Hallo minigekken,
Ik ben Maik en al zeer lang autogek.
We hebben een golf V variant 1.4TSI familiecontainer een lupo 1.4 stadskarretje en een opel speedster 2.2-16v circuit/fungebakje.
De speedster gaat zeer binnenkort uitelkaar voor een compressorombouw. Dus we verlaten dan toch maar het NA traject (was heel lang van plan hem atmosferisch te houden) en zijn gezwicht voor the dark side :dood:
Pk's moeten er zo'n 260-270 worden, dus weer even genoeg als het goed is.
En dan nog een beetje impulsief dit ding afgelopen zondag aanschaft, zaterdag ophalen:
Het is de droomauto van MdV en deze kwam voorbij voor een mooie prijs, dus de Lupo moet wijken voor deze.
Vind ik zelf ook niet zo erg want het is eigenlijk gewoon een heel gaaf karretje
Het is een Cooper S Chili uitvoering, zo ongeveer full options.
Hij is uit 2002 met 95kkm ervaring.
Wat er in ieder geval op zit:
Leder
Stoelverwarming
Xenon
Panoramadak
Clima
Parkeersensoren (handig op zo'n grote bak)
En nog wel wat zooi denk ik, maar daar kom ik nog wel achter. Alleen navi zit er niet op, waar ik niet al te rouwig om ben...
Eens kijken hoe deze gaat bevallen
Ik kom hier een beetje rondneuzen op zoek naar handige weetjes rondom dit leuke karretje.
Ik ben bv op zoek naar een carbonjcw dash, en vond op het www het bedrijf Jonkers in Huissen die ze voor 100 euro verkopen?
http://www.jonkerhuissen.com/Mini-Cooper-Parts
Volgens hier wel een betrouwbaar adres dacht ik gezien te hebben? Maar de prijs leek mij wat laag? Ik heb ze gemaild en ben benieuwd wat ze op mijn vragen gaan antwoorden.
Tot op het forum.
Mini Cooper S van Maik (JCW stuur geplaatst)
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Welkom!
Dashboardjes, remmen, veerpoten. Allemaal bijzaak voor Jonker. Ze hebben bizarre loodsen vol met revisie- en verse fabrieksmotoren.
Gewoon naar toe rijden en het dashboard ophalen. Betwijfel of ze versturen. Bieden heeft geen zin want het ligt ze niet in de weg...
Dashboardjes, remmen, veerpoten. Allemaal bijzaak voor Jonker. Ze hebben bizarre loodsen vol met revisie- en verse fabrieksmotoren.
Gewoon naar toe rijden en het dashboard ophalen. Betwijfel of ze versturen. Bieden heeft geen zin want het ligt ze niet in de weg...
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Leeuwarden
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt voor het welkom.
Morgen voor het ophalen van de mini ga ik langs Jonker om een dash setje op te halen, ze zijn open van 9-12u
Voorlopig blijft dit even de enigste mod, tezamen met de remmen, want die hadden hun beste tijd wel gehad. Schijven waren al behoorlijk versleten en ik verdenk de blokken ervan dat ze verglaasd zijn. Ach ja, er was altijd rustig mee gereden door de vorige eigenaresse!
Wat zijn een beetje goede remblokken voor de cooper S, voor een beetje sportief gebruik (geen circuitblokken aub)?
Ik zal ook nog wel even de zoekfunktie gebruiken hier, want ik zal al wel de 200ste zijn hier die die vraag stelt
Morgen voor het ophalen van de mini ga ik langs Jonker om een dash setje op te halen, ze zijn open van 9-12u
Voorlopig blijft dit even de enigste mod, tezamen met de remmen, want die hadden hun beste tijd wel gehad. Schijven waren al behoorlijk versleten en ik verdenk de blokken ervan dat ze verglaasd zijn. Ach ja, er was altijd rustig mee gereden door de vorige eigenaresse!
Wat zijn een beetje goede remblokken voor de cooper S, voor een beetje sportief gebruik (geen circuitblokken aub)?
