Carglass jobje, NOOIT meer!

Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

30 apr 2009, 00:30

parklaneworks schreef:
Bukkie schreef:
Sid schreef:ik heb echt DE toko gevonden om je mini ruit te laten vervangen... http://www.autoruitexpress.nl/
hebben bij mij al 3 mini ruiten zonder problemen vervangen (zijn heel voorzichtig met de a-stijlen want ze weten dat die geklikt zitten) en zijn ontzettend vriendelijk. daarnaast is 0 euro ook echt 0 euro, het kost je geen cent (op een fooitje na dan).
als je een afspraak maakt even vragen of Rawand het kan komen doen.
Ik haal jouw bericht er maar even uit maar ik vraag me af hoe het komt dat mensen al 3 of zelfs 4 keer een ruit hebben moeten laten vervangen.
Ik rijd al 30 jaar auto maar heb nog nooit een kapotte voorruit gehad.
O ja en voor de poster uit Nijkerk. Zit nooit met thinner, super of euro benzine aan je lak.
Het enige dat je veilig kunt gebruiken is wasbenzine, terpetine of petroleum.
Bij alle middelen verwijder je wel de waslaag van je auto dus zul je dat deel opnieuw in de was moeten zetten maar deze middelen tasten je lak niet aan
De voorruit van de MINI is vrij steil, waardoor de stenen minder snel makkelijk kunnen 'wegschieten'. Hierdoor is de kans op ruitschade groter. Sinds ik dit topic heb aangemaakt is er inmiddels al weer een nieuwe ruit geplaatst vanwege steenslag (2 dagen achter elkaar op de randweg van Eindhoven :evil: ). Ik kon er niks aan doen (de steentjes zijn moeilijk te ontwijken :wink: ). Ik had de ruit nu bij de MINI dealer laten vervangen en gelukkig hebben zij het keurig gedaan :D .

Ok die verklaring begrijp ik. Had dit werkelijk nog nooit meegemaakt. Heb zelf sinds een maand een cooper S dus zal me hier maar op voorbereiden.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

30 apr 2009, 14:08

Me too.........morgen nieuwe ruit laten plaatsen
Regards
an
angelus2002

09 aug 2009, 14:09

Zou er iemand mij een foto kunnen bezorgen van hoe het wel moet? Heb denk ik exact hetzelfde probleem... (ook een ruit laten vervangen door Carglass)

Vrgr

Karl
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 aug 2009, 15:03

Ooit eens van een schadehersteller gehoord: om een voorruit goed te kunnen plaatsen dien je altijd met twee man te zijn. Bij Carglass doen ze het alleen...

A-stijlcovers dienen altijd vervangen te worden. Hoort gewoon bij de klus!
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

09 aug 2009, 16:35

Bij onze MINI komt er deze week voor het eerst een nieuwe voorruit in (valt nog mee na bijna 100.000 km als ik de verhalen hier lees). Ik ben benieuwd of ze het bij de MINI-dealer wel in één keer goed gaan doen :?.
Afbeelding
Gebruikersavatar
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: ijsselstein
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jun 2007, 20:53

...nog een voorbeeld.....van top vakmanschap door Carglass

10 aug 2009, 19:55

...3 weken geleden sta ik bij Carglass in Zoetermeer om een sterretje te verhelpen. Ik wordt er keurig op attent gemaakt dat dit in ongeveer 1 op de 100 gevallen fout gaat.......nou, ik was dus die honderdste.

Voorstel was om een nieuwe voorruit te bestellen en hiervoor een afspraak te maken. Maar omdat ik mijn auto een paar dagen later naar de garage moest voor inruil (bij Keram in Maastricht) maar even gebeld met Keram wat ik moest doen.

.....a.u.b....niet doen......we hebben net een paar gevallen achter de rug van Carglass die zo slecht waren uitgevoerd dat het opnieuw moest........

Niet doen dus. Ik zei dit tegen de Carglass medewerkster en die zei dat het bij hun voor zover ze wist pas 1 keer was voorgekomen dat de ruit opnieuw gezet moest worden.......

het gebeurt dus.....
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

Re: ...nog een voorbeeld.....van top vakmanschap door Cargla

11 aug 2009, 11:48

adrie schreef:Niet doen dus. Ik zei dit tegen de Carglass medewerkster en die zei dat het bij hun voor zover ze wist pas 1 keer was voorgekomen dat de ruit opnieuw gezet moest worden.......

het gebeurt dus.....
Vast een nieuwe medewerkster, of was ze vergeten dat mijn toenmalige Cooper slechts 3 keer terug moest omdat ze de chromen strip onder aan de ruit steeds gedeukt terug plaatste......... Of de strip tussen ruit en dak ineens tijdens het rijden op het dak tikte dat hij naar binnen wilde....

Laatste keer op de Cooper S overigens WEL goed geplaatst en geen klachten van Benno.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

11 aug 2009, 16:22

De clubman heeft inmiddels zijn vierde voorruit. Dankzij de 'deskundige' montage van Autotaalglas kon ik twee keer terug.

Af fabriek een prima voorruit.
Daarna steenslag en een scheur.
1e vervanging bij Autotaalglas bij het ophalen van de MINI een ruit met 8 nieuwe scheuren.
2e vervanging bij Autotaalglas bij het ophalen alles okey. Twee dagen later, een nieuwe scheur.
Huidige ruit zit er goed in.

