MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
LFoose
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

28 apr 2020, 18:59

Weer een prachtig verhaal over een prachtige auto 😍
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

28 apr 2020, 22:54

Ziet er weer prachtig uit Maurice 8) :icon_top:

Als je de stoelen weer uit de auto wilt halen, leg dan een fleece deken(tje) oid over de dorpel. Is inderdaad opletten dat je niets bekrast met de sledes.
Heb ik zo gedaan toen ik de bestuurdersstoel uit- en ingebouwd heb in mijn GP toen ik de console van de zitting heb laten vervangen bij de dealer omdat er een breuk in zat.
Had het al eens laten repareren door een vriend maar was nooit meer 100% en heeft niet gehouden.
En niet vergeten de accu af te koppelen en 20 a 30 minuutjes wachten met demonteren van de stekkers van oa de airbag.

Het JCW logo in de rugleuning is bij de Recaro's in mijn Coupe ook niet zo duidelijk als in de GP. Dus is niet abnormaal. :wink:
Maar behandelen met een goed product kan misschien een en ander ophalen. Ik heb wat liggen maar nog niet van gekomen.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

29 apr 2020, 22:26

Daniel_S schreef:Mooi verhaal weer met mooie mods. Mooi dat de stoelen zo eenvoudig gereinigd konden worden. Mag ook wel eens lekker mee zitten. Succes met de volgende mod en we blijven enthousiast meelezen.
Bedankt voor je leuke reactie Daniël! De stoelen kunnen nog beter worden maar voor een eerste schoonmaakbeurt ben ik al goed tevreden :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

29 apr 2020, 22:28

Coen1 schreef:Was weer een leuk verhaal en wat staat het dik zeg deze stoelen !Afbeelding
Thanks Coen! Het gekke is dat in het echt de upgrade mee lijkt te vallen qua impact. Het interieur was al zwart en nu nog steeds :-) Aan de andere kant zitten ze wel heel anders en 1 klein minpuntje: de stoelverwarming lijkt minder goed (warm) te werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

29 apr 2020, 22:29

LFoose schreef:Weer een prachtig verhaal over een prachtige auto Afbeelding
Dank neef! Hopelijk snel samen met de volgende mod aan de slag ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

29 apr 2020, 22:33

niekcarfreak schreef:Ziet er weer prachtig uit Maurice 8) :icon_top:

Als je de stoelen weer uit de auto wilt halen, leg dan een fleece deken(tje) oid over de dorpel. Is inderdaad opletten dat je niets bekrast met de sledes.
Heb ik zo gedaan toen ik de bestuurdersstoel uit- en ingebouwd heb in mijn GP toen ik de console van de zitting heb laten vervangen bij de dealer omdat er een breuk in zat.
Had het al eens laten repareren door een vriend maar was nooit meer 100% en heeft niet gehouden.
En niet vergeten de accu af te koppelen en 20 a 30 minuutjes wachten met demonteren van de stekkers van oa de airbag.

Het JCW logo in de rugleuning is bij de Recaro's in mijn Coupe ook niet zo duidelijk als in de GP. Dus is niet abnormaal. :wink:
Maar behandelen met een goed product kan misschien een en ander ophalen. Ik heb wat liggen maar nog niet van gekomen.
Goede tip van de deken over de dorpels Niek! Dat is precies wat ik ook in mijn hoofd had om te doen :-) Super dat je even uitlegt over de accu af te koppelen en een tijd wachten. Lars had mij dit ook verteld maar ben vergeten deze info te posten.
Begrijp dat het vervagen van het logo onder normale gebruikssporen valt maar zou het wel leuk vinden als ze iets beter zichtbaar zouden zijn. Geen must maar ga kijken wat er mogelijk is :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

30 apr 2020, 21:18

30-04-2020 Nieuwe zomerbanden

Ruim een week geleden had ik ineens een lekke band. In eerste instantie dacht ik dat het slechts ging om een band die wat zachter was, omdat deze maanden in de opslag heeft gelegen (recent heb ik winterbanden omgewisseld voor de zomerbanden). Helaas gaf de boordcomputer na een dag wederom de melding dat er spanningsverlies was in 1 van de banden. Omdat ik runflat banden heb onder de MINI is het visueel niet goed vast te stellen welke band lek is.

Dus toch maar contact opgenomen met Van der Wagt Bandenservice in Lisse om langs te gaan. Ik ben eerder bij hen geweest om de Clubman te laten uitlijnen en balanceren en ik was heel tevreden over hun service.
Ze zijn begonnen met de band rechtsachter aangezien ik het idee had dat deze lek was. De band werd eraf gehaald en al snel was een grote spijker midden in het loopvlak zichtbaar. Nadat de band van de velg werd gehaald is bekeken hoe de conditie van de band is. In eerste instantie was het idee om de band vanuit binnenuit de repareren maar na een tweede inspectie werd vastgesteld dat de conditie van de band niet goed was. Waarschijnlijk heb ik te lang doorgereden met de spijker en is er schade ontstaan met name aan de binnenkant van de band.
Omdat de monteur toch wat bezorgd was over de staat van de band zijn de andere banden ook gecontroleerd. Alle banden hebben ruim voldoende profiel maar zijn geproduceerd in 2012 en zijn dus ruim 8 jaar oud. Het advies was om, ondanks dat de banden aan de APK eisen voldoen, ze allemaal te vervangen. Niet echt waar ik aan dacht toen ik vrolijk naar Lisse reed.

