Losse navigatie

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

23 mar 2007, 17:40

Peerkie,

ga eens lang op www.jouwnav.nl. Goede website voor al je vragen. Kwaliteit van de TMC vind ik ook minder dan het downloaden. Hoe het komt geen idee! Maar het is wel zo. TomTom heeft ook een TMC ontvanger, maar die heb ik getest in de mini en is niet super qua ontvangst. Wat zegt dat nu!

Precies die andere TMC antenne's van andere fabrikanten zou ik wel eens niet zo goed kunnen werken in de auto. Ik heb het nog niet getest en hoor dan ook graag van Kaj wat zijn bevindingen zijn. Wat ik wel weet is dat TomTom qua eenvoud en bedieningsgemak verre weg van iedereen staat. Dat is niet omdat ik er gewerkt heb, maar omdat ik al zoveel pakketten gebruikt heb dat er eigenlijk geen betere is.

Het is vooral een prijs issue, want aan de buitenkant kan je niet zien hoe goed TomTom werkt en welke mogelijkheden het heeft, maar ga maar eens 10 minuten spelen bij de halfords dan zal je zien dat TomTom het meeste handige en intuitief is. Mocht je vragen hebben schiet ze gerust op me af.

MR
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

23 mar 2007, 17:47

Nou ik heb een Navman iCN 520 Premium en heb al geen bereik als ik hem instel, :? ik heb hem dan wel gekregen maar toch. Vorige keer waren we in Antwerpen en zolang er geen gebouwen in de omgeving zijn gaat het goed. Maar toen we eenmaal tussen de gebouwen in reden was ineens het bereik weg, lekker hoor als je hem op dat moment dan
echt heel erg nodig hebt. :?
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

23 mar 2007, 17:54

Bedankt, ik zal daar eens gaan kijken. Ik heb inderdaad even wat staan prutsen bij de Halfords, ze hadden daar ook een mooie Garmin met alles erop en eraan "in de aanbieding" voor 549 eurie :shock: . Ries had zondag een Tom Tom one in de auto, die mij wel wat leek. Ik heb niet zo'n geavanceerd ding nodig, ik rijd voornamelijk in Nederland en misschien heel af en toe naar België dus zo'n one lijkt me wel geschikt. Maar het concept van een abonnement op TMC staat me tegen, en het feit dat je de oplader er nog los bij moet kopen.
@Blont: OK, in elk geval dus geen Navman! :mrgreen:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

23 mar 2007, 18:04

Ik ben nu voor de Garmin van MINI gegaan omdat ik de steun van mijn huidige TomTom niet in het dashboardkastje kwijt kan. Kortom als ik dat ding nodig heb moet ik de auto stil zetten om uit de achterbak de steun van de TomTom te halen. Ik baal daarvan en erger me er helemaal aan dood (klinkt misschien "verwend", maar ik stoor me daar gruwelijk aan).

Deze Garmin van MINI heeft een speciale steun die ze in het dashboardpaneel aan de linkerkant van je stuur vast kunnen zetten, het draadje word netjes weggewerkt en ik behoud gewoon m'n 12-Volt aansluiting in het middenconsole. Dan hoef ik dus alleen dat kleine schermpje maar in het dashboardvakje te doen of mee te nemen in m'n tas. 100.000 keer makkelijker dan heel die steun + bedrading + scherm mee te moeten nemen. Aangezien ik dat ding best vaak gebruik (en niet alleen maar in de MINI) is het probleem op deze manier mooi opgelost. :mrgreen:

Begrijp me goed, de TomTom is echt geweldig. Als ik hem niet weg had hoeven doen vanwege de ruimte en het gezeur iedere keer had ik het zeker niet gedaan. Het apparaat zelf werkt echt UITSTEKEND. Nooit gezeur mee gehad. Altijd overal verbinding, super simpel ding en toch gruwelijk veel erop en eraan. De TMC heb ik nooit gebruikt en ik had er een Bluetooth handsfreeset op, maar die zuigt. Zelf als hij op z'n hardst stond kon je de andere aan de lijn met veel moeite verstaan.

Maar goed dinsdag het hele zooitje inbouwen en gebruiken en ik zal eens kijken wat ik ervan ervaar. Ben heel benieuwd! Heb namelijk nul ervaring met Garmin. Hoor alleen dat je altijd het land in moet typen voor je een adres in kan typen. :? Ook geen ramp, want met de "N" en de "E" komt er al Nederland te staan begreep ik.

