MH's R56 Cooper S
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
Aan de foto's te zien in NL
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
-
We
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
Echt gaaf wat er je er al allemaal aan hebt veranderd. Je nieuwe velgen zijn echt te gek. Past goed bij de auto.
Hopelijk tot ziens eens bij een meet! Gr. Wendy
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hopelijk tot ziens eens bij een meet! Gr. Wendy
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
Dat zou een slecht werkende PCV klep in het kleppendeksel kunnen zijn. De laatste revisie van het kleppendeksel (11127646555) zou een verbeterd design hebben.We zijn niet maximaal gegaan omdat mijn blok veel olie verbruikt bij stationair en we ons daarover een beetje zorgen maakten
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- MHspitta
- 4 op een rij!
- Locatie: Dordrecht & Wageningen
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
BR in Nederland ja!JeffreyRS schreef:Ben je bij BR Nederland of Belgie geweest?
- MHspitta
- 4 op een rij!
- Locatie: Dordrecht & Wageningen
Bericht
Dankje! Dat gaat vast goedkomen
Re: MH's R56 Cooper S
WenMini schreef:Echt gaaf wat er je er al allemaal aan hebt veranderd. Je nieuwe velgen zijn echt te gek. Past goed bij de auto.
Hopelijk tot ziens eens bij een meet! Gr. Wendy
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dankje! Dat gaat vast goedkomen
- MHspitta
- 4 op een rij!
- Locatie: Dordrecht & Wageningen
Bericht
en is zo'n Revisie van het kleppendeksel een duur geintje?
Ik zit er nu aan te denken om een ander blok te kopen en die te laten reviseren, zodat ik in de toekomst een engine swap kan doen wanneer mijn huidige blok t begeeft...
Re: MH's R56 Cooper S
Aha, kan je mij daar iets meer over vertellen? Is dat de reden dat m'n mini "alleen" bij stilstand station veel olie verbruikt? Als ik blijf rijden is t olieverbruik wel hoog maar niet zoo verschrikkelijk hoog als ik bijv veel in de stad rond rij en lang voor stoplichten moet staan...Markos schreef:Dat zou een slecht werkende PCV klep in het kleppendeksel kunnen zijn. De laatste revisie van het kleppendeksel (11127646555) zou een verbeterd design hebben.We zijn niet maximaal gegaan omdat mijn blok veel olie verbruikt bij stationair en we ons daarover een beetje zorgen maakten
en is zo'n Revisie van het kleppendeksel een duur geintje?
Ik zit er nu aan te denken om een ander blok te kopen en die te laten reviseren, zodat ik in de toekomst een engine swap kan doen wanneer mijn huidige blok t begeeft...
- MHspitta
- 4 op een rij!
- Locatie: Dordrecht & Wageningen
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
Vandaag weer contact gehad met BR! Binnenkort dus weer even langs om de tuning te perfectioneren na installatie van de decat. Nog wat extra pk's eruit persen en meer knallen in de lage toeren
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Ook zit er in het kleppendeksel nog een olieafscheider ingebouwd, die de carterdampen van olie zuivert voordat deze dampen via een van de carterventilatiekleppen terug worden gevoerd naar de inlaat.
Bij de eerste versies (=revisies) van het N14 kleppendeksel kan het membraan van die olieafscheider gaan lekken, waardoor een hoog olieverbruik kan ontstaan. Dit kan ook leiden tot verhoogde koolafzetting op de inlaatkleppen.
De nieuwste versie/revisie van het kleppendeksel met onderdeelnummer 11127646555 (kost wel ff 244 euro!!) heeft een verbeterd design, en hiermee zou het verhoogde olieverbruik wat hiermee zou kunnen samenhangen opgelost moeten zijn.
Het olieverbruik zou ook door versleten zuigerveren kunnen komen natuurlijk, met een compressielektest zou je dat kunnen checken. Is sowieso aan te raden want is geen dure test. Maar als je alleen bij stationair gebruik meer olieverbruik hebt, zou ik het kleppendeksel in ieder geval vervangen.
Lijkt mij verstandig om te doen voor je de tuning laat optimaliseren.
Re: MH's R56 Cooper S
Op het kleppendeksel zitten bij de N14 2 aansluitingen voor de carterventilatie, met ieder hun eigen bedieningsklep ingebouwd in het kleppendeksel. Die aan de rechterzijde van de auto werkt bij stationair/onbelaste toestand, die aan de linkerzijde werkt bij belast/boost.Aha, kan je mij daar iets meer over vertellen? Is dat de reden dat m'n mini "alleen" bij stilstand station veel olie verbruikt? Als ik blijf rijden is t olieverbruik wel hoog maar niet zoo verschrikkelijk hoog als ik bijv veel in de stad rond rij en lang voor stoplichten moet staan...
Ook zit er in het kleppendeksel nog een olieafscheider ingebouwd, die de carterdampen van olie zuivert voordat deze dampen via een van de carterventilatiekleppen terug worden gevoerd naar de inlaat.
