Autotrust stopt met verlengde verzekering Mini Cooper S

Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Autotrust stopt met verlengde verzekering Mini Cooper S

20 jul 2012, 21:16

http://www.autokompas.nl/techniek/item/ ... i-cooper-s

Auto garantieverzekeraar Autotrust stopt per direct met verlengde verzekeringen voor de Mini Cooper S. De snelle Mini is volgens Autotrust technisch slecht en reparaties zouden te duur zijn. Dat zegt Autotrust directeur Gerben van Dam tegen Autokompas. Autotrust baseert het besluit op eigen data en die van Autotrust partner Warranty Direct in het Verenigd Koninkrijk.

“We hebben het besluit vandaag genomen,” zegt Van Dam. “De Cooper S krijgt te maken met gemiddeld anderhalf tot twee defecten per auto per half jaar. Wat opvalt is dat motor- en versnellingsbakproblemen al heel vroeg, rond de 80.000 en soms al bij 50.000 kilometer optreden. Het betreft de Mini Cooper S met 1.6 THP turbo benzinemotor.

Het zijn auto’s vanaf 2,3 / 3 jaar. De diesels doen het beter, daar hebben we minder problemen mee,” aldus Van Dam.

Economisch
Volgens van Dam is het economisch niet langer haalbaar om de Cooper S te verzekeren. “We verzekeren ongeveer 8.000 auto’s en zijn goed in staat om te zien wat de lange termijnbetrouwbaarheid van een auto is. De kosten voor herstel van de Cooper zijn heel erg hoog in vergelijking met andere auto’s. Van de bij ons verzekerde Coopers krijgt 100% te kampen met een technisch defect. Gemiddeld is er dus meer dan 1 claim per auto en dat is veel te veel. We verzekeren samen met het Verenigd Koninkrijk 1.500 Mini's. Bij Subaru, Honda, Lexus en Toyota bijvoorbeeld, zien we gemiddeld bij 1 op de tien auto's een defect."

Coulant
Mini moederbedrijf BMW is volgens van Dam niet coulant voor klanten met oudere auto’s. “De importeur weet van de problemen af. Zolang de auto door de merkdealer onderhouden wordt is er nog wel sprake van coulance. Maar zodra de auto buiten het dealerkanaal onderhouden of gerepareerd is dat afgelopen.” Van Dam vindt dat importeurs meer verantwoordelijkheid zouden moeten nemen voor auto’s die het dealerkanaal verlaten hebben. “We proberen bij de dealer wel eens coulance te krijgen, maar dat lukt nooit. Het antwoord van de importeur is vaak: 'De auto is bij een universeel in onderhoud is en daar doen we niets aan."

Volgens van Dam schaart de Mini Cooper S zich nu in het illustere rijtje van de Renault Espace 3.0 dci en Alfa Romeo selespeed die ook al niet meer door Autotrust verzekerd worden.

Mini Nederland
Product communications manager Mini Nederland Carolijn Goes betreurt de keuze van Autotrust. "We kunnen ons niet vinden in de woordvoering en de cijfers van de Heer van Dam. Onze cijfers betreffen dealeronderhoud en het aantal openstaande klachten van eigenaren van een Mini Cooper S. Op dit moment is er één openstaande klacht betreffende een distributieketting. Dit spreekt wat ons betreft de cijfers van Autotrust tegen."

Volgens Goes wordt in Mini klantbeoordelingen het dealercontact, coulance en kwaliteit van het onderhoud goed gewaardeerd. "Deze beoordelingen zijn openbaar en in te zien op alle homepages van alle Mini dealers in Nederland. Wel is het zo dat wij klanten adviseren om hun Mini bij een erkende dealer in onderhoud te geven. Als een auto buiten het dealerkanaal wordt onderhouden, is het heel lastig om hier nog zicht op te hebben."

Coulance
"Wij weten niet hoe de lokale garage te werk gaat, welke kwaliteit producten hij gebruikt en of hij op de hoogte is van de laatste technieken van Mini," aldus Goes. "Ook is de Mini dealer volledig op de hoogte van eventuele ‘technische acties’ waarbij uit coulance bepaalde onderdelen kosteloos worden vervangen."

In maart van dit jaar kwamen PSA en Mini in opspraak door problemen met de distributieketting van THP-motoren.

