Vreemde storing
- Wizza
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Oostkapelle
Bericht
Vreemde storing
Tijdens het rijden heb ik af en toe dat het net is alsof de motor uitvalt voor een seconde. Het gebeurt maar zelden, maar ik vroeg me af of meer mensen dit meemaken?
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht
"We've got a thing that's called...MINI love"
Hmmm...dezelfde verschijnselen kunnen uiteraard hele verschillende oorzaken hebben, maar ik heb enige tijd geleden gehad dat bij filerijden of terugschakelen bij een kruispunt/rotonde de motor uitviel. Dit was dus alleen bij lage snelheid en bijna stationair toerental. Dit werd heel snel erger totdat alle toeters en bellen op het dashboard gingen branden. De oorzaak was bij mij een kapotte gasklep die de nokkenas timing aanstuurt. Onder garantie vervangen.
Dit wil helemaal niet zeggen dat jij hetzelfde hebt natuurlijk, maar het deed me er aan denken.
Dit wil helemaal niet zeggen dat jij hetzelfde hebt natuurlijk, maar het deed me er aan denken.
"We've got a thing that's called...MINI love"
- Wizza
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Oostkapelle
Bericht
Dat zal het bij mij niet zijn, ik heb een Diesel. Misschien zit ik hier in een verkeerde afdeling? Ik gebruik dit forum eigenlijk nooit, dus weet niet precies hoe het werkt
Sepp schreef:Hmmm...dezelfde verschijnselen kunnen uiteraard hele verschillende oorzaken hebben, maar ik heb enige tijd geleden gehad dat bij filerijden of terugschakelen bij een kruispunt/rotonde de motor uitviel. Dit was dus alleen bij lage snelheid en bijna stationair toerental. Dit werd heel snel erger totdat alle toeters en bellen op het dashboard gingen branden. De oorzaak was bij mij een kapotte gasklep die de nokkenas timing aanstuurt. Onder garantie vervangen.
Dit wil helemaal niet zeggen dat jij hetzelfde hebt natuurlijk, maar het deed me er aan denken.
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Is het voornamelijk als je van je gas gaat en vervolgens weer gas geeft? Dat heb ik namelijk ook met m'n Cooper D...
ik vermoed een vervuild gasklepsensor, ga ik binnenkort even naar kijken
ik vermoed een vervuild gasklepsensor, ga ik binnenkort even naar kijken
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Wizza
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Oostkapelle
Bericht
Nee, dat is het niet, het is gewoon als je aan het rijden bent en dan is het net alsof hij geen brandstof meer krijgt of het stroom er af gaat.
Soms doet hij het weken niet en soms 3x kort op elkaar. Dat is het probleem natuurlijk, want je hebt helemaal geen houvast. Je kunt geen enkele regelmaat zeggen. En dat is moeilijk zoeken dan he!
Soms doet hij het weken niet en soms 3x kort op elkaar. Dat is het probleem natuurlijk, want je hebt helemaal geen houvast. Je kunt geen enkele regelmaat zeggen. En dat is moeilijk zoeken dan he!
mushrop schreef:Is het voornamelijk als je van je gas gaat en vervolgens weer gas geeft? Dat heb ik namelijk ook met m'n Cooper D...
ik vermoed een vervuild gasklepsensor, ga ik binnenkort even naar kijken
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
- Wizza
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Oostkapelle
Bericht
Motor is wel altijd warm, voor zover ik het me kan herinneren. Geen lampje. Schokken wel natuurlijk, want het is alsof er geen brandstof meer is, of alsof het stroom eraf is. Dus dat is wel een schok.
Ze hebben hem al aan de computer gehangen, maar kunnen niks vinden. Het is natuurlijk ook zo moeilijk omdat er geen regelmaat aan te geven is.
Ze hebben hem al aan de computer gehangen, maar kunnen niks vinden. Het is natuurlijk ook zo moeilijk omdat er geen regelmaat aan te geven is.
Reezzz schreef:-Is dit het geval met koude of warme motor ?
-Gaat er een lampje branden
-Voel je schokken wanneer dit gebeurt ?
-Het motormanagment registreert dit, als er sprake is van een ''missfire'' maar je zegt dat het een diesel is.....
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Heeft een R56D een EGR?
Klinkt als een probleem dat wij thuis ook hebben gehad met een Ford Transit. Wij hadden daarbij dan nog het idee dat het vermogen weg viel. In het begin nooit een foutmelding gehad.
