Drive drive drive!!Schroefie schreef:Nick & Ragnar,
Inderdaad fijn dat het met die sensor snel opgelost was en met een 2de hands sensor (MINI) die Martijn nog had liggen uit een MINI die ze ooit gedemonteerd hadden. Advies is altijd een originele te pakken volgens Martijn. In het verleden hadden ze ook wel eens een sensor van een andere fabrikant gebruikt en werkte niet altijd na behoren. Op deze manier liep het ook niet meteen in de papieren, vriendenprijsje, was daar wel blij mee.
Blijf de R56 rijden zolang de kosten beheersbaar zijn, gaat het in de papieren lopen dan wordt ie in onderdelen uit gesloopt maar zover is het nog niet.
Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Al twee maandjes geleden de Clubman laten verlagen door Schols Autos met een COBRA EVO 1 schroefset. Vandaag de Clubman laten (fijn) afstellen door Rinze van Ra-Performance zodat ik meteen door kon voor uitlijning naar Roberto Curré (heeft samenwerking met en zit meteen om de hoek bij RA-Performance) om achter een tikkeltje meer camber te zetten (liep rechtsachter iets aan bij drempels en een snelle haakse bocht naar links) en om meteen het onderstel uit te lijnen.
Het zit er strak onder en zeer tevreden hoe die nu afgesteld staat. Voor zitten nu nog een 10mm spacer(s), maar ik ga die nog vervangen voor 12mm spacer(s) net als achter en net als op mijn R56 gemonteerd. Omdat ik langs de VASIM in Nijmegen kwam meteen maar even op de plaat vastgelegd.
Het zit er strak onder en zeer tevreden hoe die nu afgesteld staat. Voor zitten nu nog een 10mm spacer(s), maar ik ga die nog vervangen voor 12mm spacer(s) net als achter en net als op mijn R56 gemonteerd. Omdat ik langs de VASIM in Nijmegen kwam meteen maar even op de plaat vastgelegd.
- MINIf57JCW
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Wijchen
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Ziet er echt heel erg gaaf uit Milco! Alles is nu veel meer in balans zeg maar
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Thnx Joris, ben er ook blij mee zo als ie er nu bij staat
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Ondanks dat ik dagelijks op het forum zit voor het activeren van nieuwe gebruikers maar weinig gepost. Er is ook weinig veranderd aan mijn R55 cq R56 dus maar wat nieuwe plaatjes. Ondertussen met de R56 de 300.000km gepasseerd en de R55 is recent de 200.000km gepasseerd. Helaas was ik tijdens de OMT rit van de NewMINIclub op vakantie dus kon er niet bij zijn maar gehoord dat het een geslaagde rit/meeting was. Het was een mooie route, had deze tweemaal voor gereden en jullie hadden mooi weer en dan is het top zo langs de Vecht en omgeving Breukelen.
Hieronder wat plaatjes geschoten in een fabriekshal op het VASIM Nijmegen, mogelijk gemaakt door Joris Geutjes.
(Voor grotere weergave op de plaatjes 1 a 2 x op foto klikken):
Hieronder wat plaatjes geschoten in een fabriekshal op het VASIM Nijmegen, mogelijk gemaakt door Joris Geutjes.
(Voor grotere weergave op de plaatjes 1 a 2 x op foto klikken):
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Deze zomer niet afgereisd naar Spanje maar een vouwwagen gekocht en in Nederland een camping gepakt. Hierbij wat plaatjes van de nieuwe combo. Na het ophalen (particulier overgenomen) werd ik onderweg gespot door Marco Elkink en die had ons meteen vastgelegd
(Voor grotere weergave op de plaatjes 1 a 2 x op foto klikken):
(Voor grotere weergave op de plaatjes 1 a 2 x op foto klikken):
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
In het verleden zijn we een paar keer op Vliegbasis Gilze Rijen bij de historische vlucht geweest voor MINI's and Planes.
Recent hebben we dit met de beheerders nog een keer overgedaan en als de omstandigheden het toelaten gaan we dit zeker nog een keer op de agenda zetten.
Hierbij wat plaatjes (Voor grotere weergave op de plaatjes 1 a 2 x op foto klikken):
Het onkruid wat weg gewerkt (met Photoshop Elements)
Het origineel
"Hé Noortje komt eens van die vleugel af" (Ook bewerkt met Photoshop Elements)
Recent hebben we dit met de beheerders nog een keer overgedaan en als de omstandigheden het toelaten gaan we dit zeker nog een keer op de agenda zetten.
