Verschillende types Mini

alexes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2011, 11:43

Verschillende types Mini

28 dec 2011, 11:51

Hoi Allemaal,

Wij twijfelen om een Mini Cooper of BMW 1 aan te schaffen.

Kunnen jullie mij vertellen vanaf welk bouwjaar de tweede generatie mini cooper is gekomen?

Is dit 2007 of 2008 en waar kan ik dit aan zien?

Wat raden jullie ons aan op het mini Forum :)

Of een Mini Cooper of een BMW 1, het is een tweede auto maar mijn vrouw gaat er wel de kinderen mee naar school brengen.
Kind van 5 jaar en een baby van 9 mnd.

Bedankt alvast voor het advies.
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

28 dec 2011, 12:03

R56 is de 2de generatie, geproduceerd sinds half 2006.
En aan te raden is een MINI te zoeken met niet te veel kilometers, zeker gezien je een benzine wilt. Er staan er genoeg te koop, kijk ook eens naar MINI's die te koop staan in Duitsland. Zie wel dat je zeker een jaar garantie hebt, je weet nooit.

Ik ga eerlijk zijn, een MINI is totaal niet zo praktisch als een BMW 1 reeks. Zeker met zo'n kleine kinderen, ze vastklikken achteraan gaat moeizaam gaan en buiten de buggy moet er niets meer in koffer.
Persoonlijk zou ik voor de 1 reeks gaan. Heeft ook achterwielaandrijving voor moest je ook graag eens wat fun in de wagen willen beleven ;). Qua onderhoudskosten komen ze toch ook dicht bij elkaar in de buurt.
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

28 dec 2011, 12:12

Je kan wel overwegen een Clubman te kopen. Heb je zowiezo een 2e generatie-model en iet of wat meer gemak om achteraan je kinderen vast te zetten.

Mijn beste raad: Ga ermee rijden...
alexes
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2011, 11:43

28 dec 2011, 13:00

Yorkpower bedankt voor je snelle reactie.
Oké dus vanaf 2006 is er geen facelift meer geweest... ik zag namelijk dat sommige 2006 mini's een ander middenconsole (radio / airco enz hadden)

R56 staat dan voor Mini Cooper? En R57 voor bijvoorbeeld de Cooper S?

Duitslans is zeker een optie, ik zag daar inderdaad mini's met wat meer opties en minder kilometers staan.

We hebben inderdaad al met een Mini Cooper gereden, erg stug maar het oog wil ook wat maar het is inderdaad niet echt functioneel :)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

28 dec 2011, 13:12

Je hebt momenteel twee generaties MINI's.

De eerste generatie is van (gok ik) 2001 tot 2006.
Diens typebenaming gaat van R50 tot R53.
R50 stond voor de Cooper en de One
R52 voor de cabrio (en alle motoriseringen)
R53 voor de Cooper S.

Hiervan is een facelift verschenen, ik gok ergens in 2005 met enkele subtiele veranderingen, waaronder ook in het interieur.

In 2007 (maar als York zegt eind 2006, dat kan zeker kloppen) kwam de tweede generatie MINI. Groter, boller, andere motoren, ... Compleet nieuwe wagen.
De typenamen voor de huidige generatie gaat van R55 tot en met R60, die enkel betrekking heeft tot de carrosserievorm.

R55: Clubman
R56: Gewone hatch
R57: Cabrio
R58: Roadster
R59: Coupé
R60: Countryman

Hiervan is vorig jaar (eind 2010) een facelift verschenen met voornamelijk veranderingen aan de buitenzijde (bumpers, achterlichten, ...) en ook vanbinnen (andere GPS, nieuwe hifi (Harman Kardon), alle bediening en knoppen en radio in het zwart, ...

Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent. Veel mensen kopen een MINI omdat ze het een leuke auto vinden, het erg fijn vinden om ermee te rijden en hoe ie eruit ziet.
Voor de praktische kant moet je het niet doen.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

28 dec 2011, 13:33

GeoBem007 schreef: Veel mensen kopen een MINI omdat ze het een leuke auto vinden, het erg fijn vinden om ermee te rijden en hoe ie eruit ziet.
Voor de praktische kant moet je het niet doen.
Kan me niet anders dan aansluiten bij wat Geoffrey hierboven vermeld, praktisch is anders.
Maar wil je een Mini rijden of een BMW is eigenlijk de vraag, want wanneer je een Mini wilt rijden dan weet je dat je wat consessies zal moeten doen mbt de ruimte/kinderen.
Ik heb zelf 2 kids achterin van 4 en bijna 2 en je bent iets meer in touw om de jongste in de de gordels te krijgen (oudste kan het bijna zelf nu :yeah) dan bij een 1serie, maar zal niet meer dan een paar minuten extra werk zijn.

Wij hebben wel direct na de aanschaf van de Mini (iets meer dan een jaar geleden nu) ook een andere buggy moeten kopen zodat die mee kon achterin. Sowieso zal je goed moeten nadenken wat je wel of niet meeneemt qua ruimte.

Wij hebben er nog steeds geen spijt van en het af en toe wat stoeien met de kids om ze zo snel mogelijk in de gordels te krijgen nemen we voor lief, want WE RIJDEN MINI!!!!!

foto van de situatie achterin zoals die vorig jaar was

Afbeelding


Ga gewoon een paar keer rijden met de kids erbij en maak dan je keuze.
(Ik weet niet waar je woont, maar je mag eventueel wel een keer met die van ons rijden om het te ervaren met de kids.)


