R56 Cooper S 2008

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ChrisvanV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2020, 11:41

R56 Cooper S 2008

01 okt 2020, 16:42

Goedendag allen!

Sinds een klein weekje ben ik de trotse eigenaar van een 2008 Mini Cooper S. Na een post op dit forum over de N14 motor (dank Daniel_S en Schroefie voor het advies) toch maar besloten om de knoop door te hakken.

Dit is 'm geworden;
IMG-20200923-WA0015.jpg
IMG-20200923-WA0011.jpg
IMG-20200923-WA0008.jpg

Auto is al voorzien van een aantal mods (allemaal bij Beek) , namelijk:
-Airtec intercooler
-AEM intake en turbo hitteschild
-Stage 1 chip met 230pk+
-Volledige custom rvs uitlaat
-Coolerworx shortshifter
-Bilstein schroefset

Dit alles zorgt ervoor dat de R56s vlot van z'n plek komt en stuurt als een tierelier. Rijdt geweldig lekker, grijns op m'n bakkes van hier tot Tokio wanneer ik erin rijd.

Verder is ie gewalnutblast, ketting vervangen en verbruikt 'ie (volgens de vorige eigenaar) weinig olie voor een N14. Nu komt natuurlijk het leukste gedeelte, er zelf achter komen of dit allemaal klopt..

Staan nog wel een aantal mods op de planning uiteraard, mits ik er over een tijdje zeker van ben dat hij technisch in orde is:

-Leuk setje kuipjes (suggesties welkom)
-GP vleugel/diffuser
-GP klokken
-Custom stuur oid, standaard is beetje suffig

En, als afsluiter nog een vraagje. De auto heeft het standaard zilveren interieur, niet het mooiere zwarte pakket. Het meeste valt wel op te lossen met aftermarket geknutsel, maar zijn dingen zoals climate control, kachel en al die andere knoppen onder de kilometerteller zwart te maken/krijgen?

Heb nu al zin in de meetings, als die er überhaupt komen met corona, en suggesties voor de auto zijn van harte welkom. Later!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: R56 Cooper S 2008

01 okt 2020, 18:23

Goed te lezen dat je de knoop hebt doorgehakt. Kan me ook goed voorstellen dat je verliefd bent geworden op deze mooie mini.

Had m ook zien langskomen en zelfs een lichte twijfel gehad om van m’n R53 af te stappen.

Nu inderdaad hopen dat ie inderdaad zo goed is als het lijkt. Maar hij lijkt van een liefhebber te komen. Daar zit al de helft van de winst.

Nog vele plezierige kilometers!
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: R56 Cooper S 2008

01 okt 2020, 19:15

Gefeliciteerd met deze mooie Mini. :)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3238
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: R56 Cooper S 2008

03 okt 2020, 11:25

Chris,

proficiat met je nieuwe aanwinst, mooi bommetje.

Voor wat betreft interieur, de grijze interieur delen kun je wel aanpassen naar zwarte maar dan moet je het binnenwerk overzetten in geval van een auto climate control. Bij de standaard airco kun je het zo omzetten. Je moet daarvoor eens hier op het forum de topic SYR van DennisHart checken. Die heeft dat in zijn R56 Cooper ook zelf gedaan, is ook handig met coderen dus misschien hem eens voor wat advies benaderen. Stuurtje kun je bij 1 van onze clubsponsors, CM Customs, Chico is de man die je moet hebben. Check zijn site of via zijn site de Facebook pagina: https://www.cmcustoms.nl/custom-made-stuur/. In mijn beide Coopers heb ik een stuur van hem inzitten, een echte aanrader.

GP klokken bedoel je de donker grijze teller achtergronden, dat heeft Maurice vd Berg recent in zijn Clubman gedaan, even zijn SYR topic checken: viewtopic.php?f=3&t=41045 zie bladzijde 40. Aan de andere kant is het mooi om zijn SYR door te lopen, als je ziet wat hij van een standaard R55 Clubman Cooper heeft gemaakt, echt gaaf en je kunt daar zeker ideeën op doen.

Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en veel plezier met het uniek maken van je MINI :icon_top:

Gr. Milco
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: R56 Cooper S 2008

03 okt 2020, 12:32

Leuk! Bekende auto
Is van Johnny geweest
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: R56 Cooper S 2008

04 okt 2020, 07:35

Wat een mooi exemplaar Chris. Hele fraaie basis waar uiteraard altijd op verder gewerkt kan worden :D Als je na het lezen van mijn stukje meer info over de GP/JCW klokken wilt hebben kan je mij altijd een berichtje sturen. Have fun!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 Cooper S 2008

05 okt 2020, 12:06

Gefeliciteerd met de aanwinst!
Heel strak exemplaar waar al t goede al aan is gebeurd. Extra genieten vanaf de start 8)

Voor stuurtje eens contact opnemen met Chico (CM-customs). Denk dat je nog hoofdpijn gaat krijgen met alle mogelijkheden waaruit je kan kiezen haha

Je hebt het zelf al over de N14 motor, dus hebt je al goed ingelezen. Het topic zelf niet gelezen, maar mijn mening even tussendoor: zorg dat je je olie elke 10k ververst en doe er geen Action of goedkope olie erin. Ik denk dat een overstap naar 0W40 verstandig is. Warm rijden duurt iets langer bij deze olie, dat wel, maar motor blijft heel.

Ik heb volgens mij nog wel interieur delen van de deuren liggen mocht je ze willen spuiten/wrappen en het origineel willen bewaren.
Stuur me een PB als je interesse hebt
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”