Hierbij wat plaatjes (Voor grotere weergave op de plaatjes 1 a 2 x op foto klikken):
Het onkruid wat weg gewerkt (met Photoshop Elements)
Het origineel
"Hé Noortje komt eens van die vleugel af" (Ook bewerkt met Photoshop Elements)
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Leuk zeg!
Die photoshop...........je weet toch niet meer wat je moet geloven met wat er allemaal kan?!.......
Die photoshop...........je weet toch niet meer wat je moet geloven met wat er allemaal kan?!.......
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Jos Bruijstens had ook een mooie foto alleen stonden daar 2 MINI's op de achtergrond die weg moesten en het onkruid moest weg voor het mooie plaatje. Zo kun je een foto daar waar mogelijk enigszins mooier maken.
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Haha, klopt Niek, die foto van Noortje kwam zo mooi uit, trapje en persoon "weg shoppen".niekcarfreak schreef: ↑23 okt 2021, 13:24Leuk zeg!
Die photoshop...........je weet toch niet meer wat je moet geloven met wat er allemaal kan?!.......
Jos Bruijstens had ook een mooie foto alleen stonden daar 2 MINI's op de achtergrond die weg moesten en het onkruid moest weg voor het mooie plaatje. Zo kun je een foto daar waar mogelijk enigszins mooier maken.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Gisteren mocht de R56 met 307.000km op de klok weer voor een grote onderhouds beurt en jaarlijkse APK. Er was toch wat extra onderhoud nodig wat normaal is bij deze kilometer stand. De achter remklauwen zijn al ooit vervangen maar nu was rechtsvoor aan vervanging toe en linksvoor zal de volgende keer wel aan de beurt zijn en de remschijven zullen de volgende keer aan de beurt zijn, begint al een rand op te komen. Airco service (2 jaarlijks), olie verversen, luchtfilter, interieurfilter en bij controle onder de penbobines bleek ook de kleppendeksel pakking lek te zijn dus die moest ook vervangen worden en meteen de bougies. Wat extra olie meegenomen dus de R56 kan er weer tegen aan.
Op het 3de plaatje zie je de oude remklauw die het remblok tegen de remschijf hield, de volgende keer meteen de schijven en blokken vervangen en dan neem ik meteen de linker remklauw mee. Kan er weer een jaartje mee rijden.
Milco
Ps: als je op de plaatjes klikt voor een vergroting dan worden ze wel recht op weergegeven.
Op het 3de plaatje zie je de oude remklauw die het remblok tegen de remschijf hield, de volgende keer meteen de schijven en blokken vervangen en dan neem ik meteen de linker remklauw mee. Kan er weer een jaartje mee rijden.
Milco
Ps: als je op de plaatjes klikt voor een vergroting dan worden ze wel recht op weergegeven.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Valt toch alles mee voor een auto met die kilometerstand vind ik.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Niek,
klopt, hij krijgt ondanks de kilometerstand jaarlijks zijn (preventief) onderhoud en dan blijft het betaalbaar. Ik had er nu dit jaar 9300km mee gereden en dan zie je dat preventief onderhoud toch nodig is. Ik het trouwens ook achter nieuwe blokken laten plaatsen, dat hadden ze vorig jaar al aangegeven en die had ik zelf al staan dus die hebben ze meteen vervangen. Hiernaast ging Rowin na de uitgevoerde beurt nog even een proefrit maken en kijken of de remmerij goed werkte en net toen hij wilde wegrijden liep de MINI niet lekker. Hij dacht dat ie op 3 poten liep, ik zeg nog dat zou goed kunnen van cilinder 1 en 3 zijn de penbobines al vervangen dus nummer 2 en 4 zullen binnenkort ook wel komen, nu dus nummer 2. Ik heb die penbobines altijd spare in de auto liggen dus meteen deze vervangen en hij liep weer goed en meteen weer 2 nieuwe besteld. Na de proefrit werd de auto nogmaals op de brug gezet en werd met de auto van de grond nogmaals gecontroleerd dat alle 4 de wielen vrij rond draaiden en dat was het geval.
Wat je nu wel ziet bij deze kilometer stand dat pakkingen gaan uitdrogen, vorig jaar (kleine beurt) was het oliefilterhuis pakking uitgedroogd en lek. Nu dus het kleppendekselpakking, die zijn van rubber en na zo'n tijd en kilometer stand gaan die toch echt uitdrogen en worden zo hard dat je ze gewoon in stukjes kan breken.
