Dank u Sinterklaasje
Vind ik daar zo maar een Akrapovic 100 cells downpipe in m'n schoentje!
Markos' bruune Clubman Cooper S - verkocht...
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S! - OEM+ multigauge modje
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S! - je schoen zetten loon
Had nog beter mijn laars kunnen zetten
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S! - je schoen zetten loon
Lekker bezig geweest met de Mini.
Thermostaat vervangen, pakkingen van de oliekoeler aan beide zijden en Vanos ventiel schoongemaakt.
Om bij de thermostaat te komen moet eerst het inlaattraject verwijderd worden.
De oude thermostaat. Viel niet veel aan te zien eigenlijk maar vaak hebben ze haarscheurtjes. Torque gaf een foutmelding.
De rubber afdichtingen in de oliekoeler/oliefilterhuis worden naar verloop van tijd hard en kunnen daardoor gaan lekken.
Hier zit de oliekoeler tegen het blok. Nu is ook de gevlochten olietoevoer van de turbo mooi te zien die ik er al eerder opgezet had.
Aan zowel de oliekoelerzijde als de blokzijde de rubbers vervangen.
Schoonmaken van het Vanos ventiel was hard nodig, wat een aangekoekte troep zeg. Het zeefje was niet eens meer te zien.
Het ventiel heb ik weer gemonteerd met een nieuwe O-ring (die groene).
Thermostaat vervangen, pakkingen van de oliekoeler aan beide zijden en Vanos ventiel schoongemaakt.
Om bij de thermostaat te komen moet eerst het inlaattraject verwijderd worden.
De oude thermostaat. Viel niet veel aan te zien eigenlijk maar vaak hebben ze haarscheurtjes. Torque gaf een foutmelding.
De rubber afdichtingen in de oliekoeler/oliefilterhuis worden naar verloop van tijd hard en kunnen daardoor gaan lekken.
Hier zit de oliekoeler tegen het blok. Nu is ook de gevlochten olietoevoer van de turbo mooi te zien die ik er al eerder opgezet had.
Aan zowel de oliekoelerzijde als de blokzijde de rubbers vervangen.
Schoonmaken van het Vanos ventiel was hard nodig, wat een aangekoekte troep zeg. Het zeefje was niet eens meer te zien.
Het ventiel heb ik weer gemonteerd met een nieuwe O-ring (die groene).
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- NickT
- Enthousiast
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
Dat is mooi gedaan! Veel werk?
Je blijft wel bezig met de foutmeldingen he? Sterkte..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je blijft wel bezig met de foutmeldingen he? Sterkte..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- NickT
- Enthousiast
Bericht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
sorry dit ging nog over de multi gauge, topic was al veel verderNickT schreef:Dat is mooi gedaan! Veel werk?
Je blijft wel bezig met de foutmeldingen he? Sterkte..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Bart-d
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
Mooie auto. Zie dat er een luchtgat in de motorkap zit maar zie geen intercooler. Ik had altijd gedacht dat de intercooler aanwezig is als je z’n lucht inlaat hebt. Maar zie dat het ook anders is. Of klopt mijn redenatie niet?
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Bij een R56 heeft de luchthapper in de motorkap geen functie, hoewel die van mij wel deels open is. Wel beter denk ik want bij de turbo (die daar net onder zit) wordt het erg heet.
De PLX zit gewoon met een kabel aan de OBD en krijgt zijn stroom van de sigarettenaansteker. Dat ga ik later nog wel eens netjes via de zekeringkast aansluiten maar voor nu werkt het prima.
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
ThanksBart-d schreef:Mooie auto. Zie dat er een luchtgat in de motorkap zit maar zie geen intercooler. Ik had altijd gedacht dat de intercooler aanwezig is als je z’n lucht inlaat hebt. Maar zie dat het ook anders is. Of klopt mijn redenatie niet?
Bij een R56 heeft de luchthapper in de motorkap geen functie, hoewel die van mij wel deels open is. Wel beter denk ik want bij de turbo (die daar net onder zit) wordt het erg heet.
Het meeste werk was nog wel de PLX in de Always Open Timer zien te prutsen en het weer dichtbouwen.NickT schreef:Dat is mooi gedaan! Veel werk?
Je blijft wel bezig met de foutmeldingen he? Sterkte
De PLX zit gewoon met een kabel aan de OBD en krijgt zijn stroom van de sigarettenaansteker. Dat ga ik later nog wel eens netjes via de zekeringkast aansluiten maar voor nu werkt het prima.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- DBAZ
- Leerling Mini lid
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
Mooie clubman! Heb je ook een foto van die Saab? Die zal je vast wel snel zijn kwijt geraakt..
