Hoop dat iemand kan helpen.
Sinds 2 weken heb ik een R57 cabrio S met automaat. Bij het rijden kan ik de sportstand inschakelen door de pook naar links te duwen. Alleen komt de automaat dan niet in de S stand. Ik kan alleen daarna met de flippers schakelen. Als ik de pook terug zet naar de D stand werkt dit ook niet. Alleen de flippers blijven beschikbaar. Als ik de automaat daarna even in de N stand zet en daarna weer naar D werkt het weer. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Iemand wellicht een oplossing voor dit probleem?
Cooper S (R57) automaat wil niet in Sport stand
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper S (R57) automaat wil niet in Sport stand
Ik heb helaas nooit een 2de generatie MINI met automaat gehad, altijd schakel versnellingsbak.
Heb je de handleiding van je mini al geraadpleegd cq wat zegt die erover?
Milco
Heb je de handleiding van je mini al geraadpleegd cq wat zegt die erover?
Milco
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Ik heb even een Cabrio manuaal opgezocht en als je vanuit de manual (M) stand terug gaat naar de Drive (D) dan blijven je flippers werken totdat je ze een tijdje tijdens het rijden niet gebruikt en dan werkt alles weer zoals normaal in D stand. Dus als van M naar D gaat dan duurt het even dat hij automatisch naar D gaat, hoeveel tijd staat niet vermeld in de manuaal.
Als je van D naar M gaat dan zou de sportstand automatisch moeten inschakelen en in je display waar normaal D staat zou dan DS moeten aangeven (Drive Sport). Afhankelijk van de versnelling geeft in M1-M6 aan.
Gr. Milco
Als je van D naar M gaat dan zou de sportstand automatisch moeten inschakelen en in je display waar normaal D staat zou dan DS moeten aangeven (Drive Sport). Afhankelijk van de versnelling geeft in M1-M6 aan.
Gr. Milco
- Bossie1962
- Nieuw Lid
Bericht
Hi Milco,
Bedankt voor je reactie. Heb intussen ook de dealer gesproken. De R serie automaat schijnt een draadboom in de pook te hebben die onderin haaks loopt. Hierdoor ontstaat er spanning op, met name, de witte draad, die verantwoordelijk is voor het in en uitschakelen van de S stand. Inmiddels nieuwe pook besteld. Hopelijk lost dit het probleem op.
Bedankt voor je reactie. Heb intussen ook de dealer gesproken. De R serie automaat schijnt een draadboom in de pook te hebben die onderin haaks loopt. Hierdoor ontstaat er spanning op, met name, de witte draad, die verantwoordelijk is voor het in en uitschakelen van de S stand. Inmiddels nieuwe pook besteld. Hopelijk lost dit het probleem op.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Mocht dat de oplossing zijn laat dat dan hier ook nog even weten, leren wij er ook weer van en mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem aanlopen kan hij hier in jou topic je antwoord lezen.
B.v.d.
Thnx Milco
B.v.d.
Thnx Milco
Onze sponsors