Verder zag het er onder het kleppendeksel, waaronder ook de ketting en spanner nog goed uit dus we kunnen weer een jaartje vooruit.
klopt, hij krijgt ondanks de kilometerstand jaarlijks zijn (preventief) onderhoud en dan blijft het betaalbaar. Ik had er nu dit jaar 9300km mee gereden en dan zie je dat preventief onderhoud toch nodig is. Ik het trouwens ook achter nieuwe blokken laten plaatsen, dat hadden ze vorig jaar al aangegeven en die had ik zelf al staan dus die hebben ze meteen vervangen. Hiernaast ging Rowin na de uitgevoerde beurt nog even een proefrit maken en kijken of de remmerij goed werkte en net toen hij wilde wegrijden liep de MINI niet lekker. Hij dacht dat ie op 3 poten liep, ik zeg nog dat zou goed kunnen van cilinder 1 en 3 zijn de penbobines al vervangen dus nummer 2 en 4 zullen binnenkort ook wel komen, nu dus nummer 2. Ik heb die penbobines altijd spare in de auto liggen dus meteen deze vervangen en hij liep weer goed en meteen weer 2 nieuwe besteld. Na de proefrit werd de auto nogmaals op de brug gezet en werd met de auto van de grond nogmaals gecontroleerd dat alle 4 de wielen vrij rond draaiden en dat was het geval.
Wat je nu wel ziet bij deze kilometer stand dat pakkingen gaan uitdrogen, vorig jaar (kleine beurt) was het oliefilterhuis pakking uitgedroogd en lek. Nu dus het kleppendekselpakking, die zijn van rubber en na zo'n tijd en kilometer stand gaan die toch echt uitdrogen en worden zo hard dat je ze gewoon in stukjes kan breken.
Verder zag het er onder het kleppendeksel, waaronder ook de ketting en spanner nog goed uit dus we kunnen weer een jaartje vooruit.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Lekker gevoel dat ie weer vertroeteld is.
Remblokken is natuurlijk helemaal een normale slijtage.
Remblokken is natuurlijk helemaal een normale slijtage.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton
Het was 2 weken gelden weer tijd voor de bandenwissel (ondertussen toch weer koude temperaturen), eerst de R56 aan de beurt.
Ik had in de winter een R91 setje voor 70€ overgenomen, en omdat ik toch nieuwe zomerbanden moest deze laten poedercoaten (mat brons) en laten plaatsen met tegelijk nieuwe zomerbanden. Dit keer geen Hankook (wilde Ventus evo 3 maar slecht leverbaar) en dus gekozen voor Vredestein Ultrac, ook goede specs op de droog en nat en weinig rolgeluid. Tot nu toe tevreden met de grip/wegligging.
Nu moest ik alleen nog kijken of ik zwarte of rode naafkapjes zou plaatsen en het zijn de rode geworden.
Binnenkort als de temperaturen weer omhoog gaan mag de blauwe R55 Clubman ook weer op de zomerset. Daar is eind vorig jaar voordat de winterset er onder kwam aan de voorzijde al de Hankook Ventus S1 evo 3 onder gekomen en die moeten ook nog aan de achterkant maar dat gaat tijdens zijn onderhoudsbeurt in mei gebeuren.
Uiteindelijk blij met het eindresultaat, weer eens een ander kleurtje, mat brons, en de oude zomerset, zwarte R91's, worden het nieuwe wintersetje voor de R56
Ik had in de winter een R91 setje voor 70€ overgenomen, en omdat ik toch nieuwe zomerbanden moest deze laten poedercoaten (mat brons) en laten plaatsen met tegelijk nieuwe zomerbanden. Dit keer geen Hankook (wilde Ventus evo 3 maar slecht leverbaar) en dus gekozen voor Vredestein Ultrac, ook goede specs op de droog en nat en weinig rolgeluid. Tot nu toe tevreden met de grip/wegligging.
Nu moest ik alleen nog kijken of ik zwarte of rode naafkapjes zou plaatsen en het zijn de rode geworden.
Binnenkort als de temperaturen weer omhoog gaan mag de blauwe R55 Clubman ook weer op de zomerset. Daar is eind vorig jaar voordat de winterset er onder kwam aan de voorzijde al de Hankook Ventus S1 evo 3 onder gekomen en die moeten ook nog aan de achterkant maar dat gaat tijdens zijn onderhoudsbeurt in mei gebeuren.
Uiteindelijk blij met het eindresultaat, weer eens een ander kleurtje, mat brons, en de oude zomerset, zwarte R91's, worden het nieuwe wintersetje voor de R56
Onze sponsors