MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 15:59

RonaldR56 schreef:
01 mar 2019, 15:26
Ongeveer 2 weken terug heeft Dennis de sportknop in mijn Cooper geplaatst. Je voelt echt een verschil in sturen en de auto reageert wat directer op het gas, ook heb ik het idee dat mijn auto anders klinkt in de sportstand. De pops en bangs heb je idd niet bij de Cooper
Hoi Ronald! Wat leuk om te horen dat jij ook de sportknop hebt laten installeren en dat je echt verschil merkt! Nu ben ik helemaal overtuigd dat het een leuke mod gaat worden! :icon_top:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 17:05

Dat ga je echt wel merken Maurice :icon_top:. Voor wat betreft de voorbumper heb je wel gelijk dat het mooiste is dat zo'n 2de hands exemplaar meteen in je kleur van de auto is, dan vallen de aanpassingen nog mee. Als je dan eerst de bumper nog moet laten spuiten in de juiste kleur dan loopt het weer in de papieren, die paste perfect.

Ben echt benieuwd als het erop zit hoe dat staat maar wel grappig, de Goodwood look, klopt inderdaad dat die geen scoop heeft :icon_top:
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 18:06

mbvandenberg schreef:
01 mar 2019, 15:59
RonaldR56 schreef:
01 mar 2019, 15:26
Ongeveer 2 weken terug heeft Dennis de sportknop in mijn Cooper geplaatst. Je voelt echt een verschil in sturen en de auto reageert wat directer op het gas, ook heb ik het idee dat mijn auto anders klinkt in de sportstand. De pops en bangs heb je idd niet bij de Cooper
Hoi Ronald! Wat leuk om te horen dat jij ook de sportknop hebt laten installeren en dat je echt verschil merkt! Nu ben ik helemaal overtuigd dat het een leuke mod gaat worden! :icon_top:
Dat gaat het zeker worden. Als je bij Dennis langs gaat kan ik ook wel ff langskomen. Ik woon zelf in Den Haag. Die Goodwood look vind ik zelf ook heel gaaf. Maar mooiste is idd als je tegen een bumper aanloopt die in de juiste kleur is.
‘07 Mini Cooper Chili
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 11:09

Wat je nog mee zou kunnen nemen in je bumperproject: de onderlip van de Coupe / Roadster is wat sportiever gevormd, past er zo op.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 12:20

MartijnGizmo schreef:Wat je nog mee zou kunnen nemen in je bumperproject: de onderlip van de Coupe / Roadster is wat sportiever gevormd, past er zo op.
Goeie Martijn! Volgens mij hebben jullie die ook op de MINI van Leonie geplaatst ? Weet je de prijs zo uit je hoofd? Anders ga ik even zoeken!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 13:59

Ondertussen partnumber kunnen vinden (51112759225) van R58/R59 onderlip. Via Ekris met club korting kom ik op EUR 175 uit... Even over nadenken
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 14:40

Ff terug gezocht, ik betaalde een jaar geleden voor exact dat onderdeelnummer € 163,83.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 14:44

Maurice,

op pagina 85 van Jos Bruijstens (#Baseman) kun je goed het verschil zien, hij heeft hem toen ook laten plaatsen nadat hij dat gezien had bij de cabrio van Leonie. Staat een foto van voor / na.

Hieronder zie je heel goed de verschillen (even de foto's geleend van Jos :D )

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 14:47

MartijnGizmo schreef:Ff terug gezocht, ik betaalde een jaar geleden voor exact dat onderdeelnummer € 163,83.
Ja die EUR 12,- dat is wel balen... ;-) ook via Ekris besteld ?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 14:48

Voordeel is dat je die extra lip altijd later nog kan plaatsen maar aan de andere kant is de voorraad bij MINI ook niet oneindig. Waren de speciale onderdelen voor de 1ste generatie nieuw al niet meer leverbaar zie je dat de voorraad van specifieke onderdelen bij de 2de generatie langzaam ook op raakt.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 15:07

BMW verhoogt elk jaar de onderdelenprijzen helaas. Heeel soms wordt iets goedkoper, maar meestal niet.