Ik zal ook nog wel even de zoekfunktie gebruiken hier, want ik zal al wel de 200ste zijn hier die die vraag stelt
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Hoi!
Ferrodo DS2500, geven nog minder stof ook!Maik schreef:Wat zijn een beetje goede remblokken voor de cooper S, voor een beetje sportief gebruik (geen circuitblokken aub)?
Ik zal ook nog wel even de zoekfunktie gebruiken hier, want ik zal al wel de 200ste zijn hier die die vraag stelt
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Zo, de uk is opgehaald.
Bij de proefrit merkte ik op dat de airco het niet deed, van de week is de eigenaar daarmee naar de aircospecialist gegaan en het bleek dat de compressor kapot was. Toen heeft hij er maar een nieuwe compressor laten monteren.
Een beetje sneu voor die vorige eigenaar, evenzo voor de andere reparaties van het afgelopen jaar, waaronder de dynamo en het volledige mechaniek van het panoramadak... Als het goed is kan de mini er nu dus wel weer even tegen
Wat rijdt dat toch leuk, zo'n coopertje, daar gaan we ons wel een tijd mee vermaken!
Nu op zoek naar die remblokken. Ik neig naar de hier op het forum geroemde tarox blokken (de 112 of 114, moet ik nog even in verdiepen). De DS2500 ben ik niet zo'n enorme fan van na eerdere ervaringen op andere auto's, alhoewel het natuurlijk geen slechte blokken zijn (meestal al duidelijk beter dan standaard blokken).
Bij de proefrit merkte ik op dat de airco het niet deed, van de week is de eigenaar daarmee naar de aircospecialist gegaan en het bleek dat de compressor kapot was. Toen heeft hij er maar een nieuwe compressor laten monteren.
Een beetje sneu voor die vorige eigenaar, evenzo voor de andere reparaties van het afgelopen jaar, waaronder de dynamo en het volledige mechaniek van het panoramadak... Als het goed is kan de mini er nu dus wel weer even tegen
Wat rijdt dat toch leuk, zo'n coopertje, daar gaan we ons wel een tijd mee vermaken!
Nu op zoek naar die remblokken. Ik neig naar de hier op het forum geroemde tarox blokken (de 112 of 114, moet ik nog even in verdiepen). De DS2500 ben ik niet zo'n enorme fan van na eerdere ervaringen op andere auto's, alhoewel het natuurlijk geen slechte blokken zijn (meestal al duidelijk beter dan standaard blokken).
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt, en als je nog heimwee naar een lupo hebt, die van ons staat te koop voor 1450euro (vraagprijs), met 81.000km en 2 gratis deukenShag schreef:Hey gefeliciteerd!! grappig, ben zelf ook van lupo naar Mini gegaan
Ziet er goed uit die Mini, veel veilige en vooral leuke KM's !!!
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Nog maar even een iets uitgebreider verhaal wijden aan de Mini Cooper S die we zondag officieel in ons bezit kregen.
Het is een zwarte Cooper S met Chili pakket, en wat dat precies allemaal inhoudt weet ik nog steeds niet
Wat er in ieder geval op zit en of het opties zijn of standaard uitrusting weet ik dus niet:
- Climatronic
- Cruise control
- Leder in blauw/zwart
- Verwarmde voorstoelen
- Bandendruk checksysteem
- Park distance control
- Multifunctioneel stuurwiel
- Panoramadak (helemaal goed!)
- Xenon
Km-stand nu is 95kkm, en daar gaan er niet heel veel bijkomen per jaar waarschijnlijk.
De voorremmen worden waarschijnlijk het eerste klusje wat eraan gaat komen, ze voelen nog niet 100% lekker aan (al wel een stuk beter nu ik er wat stevig er mee ben gaan remmen) en de schijven lijken ook wat dun te worden wat ik zo snel kon zien. Allemaal niet zo erg, dan kan er gelijk wat meer circuitbestendig spul onder voor het geval de Mini de Speedster een keer moet vervangen op een circuitdag (Speedster heeft alleen nog nooit echt met panne gestaan).
