ai dat is minder nieuws.
wisselen gaat wel zonder het koelsysteem leeg te laten lopen wel krap dan maar is mogelijk.
Succes met de reparatie.
De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
- RobG
- Nieuwsgierig
- Locatie: Bergen op Zoom
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Idd, het komt nooit uit.........
werd net gebeld door mijn maat waar ik naartoe zou gaan en in zijn loods met brug met hem zou sleutelen, die zijn allemaal wakker geworden vandaag met Corona
dus daar kan ik voorlopig ook niet terecht.
Naja, kan toch zaterdag de rit niet rijden, dan sleutel ik hem op de oprit wel uit elkaar om te meten.
werd net gebeld door mijn maat waar ik naartoe zou gaan en in zijn loods met brug met hem zou sleutelen, die zijn allemaal wakker geworden vandaag met Corona
dus daar kan ik voorlopig ook niet terecht.
Naja, kan toch zaterdag de rit niet rijden, dan sleutel ik hem op de oprit wel uit elkaar om te meten.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Lukt het niet.... dan kan hij altijd nog naar de garage!
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
ja klopt, heb al een paar foto's gekregen in de whatsapp groep van MCCN met het bewijs dus dat gaan we gewoon proberen.
Lukt het niet.... dan kan hij altijd nog naar de garage!
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Komt allemaal weer goed.
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Dan vallen de kosten gelukkig toch mee. Wel veel werk als je het zelf wilt doen.BadBert schreef: ↑14 feb 2023, 07:56Thanks allen
@niekcarfreak: er komt een "niet bosch" in en die kost me door korting die mijn maat daar krijgt nog minder dan dat (en is dan nieuw) en dan is dat nog zonder inleveren van de oude.
Een bosch zou me 450 euro ex btw kosten en dan moest ik de oude nog inleveren ook (een nieuwe). Ja dag....
Maar eerst even meten, en dan zien we wel.
Het is wel jammer, want dat wordt dus zaterdag niet de rit rijden vrees ik
Leeftijd gaat idd mee spelen, dat merk je dan aan deze onderdelen idd @Daniel_S, geen idee of dit de originele dynamo is, maar dit soort dingen slijten nu eenmaal
Komt allemaal weer goed.
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
als ik er bij kan, is het geen probleem.
Sleutelen op zich kan ik wel... altijd gedaan aan mijn classic mini's, mx5 enzo.
Het is blijkbaar 20 boutjes/schroefjes los en dan kun je de radiator en de airco radiator aan de kant duwen een stuk, zodat je er bij kunt
auto staat op de oprit, dus denk dat het wel goedkomt
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Mwah,niekcarfreak schreef: ↑14 feb 2023, 11:15Dan vallen de kosten gelukkig toch mee. Wel veel werk als je het zelf wilt doen.
Komt allemaal weer goed.
als ik er bij kan, is het geen probleem.
Sleutelen op zich kan ik wel... altijd gedaan aan mijn classic mini's, mx5 enzo.
Het is blijkbaar 20 boutjes/schroefjes los en dan kun je de radiator en de airco radiator aan de kant duwen een stuk, zodat je er bij kunt
auto staat op de oprit, dus denk dat het wel goedkomt
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Nou, afgelopen weekend was het zo ver.
Eerst eens begonnen met de obvious dingen:
- zekering 39 gecontroleerd (stuurspanning naar de dynamo), die was OK
- lampje gaat aan op het dash, en uit als de motor draait, dus dynamo doet wel IETS (maar kon nog zijn dat het te weinig is om de accu te laden, maar ik zag bij meten de spanning TE laag zijn om dit te denken...)
toen de voorbumper er af, bumperbalk er af en dan niet vergeten alle plugjes in de wielkuipen los te maken, 2 extra torx onderaan de bodemplaat waarmee die aan de plaat zit waar de radiatoren op zitten, en je kunt alles een beetje laten zakken en naar voren kantelen.
Zo kun je er best OK bij eigenlijk (zonder alles leeg te laten en echt helemaal weg te halen)
Toen op zoek naar de kabeltjes die op de dynamo zitten, eerst gecontroleerd of op de groen witte draad de stuurspanning stond, dat was zo.
Verder zoeken, want er moet een dikke kabel naar de accu lopen, ik voelen, voelen, ik dacht hem te voelen maar toen ik die aanraakte, hoorde ik wat "rammelen", als of iets los zat.....
Ik goed kijken, en jahoor..... moer zat er niet op!!!! Oog met de kabel zat er dus los om/bij PFFFFFFFF ja niet gek?!?!?!
gemeten op de bout van de dynamo rechtstreeks met draaiende motor: werkt prima....
Dus het oog met kabel vast gezet, en alles is opgelost
Toen alles weer in elkaar gezet, en hopla!
knipperlichten aan gezet, en na een paar seconden snel knipperen, gingen die weer normaal knipperen (initialisatie periode, weet ik ondertussen van de after market comfort knipper module).
Dus alles is weer OK
Eerst eens begonnen met de obvious dingen:
- zekering 39 gecontroleerd (stuurspanning naar de dynamo), die was OK
- lampje gaat aan op het dash, en uit als de motor draait, dus dynamo doet wel IETS (maar kon nog zijn dat het te weinig is om de accu te laden, maar ik zag bij meten de spanning TE laag zijn om dit te denken...)
toen de voorbumper er af, bumperbalk er af en dan niet vergeten alle plugjes in de wielkuipen los te maken, 2 extra torx onderaan de bodemplaat waarmee die aan de plaat zit waar de radiatoren op zitten, en je kunt alles een beetje laten zakken en naar voren kantelen.
