Waar gaat de bedrading van spiegelverwarming heen

Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

03 apr 2012, 19:02

De link staat een paar postings terug.... Openen, R56 kiezen en in het zoek-hokje effe naar 'mirror' zoeken. Dan kom je vanzelf bij de door-mirror, lefthand drive . En zie je het schema, en de aansluitnummers en stekkers.
Dat ik wat voorzichtig ben, is omdat de verhalen op het web ook wisselend zijn qua kabelboom, etc. Dus best kans dat er totaal geen signaal op de stekker staat omdat de ECU in jouw MINI wellicht niet geprogrammeerd is voor verwarmbare spiegels. Daarvoor zit ik niet diep genoeg in de MINI-kennis.

Meten is weten zeggen ze altijd, dus dat is zeker een goed plan van je! Oh, en als je rechtsreeks vanaf de accu gaat, vergeet dan niet om een zekering te plaatsen in je kabels... :D
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

03 apr 2012, 20:20

Robert

Ik weet dat die regeleenheid vrij gevoelig is en dat je moet meten maar dan komt de vraag wat moet je meten en welke waarde moet je meten. Jou verhaal dat mogelijk mijn auto niet geprogrammeerd is op verwarmde spiegels is voor mij des te meer reden om de hele canbus te vermijden en de plus incl zekering (thanks voor de tip) rechtstreeks van de accu te halen.
Ik heb inmiddels beide spiegels binnen en de linker zit erop incl. een bundeltje draad wat ik in het portier heb laten zakken. Ik ga nu eerst op zoek naar een schakelaar. Liefst heb ik er een in het blokje bij de pook. Daar heb ik nog een gat vrij. Het zal zoeken worden maar gaat uiteindelijk lukken. Ik heb geen haast want we gaan de tijd tegemoet dat we geen verwarming meer gebruiken. Als het voor de aankomende herfst klaar is ben ik happy.
Ik zal zodra ik weer vorderingen maak deze blijven posten

Gr
Willem

Terug naar “MINI-talk”