Dat was een hele opluchting! Lekker bezig verderToxic. schreef: ↑21 apr 2019, 18:07Hier had ik naar gekeken indd! Klinkt anders! Met behulp van gogarage37 op de app kwam ik iets anders tegen! De v snaar/multiriem had zijn beste dag wel gehad!louisvdd76 schreef: ↑21 apr 2019, 17:13Is het niet de bekende N14 kettingratel? Google hier eens op.
Ik kan weer ademhalen
R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
- GoRoel
- One wheel wonder
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! Tik in het blok? P11
#KeepOnModding
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! Tik in het blok? P11
Gisteren de riem vervangen, en ja hoor! Het geluid is weg gelijk even een rondje door het dorp gereden! Ze bromt weer heerlijk!
Mijn intake temp is met dit weer 33 graden, het laagste wat ik heb gezien is 28! Dit wil ik toch wel heel wat lager hebben! Toen ik thuis kwam dus uit nieuwschierig heid de kap open gedaan om te kijken hoe ik koude lucht kan creëren. Hoorde ik een sissend geluid bij de hoge druk brandstof pomp weg komen.. nee toch gadverdamme..
Is dit normaal na een stevig stukkie rijden? Lijkt me niet, maarja tis een mini.. Het kwam hier weg, de groene pijl! De rode negeren haha.
Kwa meer koeling wil ik toch kijken voor een airduct iets voor achter de grill. Dit gemaakt met een 3D printer. En ik wil een box om de luchtfilter maken! Om warme lucht tegen te houden.
Ook heb ik de gril uit de hoofscoop gehaald. Om te kijken of dit effect heeft, dit ga ik vanmiddag even testen.
Mijn intake temp is met dit weer 33 graden, het laagste wat ik heb gezien is 28! Dit wil ik toch wel heel wat lager hebben! Toen ik thuis kwam dus uit nieuwschierig heid de kap open gedaan om te kijken hoe ik koude lucht kan creëren. Hoorde ik een sissend geluid bij de hoge druk brandstof pomp weg komen.. nee toch gadverdamme..
Is dit normaal na een stevig stukkie rijden? Lijkt me niet, maarja tis een mini.. Het kwam hier weg, de groene pijl! De rode negeren haha.
Kwa meer koeling wil ik toch kijken voor een airduct iets voor achter de grill. Dit gemaakt met een 3D printer. En ik wil een box om de luchtfilter maken! Om warme lucht tegen te houden.
Ook heb ik de gril uit de hoofscoop gehaald. Om te kijken of dit effect heeft, dit ga ik vanmiddag even testen.
- yakkoox
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Waarom niet ineens voor een aquamist systeem gaan?
Koelt de inlaat temperatuur serieus en met methanol kan je nog meer boost gaan draaien ook (hoger octaan)
Koelt de inlaat temperatuur serieus en met methanol kan je nog meer boost gaan draaien ook (hoger octaan)
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Hpfp: psa part 1920.LL op ebay voor 350 Euro
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Autootjes veel onderhoud nodig mis me simpele Honda wel op dit soort momenten haha!
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Zal het zo erg zijn? Haha. Man o man wat zijn die
Autootjes veel onderhoud nodig mis me simpele Honda wel op dit soort momenten haha!
Louise wees me hier ook al op aan! Ik zal me er is in verdiepen!yakkoox schreef: Waarom niet ineens voor een aquamist systeem gaan?
Koelt de inlaat temperatuur serieus en met methanol kan je nog meer boost gaan draaien ook (hoger octaan)
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Rearseat delete.. Ik zat hier al een poosje aan te denken, maar hoe en wat dat wist ik niet exact!
Vandaag dus toch begonnen, een dunne plaat mdf en aan de onderkant wat stof van een oud matras wat we nog hadden staan haha! Dit om geklapper etc te voorkomen! Ik moet er enkel nog stof/tapijt op doen! Maar helaas, de winkels waren al dicht!
Ik wil nog wel kijken of de achterste gordels er ook uit kunnen. Die hangen nu zo vervelend in de weg haha.
