Bart's 2002 Mini Cooper

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
MINIR50Bart
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2021, 10:39

Bart's 2002 Mini Cooper

17 jan 2021, 15:27

Hallo allemaal! Ik ben Bart, 26 jaar oud en inmiddels al 8 (!) jaar in het bezit van mijn Mini Cooper uit 2002. Waarom ik me nooit eerder heb aangemeld op dit forum is mij ook een raadsel. In deze tijd heb ik vaak zitten twijfelen de Mini te verruilen voor wat anders, maar krijg het maar niet over m'n hart verstreken deze weg te doen. Ik kan overigens ook weinig vinden wat voor deze prijs leuker rijdt dan dit :D . Op het moment staat de Mini er zo bij, waarbij deze zomerset wel even plaats heeft moeten maken voor een wintersetje:
Afbeelding

In deze tijd heb ik, en dan vooral de laatste jaren, de Mini heel wat mooie plekken mogen laten zien. Hierbij mogen foto's natuurlijk ook niet ontbreken. Afgelopen zomer nog een mooie roadtrip door Frankrijk mogen maken met de Mini:
Afbeelding

Afbeelding

De Mini is helemaal standaard en dit wil ik ook graag zo houden. Wel heb ik vaak zitten twijfelen om er een verlagingssetje onder te zetten, zodat het net wat beter oogt. Echter ben ik hiervoor gepast, doordat ik verhalen over mogelijke problemen met oa de versnellingsbak tegenkwam. Zijn er meer mensen hier met ervaringen hierover?

Ook heeft de Mini wat plekjes (karakter) m.b.t. het lakwerk. Op het moment ben ik op zoek naar een voor- en achterbumper, omdat het overspuiten me op het moment wat te prijzig is. Ik ben hier al een tijdje naar op zoek, dus mocht ik niks tegenkomen kan het zomaar zo zijn dat dit overspuiten in het voorjaar alsnog gaat gebeuren. Verder ben ik nog op zoek naar een dakspoilertje van een R53 om het geheel af te maken :D.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Bart's 2002 Mini Cooper

17 jan 2021, 16:03

Welkom Bart. Vóór aanmelden is het nooit te laat. Mooie foto’s!

Heb je al eens gekeken op gear53 voor bumpers? Davy heeft genoeg liggen (wel gericht op R53). Maar ook dat past gewoon.

Anders een van de andere forum sponsoren?

Succes met de zoektocht en nog veel veilige kilometers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Bart's 2002 Mini Cooper

17 jan 2021, 20:21

Ik denk eerlijk gezegd dat als je andere bumpers koopt je deze ook zal moeten laten spuiten omdat ze vaak van een schade auto afkomen of omdat er toch kleurverschil in zit. Zeker met metallic lak.Denk dat als je de bumpers zelf demonteerd en kaal aanleverd ( zonder strips en lampjes) bij een spuiterij dat dat nog al in prijs kan schelen ,en vooral niet naar een spuiter gaan die alleen voor de verzekeraars werkt.heb zelf vorig jaar de motorkap over laten spuiten en er zat bijna 50% prijsverschil tussen de div.bedrijven die ik heb benaderd.gewoon ff paar afrijden en ook niet via internet prijzen opvragen.

De velgen zijn niet bepaald standaard >)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Bart's 2002 Mini Cooper

18 jan 2021, 09:52

MINIR50Bart schreef:
17 jan 2021, 15:27

De Mini is helemaal standaard en dit wil ik ook graag zo houden.
[...]
Wel heb ik vaak zitten twijfelen om er een verlagingssetje onder te zetten
[...]
Verder ben ik nog op zoek naar een dakspoilertje van een R53 om het geheel af te maken :D.
:lol:

En dan heb ik het nog niet over de velgen die absoluut niet standaard zijn.
Wel leuk geprobeerd :hap

Wel heb ik vaak zitten twijfelen om er een verlagingssetje onder te zetten, zodat het net wat beter oogt. Echter ben ik hiervoor gepast, doordat ik verhalen over mogelijke problemen met oa de versnellingsbak tegenkwam. Zijn er meer mensen hier met ervaringen hierover?
De relatie tussen verlagen en bakproblemen zie ik niet helemaal.
Het type auto dat jij hebt kan sowieso problemen met de bak krijgen. Dat is helaas een euvel van dat bouwjaar.
Het verlagen van de auto kan wel geluid opleveren in de homokineten/aandrijfassen. Dat is echter omdat het dan anders moet inslijten dan dat het altijd is gebruikt.
Uiteraard ook afhankelijk van hoe laag je wilt gaan
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”