MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

05 jun 2020, 21:34

05-06-2020 Custom-made instaplijsten

Enige tijd geleden heb ik mijn Cooper side skirts vervangen door JCW exemplaren. Helaas was het die dag slecht weer en hadden ik en mijn neef geen droge plek om te werken. Tussen de buien door hebben we de dorpels gewisseld op de oprit (ouderwets stoep sleutelen). Omdat er weinig tijd was tussen de buien hebben we de aluminium instaplijsten in de haast eraf getrokken waardoor deze nu niet meer mooi recht zijn.

Afbeelding
Cooper instaplijsten

Afbeelding
Afbeelding
instaplijsten verwijderd


In eerste instantie was mijn idee om weer nieuwe originele Cooper exemplaren te kopen. Ik vind deze echter niet echt fraai en dat zit hem voor mij in het ontwerp maar meer nog in het materiaal: Een aluminium plaat die geanodiseerd is waar je veel krassen op ziet. Mijn eerste idee was om te kijken welke versies er origineel allemaal bestaan en daar één van te kiezen. Dat zijn naast de Cooper versie o.a. de Cooper S en JCW lijsten, al dan niet met verlichting. En er schijnt een originele ‘Clubman’ versie te zijn met een geblokte vlag als patroon. Hier heb ik echter geen foto’s van gevonden (onderdeelnummer heb ik wel).
Als MINI een speciale uitvoering uitbrengt, zoals de Bayswater of Bond Street kunnen ze het blijkbaar wel: Mooie zwarte exemplaren met speciale logo’s erin.

Afbeelding
verschillende OEM instaplijsten


Nadat ik tot de conclusie kwam dat ik eigenlijk geen van de OEM lijsten mooi vindt, ben ik begonnen uit te zoeken of ik ze zelf kan laten maken. Het idee is om de lijsten van RVS te maken, geborsteld of geëtst, en qua ontwerp dicht bij het origineel te blijven. Ik pretendeer met mijn Cooper geen Cooper S of JCW te zijn, dus lijsten met deze teksten en logo’s vallen af. Een aspect die ik wel leuk vindt om te benadrukken is dat het een Clubman betreft. Wat sowieso bijzonder is dat de lijsten aan de linker en rechter zijde niet gelijk zijn, doordat rechts een extra deurtje zit. Zo heeft de originele lijst aan de rechterzijde een kleine tekst ‘Clubman’ wat ik heel gaaf vindt.

Afbeelding
tekst 'Clubman' aan de rechter zijde


Mijn neef is zo aardig geweest om de bestaande instaplijsten op de millimeter nauwkeurig in te meten. Vervolgens heb ik het originele ontwerp nagetekend. Vanuit daar heb ik verschillende ontwerpen gemaakt en er is nu één uitgerold die ik graag wil laten maken.

Afbeelding
Afbeelding
bestaande instaplijsten ingemeten


Via Facebook heb ik een post geplaatst met de vraag wie of welk bedrijf dit voor mij kan maken. Enige reacties ontvangen (dank) en daarnaast zelf rond gezocht. De bedrijven een email gestuurd met de vraag of ze RVS instaplijsten voor mij kunnen maken. Als je ze wilt laten etsen blijkt dat er een stuk minder bedrijven overblijven. Met twee bedrijven ben ik nu nog in gesprek om te kijken of het gaat lukken. Het is met name het prijskaartje wat ik enigszins fatsoenlijk wil houden. Dit gaat overigens sowieso niet lukken als je de prijs vergelijkt met originele lijsten.

Afbeelding
instaplijst links

Afbeelding
instaplijst rechts


Het is nu nog even spannend of het gaat lukken. Mocht dit niet het geval zijn zal ik de originele Cooper instaplijsten weer bestellen.
Keep you updated!

Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 23 okt 2020, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
GF17
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2016, 21:18

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

05 jun 2020, 21:42

Wat een subtiele maar uiterst gave mod Maurice! :icon_top:
Hopen dat het gaat lukken!
Besmet met het VIRUS...... (nee geen COVID-19)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

05 jun 2020, 22:00

Leuke mod, creatief! Custom Made onderdelen maken de auto wel uniek en je kan er veel voldoening uit halen als het klaar is en boven verwachting mooi staat..!
Ben benieuwd naar het vervolg...
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

06 jun 2020, 21:45

GF17 schreef:Wat een subtiele maar uiterst gave mod Maurice! :icon_top:
Hopen dat het gaat lukken!
Thanks Rick! Vindt het zelf wel gaaf als straks niemand het opvalt en alleen een echte ‘freak’ denkt: maar die instaplijsten ken ik niet van MINI? Welk onderdeelnummer hebben die?! ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

06 jun 2020, 21:46

Buur schreef:Leuke mod, creatief! Custom Made onderdelen maken de auto wel uniek en je kan er veel voldoening uit halen als het klaar is en boven verwachting mooi staat..!
Ben benieuwd naar het vervolg...
Dank je wel! Er zitten verder geen zelf gemaakte onderdelen op dus zal het eerste zijn. Ben zelf ook benieuwd of het gaat lukken :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

06 jun 2020, 22:01



Ziet er uit als echt vakmanschap dat maatwerk!!

Maar mischien een domme opmerking.
Je zei :
mbvandenberg schreef:05-06-2020 Custom-made instaplijsten

Als MINI een speciale uitvoering uitbrengt, zoals de Bayswater of Bond Street kunnen ze het blijkbaar wel: Mooie zwarte exemplaren met speciale logo’s erin.
Is het niet mogelijk om een instap lijst te wrappen? Dus dat je een zwarte lijst hebt met Chrome letters "cooper" en "clubman"

Maar sws, wat je al ontworpen heb, ziet er echt goed uit!


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

07 jun 2020, 07:38

QVS schreef:Ziet er uit als echt vakmanschap dat maatwerk!!

Maar mischien een domme opmerking.
Je zei :
mbvandenberg schreef:05-06-2020 Custom-made instaplijsten

Als MINI een speciale uitvoering uitbrengt, zoals de Bayswater of Bond Street kunnen ze het blijkbaar wel: Mooie zwarte exemplaren met speciale logo’s erin.
Is het niet mogelijk om een instap lijst te wrappen? Dus dat je een zwarte lijst hebt met Chrome letters "cooper" en "clubman"

Maar sws, wat je al ontworpen heb, ziet er echt goed uit!


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Hoi Quint. Volgens mij is het allesbehalve een domme suggestie die je doet. Wrappen kan zeker. Nu zijn ze alleen wat kwetsbaar met in en uitstappen dus geen idee of zo’n wrap goed blijft zitten. Mijn interieurlijsten zijn ook gewrapt maar als daar iets tegen aan komt, heb je wel een veeg of beschadiging...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

07 jun 2020, 11:25

Mmm... ik weet niet hoe sterk de wrap zou zijn. Mischien over de wrap dan nog een ppf er overheen doen? Geen idee als dat ook werkt...

Dus eerst een custom wrap over de instap lijsten, en dan de wrap vast zetten met dit: https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... m-EALw_wcB

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

07 jun 2020, 11:46

Maurice,

als je RVS (geborstelde) lijsten hebt zou je ook kunnen kiezen om ze te laten laseren. Je hebt hier in de buurt in Nistelrode Lasertechniek Nederland zitten. We hebben ooit voor een afscheidscadeautje een spiegel waar goud opgedamt zat met een laser laten graveren en het graveren gebeurt in een paar seconden en klaar.

Even geen idee vwb kosten maar dan heb je wel iets unieks.

https://www.lasertechnieknederland.nl

Dit zijn voorbeelden wat je er allemaal mee kunt,

https://www.graveren-enzo.nl


Succes,

Milco
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Custom-made instaplijsten! P46)

07 jun 2020, 12:21

Schroefie schreef:
07 jun 2020, 11:46
Maurice,

als je RVS (geborstelde) lijsten hebt zou je ook kunnen kiezen om ze te laten laseren. Je hebt hier in de buurt in Nistelrode Lasertechniek Nederland zitten. We hebben ooit voor een afscheidscadeautje een spiegel waar goud opgedamt zat met een laser laten graveren en het graveren gebeurt in een paar seconden en klaar.

Even geen idee vwb kosten maar dan heb je wel iets unieks.

https://www.lasertechnieknederland.nl

Dit zijn voorbeelden wat je er allemaal mee kunt,

https://www.graveren-enzo.nl


Succes,

Milco
Hoi Milco. Hartelijk dank voor je tip. Heb hen direct een email gestuurd met de vraag of zij mij kunnen helpen.
Nogmaals dank!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Clubman 4 jaar in bezit! P46)

07 jun 2020, 13:13

07-06-2020 Clubman 4 jaar in bezit

Drie weken geleden had ik mijn Clubman precies 4 jaar in mijn bezit. Een mooi moment om eens terug te kijken en een klein beetje naar de toekomst. Heb de MINI in mei 2016 gekocht van de eerste eigenaar, met 41.200 km op de teller.

