Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

09 jun 2020, 11:37

Buur schreef:
08 jun 2020, 18:47
Waar heb je die weerstand vandaan als ik vragen mag? Ik kan bij ekris geen onderdeel nummer vinden helaas voor mijn Mini...
is ook geen origineel onderdeel, die word helaas niet los geleverd. de originele optie is om de hele fan á €214,- te vervangen.
Dit is een weerstand die ik via het welbekende aliexp.... heb besteld. met een prijs van €8 toch wel de moeite waard om het eens te proberen.
MiniBar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 feb 2020, 07:44

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

10 jun 2020, 12:39

Daniel_S schreef:Tip uitgeprobeerd. Volgens mij slaat ie bij 105graden netjes aan. Afbeelding

Kan die worden afgevinkt Afbeelding. Opvallende was wel dat ie na het uitzetten van de motor even stil is en dan de fan weer aanslaat.
Ik vind deze metertjes heel mooi en ik mis zoiets enorm op mijn mini. Is dit aftermarket te doen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 jun 2020, 17:38

MaikR53 schreef:
09 jun 2020, 11:37
is ook geen origineel onderdeel, die word helaas niet los geleverd. de originele optie is om de hele fan á €214,- te vervangen.
Dit is een weerstand die ik via het welbekende aliexp.... heb besteld. met een prijs van €8 toch wel de moeite waard om het eens te proberen.
Ik zag hem al voorbij komen op alie maar durf dat soort dingen vaak niet egt aan omdat ik er te weinig vertrouwen in heb...! Nu jij het geprobeerd heb zal ik het er ook maar eens op wagen..
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 jun 2020, 19:53

MiniBar schreef:
10 jun 2020, 12:39
Ik vind deze metertjes heel mooi en ik mis zoiets enorm op mijn mini. Is dit aftermarket te doen?
Of er aftermarket opties zijn die op dezelfde plek passen als waar het standaard chronopack zit weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het Chronopack ingebouwd kan worden alleen schijnt dat qua coderen, kilometerstanden etc. nogal een drama te zijn.

Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is de JCW Instrumenten in te bouwen in de middenconsole, deze heb ik zelf ook en gezien het chronopack alleen maar berekende waardes weergeeft hecht ik meer waarde aan dat kleine olietemp. metertje die echt een sensor heeft.
Dat zijn deze:
Afbeelding

Nu is een origineel JCW setje nogal lastig te vinden maar de houder voor de metertjes wordt weer gemaakt door een bedrijfje in duitsland (kost €30) en de metertjes zijn gewoon VDO 52mm alleen dan met een lichtgrijze wijzerplaat maar als je de standaard VDO's koop (€60 p/s) dan heb je voor €150 een leuk en werkend setje. Wel nog even inbouwen maar daar kan ik evt wel mee helpen of elke persoon die enigszins kan solderen en sleutelen.
Buur schreef: Ik zag hem al voorbij komen op alie maar durf dat soort dingen vaak niet egt aan omdat ik er te weinig vertrouwen in heb...! Nu jij het geprobeerd heb zal ik het er ook maar eens op wagen..
Ik had dat zelfde wantrouwen vanwege de vele meuk die er verkocht wordt op dat platform maar ik lees op zoveel fora en facebook pagina's goede berichten dat ik het ook maar gegokt heb.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 jun 2020, 19:55

Jcw meterset is wel mooi. Heb er (ondanks dat ik de chronopack heb) ook aan zitten denken. Hik alleen op tegen installatie
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 jun 2020, 20:01

Tijd voor een update!
Vorige week tijdens de Airco service beurt bleek de condensor lek te zijn, dus nieuwe besteld en ingebouwd. Gelijk ook de ventielen vervangen aangezien ik het vermoeden had dat er een lek was. (kapjes zitten natuurlijk ook op de ventielen)
Afbeelding Afbeelding

Daarna kon de standaard bumper natuurlijk niet terug erop dus de nieuwe Aero bumper klaar gemaakt en overgezet wat nodig was.
Vind het persoonlijk erg goed staan!
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 jun 2020, 20:01

Daniel_S schreef:
11 jun 2020, 19:55
Jcw meterset is wel mooi. Heb er (ondanks dat ik de chronopack heb) ook aan zitten denken. Hik alleen op tegen installatie Afbeelding
Heel makkelijk te doen en anders moet je toch eens richting Amsterdam rijden :lol:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 jun 2020, 20:12

Wordt toch zeker het overwegen waard
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

11 jun 2020, 20:14

Jouw mini staat er prachtig bij. Complimenten
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

21 jun 2020, 00:30

MaikR53 schreef:Bedankt allen! Toch extra leuk als de stijl volgens welke je je Mini mod gewaardeerd wordt door andere liefhebbers.

@koosie deze zijn gewoon te verkrijgen via de dealer
Heb je toevallig nog het art. nummer van de instaplijsten? Dan kan ik deze ook mooi shoppen!
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

21 jun 2020, 23:13

@koosie Ja zeker, onderdeelnummer is 51710305557 (wel 2 stuks bestellen)
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

27 jun 2020, 11:43

Zo, nadat de vooras voorzien was van het nodige Powerflex spul kon de achteras niet achter blijven en gezien de uitlijning achter niet 100% te krijgen was wilde ik deze toch al aanpakken. Volgende is vervangen:
- Dwarsarmen (4x, Meyle)
- Draagarmrubbers (Powerflex)
- Stabilisatorstang rubbers (Powerflex)
- Koppelstangetjes (Meyle HD)
- Alle boutjes en moertjes vervangen (Origineel MINI)

Na inbouw/vervangen van de onderdelen opnieuw de MINI laten uitlijnen en alles was perfect, wegligging is nog net weer even beter geworden dan dat het al was wat het nog leuker maar de MINI te rijden.
Een goede schoonmaakbeurt is nog wel nodig maar die volgt later..
Afbeelding

Ook de Powerflex insert voor de onderste motorsteun ingebouwd.
Afbeelding

Ook nog een leuke accessoire binnen gekregen, tot nu toe alleen ingebouwd en in demo modus getest. Past ook aardig bij de rest van het interieur!
Afbeelding Afbeelding

Tevens vond ik de schijven voor een relatief dikke rand hebben dus even gemeten en oeps.... 19,9 & 20,1 (22mm nieuw, 20,4mm minimaal). Nieuwe schijven en blokken zijn onderweg (Brembo schijven, Ate blokken)
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

01 jul 2020, 16:49

Zoals in de vorige post beschreven waren de remmen aan vervanging toe. Zo gezegd zo gedaan, vanmorgen even een uurtje tijd gevonden om de schijven & blokken voor te vervangen.
Ik heb de keuze gemaakt voor Brembo Coated disc line geperforeerd en gegroefd icm Ate Ceramic blokken. Heb met deze combinatie ook goede ervaringen op onze andere auto's vandaar ook hiervoor gekozen op de MINI.
Staat ook wel weer lekker fris van die nieuwe schijven, stukken beter (en mooier) dan de roestige schijven die eronder zaten.
Afbeelding
(Let niet op de vieze velgjes)
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

01 jul 2020, 22:22

Heel netjes, top!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

01 jul 2020, 23:04

Ziet er netjes uit en zal weer prima remmen zo.
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”