Aftermarket audio setup

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

06 jun 2007, 16:43

Kiwi_Kevin schreef:Ik kan dus beter voor een composetje kijken dan voor een combinatie van 13 cm woofer (welke je amper zonder tweeter vind) en 8.7 cm voor het hoog?
Ja!

Maar onze NewMINIclub Sponsor kan je daar veel beter in adviseren.

:wink:
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

06 jun 2007, 17:20

Ok, eerst toestemming krijgen en dan kijken hoeveel er in het spaarvarken zit ;)
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

06 jun 2007, 22:07

Kiwi_Kevin schreef:@M-indo, heb je die bovenste speakers in de deuren niet vervangen? Het schijnen 8.7 cm speakers te zijn, die vind je niet overal. Ik vroeg me af of je daar dan niet een gewone tweeter zou kunnen plaatsten..
@Kiwi_Kevin, het zou best kunnen dat de bovenste speakers 8,7 cm zijn.
Bij mij hebben ze de bovenste speakers vervangen met de tweeters van het Polk DB6750 setje zie link:
http://www.polkaudio.com/caraudio/specs/db6750/ Ik vind het helder, zuiver en dynamisch klinken.

Het lijkt mij dus dat je de bovenste speakers kunt vervangen door tweeters en de onderste door een mid/woofer.
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

06 jun 2007, 22:44

Ok, wist niet dat het een composet was, zag die filters en tweeters niet op de foto op de eerste pagina. Vraag me alleen nog af of er een filter van het standaard boost systeem zit of hoe het sowieso zit aangesloten. Maar ik zie dat er dus 16.5 cm speakers in passen, dat biedt ook meer mogelijkheden.. Bedankt iig!
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

06 jun 2007, 23:01

Kiwi_Kevin schreef:Ok, wist niet dat het een composet was, zag die filters en tweeters niet op de foto op de eerste pagina. Vraag me alleen nog af of er een filter van het standaard boost systeem zit of hoe het sowieso zit aangesloten. Maar ik zie dat er dus 16.5 cm speakers in passen, dat biedt ook meer mogelijkheden.. Bedankt iig!
Oe, ik weet helaas ook niet hoe ze het precies hebben aangesloten. Ben ook maar een leek op dit gebied.
Ik weet wel dat er heel wat nodig is om een goede geluidskwaliteits met de OEM radio te bereiken (met alleen speakers vervangen ben je er nog niet). Kwaliteit = geld (het ligt uiteindelijk aan jezelf hoe gek je het wilt maken).

1 ding is zeker, de standaard Boost radio setup zuigt!


Succes in ieder geval.

Terug naar “Interieur en audio”