Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

Dekilo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2023, 13:59
Nederland

Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

17 sep 2023, 15:52

Mijn vrouw kreeg geen voorrang en is met 5 km per uur aangereden....
Verzekering stuurde ons naar gerenommeerd schadeherstelbedrijf in het dorp.
Schadeherstel bedrag van 7000€.
Na 6 weken is de auto nog niet klaar naar onze wens.
Ik heb de auto al 2x laten staan bij het bedrijf, de kieren tussen de wielbogen en motorkop en motorkap bumper zijn niet om aan te zien.
Ik heb jaren ervaring in de automobiel industrie als engineer, dit was waardeloos.
Als mijn vrouw en ik naar een andere auto zouden gaan kijken om aan te schaffen en die naden zagen er uit zoals nu bij onze geliefde mini,dan lieten we hem binnen 10 seconden staan.....

Ik heb nog weinig vertrouwen dat dit schadeherstel bedrijf het nog opgelost krijgt......
Foto zijn van zoals die was en met de schade, nog geen van de rotzooi die het nu is.
Bijlagen
misi R56 schade.jpg
mini R56.jpg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

17 sep 2023, 21:10

Dat is wel heel vervelend. Zowel de schade als dat het niet naar je zin wordt opgelost.

Neem aan (uit je verhaal te lezen) dat je dit ook bij de hersteller hebt aangekaart. Zolang ze hun best doen het op te lossen….. wellicht is er meer verbogen dan je op t eerste gezicht kunt zien.

Succes
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

17 sep 2023, 22:42

Heel vervelend om mee te maken dat een ander je auto stuk rijdt en als het dan ook nog niet naar tevredenheid wordt gerepareerd dan is het dubbel balen.
Als het bedrijf aangesloten is bij de Focwa en/of Bovag dan zou je daar je klacht kunnen melden.
Je kunt ook bij je verzekeraar melden dat er slecht gerepareerd is.
Dekilo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2023, 13:59
Nederland

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

18 sep 2023, 00:15

Ja de aanrijding was super balen.
Ben eigenlijk op zoek naar een expert die een rapport kan opstellen over de minpunten van de reparatie, onderbouwd met de fabrieks afstellingen.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

18 sep 2023, 07:38

Dat kan je evt via de verzekeraar of hersteller zelf aanvragen. Ik weet echter niet of zij gaan over de kwaliteit van het herstelde.

Zij helpen meestal met beoordelen of / hoe auto’s het beste hersteld kunnen worden gezien (ook) vanuit een kosten technisch oogpunt.
Afbeelding
lesard
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 aug 2023, 12:10

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

21 sep 2023, 16:12

Da's prizing, 7000euro.

Maar afgaand van de schade foto is het kwestie van motorkap & bumper in de juiste kleur, koplamp onderlip en fender nieuw kopen en installeren.
Met 5km/u verwacht ik geen effect op de chassis. Dus snap niet hoe t komt dat de resultaat slecht is. Of zit ik helemaal verkeerd?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3239
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

21 sep 2023, 20:44

Beste Dekilo,

heb je een foto van hoe het was voor de aanrijding, de naden tussen fender en bumper.
Als ik naar je foto kijk en ik kijk naar mijn R56 dan zijn naar mijn mening de afstanden tussen motorkap en fender/bumper hetzelfde als bij jouw MINI en die is nog nooit betrokken bij een ongeval. Ik denk dat het ook een kwestie is van afstellen. Bij mijn R55 zit de motorkap er veel mooier op en sluit wat jij ook graag wil veel mooier aan op de fender en bumper.

Misschien vragen of de garage wil proberen met afstellen van de haak en de scharnieren om het mooier passend te krijgen. Het probleem is wel dat je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe motorkap hebt gekregen die toch net weer een beetje afwijkt van jouw exemplaar.

Succes en er niet mee akkoord gaan, al zal het best een uitdaging zijn om de motorkap mooi sluitend te krijgen.

Gr. Milco
Bijlagen
IMG_2158.jpg
Schroefset3.JPG
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

22 sep 2023, 07:20

Ik ben wel benieuwd naar de foto van hoe het er nu dan uitziet. Wellicht valt het best mee.
En misschien even vergelijken met andere mini’s ?
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

22 sep 2023, 09:09

Foto is van VOOR de schade Milco.
Schroefie schreef:
21 sep 2023, 20:44
Beste Dekilo,

heb je een foto van hoe het was voor de aanrijding, de naden tussen fender en bumper.
Als ik naar je foto kijk en ik kijk naar mijn R56 dan zijn naar mijn mening de afstanden tussen motorkap en fender/bumper hetzelfde als bij jouw MINI en die is nog nooit betrokken bij een ongeval. Ik denk dat het ook een kwestie is van afstellen. Bij mijn R55 zit de motorkap er veel mooier op en sluit wat jij ook graag wil veel mooier aan op de fender en bumper.