Uiteindelijk is de hele inlaat los getrokken en bleek het de EGR-klep te zijn die vol/vast zat.
Wij hadden, na iets van een half jaar, uiteindelijk wél een foutmelding. Daarmee kon gerichter worden gezocht.
Oorzaak: te rustig rijden.. .. ..
Klinkt als een probleem dat wij thuis ook hebben gehad met een Ford Transit. Wij hadden daarbij dan nog het idee dat het vermogen weg viel. In het begin nooit een foutmelding gehad.
Uiteindelijk is de hele inlaat los getrokken en bleek het de EGR-klep te zijn die vol/vast zat.
Wij hadden, na iets van een half jaar, uiteindelijk wél een foutmelding. Daarmee kon gerichter worden gezocht.
Oorzaak: te rustig rijden.. .. ..
Laatst gewijzigd door BMX op 01 nov 2012, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Wizza
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Oostkapelle
Bericht
Nu ben ik niet zo thuis in technische termen. Wat is een ERG klep, dat klinkt wel ERG hahaha
Maar de laatste regel klopt wel, ik ben een heel erg rustige rijder. Van de garage moest ik mijn V70 ook vaker op zijn staart trappen om "roet af te blazen", die kreeg hij nl. bijna niet door de keuring, ivm teveel roet afzetting. Dank voor de tip. Misschien moet ik de Mini ook eens flink op toeren laten draaien om roet weg te werken??
Maar de laatste regel klopt wel, ik ben een heel erg rustige rijder. Van de garage moest ik mijn V70 ook vaker op zijn staart trappen om "roet af te blazen", die kreeg hij nl. bijna niet door de keuring, ivm teveel roet afzetting. Dank voor de tip. Misschien moet ik de Mini ook eens flink op toeren laten draaien om roet weg te werken??
BMX schreef:Heeft een R56D een ERG?
Klinkt als een probleem dat wij thuis ook hebben gehad met een Ford Transit. Wij hadden daarbij dan nog het idee dat het vermogen weg viel. In het begin nooit een foutmelding gehad.
Uiteindelijk is de hele inlaat los getrokken en bleek het de ERG-klep te zijn die vol/vast zat.
Wij hadden, na iets van een half jaar, uiteindelijk wél een foutmelding. Daarmee kon gerichter worden gezocht.
Oorzaak: te rustig rijden.. .. ..
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Sorry.. het moet zijn: E-G-R!
Exhaust Gas Regulation.
Uitlaatgassen worden bij deellast (constante snelheden) de inlaat in gezogen.
Dit word middels een klep gereguleerd.
Het is allemaal heel erg leuk voor de emissies ed. maar eigenlijk is het een kriem! Alle motoren met een EGR lopen er op vast.
Het allerstomste: Als je de EGR dicht maakt heb je méér vermogen en minder verbruik! Echter zijn je emissie waarden ietsjes hoger.
Waarom dan niet afdoppen?
Elke APK moet het los. Het is niet bepaald makkelijk bij te komen. Daarbij krijgen alle voertuigen ná 2003 een foutmelding en wordt het vermogen gereduceerd. Dit kan dan weer wel uitgeschakeld worden uiteraard..
Exhaust Gas Regulation.
Uitlaatgassen worden bij deellast (constante snelheden) de inlaat in gezogen.
Dit word middels een klep gereguleerd.
Het is allemaal heel erg leuk voor de emissies ed. maar eigenlijk is het een kriem! Alle motoren met een EGR lopen er op vast.
Het allerstomste: Als je de EGR dicht maakt heb je méér vermogen en minder verbruik! Echter zijn je emissie waarden ietsjes hoger.
Waarom dan niet afdoppen?
Elke APK moet het los. Het is niet bepaald makkelijk bij te komen. Daarbij krijgen alle voertuigen ná 2003 een foutmelding en wordt het vermogen gereduceerd. Dit kan dan weer wel uitgeschakeld worden uiteraard..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Wizza
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Oostkapelle
Bericht
Volgens mij is het zo dat als je dit soort onzin allemaal er niet in hebt zitten dat je minder verbruikt en dat het daarom verplicht is om het er WEL in te hebben, want dat is weer KASSA voor vadertje Staat. Net als zo'n roetfilter.
Is die EGR verplicht, anders vraag ik aan de garage of ze het er rap uitgooien!
Bedankt voor alle info.
