2005 Mini Cooper S JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

Re: 2005 Mini Cooper S JCW

29 nov 2020, 08:11

RSR schreef:
27 nov 2020, 18:28
Heb je het brandstoffilter al een keer vervangen ? Moet ik ook nog doen. Herken wel een ander, lees veel feller, motorgedrag van de Mini.

Gr Ron
Die stond nog op mijn lijstje, meteen besteld!


Ik heb ook nog dat de Mini moeilijk start na het tanken, weet niet niet of ik in die hoek nog iets moet zoeken
Mclain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jul 2011, 16:14

Re: 2005 Mini Cooper S JCW

29 nov 2020, 08:25

Torque pro is alleen eobd data.. Is de vraag of dat voldoende is. Maar 1 manier om dat achter te komen.
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

Re: 2005 Mini Cooper S JCW

11 jan 2024, 22:30

Na enkele jaren weer een update over de Mini.

We hebben de Mini in juni 2022 verkocht vanwege een aankomende baby en de behoefte aan een gezinsauto, en daarmee het mini hoofdstuk met een dubbel gevoel afgesloten.

Begin december kregen we het bericht dat de mini weer te koop stond, helaas alleen niet in de staat waarin we deze verkocht hadden
Afbeelding

De nieuwe eigenaar heeft m met een flinke klap om een straatlantaarn gevouwen.

Nog lang getwijfeld of ik m terug ging kopen, maar uiteindelijk toch maar gedaan.

Afbeelding

Mini had al een maand in de regen gestaan, dus de binnenkant was nogal vochtig, en los van het blok en de bumpers zat er niets ruikbaars meer aan helaas.

Dus op zoek naar een nieuwe body voor het blok. Deze uiteindelijk gevonden in het noorden van het land, nette hyper blue Mini met een tik in het blok en wat kleine aandachtspunten.

Deze gekocht en beginnen met de rit naar het zuiden.

Na een kilometer of 10 werd het tikken in het blok nogal ernstig, en na een klap en een hoop witte rook was het einde verhaal. Dus de Mini laten staan, en een dag later met de aanhanger gaan ophalen

Afbeelding

Vandaag de gecrashte Mini op de brug gezet en het blok al gedemonteerd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plan is om de Mini deze week helemaal te strippen en af te voeren, en dan het blok zsm in de andere Mini te lepelen en alles weer op de weg te krijgen
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: 2005 Mini Cooper S JCW

11 jan 2024, 22:57

Mooie sleutel uitdaging. Ben je niet bang dat het goede blok ook last heeft (gehad) van de klap?
Afbeelding
prensel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 jan 2020, 07:46

Re: 2005 Mini Cooper S JCW

12 jan 2024, 09:19

Ik zie dat ik (gelukkig) niet de enige ben die stad en land afrijdt voor een paar Mini's en/of JCW onderdelen :-)
Goed bezig hoor, ik mag dat graag zien dat er met enthousiasme ergens aan gewerkt wordt.
Ook al is/blijft het een bodemloze put als je het goed bekijkt maar het is een hobby tenslotte, en die mag geld kosten.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: 2005 Mini Cooper S JCW

12 jan 2024, 12:05

Zo zeg, je oude Mini heeft een flinke klap gehad.
Hopelijk was/waren de inzittende(n) niet zwaar gewond.
Succes met het project!
Thijsse
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 aug 2020, 09:37

Re: 2005 Mini Cooper S JCW

12 jan 2024, 13:48

Daniel_S schreef:
11 jan 2024, 22:57
Mooie sleutel uitdaging. Ben je niet bang dat het goede blok ook last heeft (gehad) van de klap?
Daar kom ik achter als de ombouw klaar is, maar ik verwacht het eigenlijk niet, een blok kan vrij veel hebben. Zou zo snel niet weten wat er stuk zou moeten gaan

prensel schreef:
12 jan 2024, 09:19
Ik zie dat ik (gelukkig) niet de enige ben die stad en land afrijdt voor een paar Mini's en/of JCW onderdelen :-)
Goed bezig hoor, ik mag dat graag zien dat er met enthousiasme ergens aan gewerkt wordt.
Ook al is/blijft het een bodemloze put als je het goed bekijkt maar het is een hobby tenslotte, en die mag geld kosten.
Het is dat de Mini toevallig weer op mijn pad kwam, want op het moment heb ik nog wel een bodemlozer project op de brug staan :()
niekcarfreak schreef:
12 jan 2024, 12:05
Zo zeg, je oude Mini heeft een flinke klap gehad.
Hopelijk was/waren de inzittende(n) niet zwaar gewond.
Succes met het project!
Volgens de verhalen had hij alleen een paar blauwe plekken op zijn arm, dus die heeft wel mazzel gehad ja

de Mini is zo krom dat de passagiersdeur nieteens meer dichtgaat en ook de schakelpook zeker 10cm verschoven is

Terug naar “Show your ride”