Top 7 technische problemen Mini Cooper S
Turbo
Hoog olieverbruik
Distributieketting
Nokkenasverstellers
Versnellingsbakken (synchromeshring en lagers)
Brandstofsysteem
Stuurinrichting
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

20 jul 2012, 22:13

MINI Nederland zegt dat ze maar één openstaande klacht heeft.
Dat is niet zo gek, omdat iedere MINI rijder die met een klacht komt onmiddelijk afgeserveerd wordt. Elke klacht wordt meestal gelijk afgewezen (op mijns inziens onredelijke gronden) en de klant heeft totaal geen inspraak als men ontevreden is over handelswijze dealer... Lekker naar je eigen straatje toeredeneren heet dat?


Hoe eerlijk is die handelswijze?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

21 jul 2012, 01:43

Ai dit is balen voor diegene die hun MINI bij autotrust willen verzekeren. Dat de R56 S niet de betrouwbaarste auto is wisten we door de verschillende reacties al, maar zo erg als de Espace 3.0 dci :shock:

De reactie van MINI Nederland vind ik trouwens nergens op slaan. Er is al uit meerdere kanalen gebleken dat er wel degelijk problemen zijn, maar deze zijn nog steeds niet opgelost. Slechte zaak!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

21 jul 2012, 11:52

Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

Mini Cooper S zou te reparatiegevoelig zijn

23 jul 2012, 11:52

Mini Cooper S zou te reparatiegevoelig zijn

AMSTERDAM - De Mini Cooper S is volgens auto garantieverzekeraar Autotrust zo reparatiegevoelig dat men onmiddelijk stopt met het aanbieden van verlengde verzekeringen.

Autotrust-directeur Gerben van Dam heeft tegen Autokompas gezegd dat de reparaties voor de Cooper S te duur zijn. Hij spreekt van opvallend veel motor- en versnellingsbakproblemen die vaak al bij 50.000 kilometer optreden. Het betreft hier de 1.6 THP turbomotor van ongeveer drie jaar oud. Volgens Van Dam is het economisch niet langer haalbaar om de Cooper S te verzekeren: ,,De kosten voor reparatie zijn veel hoger in vergelijking met andere auto's die wij verzekeren. Van de bij ons verzekerde Coopers krijgt 100% te kampen met een technisch defect."

Carolijn Goes van Mini Nederland erkent dat er in het verleden wel problemen zijn geweest maar die zijn inmiddels door aanpassingen in het productieproces opgelost. ,,Er is momenteel één openstaande klacht en dat gaat om een probleem met de distributiekettinig. Ook kunnen wij ons niet vinden in de kritiek dat dealers geen coulanceregeling willen treffen. Wel adviseren wij onze klanten om hun auto bij een erkende dealer in onderhoud te geven," aldus Carolijn Goes.

Bron: Telegraaf / Autovisie
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

23 jul 2012, 17:38

Het gaat over de R56 motor/bak, niet over de R53. Dat er problemen zijn met de THP motor mag inmiddels bekend zijn hier op het forum...

Beek is net zo duur als de dealer. Persoonlijk heb ik de laatste tijd betere ervaringen bij de dealer dan bij Beek.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

23 jul 2012, 19:13

Er worden, behalve de bekende distributieproblemen, nog wel wat andere problemen opgesomt. Niet om vrolijk van te worden eerlijk gezegd. Ik heb onlangs de koppeling gehad (bij 70.000km, wat aan de vroege kant op zijn zachtst gezegd), maar er kan me dus nog wel wat meer te wachten staan. Zonde, want het is een fantastisch autotje, met een geweldig motortje.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

23 jul 2012, 19:42

Rob, ik snap niet wat R53 en wat "Beek" met bovenstaande te maken hebben? (ben het wel met je eens overigens) Maar het gaat over "bouwkwaliteit" toch in het algemeen?

Overigens, als ik naar de top-7 kijk, zie ik stuurinrichting , en dan denk ik toch echt aan een R53 stuurbekrachtiging. De rest allemaal R56?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

