Advies gevraagd verkoop/inruil van mijn MINI Cooper S

M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

30 nov 2011, 21:08

Thx voor de reacties allemaal tot nu toe.
Particulier verkopen klinkt toch het aantrekkelijkste maar ik moet me er toch goed in verdiepen en alles goed voorbereiden voordat ik mijn daadwerkelijk te koop zet.
your non average MINI driver
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

30 nov 2011, 21:08

Thx voor de reacties allemaal tot nu toe.
Particulier verkopen klinkt toch het aantrekkelijkste maar ik moet me er toch goed in verdiepen en alles goed voorbereiden voordat ik mijn auto daadwerkelijk te koop zet.
your non average MINI driver
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

30 nov 2011, 21:45

Ik houd niet van grote sommen cash geld, ook beetje angst voor vals geld.
Dus ik ga met de kopende partij naar het postkantoor, hij mag zijn cashgeld zelf aan de kassier afgeven danwel vanaf zijn eigen bankrekening naar mijn bankrekening storten, vervolgens schrijven we gelijk het kenteken over en dan mag hij de sleutel en papieren hebben.
Het overschrijvingsbewijs krijg je van de postkantoor medewerker terug en moet je zelf houden.
Dus je moet afspreken op een moment dat je weet dat het postkantoor ook open is.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

30 nov 2011, 22:11

Marcel Always Open schreef:Ik houd niet van grote sommen cash geld, ook beetje angst voor vals geld.
Dus ik ga met de kopende partij naar het postkantoor, hij mag zijn cashgeld zelf aan de kassier afgeven danwel vanaf zijn eigen bankrekening naar mijn bankrekening storten, vervolgens schrijven we gelijk het kenteken over en dan mag hij de sleutel en papieren hebben.
Het overschrijvingsbewijs krijg je van de postkantoor medewerker terug en moet je zelf houden.
Dus je moet afspreken op een moment dat je weet dat het postkantoor ook open is.
Van grote sommen cash geld hou ik ook niet dus. Is het ook veilig als de kopende partij het geld via internetbankieren op mijn rekening overmaakt en dat ik het daarna check of het is bijgeschreven?

Thx voor je reactie in ieder geval
your non average MINI driver
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

30 nov 2011, 23:00

Je kan ook ruilen met een andere autoverkoper scheelt je met grote bedragen cash geld ;)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

01 dec 2011, 11:17

Marcel Always Open schreef:Een tussenoptie is de volgende:

Koop een nieuwe auto bij een dealer met inruil van deze, met de aanvullende voorwaarde dat als je deze tussentijds particulier kunt verkopen, je vrij bent om dat te doen tot aan bepaalde datum.

Dan heb je zekerheid dat je er niet mee blijft zitten , je prijs is iets minder fijn maar je weet waar je aan toebent.
Precies wat ik heb gedaan. Op de dag dat ik m´n Mini ging halen heb ik m´n lupo ´s morgens nog particulier verkocht.

Goede tip!
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

02 dec 2011, 21:27

M-iNdO schreef:
frankie schreef:
Nick. schreef:en voor het papierwerk hoef je het niet te laten. Dat is gewoon even (na betaling!) samen met de koper naar het postkantoor om de papieren op zijn/haar naam te zetten. Dat duurt nog geen 2 min. Dan is al het papierwerk rond. Ja, je verzekering nog opzeggen, maar dat doet de dealer ook niet voor je. Wegenbelasting wordt automatisch opgezegd als je auto niet meer op jouw naam staat.
Dan heb je het over de daadwerkelijke overschrijving ja. Dat stelt niet zo veel voor. Maar het traject van verkoop kan nog best veel tijd en frustratie kosten. De onnozele mailtjes is nog één ding, maar wat te denken van proefritjes van eventueel geïnteresseerden? Het onvermijdelijke "ja ik wil hem wel, maar moet eerst mijn eigen auto nog verkopen"? Toezeggingen die niet nagekomen worden? Eeuwig gesteggel om de prijs? Hoe gaat de betaling plaatsvinden?

Je kan natuurlijk geluk hebben en aan de eerste de beste geïnteresseerde verkopen, maar je kan ook pech hebben.
Dat is dus wat ik bedoel, het hele traject. Voornamelijk de proefritjes en de betaling, hoe gaat dat allemaal.
Wat kun je het beste doen en/of niet doen?
Als je er zo onzeker onder bent moet je gewoon inruilen.
Wij kregen echt meer dan een particulier geboden zou hebben.