De achterbank woog +-20kg. Dat scheelt weer lekker in gewicht
Vandaag dus toch begonnen, een dunne plaat mdf en aan de onderkant wat stof van een oud matras wat we nog hadden staan haha! Dit om geklapper etc te voorkomen! Ik moet er enkel nog stof/tapijt op doen! Maar helaas, de winkels waren al dicht!
Ik wil nog wel kijken of de achterste gordels er ook uit kunnen. Die hangen nu zo vervelend in de weg haha.
De achterbank woog +-20kg. Dat scheelt weer lekker in gewicht
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
En merk je het tijdens het rijden, dat de achterbank weg is??
Lekker fotootje trouwens dat er vuur uit de uitlaat komt!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Lekker fotootje trouwens dat er vuur uit de uitlaat komt!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
—
Problemen/problemen en nog is problemen.
Opnieuw turbo druk verlies. Ik dacht eerst aan de piping. Draai immers 1.4 bar piek en na de 1bar gaan de simpele klemmen wel falen.. dus dikke klemmen besteld. Toch zat het me niet lekker..
Downpipe eraf gehaald en ja hoor.. 1cm speling op de wastegate! Niet de flapper zelf, maar dushing zat los.. vast gezet en een beetje jbweld er bij tussen gedaan. Bij het terug plaatsen van de downpipe sprongen de te tranen me al in de ogen. Vloekend en tierend weer een bout afgebroken. HOE DAN?!? contact opgenomen met het bedrijf van de turbine huis, en ik krijg een nieuwe opgestuurd. Maarja en nu? Volgende week een afspraak bij beek staan voor een retune.. ik was er klaar mee. Heb zelfs gekeken naar een k swap voor in de mini (Honda motor). Maar dat heeft me vriendin er weer uit gepraat haha.
Eruiteindelijk achtergekomen dat de decat downpipe die ik had, er niet goed voor zit. Waardoor de tap afbreekt/verzwakt. Vergreld en boos zoekend naar een oplossing.
Uiteindelijk met een boos hoofd een scorpion 2.75inch decat besteld. Dikkere pijp en beter ontworpen. Hopende dat de turbo ook wat beter kan ademen nu. Ik ga vanmiddag weer aan de slag! Hopende dat ik hem weer aan de loop krijg voor nu. Zodat ik woensdag wel een retune kan doen. Spannend..
Nu met spacers 1.5cm
Lager goed
Oeps?
Lager fout
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Hij is iets wat luider, niks vervelend. Vind het wel fijn een beetje lawaai in de auto!
—
Problemen/problemen en nog is problemen.
Opnieuw turbo druk verlies. Ik dacht eerst aan de piping. Draai immers 1.4 bar piek en na de 1bar gaan de simpele klemmen wel falen.. dus dikke klemmen besteld. Toch zat het me niet lekker..
Downpipe eraf gehaald en ja hoor.. 1cm speling op de wastegate! Niet de flapper zelf, maar dushing zat los.. vast gezet en een beetje jbweld er bij tussen gedaan. Bij het terug plaatsen van de downpipe sprongen de te tranen me al in de ogen. Vloekend en tierend weer een bout afgebroken. HOE DAN?!? contact opgenomen met het bedrijf van de turbine huis, en ik krijg een nieuwe opgestuurd. Maarja en nu? Volgende week een afspraak bij beek staan voor een retune.. ik was er klaar mee. Heb zelfs gekeken naar een k swap voor in de mini (Honda motor). Maar dat heeft me vriendin er weer uit gepraat haha.
Eruiteindelijk achtergekomen dat de decat downpipe die ik had, er niet goed voor zit. Waardoor de tap afbreekt/verzwakt. Vergreld en boos zoekend naar een oplossing.
Uiteindelijk met een boos hoofd een scorpion 2.75inch decat besteld. Dikkere pijp en beter ontworpen. Hopende dat de turbo ook wat beter kan ademen nu. Ik ga vanmiddag weer aan de slag! Hopende dat ik hem weer aan de loop krijg voor nu. Zodat ik woensdag wel een retune kan doen. Spannend..
Nu met spacers 1.5cm
Lager goed
Oeps?
