Even een beetje stof afblazen! Wel wat dingetjes gebeurd de laatste maanden. Allereerst weer probleemloos door de APK!
Toen de rit in de kop van Limburg gereden:
Wat genieten met dat mooie weer!
Afgelopen winter heb ik van davy een r56s setje remmen overgenomen. Na wat rijpen in de garage, schoonmaakwerk en een likje verf zijn ze er vorige week ondergekomen! Merk nog niet zo veel verschil, heb ook nog niet echt veel gereden en geremd.
Vandaag naar Roy geweest om maar eens ff naar de oliedruppels op de garagevloer te laten kijken. Eerst de carterpanpakking vervangen en de o-ring van de krukassensor.
Ook kwamen we tot de ontdekking dat mijn vaatje van de koelvloeistof en mn motorsteun lekken. Ook zit 1v/d draagarmrubbers op z'n einde dus Na Roy z'n welverdiende vakantie gaan we daar maar eens mee aan de slag. Ook vervangen we dan direct de kleppendeksel pakking, nokkenassensor ring en pakkingen bij het oliefilter huis. In het kader van als de boel toch los ligt. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Mini Cooper S Tim
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Mini Cooper S Tim
Jammer dat er het een en ander vervangen moet worden, maar daarna kan je wel weer helemaal genieten van de MINI! De tweede foto is ook weer een bewijs dat je gewoon een glimlach krijgt als je in MINI's rijdt.
- Timini
- Be Mini
- Locatie: Borne
Bericht
Re: Mini Cooper S Tim
Na een flink aantal maanden maar eens even een update:
Zoals in mijn vorige bericht aangegeven was de bedoeling een aantal pakkingen en rubbers te vervangen.
Toen Dr. Spenkelink terugkwam van zijn vakantie is hij begonnen met het een en ander te vervangen:
- O ring nokkenas sensor
- O ring filterhuis
- Pakking oliefilterhuis
- Kleppendekselpakking
- Expansievat koelvloeistof
- Motorsteun
- Draagarmrubbers vervangen voor powerflex
Dit heeft allemaal goed uitgepakt, geen druppel olie meer op de garagevloer!
Ook leek ie wat beter in te sturen met de nieuwe draagarm rubbers!
Toen weer lekker gaan genieten van de MINI. In oktober nog even een lekker ritje gedaan in het mooie Twente samen met m'n broertje en z'n nieuwe fiets!
Maar toen de volgende ellende: Op 3/4 van de rit begon de MINI ineens moeilijker te lopen en ging het motormanagement lampje branden! Motor liep nog wel dus voorzichtig naar huis gereden. Als ik wat meer gas wou geven begon ie toch flink te stotteren. Auto maar weer in de garage gezet en 3 dagen later maar ff langs Dr. Spenkelink. Onderweg schakelde ie ook nog eens 1 cilinder uit dus moest wel wat mis zijn. Ff samen gekeken en bleek van 1 van de cilinders de bougie erg slecht te zijn en leek er iets vloeistof op de zuiger te zitten. Was dus wel wat verdenking van kapotte koppakking oid. Eerst nieuwe bougies erin en liep weer prima! Dus op naar huis. Onderweg ff gestopt bij de supermarkt, toen ik de auto weer wou starten liep ie direct weer op 3 cylinders. Kortom; misse boel!
Aangezien ik in de winter toch niet rij met de MINI, een afspraak met Roy gemaakt voor februari/maart. Hij heeft netjes de MINI opgehaald en los gehaald.
Bleek de kop gescheurd te zijn in 1 van de cilinders van bougie-gat naar 1 van de kleppen. 1 andere cilinder liet al een haarscheur zien op dezelfde plek.
Gelukkig had Roy nog een goede gebruikte kop liggen met ongeveer 100.000 km op de teller. Deze hebben we laten afpersen, afvlakken, de kleppen opnieuw in laten slijpen en nieuwe kleprubbers geplaatst.
