantie niets van, maar hield wel ineens in soms
Schiet me ineens te binnen
Schiet me ineens te binnen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Heb ik ook al vaker gecheckt, maar zaten gewoon ramvast telkens. BPV gaat nu gewoon eerst, mocht dat niet voldoende zijn, dan een verse FL-charger erop. Deze heeft er nu ook zo'n 165dkm op zitten volgens mij...
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Met mijn huidige r53 en dus fl-charger haalde ik een tijdje terug 17,2 psi (1,17 bar). Met mijn vorige r53 haalde ik ook iets van 14,5 psi (1 bar) dat was een pre-fl. Misschien dat die chargers iets minder draaien? (of ik had ook een slechte te pakken)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Martijn's Coopertje (stof eraf P172)
Zit wel wat verschil in door de coating, maar dat is zo'n 1 PSI geloof ik.
Onze sponsors