Na dit nieuws even slikken maar daarna met de eigenaar van het garagebedrijf om tafel gezeten om de opties door te nemen.
De zomer set-up is 18” velgen, runflat banden en daarnaast de Cobra verlagingveren (uiteraard ook in de winter). Al met al een vrij harde set-up maar met name het rolgeluid vond ik al lange tijd storend. Dat de auto bepaald niet comfortabel is op klinkerweggetjes en vluchtheuvels heb ik altijd op de koop toegenomen onder het mom: je rijdt een MINI of niet.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de Pirelli runflat banden, die origineel geleverd zijn op de zomervelgen set, te vervangen voor Vredestein Ultra Satin banden (maat 205/40ZR18). Ik heb overwogen om voor Michelin banden te kiezen maar ik vond het prijsverschil te groot. Daarnaast gaf de eigenaar aan dat hij voor mijn type auto (Clubman met ‘slechts’ 122pk), in combinatie met mijn rijgedrag (in het algemeen rustig) zich afvroeg of ik het verschil ging merken.

Afbeelding
Afbeelding
nieuwe zomerbanden


De dag van mijn bezoek is een prop in de band gezet zodat ik weer naar huis kon rijden. Twee dagen later ben ik weer naar Lisse gereden en zijn de nieuwe banden gemonteerd. De reden waarom ik bij Van der Wagt kom werd mij meteen weer duidelijk. De tijd die ze nemen voor het omwisselen van de banden, de apparatuur die ze gebruiken (o.a. een bandenwasserette waarmee je velgen als nieuw eruit komen) en de aandacht voor details (insmeren van de wielspacers) maken het feestje om daar te zijn en een uurtje rond te kijken. Aan het einde heeft een van de monteurs nog een proefritje gemaakt om te checken of alles goed is gegaan.

Afbeelding
Clubman met zijn nieuwe sloffen


En dan het rijden: het verschil met de Pirelli runflat banden is zonder overdrijven dag en nacht. De MINI is stukken comfortabeler geworden, met name op de niet-geasfalteerde wegen, en daarnaast ongelofelijk veel stiller geworden. Mijn vriendin let nooit zo op aanpassingen aan de Clubman maar dit verschil viel haar direct in positieve zin op.
Al met al een uitgave die ik niet zag aankomen maar ben wel heel blij met het resultaat. Een veel stillere en comfortbalere auto.

Een dag later ben ik naar het oosten van het land gereden waar mijn Recaro stoelenset en JCW toerenteller zijn geplaatst (post op pag. 42) door Forum-lid Lars.
Jullie hadden nog wat betere foto’s van deze mods tegoed dus bij deze:

Afbeelding
JCW toerenteller

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Recaro stoelenset


Tot zover.

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 23 okt 2020, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

30 apr 2020, 22:13

Bij sommige Mini's kun je met coderen de stoelverwarming op een hogere temperatuur instellen.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

02 mei 2020, 10:51

Prachtig dat je zoveel plezier beleefd aan het modificeren maar ook conserveren van al het moois wat je hebt Maurice.
Het is een hele dikke en machtig mooie clubman waar heel veel TLC en €'s inzitten.
Banden zijn zo van die dingen waarvan je denkt, ach, dat komt wel, doen we de volgende keer wel enz, maar je ziet hoeveel vreugde het schept als je een setje goed rubber eronder legt.

Enjoy the mods mister :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

02 mei 2020, 12:40

Dat logo is altijd maar heel lichtjes erin gedrukt. Niks om je zorgen over te maken.

Ziet er allemaal strak uit!
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

03 mei 2020, 08:29

Lekkere stoeltje hoor!

Wil ik ook nog wel een keer gaan veranderen.
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

03 mei 2020, 12:01

niekcarfreak schreef:Bij sommige Mini's kun je met coderen de stoelverwarming op een hogere temperatuur instellen.
Wederom goede tip Niek! Zal kijken of dat mogelijk is. Ps. Waar ‘haal’ jij al je info vandaan? :-)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

03 mei 2020, 12:10

Baseman schreef:Prachtig dat je zoveel plezier beleefd aan het modificeren maar ook conserveren van al het moois wat je hebt Maurice.
Het is een hele dikke en machtig mooie clubman waar heel veel TLC en €'s inzitten.
Banden zijn zo van die dingen waarvan je denkt, ach, dat komt wel, doen we de volgende keer wel enz, maar je ziet hoeveel vreugde het schept als je een setje goed rubber eronder legt.

Enjoy the mods mister :rijden
Dank voor je mooie woorden Jos! Koester de Clubman en ben hem in de tijd meer en meer gaan waarderen. Het modden loopt helemaal uit de hand maar het is niet anders :-) Het is wel echt genieten om te zien hoe hij in de tijd transformeert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

03 mei 2020, 12:19

louisvdd76 schreef:Dat logo is altijd maar heel lichtjes erin gedrukt. Niks om je zorgen over te maken.

Ziet er allemaal strak uit!
Dank voor je bericht Louis en goed om te weten van het logo! Hoe gaat het met je GP2? Ben heel benieuwd! :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO stoelenset + JCW toerenteller gemonteerd! P42)

03 mei 2020, 19:24

robertok schreef:Lekkere stoeltje hoor!

Wil ik ook nog wel een keer gaan veranderen.
^Robbert
Zeker een lekker stoeltje Robert! Zit zelf nooit achterin maar ook dat ziet er lekker uit met die alcantara. Misschien toch maar eens laten rijden ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”