Wel gaaf, die lip!
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 15:10

Schroefie schreef:Voordeel is dat je die extra lip altijd later nog kan plaatsen maar aan de andere kant is de voorraad bij MINI ook niet oneindig. Waren de speciale onderdelen voor de 1ste generatie nieuw al niet meer leverbaar zie je dat de voorraad van specifieke onderdelen bij de 2de generatie langzaam ook op raakt.
Mooie boel Milco en Martijn. Bumper is al een rip uit mijn lijf en jullie maken het elke keer weer een tandje erger...Waar gaat dit heen?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 15:15

mbvandenberg schreef:
03 mar 2019, 14:47
MartijnGizmo schreef:Ff terug gezocht, ik betaalde een jaar geleden voor exact dat onderdeelnummer € 163,83.
Ja die EUR 12,- dat is wel balen... ;-) ook via Ekris besteld ?
Yes, ook Ekris met clubkorting.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

03 mar 2019, 21:36

Haha,

ik heb zaterdag ook een flinke aankoop gedaan, alleen niet voor de MINI maar nieuwe eetkamer stoelen en bank voor aan de eettafel. Als we het dan hebben over een rib uit je lijf :lol: :lol:

Ik had ze ook graag aan de MINI willen besteden maar soms heb je andere prio's. Wat ik al zei, zo'n lip kan je altijd nog achteraf plaatsen :wink:
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

08 mar 2019, 16:16

08-03-2019 Sportknop laten inbouwen

Vandaag was het zover, het inbouwen van de sportknop. Enige tijd geleden aangeschaft via de Ekris webshop en vandaag naar Zoetermeer gereden om het te laten installeren door Dennis. Ik was niet de enige vandaag, er waren al twee Minioten voor mij langs geweest waaronder Milco. Laatstgenoemde helaas net gemist dus zijn mooie Clubman nog niet in het echt kunnen bewonderen. Nog even geduld tot de volgende meeting.

Afbeelding
foto voor de deur, gemaakt door Dennis


Om 12:00u aangekomen en netjes voor de deur geparkeerd. Dennis heeft meteen zijn laptop aangesloten om e.e.a. in te stellen. Vervolgens ben ik zelf een stukje gaan wandelen (had mijn kleine bij mij) en na een kleine 30 minuten weer terug gelopen. Dennis had inmiddels de knop er al in zitten en aangesloten. Dat er een groen lampje zou gaan branden bij het activeren wist ik maar dat er ‘SPORT’ in het boordcomputer scherm komt te staan wist ik niet! Ontzettend tof om te zien.

Afbeelding
sportknop netjes ingebouwd

Afbeelding
bij activatie verschijnt in het scherm van de boordcomputer het woord SPORT


Ben vervolgens naast Dennis gaan zitten en heb nog enkele instellingen laten aanpassen. Hij heeft hiervoor zijn Carly OBD Adapter gebruikt in combinatie met de iPhone app. Mooi om te zien hoe eenvoudig het eruit ziet en hoe gebruiksvriendelijk het werkt. De zaken die ik heb laten aanpassen: de knipperlicht knippert nu 5x als ik de hendel eenmaal aantik (was 3x). Suggestie van Dennis waar ik heel blij mee ben. Verder kunnen alle ramen zowel geopend als gesloten worden via de afstandsbediening (was alleen te openen). Tevens wordt de dagrijverlichting en kentekenverlichting niet meer gecontroleerd bij het starten van de auto. Ik heb al meerdere malen gehad dat, ondanks het gebruik van LED lampjes met Canbus, de MINI een foutmelding geeft na plaatsing van de LED lampjes. Van dit probleem heb ik nu geen last meer. Wel zaak om zelf af en toe te kijken of ze nog werken. En last but not least gaan de koplampen aan (40 sec) bij ontgrendeling van de auto. Vooral handig als de MINI vaak in een donkere garage staat, zoals bij mij het geval is.

Afbeelding
knoppen zijn mooi verlicht: groen voor de sport knop, oranje voor de start/stop stand

Afbeelding
koplampen gaan branden bij het ontgrendelen van de auto


Na een vriendelijke handdruk van Dennis de Clubman gestart, naar het dichtstbijzijnde tankstation gereden (was echt nodig) en na het tanken de sportknop voor het eerst zelf gebruikt. Het verschil in sturen merk je direct. Zelf vergelijk ik het met alsof de stuurbekrachtiging van een Renault Twingo uitvalt. Behoorlijk zwaar maar helemaal naar mijn smaak, vooral op de snelweg. Van de fellere gasrespons heb ik nog niet veel gemerkt. Misschien omdat het een Cooper is, of omdat er simpelweg weinig verandert.
Ben naast de sportknop, die het interieur mooi afmaakt qua knopjes, ook heel blij met de nieuwe instellingen. Het zijn kleine dingen maar wel zaken waar ik een glimlach van op mijn gezicht krijg.

Volgende mod is ook al ingepland: de Cooper S voorbumper laten monteren. Derde week van maart ga ik de bumper ophalen en dezelfde dag laten monteren door Roel. Maar niet voordat de bumper her en der aangepast wordt met een paar mooie goodies. Kan niet wachten! Zal verder de weerberichten in de gaten houden want het kriebelt om de zomer velgenset erop te zetten.

Groeten,
M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”