Of wordt het eerste klusje toch het installeren van het nieuwe carbon dashboard wat ik gelijk maar aangeschaft had? Misschien wat fout, maar ik vond de standaard grijze panelen met nep-geborsteld-effect wat plastikkerig overkomen, dus heb maar een setje JCW CF dashpanelen gekocht (was ook niet zo heel prijzig). Eens kijken hoe dat er in het echt uit gaat zien, maar zo ziet het er op foto uit:
Het rijden is echt leuk met de Mini. Toch wel anders dan de speedster, maar het kartgevoel is hier ook zeker wel aanwezig. Ik moet er nog even echt een keer voor gaan zitten om te voelen hoe de Mini zich in het grensbereik gedraagt, maar dat het kontje een beetje om kan komen zonder moeite geloof ik wel
En wat mij nog het meest verbaasde aan het karretje: de snelheid. Het ding voelt echt serieus snel aan voor z'n specs. De eerste 2 versnellingen zijn wat lang (ruim 70 in I en 115 in II), maar dat maakt het bakje goed in de versnellingen erna die dan weer lekker dicht opelkaar zitten.
Hier gaan we nog wel wat lol mee beleven.
En wat ziet hij er toch smakelijk uit, vooral na een wasbeurtje :
En dan nog maar eens kijken wat de verdere aanpassingen gaan worden
Heel veel gaan het er niet worden, voor het modden hebben we natuurlijk de speedster.
Het is een zwarte Cooper S met Chili pakket, en wat dat precies allemaal inhoudt weet ik nog steeds niet
Wat er in ieder geval op zit en of het opties zijn of standaard uitrusting weet ik dus niet:
- Climatronic
- Cruise control
- Leder in blauw/zwart
- Verwarmde voorstoelen
- Bandendruk checksysteem
- Park distance control
- Multifunctioneel stuurwiel
- Panoramadak (helemaal goed!)
- Xenon
Km-stand nu is 95kkm, en daar gaan er niet heel veel bijkomen per jaar waarschijnlijk.
De voorremmen worden waarschijnlijk het eerste klusje wat eraan gaat komen, ze voelen nog niet 100% lekker aan (al wel een stuk beter nu ik er wat stevig er mee ben gaan remmen) en de schijven lijken ook wat dun te worden wat ik zo snel kon zien. Allemaal niet zo erg, dan kan er gelijk wat meer circuitbestendig spul onder voor het geval de Mini de Speedster een keer moet vervangen op een circuitdag (Speedster heeft alleen nog nooit echt met panne gestaan).
Of wordt het eerste klusje toch het installeren van het nieuwe carbon dashboard wat ik gelijk maar aangeschaft had? Misschien wat fout, maar ik vond de standaard grijze panelen met nep-geborsteld-effect wat plastikkerig overkomen, dus heb maar een setje JCW CF dashpanelen gekocht (was ook niet zo heel prijzig). Eens kijken hoe dat er in het echt uit gaat zien, maar zo ziet het er op foto uit:
Het rijden is echt leuk met de Mini. Toch wel anders dan de speedster, maar het kartgevoel is hier ook zeker wel aanwezig. Ik moet er nog even echt een keer voor gaan zitten om te voelen hoe de Mini zich in het grensbereik gedraagt, maar dat het kontje een beetje om kan komen zonder moeite geloof ik wel
En wat mij nog het meest verbaasde aan het karretje: de snelheid. Het ding voelt echt serieus snel aan voor z'n specs. De eerste 2 versnellingen zijn wat lang (ruim 70 in I en 115 in II), maar dat maakt het bakje goed in de versnellingen erna die dan weer lekker dicht opelkaar zitten.
Hier gaan we nog wel wat lol mee beleven.
En wat ziet hij er toch smakelijk uit, vooral na een wasbeurtje :
En dan nog maar eens kijken wat de verdere aanpassingen gaan worden
Heel veel gaan het er niet worden, voor het modden hebben we natuurlijk de speedster.
- Barto
- Mod virus alert!
