Paceman JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JCWPaceman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2024, 11:12
Nederland

Paceman JCW

13 feb 2024, 07:40

Goedemorgen Mini rijders,

Mijn vrouw is sinds 2017 een tevreden Mini Countryman bestuurder, en daar ik zelf de auto onderhoudt, en me er ook een beetje in verdiept heb, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om er nog een Paceman JCW bij te nemen. Hier is voor mij als sleutelaar meer lol mee te beleven, en als gezin met alleen maar dochters is het ook geen straf voor de meiden om hier mee te rijden. Tot recent ben ik alleen maar bezig geweest met oude Amerikaanse auto's te restaureren, maar dit komt met dit project tot een einde. De Paceman JCW is in principe in goede staat, maar heeft uiteraard aan de onderzijde en motor ruimte de normale gebruikers sporen. Mijn idee is nu om de hele Paceman aan de onderzijde te strippen, en dus al het aluminium, draagbalken en onderstel volledig naar nieuwstaat te brengen.
Daar ik de ervaring heb dat dit soort forums een uitkomst kunnen zijn wanneer er vragen of andere belangrijke zaken voor een bepaald merk zijn, heb ik me direct aangemeld, en zal ik ook hier de voortgang van het project laten zien. Voor nu even rijden, en een gevoel voor de wagen krijgen. Wel uiteraard eerst de olie en filters vervangen, deze week komen er nieuwe banden onder, daar deze zwaar gecupt waren, en het leek of de lagers met zand gesmeerd waren. Ketting is door de dealer al vervangen, dus daar hoef ik me niet direct zorgen over te maken.
Ik heb er zin in, en eerlijke gezegd vind ik het zelf ook een heerlijke wagen om mee rond te rijden.

Andre
Paceman voor.jpg
Paceman voor.jpg (56.7 KiB) 802 keer bekeken
Paceman achter.jpg
Paceman achter.jpg (53.38 KiB) 802 keer bekeken
Countryman.jpg
Countryman.jpg (65.15 KiB) 802 keer bekeken
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Paceman JCW

13 feb 2024, 08:30

Hallo Andre, hartelijk welkom hier op het forum. :)

Mooie Mini's hebben jullie. Vooral de Paceman vind ik bijzonder, want die zie ik zelden rijden. Er reed er 1 hier in de buurt, een bruine en geen Works, maar die heb ik al een tijd niet gezien.
Een JCW is helemaal leuk. :icon_top:
Wel een groot verschil met Amerikaanse auto's maar ik kijk ook al jaren naar Amerikanen met V8 of V10(Viper) maar is er nooit van gekomen er een te kopen en zelfs de laatste jaren kijk ik nog regelmatig naar Amerikanen op verkoopsites.
Lijkt me gewoon leuk eens zoiets gehad te hebben maar de vaste lasten en brandstofkosten houden me tegen.
Als je wilt dan mag je je Amerikanen laten zien in viewforum.php?f=67 :wink:

Je wilt echt grote klussen doen aan je Paceman, knap dat je dat kunt. 8)
Controleer je Paceman op koelvloeistof lekkage bij het thermostaathuis en de waterpomp en de buis tussen deze beide, dat komt namelijk nogal eens voor.
JCWPaceman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2024, 11:12
Nederland

Re: Paceman JCW

13 feb 2024, 10:10

Niek,

Bedankt voor je reactie, en het onderdeel waar je over spreekt zal zeker aan bod komen, ook daar de motor volledig gedemonteerd zal worden, en iedere pakking en oring welke olie of water tegen moet houden vernieuwd zal worden.
Heb inmiddels wat foto's geplaatst van mijn vorige hobby, was echt leuk, maar is door import etc niet te doen.
Heb ook wel door dat je voor de mini een goede keus moet maken tussen OEM parts en aftermarkt, daar deze niet altijd dezelfde kwaliteit zijn, heb recent van de Countryman de distributie ketting en vanos tandwielen gedaan, wat allemaal goed is, maar de nieuwe multi riem is geen success, dus maar even een originele halen.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Paceman JCW

13 feb 2024, 11:44

Bij onze forumsponsor Ekris kun je oem onderdelen kopen met NewMiniclub korting, zie viewforum.php?f=101
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3239
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Paceman JCW

13 feb 2024, 22:41

Van harte welkom Andre

mooie MINI's. Ik heb recent ook een R60 Countryman Cooper S aangeschaft en hier zitten ook banden onder die zwaar gecupt zijn, moet ze ook nog gaan vervangen. Hetzelfde lawaai hier, ik dacht eerst dat het aan het type band lag (4 seizoenen) maar Martijn Schols (Schols Autos) voelde even aan de band en kon meteen melden dat ze gecupt waren. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar met de verkeerde bandenspanning gereden dus ook ik moet 4 nieuwe bandjes aanschaffen.

Veel (rij)plezier met je Paceman.

Gr. Milco

Terug naar “Show your ride”