GP2 #0953

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Markos
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 161
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

21 dec 2017, 19:46

Denk dat er mensen zijn die minder per jaar rijden in hun auto voor erbij...
Hahah, ja klopt. Ik doe daar 2 jaar over die km's :-D

Gave mod weer hoor! Wanneer gaat het tunen ook alweer gebeuren?
[align=left]Groeten, Mark[/align]
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 5973
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

21 dec 2017, 20:16

Daar zijn we mee bezig qua planning... We gaan eerst ff lekker een weekje naar de sneeuw met het gezin. Dat komt volgend jaar allemaal weer....
yakkoox
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 okt 2016, 09:06

21 dec 2017, 22:10

Dikke mods dat je uitvoert.
Hoeveel % methanol zoek je te rijden met de aquamist?
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 5973
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

21 dec 2017, 22:12

Ik ben me daar nog op aan het inlezen... (en nee ik post de vraag niet gelijk op Facebook... hahaha)
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1538
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

21 dec 2017, 22:38

Fijne mod, Louis!
Water/meth in 50/50 verhouding gebruiken. Dat schijnt het best te werken. Meest ideaal is mixen op gewicht, niet op volume. Aan de andere kant: zo nauw komt het ook weer niet als het puur voor koeling is.
Wil je nog een stapje verder gaan: 100% meth en dan hier een aparte map voor laten schrijven. Dan draai je ook echt meer vermogen. De HSF4 kent goede failsafe features, dus ik zou het wel aandurven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 5973
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

22 dec 2017, 12:39

We beginnen met eerst enkel water... De internals van het blok zijn (nog) stock en dan hou je het mooi als koeling en je krijgt een beetje meer O2 uit het water....

De M7 Ram air intake past niet met de GP2 strut dus die is niet gemonteerd.

Tevens nog veel aan het inlezen mbt de tuning wat ik nu precies wil/ga doen...
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5546
Lid geworden op: 08 mar 2011, 12:48
Locatie: Almere
Contacteer:

22 dec 2017, 12:58

Scheelt ook nog koolstofafzetting in het inlaattraject.
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 5973
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

22 dec 2017, 13:28

Daarom. Win-win..
Daveke
Sponsor
Berichten: 6670
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

22 dec 2017, 20:36

louisvdd76 schreef:Heb hem gekocht toen er 11.400km op stond. Nu staat de teller iets boven de 18.000.

Denk dat er mensen zijn die minder per jaar rijden in hun auto voor erbij... Afbeelding
Die van mij staat al een jaar bij 1320. Die heeft welgeteld enkel wat uren op de rollenbank gestaan :mrgreen:

Ander ding: ik zou ECHT voor 50/50 gaan en voorlopig in elk geval niet mappen. Maar ga sowieso voor methanol. Koelt echt stukken beter dan water, mengsel wordt klopvaster en dat kan in een getunede R56 nooit kwaad :))
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 5973
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

22 dec 2017, 20:58

Daveke schreef:Ander ding: ik zou ECHT voor 50/50 gaan en voorlopig in elk geval niet mappen. Maar ga sowieso voor methanol. Koelt echt stukken beter dan water, mengsel wordt klopvaster en dat kan in een getunede R56 nooit kwaad :))
Nou ik sprak iemand uit het warme zuiden (niet van nederland).... hij adviseerde voorlopig lekker enkel water te gebruiken...
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1538
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

22 dec 2017, 22:01

Ga voor de 50/50 mix. Zelf overwoog ik eerst ook alleen water. Ik heb hierover contact gehad met Aquamist zelf en zij adviseerden me toch echt om te mixen.
De redenen heeft Davy al genoemd.
Aquamist heeft trouwens een eigen forum. Daar zou je ook kunnen zoeken.
http://www.aquamist.co.uk/forum2/vbulletin/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 5973
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

15 jan 2018, 23:39

Zo vanmiddag eindelijk tijd gemaakt om naar Martijn af te reizen en de GP op te halen....
Dus weer eens met de trein en bus naar Beringe.

Adriaan was er toevallig ook dus ff gezellig staan kletsen. Toen de GP maar eens gestart. Wat klinkt ie toch lekker.....
Ik had van Eugene de tip gekregen: eerst 150km half gas en heeeeel veel schakelen.
Dus ik dacht mooi het eerste stuk naar Horst binnendoor dan kan ik rustig optrekken en weer terug laten zakken en veel schakelen.
Alleen net voor Horst een lampje van de koelvloeistof.... Stond vlak bij een pomp dus daar gestopt en Martijn even een belletje gedaan. Eerst dop los en tankje was helemaal leeg.... litertje erbij en die zakte er gewoon in.... Martijn is toen de wagen in gesprongen om te komen kijken.... Wat bleek: de koelvloeistof leiding onderin was helemaal los. En dit was iets wat Martijn helemaal niet los heeft gehad. Dus waarschijnlijk puur toeval dat hij nu los geschoten was. Of de klem heeft al niet helemaal lekker gezeten en heeft hij met alle werkzaamheden net het tikje gehad wat fataal is geweest. En omdat de koppeling ingereden moest worden heeft hij ook niet veel gereden ermee en nu de boel warm werd kwam er meer druk op het systeem en klapte hij los.
Super service van Martijn dat hij na veel klooien de klem erop kreeg... even nieuwe koelvloeistof bij de pomp gekocht en vullen... Daarna kon ik m'n weg vervolgen en ben richting snelweg gereden....

Moest erg wennen na 3 maanden enkel in een automaat te hebben gereden om nu in de GP te stappen met een dubbele plaat koppeling. Het maakt allemaal wat meer geluid dan stock met koppel en aangrijpen maar je voelt gewoon dat dit ding power kan hebben. :-)
Omdat het behoorlijk regende de rest nog niet uit kunnen proberen.
Dit weekend de GP eens goed wassen en de verdere inrij km's maken.
Ook nog binnenkort 2 nieuwe voorbandjes halen

De luidsprekers zitten er ook in maar mis nog wat laag... dus dat lossen we wel op met een klein versterkertje en uitneembaar subje.

Kortom we kunnen nu weer rijden en plannen voor het vervolg maken!
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1538
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

16 jan 2018, 00:12

Fijn dat de MINI weer terug is bij zijn baasje. Balen van het koelvloeistof verhaal, maar gelukkig was het eenvoudig op te lossen. Nu gauw verder met inrijden en dan de nieuwe mods eens uitgebreid testen.. :rijden
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15
Locatie: Roerdalen

16 jan 2018, 01:27

Leuk je vanmiddag weer eens gezien te hebben.
Geluid van de koppeling en sper is als je buiten de auto staat en je weg hoort rijden wel aardig hardcore moet ik zeggen. :shock: .
Ik denk dat de meeste mensen denken dat er iets kapot is als je wegrijd en vooral als je gelijk een bocht moet maken. Koppeling grijpt volgens mij wel redelijk heftig aan, maar zal ongetwijfeld even oefenen en wennen zijn zoals je al zei.
De GP klinkt i.i.g. super :-PP
Voor de rest weer een super service en actie van Martijn. :icon_top:
Hou je topic wel in de gaten.
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 5973
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

16 jan 2018, 07:54

Ja dat was de eerste keer wegrijden met een handbak sinds 3 maanden... En ja het klinkt allemaal wel hardcore.... :-)
Vooral uit stilstaand als je dan volledige stuur uitslag hebt en je rijdt weg hoor je de sper.
Plaats reactie

Terug naar “Show your ride”