Inmiddels staat de auto op 102.200 km (15 duizend km/jaar, afgelopen jaar 10 duizend gereden). De Clubman was geheel origineel toen ik hem kocht en er zaten geen gebruikssporen op, behoudens een klein beetje steenslag op de voorbumper en motorkap. In de afgelopen 4 jaar heeft de Clubman netjes al het benodigde onderhoud gehad en bij de APK keuringen zijn geen vreemde zaken aan het licht gekomen. Enkel in januari 2018 heb ik onverwachte kosten gehad toen het magnetisch ventiel, de V-riem en de spanner van de multiriem zijn vervangen. Bij elkaar opgeteld een rekening van ruim €750 bij de MINI dealer in Amsterdam.

Na 4 jaar ziet de Clubman er behoorlijk anders uit dan bij aanschaf. Wat begon met de bekende mods zoals korte antenne en witte knipperlichtjes is het inmiddels behoorlijk uit de hand gelopen. De meest in het oog springende mods aan de buitenzijde zijn de Cooper S voorbumper en JCW side skirts, xenon koplampen, volledige Brembo remmenset en nieuwe zomer- en wintervelgen. Aan de binnenzijde veel JCW goodies, zwarte hemelbekleding, HiFi audio systeem, JCW tellerplaten en volledige Recaro stoelenset. Zie voor de complete mod lijst mijn eerste post op pagina 1.

Waar dit alles naar toe gaat, ik heb zelf ook geen idee. Vaak genoeg bedenk ik mij dat elke euro die ik erin stop zonde van het geld is, maar het is een hobby waar ik veel plezier aan beleef. En het idee is om de Clubman zo lang mogelijk te houden, dus beter maar op smaak maken en er van genieten.
Onderstaande foto’s laten zien wat ik zoal heb veranderd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
origineel (boven) en aanpassingen (onder)


Mods die er sowieso nog aankomen zijn de Cooper S achterbumper en JCW uitlaat. Verder elektrisch inklapbare spiegels en nieuwe instaplijsten en dan is het voor de buitenkant wel klaar. Voor het interieur is het verder doorvoeren van zwart leer nog een wens, en nog wat andere subtiele aanpassingen.

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 23 okt 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Clubman 4 jaar in bezit! P46)

16 jun 2020, 09:44

Bizar wat je allemaal hebt aangepakt. En ook oog voor alle kleine details! Love it.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Clubman 4 jaar in bezit! P46)

18 jun 2020, 16:39

Echt bizar wat je allemaal gedaan hebt aan je Mini Maurice 8) :icon_top:
Dat je ook onder de motorkap de puntjes op de i zet is ook mijn stijl. Ik maak daar ook regelmatig schoon en poets roestige boutjes op of vervang ze.
Sommigen waaronder mijn vrouw verklaren me voor gek maar het geeft mij een goed gevoel en ik vind het mooi dat het er ook onder de kap (bijna) nieuw uitziet.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Clubman 4 jaar in bezit! P46)

18 jun 2020, 18:59

louisvdd76 schreef:Bizar wat je allemaal hebt aangepakt. En ook oog voor alle kleine details! Love it.
Thanks Louis! Super tof om te horen! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Clubman 4 jaar in bezit! P46)

18 jun 2020, 19:10

niekcarfreak schreef:Echt bizar wat je allemaal gedaan hebt aan je Mini Maurice 8) :icon_top:
Dat je ook onder de motorkap de puntjes op de i zet is ook mijn stijl. Ik maak daar ook regelmatig schoon en poets roestige boutjes op of vervang ze.
Sommigen waaronder mijn vrouw verklaren me voor gek maar het geeft mij een goed gevoel en ik vind het mooi dat het er ook onder de kap (bijna) nieuw uitziet.
Ja het aantal mods is een beetje uit de hand gelopen ;-) Partnerlief begrijpt al een tijdje niet meer wat ik allemaal aan het doen ben aan de auto, maar ze ziet dat ik er veel plezier aan beleef. Lekker laten gaan die jongens met hun hobby Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”