Tam's R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Tam's R53

16 dec 2016, 14:54

Hoi allemaal,

Een jaar geleden heb ik mij voorgesteld: viewtopic.php?f=9&t=38700&hilit=aitam
Het wordt tijd voor een eigen syr :)
Ik begin aardig in te komen met de mods voor mijn zwarte r53 facelift uit 2005

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De auto is ergens in oktober 2015 volledig stock aangeschaft en had 86000km op de teller.

Na heel lang volhouden dat ik em alleen wilde verlagen en heel misschien ander setje velgen onder leggen heb ik het me toch laten verleiden om toch meer dan dat te doen.

Het is ook wel te verwachten met al dat mooie aftermarket onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog zoveel plannen met de auto en leuke mensen met liefde voor Mini's willen leren kennen.

Mod list (wordt aangevuld):

Onderstel & ophanging
- KW V1
- Camberplaten voor
- 4x control arms achter
- R56 alu armen
- Rota Grid-V 16" 8" 4x100mm ET20 Bronze
- Yokohama - Ad08R 215/45/16
- R56 remmen voor + achter
- JCW uitlaat

Motor
- GRS intercooler
- Dat was het :oops:

Interieur
- JCW Sparco seats
- olietemp & volt gauges
- Achterbanken verwijderd

Exterieur
- JCW aero sideskirts
- GP wings
- rear wiper delete

-------------
Plannen
- Custom manifold
- Tuning
- CAE shifter
- Aero front bumper?
- Diffuser?

Verhaal wordt nog aangevuld...
Ik probeer zoveel mogelijke plaatjes te maken (ook met een beter camera dan de iphone :D)

HISTORY

Afbeelding

8 februari 2016 - BBS RC gekocht en bij de coater voor een antraciet kleur

Afbeelding

Afbeelding

2 maart 2016 - aero sideskirts gepast :)

Afbeelding

30 april 2016 - in Weert de Rota grid v binnen, kon door omstandigheden helaas toen nog niet gemonteerd worden.

Afbeelding

12 oktober 2016 - bij roel de r56 trailing arms laten monteren

Afbeelding

26 oktober 2016 - de oude hoodscoop bij het poging tot schoonmaken total los gedraait, dus mooie excuus om een carbon variant op te halen.

Afbeelding

Bandjes Afbeelding

Afbeelding

16 november 2016 - Hardace control arms binnen

Afbeelding

9 december 2016 - lug nuts :) photo by gogarage37


Wordt aangevuld....
Laatst gewijzigd door aitam op 03 mar 2017, 22:29, 14 keer totaal gewijzigd.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Tam's R53

16 dec 2016, 15:55

Je hebt je prioriteiten wel op orde door eerst wielen + verlaging aan te pakken! Staat er stoer bij! :-))
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Tam's R53

16 dec 2016, 16:51

Berry M schreef:Je hebt je prioriteiten wel op orde door eerst wielen + verlaging aan te pakken! Staat er stoer bij! :-))
Thanks :)
Ja eerst de looks en daarna performance!

Er komt een gp wing en dan is ie wat mij betreft optisch nooit "af" AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door aitam op 16 dec 2016, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Tam's R53

16 dec 2016, 19:02

Mooi bakkie !!

Die laatste opmerking kun je beter deleten ... ben hier nog geen enkele Mini tegengekomen die "af" is en inmiddels toch al heel wat jaartjes lid hier :mrgreen: :mrgreen: :wink:
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

16 dec 2016, 19:07

ginoceros schreef:Mooi bakkie !!

Die laatste opmerking kun je beter deleten ... ben hier nog geen enkele Mini tegengekomen die "af" is en inmiddels toch al heel wat jaartjes lid hier :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Thanks! Enne....
Je hebt gelijk haha... moest hier ook gelijk aan denken. Mijn collega had dit ooit gemaakt Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Tam's R53

16 dec 2016, 19:08

Kijk eindelijk een SYR van deze gave bak, op Instagram zijn de plaatjes een beetje klein

Gave bak! En mess de JCW uitlaat evt kijken voor een Milltek Non-res. Heerlijk geluid kan ik je zeggen
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

16 dec 2016, 19:15

Manick schreef:Kijk eindelijk een SYR van deze gave bak, op Instagram zijn de plaatjes een beetje kleinAfbeelding

Gave bak! En mess de JCW uitlaat evt kijken voor een Milltek Non-res. Heerlijk geluid kan ik je zeggen
Thanks!
Miltek heb ik in het echt helaas nog nooit kunnen horen. Voorlopig wordt het een JCW :) we gaan het zien als ik ooit het verschil mag horen :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Tam's R53

16 dec 2016, 19:21

Zou zeggen we spreken een keer af ergens in het land en kom luisteren
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

16 dec 2016, 19:31

Manick schreef:Zou zeggen we spreken een keer af ergens in het land en kom luisterenAfbeelding
Afbeelding doen we!! AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Tam's R53