Lager fout
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Maar ik snap je frustraties, maar dan ga je weer terug naar wat je hiervoor ook al had. Dat is toch niet echt meer een uitdaging?
Bedoel je weet wat een vtec in zich heb. Want hiervoor had je toch een getunede civic?
(Ik hoop dat de "quotes" goed over komen. Eerste x proberen 2 stukjes te citeren)
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Ja beetje meer geluid is niet erg! Merk ook bij mn F56S, dat wanneer ik de banken omlaag heb, dat ik beter de pops En uitlaat beter kan horen!Toxic. schreef:
Hij is iets wat luider, niks vervelend. Vind het wel fijn een beetje lawaai in de auto!
Ach, als het in zo'n classic mini past, dan zeker in de New MINI!Toxic. schreef:
ik was er klaar mee. Heb zelfs gekeken naar een k swap voor in de mini (Honda motor). Maar dat heeft me vriendin er weer uit gepraat haha.
Maar ik snap je frustraties, maar dan ga je weer terug naar wat je hiervoor ook al had. Dat is toch niet echt meer een uitdaging?
Bedoel je weet wat een vtec in zich heb. Want hiervoor had je toch een getunede civic?
(Ik hoop dat de "quotes" goed over komen. Eerste x proberen 2 stukjes te citeren)
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Foto mini is trouwens de B16 motor. 160pk standaard. De k20 van tegenwoordig hebben 200/220pk standaard. En dit zijn zeer sterke motoren!
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Klopt! Je hoort dat veel meer! En dat is leuk haha!QVS schreef:
Ja beetje meer geluid is niet erg! Merk ook bij mn F56S, dat wanneer ik de banken omlaag heb, dat ik beter de pops En uitlaat beter kan horen!
Passend maken is geen probleem denk ik, het aan de praat en de meters werkend krijgen is het lastigste! De reden dat de Civic weg is is geen comfort. Lawaai. Sjonnie status. Etc.. Ik heb 100x liever een Honda motor dan de mini psa motor! Als ik een garage heb en de motor van de mini loopt kapot, ga ik me zeker verdiepen in een k20 swap naar de mini!QVS schreef: Ach, als het in zo'n classic mini past, dan zeker in de New MINI!
Maar ik snap je frustraties, maar dan ga je weer terug naar wat je hiervoor ook al had. Dat is toch niet echt meer een uitdaging?
Bedoel je weet wat een vtec in zich heb. Want hiervoor had je toch een getunede civic?
(Ik hoop dat de "quotes" goed over komen. Eerste x proberen 2 stukjes te citeren)
Foto mini is trouwens de B16 motor. 160pk standaard. De k20 van tegenwoordig hebben 200/220pk standaard. En dit zijn zeer sterke motoren!
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Vind het tunen super vet wat je doet! Zelf zou ik het niet kunnen. Heb de kennis er niet voor, heb geen tijd er voor en durf het gewoon niet aan. + met een gloed nieuwe MINI ga je niet zo snel klooten. Zelf ben ik wel van de auto zo orgineel mogelijk houden.
Bedoel dus, ik wil wel een andere uitlaat systeem onder mn mini. Maar dan wil ik wel de JCW Pro uitlaat hebben. Niet van een ander merk, hoe goed ie ook is.
Is het niet mogelijk om het blok van de F-serie er in te krijgen. Ff gegoogeld. Dat is de B48 Zover ik gelezen heb, zijn ze ook wel aardig sterk. Alleen de versnellingsbak kan niet meer dan 400nm aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Denk dat je dan een aftermarket ECU nodig hebt?Toxic. schreef: Passend maken is geen probleem denk ik, het aan de praat en de meters werkend krijgen is het lastigste!
Ow B16... heb zelf vrij weinig verstand van echt de motor nummers maar heb wel filmpjes voorbij zien komen van dikke Vtec swaps. Zoals een toyota mr2! Niet. Nor. Maal!Toxic. schreef: Als ik een garage heb en de motor van de mini loopt kapot, ga ik me zeker verdiepen in een k20 swap naar de mini!