Bij de montage van mijn vorig jaar gekochte r56S remmen bleek ook dat de schijven die er bij zaten nog maar 0,2 mm hadden tot ze op waren dus afgelopen winter ook nieuwe schijven gekocht. De blokken die daar bij zaten waren van pagid maar kon niet achter de compound komen dus ook daar nieuwe voor besteld. Dit is het geworden: Ate Powerdiscs met Ferodo DS2500.
Afgelopen zaterdag de MINI weer opgehaald en wat snort dat blokje weer lekker!
Veel beter dan wat ie ooit gedaan heeft.
Nu weer lekker genieten! O wacht, ik ben nu vrij en het is lekker weer!
C ya!
Zoals in mijn vorige bericht aangegeven was de bedoeling een aantal pakkingen en rubbers te vervangen.
Toen Dr. Spenkelink terugkwam van zijn vakantie is hij begonnen met het een en ander te vervangen:
- O ring nokkenas sensor
- O ring filterhuis
- Pakking oliefilterhuis
- Kleppendekselpakking
- Expansievat koelvloeistof
- Motorsteun
- Draagarmrubbers vervangen voor powerflex
Dit heeft allemaal goed uitgepakt, geen druppel olie meer op de garagevloer!
Ook leek ie wat beter in te sturen met de nieuwe draagarm rubbers!
Toen weer lekker gaan genieten van de MINI. In oktober nog even een lekker ritje gedaan in het mooie Twente samen met m'n broertje en z'n nieuwe fiets!
Maar toen de volgende ellende: Op 3/4 van de rit begon de MINI ineens moeilijker te lopen en ging het motormanagement lampje branden! Motor liep nog wel dus voorzichtig naar huis gereden. Als ik wat meer gas wou geven begon ie toch flink te stotteren. Auto maar weer in de garage gezet en 3 dagen later maar ff langs Dr. Spenkelink. Onderweg schakelde ie ook nog eens 1 cilinder uit dus moest wel wat mis zijn. Ff samen gekeken en bleek van 1 van de cilinders de bougie erg slecht te zijn en leek er iets vloeistof op de zuiger te zitten. Was dus wel wat verdenking van kapotte koppakking oid. Eerst nieuwe bougies erin en liep weer prima! Dus op naar huis. Onderweg ff gestopt bij de supermarkt, toen ik de auto weer wou starten liep ie direct weer op 3 cylinders. Kortom; misse boel!
Aangezien ik in de winter toch niet rij met de MINI, een afspraak met Roy gemaakt voor februari/maart. Hij heeft netjes de MINI opgehaald en los gehaald.
Bleek de kop gescheurd te zijn in 1 van de cilinders van bougie-gat naar 1 van de kleppen. 1 andere cilinder liet al een haarscheur zien op dezelfde plek.
Gelukkig had Roy nog een goede gebruikte kop liggen met ongeveer 100.000 km op de teller. Deze hebben we laten afpersen, afvlakken, de kleppen opnieuw in laten slijpen en nieuwe kleprubbers geplaatst.
Bij de montage van mijn vorig jaar gekochte r56S remmen bleek ook dat de schijven die er bij zaten nog maar 0,2 mm hadden tot ze op waren dus afgelopen winter ook nieuwe schijven gekocht. De blokken die daar bij zaten waren van pagid maar kon niet achter de compound komen dus ook daar nieuwe voor besteld. Dit is het geworden: Ate Powerdiscs met Ferodo DS2500.
Afgelopen zaterdag de MINI weer opgehaald en wat snort dat blokje weer lekker!
Veel beter dan wat ie ooit gedaan heeft.
Nu weer lekker genieten! O wacht, ik ben nu vrij en het is lekker weer!
C ya!
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
- Lars Temmink
- Enthousiast
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Mini Cooper S Tim
Fijn dat hij weer top in orde is, Tim. Gauw maar weer eens afspreken voor een leuk ritje!
Onze sponsors