Is die EGR verplicht, anders vraag ik aan de garage of ze het er rap uitgooien!
Bedankt voor alle info.
BMX schreef:Sorry.. het moet zijn: E-G-R!
Exhaust Gas Regulation.
Uitlaatgassen worden bij deellast (constante snelheden) de inlaat in gezogen.
Dit word middels een klep gereguleerd.
Het is allemaal heel erg leuk voor de emissies ed. maar eigenlijk is het een kriem! Alle motoren met een EGR lopen er op vast.
Het allerstomste: Als je de EGR dicht maakt heb je méér vermogen en minder verbruik! Echter zijn je emissie waarden ietsjes hoger.
Waarom dan niet afdoppen?
Elke APK moet het los. Het is niet bepaald makkelijk bij te komen. Daarbij krijgen alle voertuigen ná 2003 een foutmelding en wordt het vermogen gereduceerd. Dit kan dan weer wel uitgeschakeld worden uiteraard..
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
De EGR zit er in om de uitstoot te verlagen.
Een diesel rijdt namelijk met een luchtoverschot. Meer lucht dan nodig is bij een verbranding. Diesel is zelfontbrender, ontploft onder druk.
Bij vollast (optrekken of met aanhanger) is veel vermogen nodig en wordt veel verse lucht gebruikt om de cilinder te vullen.
Echter bij deellast, constante snelheid, moet de cilinder ook goed gevuld worden maar mag niet versnellen. Hiervoor worden uitlaatgassen gebruikt om de cilinder toch te vullen. De EGR-klep zorgt voor de dosering hiervan.
Het kan zonder EGR! MAN vrachtwagens hebben nooit een EGR gehad en hebben ook EURO5 motoren. Deze oplossing is echt kostbaar.
De EGR kan en mag niet verwijderd worden. Anders haal je je APK niet, dan word namelijk een meting gedaan bij deellast. Zonder EGR komt er meer roet vrij en CO.
Een diesel rijdt namelijk met een luchtoverschot. Meer lucht dan nodig is bij een verbranding. Diesel is zelfontbrender, ontploft onder druk.
Bij vollast (optrekken of met aanhanger) is veel vermogen nodig en wordt veel verse lucht gebruikt om de cilinder te vullen.
Echter bij deellast, constante snelheid, moet de cilinder ook goed gevuld worden maar mag niet versnellen. Hiervoor worden uitlaatgassen gebruikt om de cilinder toch te vullen. De EGR-klep zorgt voor de dosering hiervan.
Het kan zonder EGR! MAN vrachtwagens hebben nooit een EGR gehad en hebben ook EURO5 motoren. Deze oplossing is echt kostbaar.
De EGR kan en mag niet verwijderd worden. Anders haal je je APK niet, dan word namelijk een meting gedaan bij deellast. Zonder EGR komt er meer roet vrij en CO.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Als er geen storingen zijn opgeslagen in de auto, dan zou ik gaan zoeken in de richting van de brandstoffilter en leidingen. Het lijkt alsof er ook lucht wordt aangezogen.
Ik weet niet of je de brandstof leiding kunt zien en of er luchtbellen in zitten.
Ik weet niet of je de brandstof leiding kunt zien en of er luchtbellen in zitten.
- Wizza
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Oostkapelle
Bericht
Brandstoffilter is al vervangen. Dus dat was hem niet. Met lucht zou de auto misschien wat stotteren of storen, maar hier is het echt een heel kort moment einde verhaal. De auto is net terug van een grote beurt en ik heb gevraagd of alles goed nagekeken kon worden, zoals electrische kabels enz. Dit hebben ze gedaan, maar niets zichtbaars gevonden. Eens zien of het nog weer voor komt????
CasR schreef:Als er geen storingen zijn opgeslagen in de auto, dan zou ik gaan zoeken in de richting van de brandstoffilter en leidingen. Het lijkt alsof er ook lucht wordt aangezogen.
Ik weet niet of je de brandstof leiding kunt zien en of er luchtbellen in zitten.
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
- Minimagic
- Leerling Mini lid
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Lucht in een diesel brandstof systeem gaat er niet vanzelf uit, dan stopt ie ermee en gaat pas weer werken als ie ontlucht is.
Lijkt mij een elektronisch probleem met de edc ofzo.
Lijkt mij een elektronisch probleem met de edc ofzo.
Mijn auto's gaan nooit zo snel als het geld dat ik eraan uitgeef.
Onze sponsors