Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

Sofie1983
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014, 10:13

Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

03 apr 2014, 10:23

In juni gaan we naar Noorwegen met de Mini :D Dit moet uiteraard met de ferry!

Vanaf een hoogte van 2m gelden er andere regels voor je wagen.

Hebben een tweedehands dakkoffer + dakdragers gekocht (origineel Mini). Nu hebben we echter de vraag hoe hoog is een Mini + dakkoffer. Je kan wel gaan tellen: hoogte Mini 1m40 + hoogte koffer 40cm + hoogte dakdragers 20cm = 2m

Aangezien we écht zeker moeten zijn stel ik de vraag: degene die nu rondrijdt met Mini + koffer, zou je dit eens even willen meten???

Als we boven de 2m komen gaan we misschien beter zonder koffer... Ik voel er dan weinig voor om in de Mini laten te snijden. Zijn hier trouwens achteraf problemen mee? Je hebt wel die afdichtingsstrips die je er terug kan inplaatsen, maar toch...
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

03 apr 2014, 10:56

Ik kan je helaas niet helpen, maar zou hem zelf gewoon een keertje passen en dan opmeten. Weet je meteen hoe het moet en of alles werkt, beter nu dan een dag voor vertrek ;)

Daarnaast zijn er ook verlaagde MINI's en andere boxen... Is misschien net een verschil...

Wat wil je laten snijden in de MINI??
Sofie1983
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014, 10:13

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

03 apr 2014, 11:11

Wel, om de dakdragers te plaatsen worden er 4 sneetjes in de dakrand gemaakt, een stuk rubber wordt er dus tussenuit gesneden... Daar waar je zo dat stippellijntje hebt. Ik had trouwens die vier punten nog nooit gezien tot ik er echt naar op zoek ging!

En dat is wat mij een beetje tegenhoud.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

03 apr 2014, 22:42

Je dragers zitten niet op het hoogste punt van je dak, dus voor de hoogte van de dragers zou ik niet de volledige 20 cm aanhouden. De dakbox rust direct op de dragers, dus ik denk dat je net onder de 2 meter uit komt. MINI verlagen geen optie? :mrgreen: :lol:

Dat snijden in het rubber is echt geen probleem hoor. Ik zou het even laten doen bij de dealer, die plaatsen er dan ook kapjes in. Voor als je de dragers niet gebruikt. In Duitsland doen ze het volgens mij standaard, of je nu dragers hebt of niet...
Het is een nette oplossing hoor! Daar hoef je niet huiverig voor te zijn.

Mijn MINI met dakdragers:
Afbeelding
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Sofie1983
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014, 10:13

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

04 apr 2014, 20:38

Knappe Mini :icon_top:

Verlagen, ja, wie weet...

Ik denk dat er maar één ding op zit, nu al laten plaatsen zodat we eens kunnen meten!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

15 mei 2014, 09:25

Even serieus, je denkt echt dat je MINI hoger wordt dan 2 meter met een dakkoffer?....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

15 mei 2014, 09:27

:-D vergeten erbij te zetten dat daar nog fietsen bovenop komen met een groot frame ;)
Afbeelding
Sofie1983
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2014, 10:13

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

03 jun 2014, 13:53

Ja, lach maar, op een ander forum wist iemand te vertellen toch aan 2m te komen, en ook de garage zelf wil geen zekerheid geven. Ook zij denken aan 2m!

Ik vind het zelf ook vreemd, maar het probleem is dat we anders niet op de boot mogen! Niet vergeten dat mijn Mini niet werd verlaagd...

Dus, één oplossing, wie wil er een dakbox kopen?
raimon
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: apeldoorn
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 mar 2013, 12:05

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

03 jun 2014, 14:24

Of de mini verlagen? ;)
Big dreams are Mini
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

03 jun 2014, 23:50

2 meter ???

Afbeelding
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

04 jun 2014, 00:16

echt even serieus 20cm is wel erg hoog voor steunen voor dakkoffer. Ik heb er verschillende gezien heb er zelf ook een gehad voor mijn 5 serie en die steunen komen niet boven de 15cm uit meestal zijn ze 14cm. Die koffers kan je echt in alle soorten en maten krijgen. Koop goede dragers bv van Thule die zijn 14cm. heb ik net gezien. En dan kan je een koffer uitzoeken zodat je onder die 2 meter blijft. Die koffer kan je ook heel goedkoop huren heb ik eerst ook gedaan. We zaten altijd met die onhandige hengels om mee te nemen naar Noorwegen. Het dakdraag systheem is erg belangrijk bezuinig daar niet op en dan huur je gewoon een koffer. Mocht nu bevallen kan je we altijd 1 kopen via MP of zo
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

04 jun 2014, 09:35

Ik heb een originele dakkoffer en de de originele dakdragers, maar m'n MINI is wel verlaagd. Dus niet representatief. Heb het er ook al vele malen opgehad, naar wintersport en zomervakantie enzo. Ik ben zelf 1.92mtr en de hele combinatie was nooit hoger dan dat ik ben.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

04 jun 2014, 10:49

Ja maar de jouwe was ongeveer 30 cm verlaagd :mrgreen: maar precies dat bedoel ik volgens mij moet he onder de 2 meter blijven
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

05 jun 2014, 08:20

mushrop schreef:Ik heb een originele dakkoffer en de de originele dakdragers, maar m'n MINI is wel verlaagd. Dus niet representatief. Heb het er ook al vele malen opgehad, naar wintersport en zomervakantie enzo. Ik ben zelf 1.92mtr en de hele combinatie was nooit hoger dan dat ik ben.
Gelukkig is Rob wel serieus (en ik niet) .


192 CM + corigeren voor ongeveer 5 centimeter verlaging == precies goed!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
TimonBril
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Epe
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2012, 18:05

Re: Hoogte Mini Hatch + dakkoffer

06 jun 2014, 00:37

Vandaag is even uitgeprobeerd voor je;
Afbeelding

Mini + dakdragers van Thule + dakkoffer = 1.91 + 3cm verlaging = 1.94m

Dakkoffer is weliswaar voor op mijn catamaran trailer, maar voor het idee is het hetzelfde [THUMBS UP SIGN]

Terug naar “Exterieur”