Succes,
GrJeffrey
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

28 dec 2011, 15:26

Precies wat hierboven al genoemd wordt, praktisch = BMW, fun en looks = MINI..

hoewel de BMW ook veel fun kan bezorgen ;)


probeer ergens wat langere proefritten te regelen met beide auto's, ook vooral omdat de 1 serie de mogelijkheid geeft tot 2 extra deuren..

daarnaast zou ik je zeker aanraden de Clubman (R55) in overweging te nemen. De extra ruimte is net dat beetje wat je mist bij de gewone hatch en kids achterin zetten is door de clubdoor net wat makkelijker.

Duitsland is qua prijs natuurlijk ideaal. Hier op het forum is ook wel genoeg info te vinden over auto's importeren etc.
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
MiniCoop
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jan 2011, 21:24

14 jan 2012, 15:36

Wij hebben gewacht met een mini totdat de kinderen zichzelf konden vastmaken.
Daarvoor een super saaie 5D Polo, brrr..
Kinderen vastmaken in een auto zonder achterdeuren is geen pretje

Je kan overwegen om de kleinste voorin te zetten (zolang je niet met 4 in de auto gaat)
Bij ons is de airbag uitschakelbaar, dus dat kan. (weet niet of dat standaard is).

Een Clubman is natuurlijk ook een leuk alternatief
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

14 jan 2012, 16:40

GeoBem007 schreef:Je hebt momenteel twee generaties MINI's.

De eerste generatie is van (gok ik) 2001 tot 2006.
Diens typebenaming gaat van R50 tot R53.
R50 stond voor de Cooper en de One
R52 voor de cabrio (en alle motoriseringen)
R53 voor de Cooper S.

Hiervan is een facelift verschenen, ik gok ergens in 2005 met enkele subtiele veranderingen, waaronder ook in het interieur.

In 2007 (maar als York zegt eind 2006, dat kan zeker kloppen) kwam de tweede generatie MINI. Groter, boller, andere motoren, ... Compleet nieuwe wagen.
De typenamen voor de huidige generatie gaat van R55 tot en met R60, die enkel betrekking heeft tot de carrosserievorm.

R55: Clubman
R56: Gewone hatch
R57: Cabrio
R58: Roadster
R59: Coupé
R60: Countryman

Hiervan is vorig jaar (eind 2010) een facelift verschenen met voornamelijk veranderingen aan de buitenzijde (bumpers, achterlichten, ...) en ook vanbinnen (andere GPS, nieuwe hifi (Harman Kardon), alle bediening en knoppen en radio in het zwart, ...
Stop! :mrgreen:
de R58 is de Coupe en niet de roadster! Dit is ooit verward in de eerste berichten over de Mini twins.

Dat hele verhaal over typenummers staat hier al uitgelegd http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3236


Daarnaast is de Gen2 hatchback (type R56) vanaf Sept/Oct 2006 voor de hatchback in de showroom gekomen en niet mid-2006.
Tenslotte is de eerste generatie cabrio tot aan juli-2008 doorgeproduceerd. (toen de onderdelen op waren :lol: ) en niet 2006. Daar werd pas in maart 2009 de tweede generatie cabrio voor in de showroom gezet.

De derde generatie hatchback (F56) wordt op Mini United in mei dit jaar voorgesteld. (en ik denk in oktober in de showroom = modeljaar2013 )
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

14 jan 2012, 17:55

Dictionary-Always-Available :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
kk-mini
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijen (NB)
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2011, 18:59

14 jan 2012, 19:56

Heb zelf mijn 3 touring ingeruild op een Cooper S. Dubbel zo veel fun :-). In de zomer de Z4 in de winter de Cooper S. Kids zitten graag achterin (10 en 13) maat je moet er niet mee op vakantie willen. Kofferbak is dan niet veel meer.

Gewoonlijk rijd ik woon werk alleen en dat zijn dan super leuke (snelle) kilometers :-) (dikke glimlach).
Cooper S - BMW Z4 - BMW R1200 GSA (mannen blijven kinderen)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

15 jan 2012, 14:48

een 1-serie is alleen leuk met een 3.0 zes-in-lijn. Alle 4 cilinders zijn geen drol aan. Dus gewoon een MINI nemen, veel meer fun. Wellicht handig om een Clubman te nemen, maar ga sowieso voor een MINI.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

21 jan 2012, 01:07

mushrop schreef:een 1-serie is alleen leuk met een 3.0 zes-in-lijn. Alle 4 cilinders zijn geen drol aan. Dus gewoon een MINI nemen, veel meer fun. Wellicht handig om een Clubman te nemen, maar ga sowieso voor een MINI.
Met de 2 liters van BMW is niets mis hoor. Die rijden een pak beter dan de 1.6 uit de MINI dus laat je daar niet door afleiden. Je kiest een motor naargelang waarvoor je de auto wilt gebruiken. De 2 liters van bmw zijn echt uitstekende motoren die zich makkelijk en vlot laten bedienen. Bij mini zit je sowieso aan 1.6 of 2 bij de sd..
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”