Idem hier, alleen is het bij mij 90% stad & 10% ringverkeer.speedy schreef:ik doe tussen de 500 en 550 km met een tank dus 10ltr. /100km 9 ltr./100 km ik vind dit voor een auto met dit vermogen heel netjes en vrij normaal. ik rijd 90 % op de snelwegFred schreef:Ik krijg mijn mini niet onder 9l/100 km... Lijkt me toch wat veel...
Ik ben dan wel niet de meest ecologische chauffeur, maar ik rij nu voor mijn stage al een maand 60 km per dag, waarvan het grootste deel autostrade en tijdens de ochtenspits kan je nu ook niet voortdurend hard zitten optrekken.
Zou hij te rijk zijn afgesteld ofzo? En zal ie er trager door worden als ze daar aan prutsen
Brandstof-verbruik
- Clubhouse
- Garlic Chef
- Locatie: Aalst
Bericht
- YorkPower
- Be Mini
- Locatie: Meise
Bericht
Doe ik ook! Wel met One D en een gemiddelde van 6l/100km of 16.67km/l
Clubhouse schreef:Idem hier, alleen is het bij mij 90% stad & 10% ringverkeer.speedy schreef:ik doe tussen de 500 en 550 km met een tank dus 10ltr. /100km 9 ltr./100 km ik vind dit voor een auto met dit vermogen heel netjes en vrij normaal. ik rijd 90 % op de snelwegFred schreef:Ik krijg mijn mini niet onder 9l/100 km... Lijkt me toch wat veel...
Ik ben dan wel niet de meest ecologische chauffeur, maar ik rij nu voor mijn stage al een maand 60 km per dag, waarvan het grootste deel autostrade en tijdens de ochtenspits kan je nu ook niet voortdurend hard zitten optrekken.
Zou hij te rijk zijn afgesteld ofzo? En zal ie er trager door worden als ze daar aan prutsen
Doe ik ook! Wel met One D en een gemiddelde van 6l/100km of 16.67km/l
York - Power :: De Rode Raket
- Maarten CH
- Enthousiast
- Locatie: Zurich
Bericht
Ik heb deze tank eens gekeken hoe zuinig ik later zal rijden als ik straks 80 ben.
80 procent was woon-werkverkeer, 15 km snelweg, 20 km 50/60 km/u wegen met ongeveer 12 stoplichten en 5 rotondes. Door de kou nauwelijks het start-stop systeem gebruikt.
Het resultaat voor de Mini Cooper S R56 2011 model: 749 km met 45.80 liter
= 6.1 l/100km
= 16.35 km/l (volgens de BC 16.9 km/l)
dus slechts 5% hoger dan de fabrieksopgave!
En nu we dat weten kunnen we weer gewoon doen
80 procent was woon-werkverkeer, 15 km snelweg, 20 km 50/60 km/u wegen met ongeveer 12 stoplichten en 5 rotondes. Door de kou nauwelijks het start-stop systeem gebruikt.
Het resultaat voor de Mini Cooper S R56 2011 model: 749 km met 45.80 liter
= 6.1 l/100km
= 16.35 km/l (volgens de BC 16.9 km/l)
dus slechts 5% hoger dan de fabrieksopgave!
En nu we dat weten kunnen we weer gewoon doen
- paddo
- Be Mini
- Locatie: Enschede
Bericht
Een beetje off topic, had al gezocht maar kon het zo niet vinden: wat is de exacte grootte van de brandstoftank (R56 van eind 2010, dus nieuwste facelift).
In het instructieboekje staat een tabel:
* One, Cooper, etc ca. 40 liter
* Cooper S, etc ca. 50 liter
waarvan 8 liter reserve.
Hoeveel brandstof kan mijn Cooper nu herbergen 40 of 48? Vanavond kon ik volgens de boordcomputer nog 2 km rijden en heb ik 38,7 liter getankt. Als het 48 liter is betekent dit natuurlijk dat ik veel verder door zou kunnen rijden. Wel stom dat de Cooper S blijkbaar een grotere tank heeft dan een Cooper
In het instructieboekje staat een tabel:
* One, Cooper, etc ca. 40 liter
* Cooper S, etc ca. 50 liter
waarvan 8 liter reserve.
