iPod connector bediening

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
MM
MM

iPod connector bediening

04 nov 2007, 20:01

Kan iemand mij een keer een korte cursus iPod connectorbediening (leuk woord voor galgje :s ) geven? Het lijkt wel of de handleiding van dat ding voor een totaal ander apparaat geschreven is. Het is me bij de dealer wel uitgelegd hoor, maar ik vond 't toen belangrijker om te weten hoe ik de ruitenwissers bediende, en de rest van de auto, en ik wilde natuurlijk zo snel mogelijk :rijden toen. :oops:

Ik had iets gehoord/gelezen over dat je 5 playlists op je iPod kon zetten en dat je die dan rechtstreeks aan kon roepen, alsof je een cd-wisselaar hebt, maar dat lukt me dus absoluut niet. En shuffelen wil ook al niet zo, ik kan 1 nummer random uit laten zoeken, maar daarna pakt-ie gewoon de volgende. Helemaal gek word ik van dat ding! Vind die radio sowieso maar zo-zo, maar goed, daar zoek je geen auto op uit hè?!
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

04 nov 2007, 20:07

Ik wil dit ook wel graag weten. :oops: :P
Ik zit ook steeds te klooien met dat ding.
:p
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

04 nov 2007, 20:17

Er zit denk ik wel een verschil tussen de OEM iPOD connectie en de IceLink Plus (voor de R56 en R53). Is dus niet samen te vatten als het niet duidelijk is om welke connectie en generatie Mini het gaat.

Ik heb wel gemerkt dat de face-lift Boost radio beter reageert op de IceLink dan de pre-facelift radio v.w.b. randon playlists. Dese neemt de RND setting netjes over van playlist setting van iTunes. In de pre-facelift radio moest ik RND steeds weer aanzetten wat werkt mits in iTunes ook playlist op random staat.

De OEM interface wil vaste namen hebben voor de playlists, de IceLink pakt gewoon de eerste vijf op alfabetische volgorde. Dat weet ik voor de eerste generatie Mini, hoe het zit met de tweede weet ik niet.
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

04 nov 2007, 20:19

We hebben het hier al kort op de MSN over gehad.

@MellowRon: kan jij wat beter hierin adviseren??

Voor het aanpassen van volume is er een workaround door in iTunes al je nummers te selecteren en "info tonen" te kiezen. Je kan dan middels volume aanpassing het volume iets hoger zetten (ong 80%).
MM
MM

04 nov 2007, 20:23

@Berthil: goeie vraag, had ik even niet aan gedacht. 't Is een OEM iPod connectie, op een R56 (als 't niet over een R56 ging, had ik 't toch ook op een ander deel van 't forum moeten vragen?).
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

04 nov 2007, 20:25

No problem, ik hoop dat er iemand met een oplossing komt :)
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:43

05 nov 2007, 21:06

Goed, even wat uitleg dan. :lol:
Ik heb een ipod kit besteld bij mijn R56 (was goedkoper dan een cd wisselaar)
Ik heb er ook het navigatie systeem bij gedaan (kost wat maar je hebt ook wat) :shock:

Ik heb dus een groot display in de auto waarop alle info van de ipod komt te staan. Ik weet dus niet hoe het er met een boost radio uitziet.
Ook de bediening van mijn ipod doe ik met de joystick van de navigatie.
(de knopen op het MFS werken natuurlijk ook)

Zodra ik de ipod aansluit zal deze een overzicht weergeven wat overeenkomt met het playlist menu van de ipod.
Dit ziet de interface als CD1
mbv de joystick kan ik dan in dit menu een playlist selecteren en dan verder een nummer uitzoeken.

Ik weet niet hoeveel playlists ik kan maken maar het zijn er in ieder geval meer dan 5.

Goed dan kan ik ook nog cd 2 tm cd 6 selecteren;

cd 2 - artiesten
cd 3 - albums
cd 4 - nummers
cd 5 - podcasts
cd 6 - Genere

Pin me niet vast op de volgorde maar volgens mij is dit exact hetzelfde als in een ipod.

Ik moet wel toegeven dat ophalen van de informatie uit de ipod wel sneller zou mogen. Hoe meer nummers/artiesten etc er op staan hoe langer het duurt. Maar verder werkt het allemaal prima.

Indien iemand wenst kan ik ook de manual inscannen en emailen.
Laat maar weten.
Het gaat wel om een interface voor de R56, de R53 heeft een andere interface.

De display ziet er zo uit
Afbeelding
MM
MM

07 nov 2007, 10:06

Ron, bedankt voor je uitleg! Alleen... ik heb een boost, en geen navi, dus dan ziet 't er helaas compleet anders uit. De handleiding heb ik, maar er schijnt nog zoiets te zijn als dat je playlists kan maken met een specifieke naam, die dan rechtstreeks onder knop 1 t/m 5 zitten. Dit staat niet in mijn handleiding, maar ik had dat ergens gelezen/gehoord (weet alleen niet meer waar helaas... :s ). De playlists afspelen lukt me inmiddels, maar shuffelen werkt niet, ik kan op het "RND" knopje drukken, dan kiest-ie uit de betreffende playlist een random nummer, maar het erna volgende nummer is gewoon de volgende uit de playlist.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 nov 2007, 12:59

Je moet in iTunes ook eens de playlist op shuffle zetten (linksonder knopje induwen als de playlist actief is in iTunes), anders doet de RND knop op de radio niets. Dit is tenminste ook zo bij mijn interface in de R53.
MM
MM

07 nov 2007, 13:36

Ik heb in iTunes de shuffle aanstaan. Als je op "RND" drukt, kiest hij bijvoorbeeld nummer 206 uit de playlist, daarna speelt-ie steevast nummer 207, 208, 209, etc. Als hij elke keer hetzelfde shuffelt, vind ik dat geen echte shuffle. Op zo'n manier zit er nog geen variatie in. Wat ik nu doe is in iTunes per keer dat ik m'n iPod sync, de lijst "ontshuffelen" (hmm, knap staaltje slecht nederlands :oops: ) en weer opnieuw shuffelen, om een andere volgorde te krijgen.

Terug naar “Interieur en audio”