16 dec 2016, 20:05

ginoceros schreef:Die laatste opmerking kun je beter deleten ... ben hier nog geen enkele Mini tegengekomen die "af" is
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Tam's R53

17 dec 2016, 13:13

aitam schreef:
Manick schreef:Kijk eindelijk een SYR van deze gave bak, op Instagram zijn de plaatjes een beetje kleinAfbeelding

Gave bak! En mess de JCW uitlaat evt kijken voor een Milltek Non-res. Heerlijk geluid kan ik je zeggen
Thanks!
Miltek heb ik in het echt helaas nog nooit kunnen horen. Voorlopig wordt het een JCW :) we gaan het zien als ik ooit het verschil mag horen :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor wat het waard is mijn persoonlijke mening .... ik heb een originele Mini JCW GP1 met JCW uitlaat maar ik had op mijn beide vorige R53's een Milltek. Na tijdje wikken en wegen omdat ik de GP zo origineel mogelijk wil houden toch overgestapt op een nieuwe Milltek en de JCW uitlaat op zolder gelegd (nee wordt net verkocht). Geen seconde spijt ! De Milltek maakt een dieper, brommend geluid. Ik heb een resonated versie (dus met demper in midden) en dat zorgt ervoor dat ie met rustig rijden aangenaam aanhoort maar met gasgeven komt de beer echt los. Wil je meer herrie dan moet je de non-resonated kopen.
Heb er wel een Che-Cat-Delete (stomme naam :mrgreen: ) tussen zitten. Deze kun je bij Davy (gear53) kopen. Is een spruitstuk waarvan het flexdeel vernieuwd is en de precat is verwijderd waardoor je een nog betere flow hebt en wat harder uitlaatgeluid.
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

17 dec 2016, 13:51

ginoceros schreef:
aitam schreef:
Manick schreef:Kijk eindelijk een SYR van deze gave bak, op Instagram zijn de plaatjes een beetje kleinAfbeelding

Gave bak! En mess de JCW uitlaat evt kijken voor een Milltek Non-res. Heerlijk geluid kan ik je zeggen
Thanks!
Miltek heb ik in het echt helaas nog nooit kunnen horen. Voorlopig wordt het een JCW :) we gaan het zien als ik ooit het verschil mag horen :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor wat het waard is mijn persoonlijke mening .... ik heb een originele Mini JCW GP1 met JCW uitlaat maar ik had op mijn beide vorige R53's een Milltek. Na tijdje wikken en wegen omdat ik de GP zo origineel mogelijk wil houden toch overgestapt op een nieuwe Milltek en de JCW uitlaat op zolder gelegd (nee wordt net verkocht). Geen seconde spijt ! De Milltek maakt een dieper, brommend geluid. Ik heb een resonated versie (dus met demper in midden) en dat zorgt ervoor dat ie met rustig rijden aangenaam aanhoort maar met gasgeven komt de beer echt los. Wil je meer herrie dan moet je de non-resonated kopen.
Heb er wel een Che-Cat-Delete (stomme naam :mrgreen: ) tussen zitten. Deze kun je bij Davy (gear53) kopen. Is een spruitstuk waarvan het flexdeel vernieuwd is en de precat is verwijderd waardoor je een nog betere flow hebt en wat harder uitlaatgeluid.
Bedankt voor je inzicht en goed om te weten dat je op een moment bent overgestapt naar de Miltek. Wie weet geldt het ook voor mij.

Ik ga eens de jcw aanhoren en eventueel later nog een sport spruitstuk nemen. Wie weet maakt ie genoeg sound :) ik vind het trowens ook niet heel erg minder geluid te hebben onder de auto. Maar zoals jullie miltek beschrijven (het diepere geluid) daar ben ik wel weer heel erg fan van!

Ik ben benieuwd!!
ha
harmless85

Re: Tam's R53

17 dec 2016, 22:25

Hey tof al je plaatjes inderdaad net als manick op insta gezien! ziet er tof uit.
Zelf heb ik een guerrilla uitlaat eronder erg tevreden over en lekker knallen.

Op insta heet ik r53parklane !
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

17 dec 2016, 23:32

harmless85 schreef:Hey tof al je plaatjes inderdaad net als manick op insta gezien! ziet er tof uit.
Zelf heb ik een guerrilla uitlaat eronder erg tevreden over en lekker knallen.

Op insta heet ik r53parklane !
Had ik gezien ja :) parklane met een mooie kleur. Jouw dash Afbeeldingen jouw stoelen AfbeeldingAfbeelding
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

18 dec 2016, 12:43

Smoked zijknipperlichtjes besteld! Ben erg benieuwd hoe ze gaan staan!
Zit zelf ook nog erg te twijfelen om zoveel mogelijke chroom weg te werken "behalve de beltline"

Terug naar “Show your ride”