Bij de eerste versies (=revisies) van het N14 kleppendeksel kan het membraan van die olieafscheider gaan lekken, waardoor een hoog olieverbruik kan ontstaan. Dit kan ook leiden tot verhoogde koolafzetting op de inlaatkleppen.
De nieuwste versie/revisie van het kleppendeksel met onderdeelnummer 11127646555 (kost wel ff 244 euro!!) heeft een verbeterd design, en hiermee zou het verhoogde olieverbruik wat hiermee zou kunnen samenhangen opgelost moeten zijn.
Het olieverbruik zou ook door versleten zuigerveren kunnen komen natuurlijk, met een compressielektest zou je dat kunnen checken. Is sowieso aan te raden want is geen dure test. Maar als je alleen bij stationair gebruik meer olieverbruik hebt, zou ik het kleppendeksel in ieder geval vervangen.
Lijkt mij verstandig om te doen voor je de tuning laat optimaliseren.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- MHspitta
- 4 op een rij!
- Locatie: Dordrecht & Wageningen
Bericht
Heel erg bedankt voor de uitleg!!! Ik ga het meteen even bespreken met mijn garage en dan ook inderdaad een compressie lektest uitvoeren. Bedankt!
Re: MH's R56 Cooper S
Markos schreef:Op het kleppendeksel zitten bij de N14 2 aansluitingen voor de carterventilatie, met ieder hun eigen bedieningsklep ingebouwd in het kleppendeksel. Die aan de rechterzijde van de auto werkt bij stationair/onbelaste toestand, die aan de linkerzijde werkt bij belast/boost.Aha, kan je mij daar iets meer over vertellen? Is dat de reden dat m'n mini "alleen" bij stilstand station veel olie verbruikt? Als ik blijf rijden is t olieverbruik wel hoog maar niet zoo verschrikkelijk hoog als ik bijv veel in de stad rond rij en lang voor stoplichten moet staan...
Ook zit er in het kleppendeksel nog een olieafscheider ingebouwd, die de carterdampen van olie zuivert voordat deze dampen via een van de carterventilatiekleppen terug worden gevoerd naar de inlaat.
Bij de eerste versies (=revisies) van het N14 kleppendeksel kan het membraan van die olieafscheider gaan lekken, waardoor een hoog olieverbruik kan ontstaan. Dit kan ook leiden tot verhoogde koolafzetting op de inlaatkleppen.
De nieuwste versie/revisie van het kleppendeksel met onderdeelnummer 11127646555 (kost wel ff 244 euro!!) heeft een verbeterd design, en hiermee zou het verhoogde olieverbruik wat hiermee zou kunnen samenhangen opgelost moeten zijn.
Het olieverbruik zou ook door versleten zuigerveren kunnen komen natuurlijk, met een compressielektest zou je dat kunnen checken. Is sowieso aan te raden want is geen dure test. Maar als je alleen bij stationair gebruik meer olieverbruik hebt, zou ik het kleppendeksel in ieder geval vervangen.
Lijkt mij verstandig om te doen voor je de tuning laat optimaliseren.
Heel erg bedankt voor de uitleg!!! Ik ga het meteen even bespreken met mijn garage en dan ook inderdaad een compressie lektest uitvoeren. Bedankt!
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
Goed plan! Spot net een foutje in mijn post: er zijn twee testen eigenlijk, cilinder lektest en compressiemeting.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- MHspitta
- 4 op een rij!
- Locatie: Dordrecht & Wageningen
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
Dank! Ik zal eens kijken waar ik beide testen kan laten doen, volgens mij is Beek wel een goedeMarkos schreef:Goed plan! Spot net een foutje in mijn post: er zijn twee testen eigenlijk, cilinder lektest en compressiemeting.
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: MH's R56 Cooper S
Je gaat echt als een speer Michael, maar het hoge olie verbruik en een stage 2 zou mij persoonlijk heel voorzichtig maken.
Hopen dat ie al dat geweld aan kan, fingers crossed here
Hopen dat ie al dat geweld aan kan, fingers crossed here
- MHspitta
- 4 op een rij!
- Locatie: Dordrecht & Wageningen
Bericht
Loopt het blok zichzelf in de soep, dan gaan we voor een nieuw blok..
!
hahah dank! Ja klopt, ik laat aankomende week een compressie test doen en zeer binnenkort ook een lektest. Als dat allemaal goed is, dan gaan we de kleppendeksel vervangen en hopen dat het olieverbruik dan minder wordt..Baseman schreef:Je gaat echt als een speer Michael, maar het hoge olie verbruik en een stage 2 zou mij persoonlijk heel voorzichtig maken.
Hopen dat ie al dat geweld aan kan, fingers crossed here
Loopt het blok zichzelf in de soep, dan gaan we voor een nieuw blok..
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Onze sponsors