Mijn zwarte R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 14:26

Daniel_S schreef:
31 okt 2022, 15:14
Vandaag eindelijk weer de 18” onder de mini gezet. Ondanks dat het geen winterbanden zijn, toch wel lekker.

Nieuwe banden is altijd fijn. En van de mogelijkheid gebruik gemaakt voor nieuwe plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En doordat je weer iets hebt gepost, zien nieuwe leden (zoals ik) het ook staan bij de nieuwe-berichten-link. Leuk om het hele verhaal te lezen ook minder leuk met schade en zo. Mooi apparaat heb je!

Die remmen vind ik wel interessant, misschien ook iets om op mijn R53 te zetten als de standaard remmerij niet goed genoeg blijkt te zijn. Vanmiddag voor het eerst met mijn R53 de Nurburgring op :))
Heb er zin an!
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 14:30

Thanx. Had ik idd ook gezien. Vind het juist mooier als er in het midden “ niets” zit. Nu heb ik het standaard knipperlicht afgedekt (de halo kleurt ook geel) om een gele zee van licht te voorkomen en het effect van de gele halo knipperlichten te behouden.

Nog ff puzzelen Afbeelding
Afbeelding
Boris_Brznjef
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 jul 2022, 07:15

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 15:25

Daarom was ik zo blij met de eerste generatie Halo. Waarbij de ledring alleen oplicht en je het oude bolletje van het knipperlicht houdt / behoudt. Dat vond ik een gave look en ik was voornemend om die ring te veranderen naar geel ipv wit. Maar toen kwam er een andere mod op het plan. De Cupra ;)
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 16:07

Boris_Brznjef schreef:Daarom was ik zo blij met de eerste generatie Halo. Waarbij de ledring alleen oplicht en je het oude bolletje van het knipperlicht houdt / behoudt. Dat vond ik een gave look en ik was voornemend om die ring te veranderen naar geel ipv wit. Maar toen kwam er een andere mod op het plan. De Cupra ;)
Hahah een cupra is ook wel een flink betere mod dan een gele halo ring
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 18:47

HHBBXX schreef: En doordat je weer iets hebt gepost, zien nieuwe leden (zoals ik) het ook staan bij de nieuwe-berichten-link. Leuk om het hele verhaal te lezen ook minder leuk met schade en zo. Mooi apparaat heb je!

Die remmen vind ik wel interessant, misschien ook iets om op mijn R53 te zetten als de standaard remmerij niet goed genoeg blijkt te zijn. Vanmiddag voor het eerst met mijn R53 de Nurburgring op :))
Heb er zin an!
Leuk dat het idd weer gelezen wordt. En dank voor het compliment. De schade is idd nooit leuk. Maar gelukkig weer goed en netjes hersteld.

De remmen zijn idd wel gaaf. De standaard remmerij schijnt wel wat moeite te hebben met het “echte werk”. Nu ben ik nog niet op ‘t circuit geweest (wish list) maar remmen doet ie prima!

Setjes als deze worden helaas wel wat moeilijker te vinden.
Een R56 s setje schijnt ook al een stuk beter te remmen.

Hoe is het geweest op de nurburgring?
Afbeelding
Boris_Brznjef
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 jul 2022, 07:15

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 20:21

Maar R56S remmen is echt een hele fijne upgrade. Dat ga je merken en vooral bij langere sessies met hard remmen.

De R56S remmen waarnaar wordt verwezen zijn eigenlijk de R53 JCW remmen. De voorkeur voor de R56S boven de R56JCW die op de mooie zwarte zitten is vooral gewicht en kosten. De upgrade is de helft van de prijs (toen). Doet het net zo goed en weegt iets minder. Looks daarentegen zijn wat minder. Maar niets wat een kleurtje erop kan veranderen? Zoals paarse klauwen
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 21:24

Boris_Brznjef schreef:Maar R56S remmen is echt een hele fijne upgrade. Dat ga je merken en vooral bij langere sessies met hard remmen.

De R56S remmen waarnaar wordt verwezen zijn eigenlijk de R53 JCW remmen. De voorkeur voor de R56S boven de R56JCW die op de mooie zwarte zitten is vooral gewicht en kosten. De upgrade is de helft van de prijs (toen). Doet het net zo goed en weegt iets minder. Looks daarentegen zijn wat minder. Maar niets wat een kleurtje erop kan veranderen? Zoals paarse klauwen
Eens. De R56 S remmen zijn zeker een goede upgrade en goed betaalbaar. Idd mooi kleurtje er op en gaan!