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
Sure!
Het was de Saab der Saabs:
900 T16S, 1984, zwart met tan leer. Was via Facebook binnen een dag verkocht aan een Noor!
Verstuurd vanaf mijn NEM-L51 met Tapatalk
Het was de Saab der Saabs:
900 T16S, 1984, zwart met tan leer. Was via Facebook binnen een dag verkocht aan een Noor!
Verstuurd vanaf mijn NEM-L51 met Tapatalk
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- DBAZ
- Leerling Mini lid
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
Oei, wat een beauty ! Ik hoop er ooit een te bezitten. Grappig dat ie verkocht is aan een Noor !
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
Thanks! Je hebt goede smaak in ieder geval
Ja, dat was een mooi avontuur met die Saab. Ik had hem gekocht in Zuid-Frankrijk en heb hem samen met vriendin en een tentje opgehaald. Met de TGV heen naar Aix-en-Provence en met de Saab rijdend terug. Via een mooie route, eerst naar de kust bij Nice en toen de Route Napoleon en door de Alpen.
Gorges du Verdon
Na een paar honderd kilometer werd de turbodruk steeds minder en ging hij beroerd schakelen. Turbo gaar en de koppelingscilinder ook. Merde!
Wel thuisgekomen en uiteindelijk weinig mee gereden, netjes gemaakt en verkocht dus.
Extra bandventilatiegaten... Dat werd even laten lassen!
En zelf gespoten met een knikkerbus, best wel heel netjes eigenlijk.
Verse APK en een uitgebreide check bij de Saab specialist. Zo kon ik hem met een gerust hart verkopen.
Die Noor had geen tijd om hem op te halen en had al wel betaald. Ik wilde dat ding graag van de oprit af hebben, dus heb in overleg met de koper een oproep geplaatst op het Saab-forum of iemand de Saab naar Noorwegen wilde rijden. Iemand had wel zin in een roadtrip, en stond op een zondagochtend op de stoep. Hij zou met de Saab naar het noorden van Denemarken rijden en daar de boot pakken. Helaas belde hij 3 uur na vertrek dat de Saab niet lekker liep en hij nog maar 80 haalde. Achteraf denk ik dat de gebruikte turbo die ik gemonteerd had niet best was, maar ja, ik had er zelf nauwelijks meer mee gereden en de Saab nog laten checken. Dus de beste man had gewoon pech (was mijn oordeel, hij vond het niet zo aardig) en is toen maar doorgekachelt naar Kiel in Noord-Duitsland. En vanaf daar 24 uur met de boot naar Oslo!
De roadtrip werd dus een boattrip
En ik had een mooi verhaal voor in de kroeg / aan de koffieautomaat!
Ja, dat was een mooi avontuur met die Saab. Ik had hem gekocht in Zuid-Frankrijk en heb hem samen met vriendin en een tentje opgehaald. Met de TGV heen naar Aix-en-Provence en met de Saab rijdend terug. Via een mooie route, eerst naar de kust bij Nice en toen de Route Napoleon en door de Alpen.
Gorges du Verdon
Na een paar honderd kilometer werd de turbodruk steeds minder en ging hij beroerd schakelen. Turbo gaar en de koppelingscilinder ook. Merde!
Wel thuisgekomen en uiteindelijk weinig mee gereden, netjes gemaakt en verkocht dus.
Extra bandventilatiegaten... Dat werd even laten lassen!
En zelf gespoten met een knikkerbus, best wel heel netjes eigenlijk.
Verse APK en een uitgebreide check bij de Saab specialist. Zo kon ik hem met een gerust hart verkopen.
Die Noor had geen tijd om hem op te halen en had al wel betaald. Ik wilde dat ding graag van de oprit af hebben, dus heb in overleg met de koper een oproep geplaatst op het Saab-forum of iemand de Saab naar Noorwegen wilde rijden. Iemand had wel zin in een roadtrip, en stond op een zondagochtend op de stoep. Hij zou met de Saab naar het noorden van Denemarken rijden en daar de boot pakken. Helaas belde hij 3 uur na vertrek dat de Saab niet lekker liep en hij nog maar 80 haalde. Achteraf denk ik dat de gebruikte turbo die ik gemonteerd had niet best was, maar ja, ik had er zelf nauwelijks meer mee gereden en de Saab nog laten checken. Dus de beste man had gewoon pech (was mijn oordeel, hij vond het niet zo aardig) en is toen maar doorgekachelt naar Kiel in Noord-Duitsland. En vanaf daar 24 uur met de boot naar Oslo!