Annet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

02 dec 2011, 22:10

Dat is wel hoogst ongebruikelijk , Annet, en denk ik vooral het geval bij een heel jonge auto ,zeg eente die nog geen twee jaar oud is. Die zijn voor een dealer namelijk "makkelijk" weer te verkopen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

06 dec 2011, 09:00

Kees en Annet schreef:
M-iNdO schreef:
frankie schreef:
Dan heb je het over de daadwerkelijke overschrijving ja. Dat stelt niet zo veel voor. Maar het traject van verkoop kan nog best veel tijd en frustratie kosten. De onnozele mailtjes is nog één ding, maar wat te denken van proefritjes van eventueel geïnteresseerden? Het onvermijdelijke "ja ik wil hem wel, maar moet eerst mijn eigen auto nog verkopen"? Toezeggingen die niet nagekomen worden? Eeuwig gesteggel om de prijs? Hoe gaat de betaling plaatsvinden?

Je kan natuurlijk geluk hebben en aan de eerste de beste geïnteresseerde verkopen, maar je kan ook pech hebben.
Dat is dus wat ik bedoel, het hele traject. Voornamelijk de proefritjes en de betaling, hoe gaat dat allemaal.
Wat kun je het beste doen en/of niet doen?
Als je er zo onzeker onder bent moet je gewoon inruilen.
Wij kregen echt meer dan een particulier geboden zou hebben.

Annet
Ik weet nog niet wat ik ga doen.
Ga er rustig over nadenken, ik heb geen haast.

Is trouwens ook een rotperiode (feestdagen, winterperiode).

Mocht ik de auto particulier verkopen dan overweeg ik om een auto te importeren uit Duitsland. Weet alleen niet of het (nog )zo voordelig is.

In ieder geval bedankt voor de reactie.
your non average MINI driver
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

06 dec 2011, 15:22

jij bent er al wel even mee aan het wikken en wegen he? :lol: :lol:

1

2

3

4

5

6

en deze maakt nummer 7

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

06 dec 2011, 15:37

Ik heb in mei m'n Clubman S uit Dld gehaald, dat scheelde nog wel een paar duizend euro met eentje met dezelfde specs in Nederland.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

07 dec 2011, 21:43

Woosh! schreef:jij bent er al wel even mee aan het wikken en wegen he? :lol: :lol:

1

2

3

4

5

6

en deze maakt nummer 7

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja, inderdaad.....ik doe mijn sterrenbeeld eer aan
your non average MINI driver
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

07 dec 2011, 22:21

frankie schreef:Ik heb in mei m'n Clubman S uit Dld gehaald, dat scheelde nog wel een paar duizend euro met eentje met dezelfde specs in Nederland.
Scheelt zeker nog wat en de keuze is reuze :lol:
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

08 dec 2011, 20:23

speedy schreef:
frankie schreef:Ik heb in mei m'n Clubman S uit Dld gehaald, dat scheelde nog wel een paar duizend euro met eentje met dezelfde specs in Nederland.
Scheelt zeker nog wat en de keuze is reuze :lol:
Mijn duitse JCW staat ook pas een week met nederlandse platen. Ik was ook een invoermaagd maar het is mij 100% meegevallen.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

09 feb 2012, 22:55

Thx nogmaals voor alle adviezen maar mijn MINI is no more......
Ik heb de auto in kunnen ruilen en een mooie auto weer teruggenomen.

Inmiddels is de MINI ook al verkocht zag ik op de website van het bedrijf waar ik hem heb ingeruild. Het is allemaal in een keer snel gegaan.
Particuliere verkoop lukte voor geen meter. Bijna 0,0 reacties gehad (ook hier) en op Marktplaats 1 bod ontvangen waar ik gewoon om moest lachen.

Ik had gedacht dat ik met veel moeite afscheid zou nemen van de MINI maar tot mijn verbazing viel dat erg mee (eigenlijk helemaal geen moeite mee gehad). Waarschijnlijk heb ik te veel meegemaakt met die auto en was ik echt toe aan iets anders.

Het was (vooral de eerste 2 jaar) een leuke tijd en ervaring. Ik blijf de MINI zoals ik hem had uniek, stijlvol en sportief vinden maar er is meer dan MINI/BMW.

Waar ik nu in rij is een auto van een merk waar ik altijd mixed feelings over had maar toch voor de kwaliteit en all roundness gekozen. Moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad.

Dit is eigenlijk ook een soort afscheidsbericht. Het was een leuke tijd met de MINI en hier op het forum. Ik zal denk ik af en toe even kijken hiero.


(PS. Ik heb nog een paar spullen over van de MINI die ik misschien ook hier te koop ga zetten).
your non average MINI driver

Terug naar “MINI-talk”