- Locatie: Voorburg
Bericht
Hoi Maik,
Welkom @ the club. vwb de remmen...: Ik heb mijn blokken laten vervangen door remblokken van het merk Tarox. Dat maakte een enorm verschil. De standaard remmen van de S zijn gelijk aan de standaard remmen van de Cooper en One. Dat je vindt dat je remmen tekort schieten... ben ik volledig met je eens. Bel of rij eens naar Den Haag, naar Beek autoracing. Supergoed, vooral doen! Tja als je schijven ook vervangen moeten worden, kunnen anderen op het forum je beter adviseren dan ik. Alles hangt af van je budget. Neemt niet weg dat je bij Beek goed terecht kunt.
Ik wil Spenki niet ter kort doen , maar daar ben ik nooit geweest want die zit in Enschede.
Als je exact wilt weten welke opties je hebt, ga dan langs de dealer. Deze kan aan de hand van je sleutel alle fabrieksopties uitprinten. Het kostte mij destijds niets bij Severs in Alphen aan den Rijn, supergasten daar als je het mij vraagt.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes met ronscheuren en rondspeuren op het forum.
greets Barto
Maik schreef:Bedankt voor het welkom.
Morgen voor het ophalen van de mini ga ik langs Jonker om een dash setje op te halen, ze zijn open van 9-12u
Voorlopig blijft dit even de enigste mod, tezamen met de remmen, want die hadden hun beste tijd wel gehad. Schijven waren al behoorlijk versleten en ik verdenk de blokken ervan dat ze verglaasd zijn. Ach ja, er was altijd rustig mee gereden door de vorige eigenaresse!
Wat zijn een beetje goede remblokken voor de cooper S, voor een beetje sportief gebruik (geen circuitblokken aub)?
Ik zal ook nog wel even de zoekfunktie gebruiken hier, want ik zal al wel de 200ste zijn hier die die vraag stelt
Hoi Maik,
Welkom @ the club. vwb de remmen...: Ik heb mijn blokken laten vervangen door remblokken van het merk Tarox. Dat maakte een enorm verschil. De standaard remmen van de S zijn gelijk aan de standaard remmen van de Cooper en One. Dat je vindt dat je remmen tekort schieten... ben ik volledig met je eens. Bel of rij eens naar Den Haag, naar Beek autoracing. Supergoed, vooral doen! Tja als je schijven ook vervangen moeten worden, kunnen anderen op het forum je beter adviseren dan ik. Alles hangt af van je budget. Neemt niet weg dat je bij Beek goed terecht kunt.
Ik wil Spenki niet ter kort doen , maar daar ben ik nooit geweest want die zit in Enschede.
Als je exact wilt weten welke opties je hebt, ga dan langs de dealer. Deze kan aan de hand van je sleutel alle fabrieksopties uitprinten. Het kostte mij destijds niets bij Severs in Alphen aan den Rijn, supergasten daar als je het mij vraagt.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes met ronscheuren en rondspeuren op het forum.
greets Barto
- Basreijnen
- Nieuwsgierig
- Locatie: Duiven
Bericht
leuke auto en de combinatie met een opel ook goed
op het opelforum staat nog een compressorset te koop voor op een
z22se.
op het opelforum staat nog een compressorset te koop voor op een
z22se.
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
@barto: bedankt voor de tips. Beek ken ik wel, is bij mij in de buurt. Ik zal nog eens goed rondkijken en nadenken over wat ik wil.
@basreijnen: ook bedankt voor de tip, maar ik ben al voorzien Ik moet nog wel wat andere onderdelen verzamelen, vooral wat kleiner spul, en Eagle drijfstangen zijn ook al onderweg voor de spannendste operatie Drijfstangen dus vervangen en balanassen verwijderen.
@basreijnen: ook bedankt voor de tip, maar ik ben al voorzien Ik moet nog wel wat andere onderdelen verzamelen, vooral wat kleiner spul, en Eagle drijfstangen zijn ook al onderweg voor de spannendste operatie Drijfstangen dus vervangen en balanassen verwijderen.
Onze sponsors