Hoeveel brandstof kan mijn Cooper nu herbergen 40 of 48? Vanavond kon ik volgens de boordcomputer nog 2 km rijden en heb ik 38,7 liter getankt. Als het 48 liter is betekent dit natuurlijk dat ik veel verder door zou kunnen rijden. Wel stom dat de Cooper S blijkbaar een grotere tank heeft dan een Cooper
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Cooper heeft een 40 liter tank waarvan 8 liter reserve. Da's toch duidelijk dan...
32 liter "gewoon" en 8 liter reserve = 40 liter.
R56 factory JCW heeft 52 liter
32 liter "gewoon" en 8 liter reserve = 40 liter.
R56 factory JCW heeft 52 liter
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
toch blijft het ca een ruim begrip...
ik heb er al eens 42 liter in gegooid......
en toen zei de BC nog dat ik 24 km kon, met mijn rijstijl!
ik heb er al eens 42 liter in gegooid......
en toen zei de BC nog dat ik 24 km kon, met mijn rijstijl!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
dit soort specificaties kun je prima op de site van Autoweek opzoeken
alle Gen1 benzine : altijd 50 liter
alle Gen2 One/Cooper benzine; altijd 40 liter (zowel facelift+prefacelift, inclusief Minimalist)
alle Gen2 CooperS en CooperS JCW altijd 50liter
alle Gen2 Diesels : altijd 40 liter
alle Countrymannen : altijd 47 liter (voor elke versie die er is, benzine en diesel)
De Gen1 One D (R54) staat niet gelist, maar ook nooit in Nederland verkocht.
alle Gen1 benzine : altijd 50 liter
alle Gen2 One/Cooper benzine; altijd 40 liter (zowel facelift+prefacelift, inclusief Minimalist)
alle Gen2 CooperS en CooperS JCW altijd 50liter
alle Gen2 Diesels : altijd 40 liter
alle Countrymannen : altijd 47 liter (voor elke versie die er is, benzine en diesel)
De Gen1 One D (R54) staat niet gelist, maar ook nooit in Nederland verkocht.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Gio
- Nieuwsgierig
Bericht
Versnelling in z'n vrij.....
Mijn Mini is nog in bestelling, ben benieuwd wat het verbruik zal zijn.
Momenteel rijd ik een Golf, weet niet precies het verbruik.
De Golf wordt hoofdzakelijk voor woon/werkverkeer gebruikt, wat later
ook voor de Mini geldt.
Mijn ervaring m.b.t. verbruik is, het laten uitrollen van de auto
op langere stukken met name bij de afstanden woon/werkverkeer.
de saaie steeds terugkomende dagelijkse ritten.
Dit scheelt mij ongeveer 4 tot 5 liter op een volle tank.....
Mijn Mini is nog in bestelling, ben benieuwd wat het verbruik zal zijn.
Momenteel rijd ik een Golf, weet niet precies het verbruik.
De Golf wordt hoofdzakelijk voor woon/werkverkeer gebruikt, wat later
ook voor de Mini geldt.
Mijn ervaring m.b.t. verbruik is, het laten uitrollen van de auto
op langere stukken met name bij de afstanden woon/werkverkeer.
de saaie steeds terugkomende dagelijkse ritten.
Dit scheelt mij ongeveer 4 tot 5 liter op een volle tank.....
- volumex
- Enthousiast
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Wij halen met onze Cooper S (R56) redelijk moeiteloos 1:12 tot 1:12,5. Prima score, vind ik. En dat zonder te doen aan 'het nieuwe rijden', dus geen 60 rijden in z'n vijf en doorschakelen op een moment dat je rij-instructeur je vroeger juist sommeerde terug te schakelen... ;-))
Onze sponsors