Zo kun je er best OK bij eigenlijk (zonder alles leeg te laten en echt helemaal weg te halen)
Toen op zoek naar de kabeltjes die op de dynamo zitten, eerst gecontroleerd of op de groen witte draad de stuurspanning stond, dat was zo.
Verder zoeken, want er moet een dikke kabel naar de accu lopen, ik voelen, voelen, ik dacht hem te voelen maar toen ik die aanraakte, hoorde ik wat "rammelen", als of iets los zat.....
Ik goed kijken, en jahoor..... moer zat er niet op!!!! Oog met de kabel zat er dus los om/bij PFFFFFFFF ja niet gek?!?!?!
gemeten op de bout van de dynamo rechtstreeks met draaiende motor: werkt prima....
Dus het oog met kabel vast gezet, en alles is opgelost
Toen alles weer in elkaar gezet, en hopla!
knipperlichten aan gezet, en na een paar seconden snel knipperen, gingen die weer normaal knipperen (initialisatie periode, weet ik ondertussen van de after market comfort knipper module).
Dus alles is weer OK
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Gelukkig was dit er een die met een sisser is afgelopen. Blij dat je het weer zelf hebt kunnen oplossen.
- RobG
- Nieuwsgierig
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Kijk dat zijn de leuke dingen om op te lossen
R53
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Idd ben ik blij dat het zo "simpel" was als nu.
scheelt weer een hoop geld
Weet nu hoe het moet, dus stel dat de dynamo alsnog stuk gaat (kan namelijk, de spanningsregelaar kan nu een opdonder gehad hebben) dan weet ik hoe het moet, en is het op een half uurtje tijd wel gepiept
vind het altijd leuk om dit soort dingen zelf op te lossen
binnenkort maar eens gaan kijken naar het tank klepje waar het ontgrendel mechanisme niet meer van werkt
scheelt weer een hoop geld
Weet nu hoe het moet, dus stel dat de dynamo alsnog stuk gaat (kan namelijk, de spanningsregelaar kan nu een opdonder gehad hebben) dan weet ik hoe het moet, en is het op een half uurtje tijd wel gepiept
vind het altijd leuk om dit soort dingen zelf op te lossen
binnenkort maar eens gaan kijken naar het tank klepje waar het ontgrendel mechanisme niet meer van werkt
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
inderdaad!
wat me nog wel een beetje verbaast.....
ik heb contact gehad met 3 garages en 1 hobbyist die dit klusje in het ergste geval konden oplossen (vervangen dynamo).
Alle 4 gaven ze aan dat het alleen kan als het koelsysteem leeg is, airco systeem leeg en alle radiatoren ook van de auto af zijn, anders kan het NIET.
maar het kan MAKKELIJK zonder al die spullen er af te halen, en is daarmee echt een klusje van niets!!!!! (ok , ok, het had zeker makkelijker gekund als je er gewoon bij had gekund, maar jullie snappen wat ik bedoel toch )
Ik ben blij dat dit in de whatsapp groep van de mini cooper club NL al snel werd geroepen en zelfs getoond met bewijs foto's waar aan de kant van de weg zelfs een dynamo werd vervangen en met een half uurtje ongeveer de mini weer op weg was.....
wat me nog wel een beetje verbaast.....
ik heb contact gehad met 3 garages en 1 hobbyist die dit klusje in het ergste geval konden oplossen (vervangen dynamo).
Alle 4 gaven ze aan dat het alleen kan als het koelsysteem leeg is, airco systeem leeg en alle radiatoren ook van de auto af zijn, anders kan het NIET.
maar het kan MAKKELIJK zonder al die spullen er af te halen, en is daarmee echt een klusje van niets!!!!! (ok , ok, het had zeker makkelijker gekund als je er gewoon bij had gekund, maar jullie snappen wat ik bedoel toch )
Ik ben blij dat dit in de whatsapp groep van de mini cooper club NL al snel werd geroepen en zelfs getoond met bewijs foto's waar aan de kant van de weg zelfs een dynamo werd vervangen en met een half uurtje ongeveer de mini weer op weg was.....
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
- Ruub_01
- Leerling Mini lid
- Locatie: Hoorn
- BadBert
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Hoogerheide
Bericht
Re: De Mini Cooper-S Cabrio (r52) van BadBert
Thanks!
zijn er erg blij mee
wel wat dingetjes die ik er nog aan wil doen hoor....
- panelen naast de achterbank vervangen voor NETTE exemplaren (iemand die liggen?)
- interieur goed schoonmaken en behandelen.
- kleine beschadigingen wegwerken
- motorkap op nieuw in de blanke lak zetten
- subwoofer toevoegen
wellicht 15% pulley en tune...
Maar wil ook best graag andere velgen....
zijn er erg blij mee
wel wat dingetjes die ik er nog aan wil doen hoor....
- panelen naast de achterbank vervangen voor NETTE exemplaren (iemand die liggen?)
- interieur goed schoonmaken en behandelen.
- kleine beschadigingen wegwerken
- motorkap op nieuw in de blanke lak zetten
- subwoofer toevoegen
wellicht 15% pulley en tune...
Maar wil ook best graag andere velgen....
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk?
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Onze sponsors