Ik heb met mijn r53 velgen geruild met een r56 mini cooper S.
Nu laat de eigenaar van de r56 mij weten dat zijn bandenspanningslampje blijft branden. Hij heeft bij bmw geinformeerd en hun zeggen dat het door de ventielen komt, dit zijn speciale die de bandenspanning meten, klopt dit?
De kosten voor nieuwe ventielen zouden €350 zijn.
Beide sets velgen waren oem crown spokes. Ik heb nergens last van.
Bandenspanningslamp
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Haha, welke dealer is dat?
Gewoon resetten met de juiste knop. Ventielen bevatten geen drukmeters, gaat via rotatiessnelheid wielen en ABS wielsensoren.
http://www.r53.nl/atotz/bandenspanning.php
Gewoon resetten met de juiste knop. Ventielen bevatten geen drukmeters, gaat via rotatiessnelheid wielen en ABS wielsensoren.
http://www.r53.nl/atotz/bandenspanning.php
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Goed, dan geef je hem 350 Euro voor de ventielen die de druk meten in de R56 omdat de dealer dat zegt.
Systeem R56 en R53 is gelijk.
Graag nog even de naam van de dealer noemen.
Volgens mij hebben zelfs alle BMW's vanaf 2000 hetzelfde systeem.
Dus of de balie juffrouw heeft hem te woord gestaan of je word belazerd.
Systeem R56 en R53 is gelijk.
Graag nog even de naam van de dealer noemen.
Volgens mij hebben zelfs alle BMW's vanaf 2000 hetzelfde systeem.
Dus of de balie juffrouw heeft hem te woord gestaan of je word belazerd.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Is het wel een officiële dealer? Want wat Berthil zegt, het is complete onzin. Spanning wordt niet gemeten via ventielen, maar via de ABS senoren. Je wordt echt gigantisch genept
Resetten via de BC en job done.
Ben ook erg benieuwd welke dealer dit zegt.
Resetten via de BC en job done.
Ben ook erg benieuwd welke dealer dit zegt.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
x2
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Hallo de spanning wordt helemaal nergens gemeten.
Het gaat om de rotatiesnelheid van de wielen. Alle 4 de wielen worden gemeten door ABS sensor op de rotatiesnelheid. Dat systeem is overal gelijk zoals Berthil al schrijft (Gen-1 of Gen-2).
Als een van de wielen beduidend meer/minder rondjes draait dan de rest, concludeert de computer dat dit het gevolg is van een lage bandenspanning. Naar zeggen kun je op deze manier een bandenspannings-verschil opsporen van ongeveer 0.5 bar. (ervan uitgaand dat je normale spanning op ong. 2.2 ~2.4 bar staat (meningen verschillen)).
Alle OEM wielen van Gen-2 passen ook gewoon op alle versies van Gen-1 (en vice versa) met als enige uitzondering sommige 15-inch velgen op een JCW (vanwege de remmen).
Na wisselen van wielen moet men meestal / vrijwel altijd de BC bandenspanningsdetectie even resetten. (knop naast handrem)
PS er staat geschreven een dealer in de buurt van Breda. Dat is niet automatisch de officiële dealer in Breda.
Het hele verhaal klinkt mij in de oren als dat iemand de klok heeft horen luiden en vervolgens via drie andere mensen doorverteld waar de toren zou moeten staan, wel met goede bedoeling maar niet erg effectief.
Het gaat om de rotatiesnelheid van de wielen. Alle 4 de wielen worden gemeten door ABS sensor op de rotatiesnelheid. Dat systeem is overal gelijk zoals Berthil al schrijft (Gen-1 of Gen-2).
Als een van de wielen beduidend meer/minder rondjes draait dan de rest, concludeert de computer dat dit het gevolg is van een lage bandenspanning. Naar zeggen kun je op deze manier een bandenspannings-verschil opsporen van ongeveer 0.5 bar. (ervan uitgaand dat je normale spanning op ong. 2.2 ~2.4 bar staat (meningen verschillen)).
Alle OEM wielen van Gen-2 passen ook gewoon op alle versies van Gen-1 (en vice versa) met als enige uitzondering sommige 15-inch velgen op een JCW (vanwege de remmen).
Na wisselen van wielen moet men meestal / vrijwel altijd de BC bandenspanningsdetectie even resetten. (knop naast handrem)
PS er staat geschreven een dealer in de buurt van Breda. Dat is niet automatisch de officiële dealer in Breda.
Het hele verhaal klinkt mij in de oren als dat iemand de klok heeft horen luiden en vervolgens via drie andere mensen doorverteld waar de toren zou moeten staan, wel met goede bedoeling maar niet erg effectief.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- paddo
- Be Mini
- Locatie: Enschede
Bericht
Het lijk me sterk dat Renova als officiële dealer dit zit te verkondigen.
@Bjorn ik denk dat je koper er een slaatje probeert uit te slaan. Op overigens wel een hele domme manier want de bandenspanning wordt inderdaad niet eens gemeten.
Broodje aap verhaal dus
@Bjorn ik denk dat je koper er een slaatje probeert uit te slaan. Op overigens wel een hele domme manier want de bandenspanning wordt inderdaad niet eens gemeten.
Broodje aap verhaal dus
Onze sponsors