01 nov 2012, 19:02

Recent in AutoBild niet voor niets (weer) een verhaal over de tranentrekkende kwaliteit van de Mini. Zoals elders al geciteerd, stellen de schrijvers van het artikel dat je wel een heel grote roze bril moet opzetten voordat je een Mini gaat kopen. Onze persoonlijke ervaring met de Mini Cooper S zijn (ondanks de fun die het autootje ook levert) ook niet best. Ondanks een normale (dus absoluut niet 'sportieve' rijstijl) was bij deze auto - LOS VAN HET NORMALE ONDERHOUD - na grofweg 35.000 km vervangen:
*koppelingsplaten
*drukgroep
*vliegwiel (alles bij 18.000 km)
*remschijven plus blokken (28.000 km)
*waterpomp (29.000 km)
*waterpomp (vanwege modificatie, maar pas na diverse verzoeken)
*distributie, compleet (35.000 km)
In anderhalf jaar tijd waren onderhoud en reparaties tezamen goed voor een investering van 4.500 euro. Een bedrag dat ik de afgelopen tien jaar aan mijn andere bolides nog niet heb uitgegeven. Standaardantwoord van de dealer (importeursvestiging) bij vrijwel alle nukken was dat dit helemaal niet vreemd was dat zoiets bij zo'n lage kilometerstand voorkwam. Nog een geluk dat ik - na veel en langdurig aandringen - een fors deel van de kosten gemoeid met deze reparaties vergoed heb gekregen. Ik vind het niet normaal dat een auto die wordt gepositioneerd in het premiumsegment en een prijs heeft die daar ver bovenuit gaat, zo beroerd in elkaar zit. Bij 'normale' auto's doet dit soort problemen zich als je pech hebt voor vanaf 100.000-150.000 kilometer. Ik kan me voorstellen dat Autotrust zijn handen er vanaf trekt. Laat onverlet dat de Mini een wereldauto is en blijft.... (als ie rijdt). Ik wacht met spanning op de bouwkwaliteit van de NedCar-Mini die in 2014 op de markt komt....
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

01 nov 2012, 19:58

Laten we ervoor duimen dat ze door schade en schande wijzer zijn geworden en het gezeur - want zo voelen ze het - van hun klanten zat zijn....;-)
CooperJeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:57

01 nov 2012, 20:01

Over het algemeen heb ik sowieso het idee, dat nieuwe modellen iets te vroeg op de markt gezet worden. In de eerste maanden na introductie van een nieuw model komen er behoorlijk wat kinderziektes bovendrijven. Met andere woorden, de mensen die altijd het nieuwste willen rijden (of diegenen die hun "ellende" kopen), zijn de klos.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

01 nov 2012, 20:33

Hoewel ik normaal gesproken wel te spreken ben over de dealer waar ik ga (al heb ik nu een factuur liggen van 148,- voor enkel onderzoek wat me tegenvalt), moet ik wel kwijt dat Mini Nederland 1) niet openstaat voor coulance mbt de airbag kabeltjes onder de stoel (Mini USA doet dit aantoonbaar wél!) en 2) m'n klacht over de roest op de klep mijns inziens onterecht is afgewezen. En ja ik heb alle van belang zijnde feiten dubbel en dwars gecheckt. het is dat ik geen puf voor- en zin in heb om er werk van te maken, maar typerend is het wel. Auto 100% dealer onderhouden. Wat wil ik hiermee zeggen? Dat de bereidheid tot het vinden van een schappelijke oplossing vanuit MINI Nederland bij mij tot op heden niet is gebleken. Gelukkig heb ik een goede dealer waar ik tevreden over ben en die inzet toont, maar een positieve 'vibe' bij Mini Nederland heb ik nog niet mogen ervaren. De stelling dat er welgeteld één klacht loopt geloof ik absoluut niet.

Vergelijkbaar met Pon overigens en dan de 1.4 tsi motoren (heb me daar recent in verdiept en na wat aandringen 100% gelijk gehaald). Waar ze in dld de problemen erkennen en zich zeer coulant opstellen, wordt er in Nederland het probleem makkelijk afgedaan, ontkend en 'valt het allemaal wel mee'. terwijl het toch echt dezelfde auto's zijn. Nederlandse importeurs zijn echt niet zo service gericht, bij lange na niet. Helaas.
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

04 nov 2012, 23:11

Het zijn niet alleen de problemen aan dat wagentje maar ook nog eens de dure onkosten voor herstelling.
Het overgrote deel van de motor is identiek aan psa. Bv een hogedruk benzinepomp kost bij psa een pak minder dan bij mini terwijl deze identiek is.

Waarom moeten al deze onderdelen bij mini zo veel meer kosten als ook het uurloon ligt dikwijls veel hoger dan bij andere merken.

De wagen op zich kost al zo veel geld, waarom moeten de onderdelen dan ook nog eens zo veel kosten.

Ik kan goed begrijpen dat men de Mini S niet meer wil verzekeren

Terug naar “MINI-talk”