De roadtrip werd dus een boattrip
En ik had een mooi verhaal voor in de kroeg / aan de koffieautomaat!
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Mod Fest!
MOD FEST!!
Met zo'n schoencadeau ga je natuurlijk niet je originele downpipe er weer opzetten!
Originele downpipe vs. Akrapovic
Minder flowrestrictie en ook nog een stuk lichter.
Und jetzt geht's los!! Ik wil hem nog laten chiptunen en doe ik het maar gelijk goed
Dus de laatste tijd heb ik nog meer goodies verzameld:
Originele turbo vs. JCW turbo:
Zou ongeveer 20pk extra moeten geven, houdt de turbodruk langer vast en trekt dus langer door dan de MCS turbo. Helemaal rechts nog de laatste versie van de diverter valve, zonder membraan wat vaak scheurt.
Origineel MCS spruitstuk vs. JCW spruitstuk:
Materiaal van de JCW is beter bestand tegen hitte en de flow zou beter zijn. Dit is niet de allernieuwste versie (die zou nog beter zijn) maar was wel goed betaalbaar.
Work in progress: JCW turbo en spruitstuk zitten er weer op.
@mijn vrouw: sorry van de theedoek
Forge intercooler vs. originele intercooler:
Lagere intaketemperatuur zodat de extra power (na chippen) ook langer wordt vastgehouden bij hogere temperaturen.
Intercooler resonator vs. vervangende pijp:
Betere flow en wat meer kabaal. De alu-pijp komt van mini2.info, het Duitse forum, met mooi omgerolde eindjes zodat de slang goed blijft zitten.
En merk ik nou verschil? JAZEKER
Hij is nu al -zonder chiptunen- een stuk sneller dan voorheen. De schoongemaakte VANOS zal ook wel meehelpen denk ik. Hij houdt de power tot verder in de toeren vast en heeft meer oompf
Ook veeeeul meer geluid, harder, lekker snerpend en de pops en bangs zijn goed aanwezig bij gas loslaten. Hij maakt zoveel meer lawaai dat ik eerst dacht dat ik de downpipe niet goed had vastgezet op de middendemper... Ik ben blij dat ik nog geen JCW einddempers gemonteerd heb want dat zou wel eens too much kunnen zijn!
Parkeergarages zijn hemels nu
Met zo'n schoencadeau ga je natuurlijk niet je originele downpipe er weer opzetten!
Originele downpipe vs. Akrapovic
Minder flowrestrictie en ook nog een stuk lichter.
Und jetzt geht's los!! Ik wil hem nog laten chiptunen en doe ik het maar gelijk goed
Dus de laatste tijd heb ik nog meer goodies verzameld:
Originele turbo vs. JCW turbo:
Zou ongeveer 20pk extra moeten geven, houdt de turbodruk langer vast en trekt dus langer door dan de MCS turbo. Helemaal rechts nog de laatste versie van de diverter valve, zonder membraan wat vaak scheurt.
Origineel MCS spruitstuk vs. JCW spruitstuk:
Materiaal van de JCW is beter bestand tegen hitte en de flow zou beter zijn. Dit is niet de allernieuwste versie (die zou nog beter zijn) maar was wel goed betaalbaar.
Work in progress: JCW turbo en spruitstuk zitten er weer op.
@mijn vrouw: sorry van de theedoek
Forge intercooler vs. originele intercooler:
Lagere intaketemperatuur zodat de extra power (na chippen) ook langer wordt vastgehouden bij hogere temperaturen.
Intercooler resonator vs. vervangende pijp:
Betere flow en wat meer kabaal. De alu-pijp komt van mini2.info, het Duitse forum, met mooi omgerolde eindjes zodat de slang goed blijft zitten.
En merk ik nou verschil? JAZEKER
Hij is nu al -zonder chiptunen- een stuk sneller dan voorheen. De schoongemaakte VANOS zal ook wel meehelpen denk ik. Hij houdt de power tot verder in de toeren vast en heeft meer oompf
Ook veeeeul meer geluid, harder, lekker snerpend en de pops en bangs zijn goed aanwezig bij gas loslaten. Hij maakt zoveel meer lawaai dat ik eerst dacht dat ik de downpipe niet goed had vastgezet op de middendemper... Ik ben blij dat ik nog geen JCW einddempers gemonteerd heb want dat zou wel eens too much kunnen zijn!
Parkeergarages zijn hemels nu
Laatst gewijzigd door Markos op 12 jan 2018, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Lekkere updates, zal met een beetje software erbij wel helemaal een feest worden!
Onze sponsors