F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Fiets
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2015, 16:05

F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 17:31

Ergens op een donkere avond in december 2014 reed 's avonds na het werk op weg naar huis vlak achter een Cooper aan. We kwamen op de hoofdbaan van het ondertussen al doodstille industrieterrein en ik moest met mijn 120d serieus duwen om hem te kunnen volgen. Aan de uitlaten te zien dacht ik direct dat het een Cooper S was. Even later stond aan de rotonde achter hem aan te schuiven & zag ik dat het een SD was. Ik dacht, héh, is mijn F20 zo traag ivm een Cooper SD? Das toch maar de 143pk blok van een x18d ? Toen viel het mij op dat het een nieuw model was...

Thuis gekomen en de MINI website eens geopend, en eens beginnen te kijken naar die F56. Leuke bakjes, zeker die Cooper S en die SD's.
Verder er eigenlijk niet veel aandacht aan besteed.

Ondertussen zijn we een tijdje verder en kwam de LCI van de F20 uit... Elke PFL F20 ziet er ineens een héél stuk ouder uit. *flut**
Terwijl ik de nieuwigheden van het autosalon aan het ontdekken was op het internet kwam ik die nieuwe MINI weer tegen.. Hmm! Toch wel leuk..
Uit nieuwsgierigheid en verveling op een zaterdagnamiddag bij de MINI Store in Hasselt gestopt. Ik wou die Cooper toch eens van kort bij zien.

Er eens ingezeten, verschillende interieurs eens IRL bekeken, het JCW pakket IRL bekeken..
In de toonzaal stond een Cooper SD die eigenlijk in mijn ogen echt dik uitgerust was. De bedoeling was dat David (de verkoper) hier mee ging rijden.
Het interieur was af, alles zwart... alleen was die wagen uitgerust met het JCW pakket, en dat vond ik een tegenvaller... Té druk IMO.

Eens laten tellen voor de S en met wat ideeën naar huis gegaan. Ze gingen ook eens kijken voor een overnameprijs op mijn F20 te plakken..

2 weken later was ik in Hasselt & dacht ik eens te gaan informeren naar de mogelijke overnameprijs & eventueel voor een testrit met een Cooper S.
Helaas hadden ze geen Cooper S staan... Enigszins teleurgesteld stond ik daar, maar de verkoper kwam terug met de sleutels van een MINI 5 deurs, F56 SD Sportautomaat. Hier, amusement! Z platen opgehangen, en de laatste woorden van de verkoper voor ik vertrok waren: "Zet em maar in Sport hé" .

Fijne testrit, fijne wagen! MINI rijdt gewoon leuk.

Naar huis gegaan... Eens offertes laten maken bij de verzekering voor een S, nog wat gespeeld met de configurator... Al die opties.. Pfoe!

Ik moest alles eens even laten bezinken en op een rijtje zetten. Ik zat met een hoop twijfels, de S, de SD? De F20 houden?

De S: Het meeste rijplezier, maar ook de hoogste verbruikscijfers. Op papier geen 6 liter, maar in praktijk?
De SD: De looks van de S, maar de zuinigheid van de F20. En evenzeer veel potentieel met het x20d blok...
De F20: Ja euh, hij rijdt super & ik heb hem nog maar sinds juni.. Maar ik heb er niet hetzelfde gevoel in als in mijn E87 of E89... :iono: Ik zou hem in elk geval niet wegdoen als ik er nie genoeg geld voor terug kreeg. Daarvoor rijdt hij te leuk, en als hij gepoetst is is dat rood ook een mega dikke vette kleur! 8)

Ik kreeg telefoon van de verkoper met de vraag als ik nog interesse had in de S, hij kon nog iets extra doen ivm de overname.
De week erna terug naar MINI Hasselt geweest, en mijn getwijfel tussen de S en de SD aangehaald. David - de verkoper - eens gevraagd naar zijn persoonlijke ervaringen met de S kwa verbruik. Die 5.9 op papier, vergeet het... 8 liter met een sportautomaat? Ook niet hoor als je vlot rijdt.

Met een nieuwe - betere - overnameprijs en de informatie over het verbruik van de S en SD in mijn achterhoofd naar huis gereden.

De S: Die viel af. Ik rij 25.000 km per jaar.
De SD: Die reed ook wel fijn - ziet er evenzeer super uit...
De F20: Ik kreeg een wel héél interessant voorstel ivm overname. Mede ook door overnamepremies met het autosalon etc... Ik denk zelfs dat ik dat bedrag particulier niet zou kunnen vangen.

