Tijs zijn r53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Tijs
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 okt 2023, 00:56
Nederland

Tijs zijn r53

23 jan 2024, 09:20

en tijdje geleden heb ik hier een topic gestart over het aanschaffen van een r53 als 17 jarige. Na behoorlijk zoeken en een hoop nuttige tips heb ik daar toen aangegeven een auto aangeschaft te hebben en beloofd een show your ride te starten.
Het heeft even geduurd maar inmiddels ben ik 18 en geniet ik al eventjes van de auto. En nu is het dan ook tijd om een forum topic bij te houden aangezien er nog wel wat dingetjes aan de auto gedaan moeten gaan worden. De auto is door de vorige eigenaar goed onderhouden en rijdt voor de kilometerstand (193k) echt perfect. Een maand geleden besloot het expansievaatje voor de koelvloeistof lek te gaan en dit heb ik toen meteen laten vervangen. Verder heb ik nog geen problemen met de auto gehad. Toch heb ik besloten om de auto voordat ik er moeite, tijd en geld in ga steken nog even te laten checken. Om die reden is de auto afgelopen maandag bij Beek auto Racing geweest voor een grootte controle en onderhoud. Zij hadden niks aan te merken op de auto en ik was voor alleen de kosten voor de beurt klaar en toch een hoop zekerheid rijker als je het mij vraagt. Afijn nu we zeker weten dat alles in orde is zal ik komende tijd in eerste instantie aan de slag gaan met het interieur en een aantal kleine dingetjes aan het uiterlijk van de auto waar ik me aan stoor, daarna zien we wel weer verder….

Hier nog wat foto’s van de goedgekeurde aanwinst:
Bijlagen
IMG_0535.jpeg
IMG_0559.jpeg
Tijs
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 okt 2023, 00:56
Nederland

Re: Tijs zijn r53

23 jan 2024, 09:21

Dat foto’s toevoegen is nog even oefenen 😂😂😂
Bijlagen
IMG_0565.jpeg
IMG_0563.jpeg
IMG_0564.jpeg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Tijs zijn r53

23 jan 2024, 09:31

Lekker bezig en goed dat je eerst laat controleren of de auto technisch in goede staat is. Het zou zonde zijn als je er eerst veel geld in steekt om de auto cosmetisch netjes te krijgen en dan hoort dat ie technisch slecht is.

Het expansie vaatje is een bekende. Bij mij is ie ook al gepasseerd (bij nog geen 120 k kilometers). T zal de leeftijd zijn .

Ik ben benieuwd naar de verdere aanpassingen. Veel succes en veel veilige en plezierige kilometers!
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Tijs zijn r53

23 jan 2024, 11:25

He Tijs! Leuk dat je het gaat bijhouden hier


De mini heb ik vaker voorbij zien komen op de socials.

Altijd fijn inderdaad als de auto goed is.
Ik heb ongeveer de eerste drie jaar ook zorgeloos gereden .
Maar houd in je achterhoofd. Het blijft een auto van 20+ jaar oud. Er kan zo opeens wat kapot gaan.

( lees mijn topic maar niet )

Veel plezier met karten over de weg!

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Tijs zijn r53

23 jan 2024, 14:53

Ha Tijs, mooi dat jouw R53 in goede staat blijkt te zijn. Dat geeft wel een beetje meer zekerheid idd.
Veel plezier en het zou leuk zijn als je ons hier een beetje op de hoogte houdt van aanpassingen/verbeteringen en ervaring. Mooi spul als 1e auto die je aanschaft :icon_top:
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Tijs
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 okt 2023, 00:56
Nederland

Re: Tijs zijn r53

18 mar 2024, 22:02

Goedenavond allen,
Ik was al een tijdje van plan om een update te schrijven over mijn auto, ik heb al best wel wat leuke dingen aangepast en was nogsteeds heel blij met de auto. Dus was ik van plan vanavond foto’s te maken en een update te posten. Maar helaas heb ik onderweg van werk naar huis een aanrijding gehad en is de mini flink gehavend( voorbumper, motorkap en de bumpersteun die de condensator in gebogen is ). Helaas dus even geen positieve post. Wel wil ik even melden dat de auto all risk verzekerd is en dat ik van plan ben de auto hou dan ook te herstellen. Daarnaast is dit natuurlijk een mooie kans om een aero bumper te monteren en de kras op de motorkap zal ook geen probleem meer zijn😂😂. Voorlopig dus even afwachten wat de verzekering ervan vind. Ik hoop dat de dagwaarde nog genoeg is om de boel te repareren.

Groet: Tijs
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Tijs zijn r53

19 mar 2024, 08:12

Aj, das minder goed nieuws. Hopelijk geen persoonlijk letsel. De auto kan worden gefixt/ vervangen.

Hopelijk is ie inderdaad niet totaal los. Dat zou zonde zijn, maar hij is ook al bijna 20 jaar….

Succes!
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Tijs zijn r53

19 mar 2024, 10:41

Jeetje, dat is balen Tijs. Gelukkig geen gewonden.
Hopelijk is je Mini snel gerepareerd!
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Tijs zijn r53

03 apr 2024, 14:10

Niet de post die je graag wilt plaatsen idd. Shit man, je bent zelf wel oke?
Hopelijk kun je met de verzekering eruit komen om hem weer te fixen.

Veel succes!

Groeten,
Harry.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Tijs zijn r53

22 apr 2024, 15:39

Hé tijs,
Dit is minder nieuws.
Hopelijk heb je al een antwoord van de schade expert/ verzekering hyena’s voor een GO om te herstellen?
En een echte aero bumper in Nederland zoeken is ook nog wel een flinke toch deze dagen..

Hoop dat je snel op weg bent eeer!

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”