Foto mini is trouwens de B16 motor. 160pk standaard. De k20 van tegenwoordig hebben 200/220pk standaard. En dit zijn zeer sterke motoren!
Vind het tunen super vet wat je doet! Zelf zou ik het niet kunnen. Heb de kennis er niet voor, heb geen tijd er voor en durf het gewoon niet aan. + met een gloed nieuwe MINI ga je niet zo snel klooten. Zelf ben ik wel van de auto zo orgineel mogelijk houden.
Bedoel dus, ik wil wel een andere uitlaat systeem onder mn mini. Maar dan wil ik wel de JCW Pro uitlaat hebben. Niet van een ander merk, hoe goed ie ook is.
Is het niet mogelijk om het blok van de F-serie er in te krijgen. Ff gegoogeld. Dat is de B48 Zover ik gelezen heb, zijn ze ook wel aardig sterk. Alleen de versnellingsbak kan niet meer dan 400nm aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Haha ik snap dat het eng is, maar het stelt niks voor. Een uitlaat vervangen kan iedereen. Een turbo word al wat lastiger. Maar echt het is niet moeilijk! Een nieuwere mini zal wat meer kappen hebben. Verder zit het net zo vast als “oudere” types!
Had al gekeken naar een f serie 2.0 voor in een r56, maar dat is geen beginnen. Dan liever de moeite voor een K serie Honda!
Ik heb zelf nu dan de scorpion downpipe, ik wil hierbij ook nog de scorpion catback hebben zonder resonator! Lekker rechtpijpje met eind demper
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Mr2 is vaak k20 turbo haha! De B-serie motoren worden niet vaak mer gebruikt.QSP schreef:
Ow B16... heb zelf vrij weinig verstand van echt de motor nummers maar heb wel filmpjes voorbij zien komen van dikke Vtec swaps. Zoals een toyota mr2! Niet. Nor. Maal!
Vind het tunen super vet wat je doet! Zelf zou ik het niet kunnen. Heb de kennis er niet voor, heb geen tijd er voor en durf het gewoon niet aan. + met een gloed nieuwe MINI ga je niet zo snel klooten. Zelf ben ik wel van de auto zo orgineel mogelijk houden.
Bedoel dus, ik wil wel een andere uitlaat systeem onder mn mini. Maar dan wil ik wel de JCW Pro uitlaat hebben. Niet van een ander merk, hoe goed ie ook is.
Is het niet mogelijk om het blok van de F-serie er in te krijgen. Ff gegoogeld. Dat is de B48 Zover ik gelezen heb, zijn ze ook wel aardig sterk. Alleen de versnellingsbak kan niet meer dan 400nm aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Haha ik snap dat het eng is, maar het stelt niks voor. Een uitlaat vervangen kan iedereen. Een turbo word al wat lastiger. Maar echt het is niet moeilijk! Een nieuwere mini zal wat meer kappen hebben. Verder zit het net zo vast als “oudere” types!
Had al gekeken naar een f serie 2.0 voor in een r56, maar dat is geen beginnen. Dan liever de moeite voor een K serie Honda!
Ik heb zelf nu dan de scorpion downpipe, ik wil hierbij ook nog de scorpion catback hebben zonder resonator! Lekker rechtpijpje met eind demper
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Hier het filmpje van die mr2 die ik aanhaalde. Echt bizar!
En over die mini met het B16 blok is aardig gedocumenteerd hoe hij gemaakt is. Als je dat wilt zien, is hier een afspeellijst van YouTube, zijn aardig wat filmpjes van.
-------
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Hier het filmpje van die mr2 die ik aanhaalde. Echt bizar!
En over die mini met het B16 blok is aardig gedocumenteerd hoe hij gemaakt is. Als je dat wilt zien, is hier een afspeellijst van YouTube, zijn aardig wat filmpjes van.
-------
Hoezo? Is zeker nog niet al te vaak gebeurt, omdat het nog niet een al te oud blok is?Toxic. schreef:
Had al gekeken naar een f serie 2.0 voor in een r56, maar dat is geen beginnen. Dan liever de moeite voor een K serie Honda!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: R56 “built” toxicmanic! Gerrit sist naar mij.. P12
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Onze sponsors