We zullen zien! 8)
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

23 mar 2007, 18:24

Peerkie schreef:Bedankt, ik zal daar eens gaan kijken. Ik heb inderdaad even wat staan prutsen bij de Halfords, ze hadden daar ook een mooie Garmin met alles erop en eraan "in de aanbieding" voor 549 eurie :shock: . Ries had zondag een Tom Tom one in de auto, die mij wel wat leek. Ik heb niet zo'n geavanceerd ding nodig, ik rijd voornamelijk in Nederland en misschien heel af en toe naar België dus zo'n one lijkt me wel geschikt. Maar het concept van een abonnement op TMC staat me tegen, en het feit dat je de oplader er nog los bij moet kopen.
@Blont: OK, in elk geval dus geen Navman! :mrgreen:
Peerkie, heb je een motorola telefoon? Dan pak je daarvan de lader en laat je daarmee je One op en anders pak je een USB datakabel en die steek je pc en je One. Zo kan je ook opladen! Dus een thuis lader is niet perse nodig, want laden kan via je PC. :D

Kaj, ik vind Garmin wat omslachtig. Dat zal je straks wel merken. Ik heb een GO 910 tegen me raam en ik gooi hem in de achterbak als ik hem niet neem. De houder zit gewoon op me raam. Ik vind jouw houder wel mooi, maar er blijft een houder zitten. Ik zou niet de rest allemaal weghalen voor me raam. Als ze hem intikken doen ze het toch wel. Ga jij dan ook de zuignappen van het raam wissen? Zo kunnen ze ook zien dat er wat aanboord is. Nu kan je de houder helemaal niet weghalen en weten ze dat je altijd wat aanboord hebt....... Ik ga dan maar voor betere kwaliteit en een zuignapje tegen me raampje. 8)

MR
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

23 mar 2007, 18:36

Nee MR, ik heb geen motorola. Maar thuis opladen via de computer kan dus ook. Ik ga eens op mijn gemak dat jouwnav.nl doorbladeren.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

23 mar 2007, 19:06

MR schreef:Kaj, ik vind Garmin wat omslachtig. Dat zal je straks wel merken. Ik heb een GO 910 tegen me raam en ik gooi hem in de achterbak als ik hem niet neem. De houder zit gewoon op me raam. Ik vind jouw houder wel mooi, maar er blijft een houder zitten. Ik zou niet de rest allemaal weghalen voor me raam. Als ze hem intikken doen ze het toch wel. Ga jij dan ook de zuignappen van het raam wissen? Zo kunnen ze ook zien dat er wat aanboord is. Nu kan je de houder helemaal niet weghalen en weten ze dat je altijd wat aanboord hebt....... Ik ga dan maar voor betere kwaliteit en een zuignapje tegen me raampje. 8)

MR
Ik vind het geen gezicht om dat draadje en die steun aan m'n raam te hebben hangen. Zeker niet als hij er zonder doel (lees: zonder TomTom) op zit. Dan berg ik hem het liefst op. Die zuignappies blijven bij mij ook gewoon staan. Ze kunnen toch binnen notime zien of er een navigatie in de auto ligt. Ik ben benieuwd hoe het houdertje eruit ziet van de Garmin wat in het paneel komt te zitten.
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

23 mar 2007, 20:36

ik vind deze houder dan nog wel ok ipv een zuignap

Brodit Clip
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

23 mar 2007, 20:41

Jep dat had ook nog gekund.... :? Nou ja, te laat. Heb een mooie prijs voor de TomTom gehad, dus ik mag absoluut niet klagen! :mrgreen:
Afbeelding
de
de_weirdt_thomas

Waar kan ik aan een lege tellerbehuizing geraken

09 mei 2007, 00:45

Kan iemand me zeggen waar ik best achter zo een tellerbehuizing zou gaan. Ik zou namelijk ook de gps in zo 'n teller als men toerenteller willen hebben.

Heeft er iemand een gedacht van de prijs?

Een alternatief is ook altijd welkom
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

Re: Waar kan ik aan een lege tellerbehuizing geraken

09 mei 2007, 07:31

de_weirdt_thomas schreef:Kan iemand me zeggen waar ik best achter zo een tellerbehuizing zou gaan. Ik zou namelijk ook de gps in zo 'n teller als men toerenteller willen hebben.

Heeft er iemand een gedacht van de prijs?

Een alternatief is ook altijd welkom
Mag ik allereerst even vragen wat voor MINI je precies hebt. Bij het vorige model MINI kon je zonder problemen een tellerbehuizing voor toerenteller én snelheidsmeter krijgen. Als je daarvan de snelheidsmeter eruit haalt en een navigatie in bouwt is dat geen enkel probleem.
Als je een nieuw model MINI hebt (November 2006-heden) dan wordt het al wat lastiger. Hier hebben ze namelijk (nog) geen dubbele teller achter het stuur voor.

Zoals de navigatie nu bij mij zit is hij goed af te lezen zonder dat het stuur ervoor zit, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een dubbele toerenteller hebt, waarvan één navigatie is geworden deze precies achter het stuur zit. Dan zou je theoretisch gezien heel de tijd moeten bukken met je hoofd om hem af te kunnen lezen.
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”