Dit alles samen maakte dat ik de F20 kon vervangen zonder een mega verlies te moeten pakken. En toen dacht ik, bestellen die handel!
Zaterdag naar Hasselt gereden voor de bon te tekenen.
Het grappige was dat de verkoper achteraf aan mij zijn nieuwe bestelling liet zien. De SD waar hij mee ging rijden die in de toonzaal stond, was al 2 weken verkocht (en ondertussen ook al tot schroot herleid). Dus had hij een nieuwe F56 SD voor zichzelf besteld die op enkele opties na identiek was aan de mijne. Ook zonder het JCW pakket! "Toen gij dat tegen mij zei ben ik eens beginnen kijken en vergelijken.. Ik vind hem ook mooier & minder druk rommelig zonder het JCW pakket... "

Mini Cooper SD:

◦Midnight Black
◦Leder Cross Punch Carbon Black
◦Antidiefstalbouten
◦Weergave Bandendruk
◦Performance Control
◦Alarmsysteem
◦Buitenspiegels in koetswerkkleur
◦Sportzetels vooraan
◦Colour Line Carbon Black
◦Elektronisch gestuurde airconditioning
◦Boordcomputer
◦Lichtpakket
◦Handleiding NL
◦Wired
- Navigatiesysteem Professional
- GSM Bluetooth en USB aansluiting pakket
- MINI Connected XL
◦Harman Kardon Sound System
◦Chili
- Multifunctioneel stuur
- Alu velgen Cosmos Spoke 17" , schwartz
- Fluwelen tapijten
- Hoogteregeling passagierszetel
- Opbergpakket
- MINI Excitement package
- MINI Driving Modes
- Regen- en lichtsensor
- LED mistlampen
- Witte pinklichten
◦Sportautomatische versnellingsbak
◦John Cooper Works Stuur
◦Panoramisch doorschijnend schuifdak
◦Zonnewerend glas achteraan
◦Centrale armsteun vooraan
◦Verwarmde zetels vooraan
◦Hemelbekleding in antrazit
◦Decoratieve lijsten in Piano Black
◦PDC achteraan
◦Cruise Control met remfunctie
◦LED headlights
◦MINI connected
◦Spraakversie NL
◦Veiligheidskit
◦Niet-Gereduceerd vermogen

Foto's zeggen meer als woorden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2015 MINI COOPER SD
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 17:44

Mooi verhaal, mooie bak! Congrats!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 17:59

Welkom en idd mooi verhaal!

Is idd een beul van een motor met ook nog leuke extra mogelijkheden qua tuning in de toekomst.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 18:34

Mooie bak hoor, ook nog eens in een goeie kleur!
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 20:45

Hallo Fiets,

Mooie en stoere Mini.


Grappig, ik maar denken in het F56 Forum dat je uit Nederland komt :wink:


Viel Freude am Fahren
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 21:21

Mooi verhaal dit, zelf ook net de keuze gemaakt vanuit een rode f20 naar een midnight black f56! Alleen dan een just a cooper! Congrats mooie combo!
the F56 story of Brenda
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 21:22

Wauw, stoere bak. Zou het goed doen op onze oprit.....
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 21:34

Mooie intro en gave MINI heb je aangeschaft! Ik hoor eigenlijk louter positieve berichten over de SD, dus ik denk dat de wagen je zeker gaat bevallen. Geniet er van!
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

16 jun 2015, 22:42

mooie mini en veel plezier ermee.
hopelijk kom ik u wel eens tegen.

grtz
Fiets
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2015, 16:05

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

17 jun 2015, 16:50

Thx...

Er staan nog wel wat plannen op het lijstje...
Ik wil alle chroom zwart maken, voorste ruitjes nog tinten & hij kan wel een setje coilovers gebruiken.
Maar eerst de spaarrekening eens terug wat aandikken :D
2015 MINI COOPER SD
Fiets
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2015, 16:05

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

06 nov 2015, 18:52

:wink: :wink: :wink:
Afbeelding
2015 MINI COOPER SD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

06 nov 2015, 19:09

Nice!! Ben benieuwd. Heb vernomen van iemand die 403Nm had dat de automaat in noodlot ging. 390Nm schijnt ongeveer de max te zijn. Voelt zeker wel beresterk!!!?
Fiets
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2015, 16:05

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

06 nov 2015, 20:59

peter schreef:Nice!! Ben benieuwd. Heb vernomen van iemand die 403Nm had dat de automaat in noodlot ging. 390Nm schijnt ongeveer de max te zijn. Voelt zeker wel beresterk!!!?
Voelt inderdaad wel vlotjes!
Is net wat sneller als een 125dA

De automaat kan volgens de fabrikant maximaal 440nm aan...
2015 MINI COOPER SD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: F56 Mini Cooper SD - Midnight Black

06 nov 2015, 21:13

Niet bij een Cooper S, en dat schijnt dezelfde bak te zijn.

Maar als een torquelimiter op 90% hebben ingesteld dan klopt het wel aardig :wink:

Terug naar “Show your ride”