R56 zilver interieur (pre-facelift) ombouwen naar zwart

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
fre101
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2015, 08:55

R56 zilver interieur (pre-facelift) ombouwen naar zwart

20 jan 2016, 13:09

Hallo iedereen,

Ik heb een mini cooper d 2009 met wit/zilver interieur maar vind dit niet zo mooi als de mini's met zwart interieur. Ik heb de meeste onderdelen al gevonden op internet maar ben nog op zoek naar enkele onderdelen...

1.Mini Boost Radio wil ik vervangen door zwarte nieuwere versie (http://s3.motoringfile.com/wp-content/g ... ighRes.jpg) Past dit wel? Op de foto lijkt de vorm wel identiek.
Afbeelding

2.Controls voor de airco wil ik ook in het zwart maar heb deze nog niet kunnen vinden.
Afbeelding

3.De ring in de airbag zou ik ook willen vervangen maar vind deze niet, omdat deze wss niet apart verkrijgbaar is. Passen de nieuwe airbags met zwarte ring ook op deze mini/huidig stuur? Of weet er iemand toch waar ik de ring kan vinden?

Ik heb zelf nog nooit gesleuteld aan een mini dus weet niet of dit allemaal wel kan zelf uitgevoerd worden en of er belangrijke zaken zijn waarop ik moet letten? Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat ik de batterij moet ontkoppelen voor aan de airbag of stuur te werken?

Als er iemand hier is die hier specifiek ook al ervaring mee heeft zou handig zijn voor wat tips & tricks :) Heb ook nog niet alle handleidingen dus ga nog veel moeten uitzoeken voor ik hieraan begin.

Zo ziet mijn wagen er nu uit:
Afbeelding

Zo zou hij er moeten uitzien (maar dan met chrome line interieur en huidige zwarte hemelbekleding):
Afbeelding


Alvast bedankt voor jullie reacties! :icon_top:
Kivo
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 okt 2015, 21:04

Re: R56 zilver interieur (pre-facelift) ombouwen naar zwart

22 jan 2016, 18:24

Bij verwijderen airbag is het inderdaad ten zeerste aangeraden de batterij af te koppelen. Verhelpt storingen, en voorkomt dat het ding per ongeluk zou geactiveerd wordt terwijl je er mee in de weer bent.

Iemand laakte al is een DIY over de airbag ring in het stuur > linkie alhierie

Moest je de rest van het stuur ook zwart willen, dan zal je minstens op zoek moeten gaan naar andere schakelaars - de covers zijn vervangbaar/te spuiten.

Voor de console delen - op e(vil)Bay wordt al wel is van dat spul aangeboden. Of bv de elektrische aansluitingen (stekker) identiek zijn, geen idee. Misschien handig de huidige delen er uit te halen, vakkundig de aansluitingen op de gevoelige plaat vast te leggen, zodat je eventueel een verkoper van delen kan vragen hetzelfde te doen, en vergelijken alvorens tot aankoop over te gaan.
jacobaco
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 nov 2014, 23:56

Re: R56 zilver interieur (pre-facelift) ombouwen naar zwart

22 jan 2016, 19:16

Ik heb ook voor de overweging gestaan.. maar je kan beter een andere mini kopen.. best een klus ;)

hier een DIY om dashboard te demonteren
viewtopic.php?f=54&t=28981
fre101
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2015, 08:55

Re: R56 zilver interieur (pre-facelift) ombouwen naar zwart

26 jan 2016, 13:07

Of ik de stukken in het midden (Radio, climate control, switch panel) kan vervangen en hoe duur het zal worden is maar de vraag maar ik laat dit voorlopig zo, het budget ga ik gebruiken voor de JCW bodykit en nadien de auto laten wrappen in mat zwart met rode accenten.

Ik heb alle silver trim onderdelen al gevonden in chrome, nieuw GP stuur, nieuwe covers met knoppen in zwart, airbag nieuw met zwarte ring, handrem en shifter met chrome,... ondertussen ook alle interieur lampjes vervangen door led's samen met koffer en nummerplaat :)

Nadien zal ik de aansluitingen van radio, airco, etc.. bijeen zoeken en vergelijken, thanks voor de tips!

Terug naar “Interieur en audio”