Het is schijnbaar toch een lastig vak ;)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

11 aug 2009, 17:00

Tja...dit blijft een oneindige discussie tussen wel- en niet voorstanders van bedrijven zoals Carglass. Zoals al eens eerder gezegd er zijn ook mensen met wel goede ervaringen bij Carglass, Autotaalglas enz. Moet ook wel anders hadden ze binnen no time geen klanten meer.

Maar ik heb zelf ook alleen maar negatieve ervaringen met deze bedrijven en heb daarom besloten een ruit alleen nog maar door de dealer te laten vervangen. Ik heb nu mijn 6e nieuwe voorruit verdeeld over 2 MINI's:
1x door Carglass: plaatsing ruit goed, afwerking slecht (A-stijlen, strips)
2x door Glasgarage: plaatsing ruit heeeel slecht, afwerking ook.
3x door officiële MINI dealers (verschillende dealers overigens): alle keren alles perfect. Plaatsing ruit perfect en afwerking A-stijlen, strips, rubbers supernetjes.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

25 nov 2009, 20:26

Ik heb ook eindelijk een ervaring met Carglass. 8)

Afgelopen Maandag kwam ik erachter dat werknemers van het filiaal te Assen twee van m'n sierlijsten (linker raamstijl, en de chrome strip onder de ruit) niet goed terug hadden geplaatst. Een telefoontje naar de centrale telefoon-miep leerde mij dat ik hiervoor maar naar het dichtbijzijnde filiaal moest komen. Dus Berry stond de volgende ochtend bij het filiaal in Hoogeveen om deze mankementen te laten verhelpen... Hier had ik amper de tijd om m'n verhaal uit te leggen, want ik kom gelijk de auto binnen zetten, waarna twee man alle sierlijsten opnieuw hebben gemonteerd. Nu zitten ze tenminste wel naar m'n zin... :)
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
sharpsafer
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: kortrijk
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 apr 2009, 08:50

26 nov 2009, 08:47

Haha typisch carglass, ik monteer al jaren auto ruiten bij de grote dealers oa bmw, mercedes, vw enz...
Carglass mag daar geen voet binnen zetten.

Waarom?

1. Carglass werkt met chrono tijd op hun uitvoering, dat wil zeggen dat ze binnen 50min met de auto klaar moeten zijn.

Door het haastende werk kan je geen kwaliteit leveren, en zeker niet als je er alleen voor staat!
De primer en anti roest behandeling moet minstens 15min drogen....
Let op, bij 90% van alle wagens die hun ruit door carglass vervangen heeft, treed er roest vorming op tussen de lijm en de carrosserie van de wagen!

2. Carglass mannen hebben niet allemaal de jaren ervaring, ze werven veel tijdelijke krachten aan.

3. Ze werken alleen, en alleen ruiten plaatsen loopt niet goed af!


Ben je niet verzekerd en wil je goedkoop en een orginele ruit hebben en geplaatst, pm me ;-)

220€ gemonteerd en al
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

02 dec 2009, 10:51

Tot nu toe nog geen ruit vervangen. Heb wel een ster in mijn vooruit ter grote van een kwartje, maar die zit daar nu al meer dan een jaar prima. Heb deze bewust niet laten repareren, want een sterretje kun je nog wegfilteren in je beeld, een wazige bubbelplek niet. Ben tot nu toe twee keer toegesproken door hele irritante autoruitreparateurs die bij de slagbomen van parkeergarages staan te wachten...."Nee, bedankt hoeft niet hoor! Ja dat weet ik zeker. Nee is prima zo. Scheurt niet zo snel als jullie zeggen hoor enz enz.....
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2756
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

12 mar 2010, 10:24

... :O net dus ff de auto naar autotaalglas gebracht, wist wel van dit topic, had het er weer even bij moeten nemen, ga ze meteen even bellen :mrgreen:

ze hebben overigens zelf ook mini's rijden (leenauto's)...ze gaven aan hier dus ervaring mee te hebben
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

12 mar 2010, 10:47

Bij ons is de ruit door een scheur nu twee keer vervangen door de dealer (omdat de MINI via BMW verzekerd is). Is steeds heel netjes gedaan, alleen het is een elektrisch verwarmde voorruit en de tweede keer deed die verwarming het maar voor de helft en kon er weer een nieuwe in :?. Het is maar goed dat de verzekering ruitschade vergoedt, want zo'n grapje kost bijna 700 euro per keer :s.
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

12 mar 2010, 11:03

Heb paar weken geleden mijn voorruit laten vervangen bij Carglass.
Weinig keuze, aangezien de verzekering volledig dekt.

Maar ze hebben prima werk geleverd, tot hier toe toch. Geen klachten :) En ze hebben zo goed als heel het interieur gekuisd :lol:

Ik was mijn wagen wel 3u kwijt.. Op de factuur stond een bedrag van +800 (!) euro! (De ruit alleen was 470 excl BTW)

Deze week nog een sterretje laten dichten ook. Een 'litteken' blijft zichtbaar, maar op 20min was het klaar. Ze waren uitzonderlijk open tot 20u, had een afspraak om 19u en om 19u20 was ik alweer onderweg..

Ik ben blij dat de verzekering het dekt allemaal, want ik wil zo'n dingen niet zelf betalen :?

Terug naar “MINI-talk”