De R56S JCW zijn idd een stuk zwaarder (en relatief duur).
Even uit m’n hoofd is de remschijf ook iets groter, maar dat scheelt niet veel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Mijn zwarte R53

09 okt 2023, 22:04

Was erg cool op de ring!
Een paar rondjes kunnen doen en alles is heel gebleven. De wegligging is wel echt fijn hoor en de remmen hebben het goed gehouden. Als ik er vaker rijdt zal het tempo wel omhoog gaan en dan maar zien of de remmen goed genoeg blijven. Voor nu alles prima en ik ben blij met mijn keuze voor de R53 als ‘ringtool’ zoals ze dat hier noemen :icon_top:

Voor de remmen is de R56S variant dus prima, bedankt voor de tip!
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Mijn zwarte R53

11 okt 2023, 17:25

Boris_Brznjef schreef:Daarom was ik zo blij met de eerste generatie Halo. Waarbij de ledring alleen oplicht en je het oude bolletje van het knipperlicht houdt / behoudt. Dat vond ik een gave look en ik was voornemend om die ring te veranderen naar geel ipv wit. Maar toen kwam er een andere mod op het plan. De Cupra ;)
Zoals die van mij :).

Kijkt u maar :
Afbeelding
Ze kunnen dus ook oranje knipperen en daarna weer naar wit. Afbeelding

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R53

11 okt 2023, 17:30

Juist. Alleen ik kreeg het niet goed zonder de gewone lamp te laten zitten (soort van weerstand)

Tips zijn welkom.
Afbeelding
Boris_Brznjef
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 jul 2022, 07:15

Re: Mijn zwarte R53

12 okt 2023, 12:34

robertok schreef:
Boris_Brznjef schreef:Daarom was ik zo blij met de eerste generatie Halo. Waarbij de ledring alleen oplicht en je het oude bolletje van het knipperlicht houdt / behoudt. Dat vond ik een gave look en ik was voornemend om die ring te veranderen naar geel ipv wit. Maar toen kwam er een andere mod op het plan. De Cupra ;)
Zoals die van mij :).

Kijkt u maar :
Afbeelding
Ze kunnen dus ook oranje knipperen en daarna weer naar wit. Afbeelding

^Robbert
Nog 1 generatie daarvoor zelfs
IMG_3457.jpg
Hier bleef de ring alleen branden als lampje en het bolletje van je knipperlicht werkte nog zoals je oude lampje.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R53

12 okt 2023, 12:53

De eerste generatie lampjes heb ik er idd in zitten, maar voorzien van een 2 kleuren cod led. Helaas “moest” ik het gewone knipperlicht er tussen laten anders werkt het niet correct.
Of ik heb (toch) iets verkeerd gedaan.
Afbeelding
Boris_Brznjef
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 jul 2022, 07:15

Re: Mijn zwarte R53

12 okt 2023, 14:41

Als je durft om hem te modden kan je er zelf een led ring inzetten. Met je eigen warmte qua led
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R53

12 okt 2023, 15:12

Boris_Brznjef schreef:Als je durft om hem te modden kan je er zelf een led ring inzetten. Met je eigen warmte qua led
T is al gemod. Maar werkt nog niet zoals ik het wil.

Oude werking (oude halo ring) was alleen een witte ring. Knipperlicht is het originele lampje.

Ik heb er een 2 kleuren cod halo in gezet. Het originele knipperlicht hoeft het dus niet meer te doen. Maar als ik die uitschakel, dan werkt de knipper halo niet (goed) meer.

Wellicht een schakeling verkeerd of een weerstandje nodig zodat de ecu niet denkt dat het knipperlicht kapot is.

Binnenkort nog eens proberen. En anders de sticker er af en aan de binnenkant zwart maken. Dan mag het weer wel Afbeelding.
Afbeelding
Boris_Brznjef
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 jul 2022, 07:15

Re: Mijn zwarte R53

12 okt 2023, 17:26

Waarom niet alleen de led ring aanpassen en gewoon je knipperlicht oem houden?

Terug naar “Show your ride”