Misschien vragen of de garage wil proberen met afstellen van de haak en de scharnieren om het mooier passend te krijgen. Het probleem is wel dat je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe motorkap hebt gekregen die toch net weer een beetje afwijkt van jouw exemplaar.

Succes en er niet mee akkoord gaan, al zal het best een uitdaging zijn om de motorkap mooi sluitend te krijgen.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3239
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

22 sep 2023, 18:15

Als die 2de foto van voor de schade is ben ik zeer benieuwd hoe die MINI er dan nu uitziet.
De Cooper S motorkap van de pre-facelift is hetzelfde als de facelift uitvoering.
Bij het Cooper model bestaat er wel verschil tussen het pre-facelift en facelift model maar dat kan hier niet het geval zijn.

Heb je een foto van hoe je MINI er nu bij staat?
Dekilo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2023, 13:59
Nederland

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

10 okt 2023, 16:55

excuses voor de late reactie
De mini is nog steeds niet klaar, bijna 9 weken nu....
Ik maak ff een korte recap:
Tussen laatste bericht dat ze me vertelde dat de auto klaar was en nu is er nog rv een nieuwe koplamp in gekomen (afgebroken), bumper airduct nieuw gespoten. en een nieuwe imitatie grill (afgebroken) want de originele is niet meer leverbaar. (wat hadden ze me in hemelsnaam mee willen geven toen ze laatse keer melde dat die klaar was)

In de tussentijd wandelde ik wel eens vaker langs bij het bedrijf.
Op een dag zag dat er een wielboog op het dak lag, ik was furieus, ben naar binnen gegaan en heb ze de waarheid vertelt over het niveau van amateurisme, zeker aangezien het de 2e keer was dat ik zag dat er iets op het dak lag en ook de 2e keer was dat ik hun erop aansprak.
In elk geval, daarna voor 3e keer bericht gekregen dat de auto klaar was.

Vrouw en ik gaan afgelopen Zaterdag de auto ophalen, wat denk je: 1 wielboog sluit niet netjes aan op de onderste bumper kap, gap tussen mistlamp en bumper aan 1 zijde te groot, kleine lak loper in bumper lak, 1 pinhole in de bumperlak en geloof het of niet een kras van 5x3 mm op de bumper, veroorzaakt door montage van de grille......


Ik stond op ontploffen.....

Naja de naden waren tenminste wel naar tevredenheid nu, jammer dat ze weer alles uitelkaar moeten halen.

Auto kan nu pas de 30e terug naar het schadebedrijf, bumper gaan ze voor de 3e keer spuiten (betwijfel of dat wel goed is) en de resterende zaken oplossen, verzekering stuurt dan expert voor final check en dan ga ik hem pas ophalen.

Let wel dit schadebedrijf doet ook het schadeherstel voor alle grote dealers in de omgeving........

Nu heb ik redelijk verstand van zaken maar hoeveel mensen laten zich zo foppen........
Owja, schadebedrag is ondertussen van 7000 opgelopen naar bijna 10.000 €
Dekilo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2023, 13:59
Nederland

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

10 okt 2023, 17:02

lesard schreef:
21 sep 2023, 16:12
Da's prizing, 7000euro.

Maar afgaand van de schade foto is het kwestie van motorkap & bumper in de juiste kleur, koplamp onderlip en fender nieuw kopen en installeren.
Met 5km/u verwacht ik geen effect op de chassis. Dus snap niet hoe t komt dat de resultaat slecht is. Of zit ik helemaal verkeerd?
Schijnbaar zijn die Mini's lastig af te stellen, volgens schadebedrijf dan, maarja in mijn geval, wat weten die prutsers ervan
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

10 okt 2023, 17:36

Aj. Da’s wel even balen. Begin toch wel nieuwsgierig te worden naar welke hersteller het is…

Als ik de schade zo zie kom ik niet boven de 5000 uit. Maar ik kan natuurlijk iets missen .

Neem aan dat de meerkosten voor herstel van de fouten niet voor jouw rekening zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

11 okt 2023, 15:34

Wat een drama zo en dan ook nog al die tijd de auto niet beschikbaar. Pfff, erg beroerd zo.
Succes en hopelijk is 4-maal scheepsrecht in dit geval en anders :klap
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3239
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ongeluk gehad en ontevreden over het schadeherstel

14 okt 2023, 20:55

Dekilo schreef:
10 okt 2023, 16:55
excuses voor de late reactie
De mini is nog steeds niet klaar, bijna 9 weken nu....
Ik maak ff een korte recap:
Tussen laatste bericht dat ze me vertelde dat de auto klaar was en nu is er nog rv een nieuwe koplamp in gekomen (afgebroken), bumper airduct nieuw gespoten. en een nieuwe imitatie grill (afgebroken) want de originele is niet meer leverbaar. (wat hadden ze me in hemelsnaam mee willen geven toen ze laatse keer melde dat die klaar was)

In de tussentijd wandelde ik wel eens vaker langs bij het bedrijf.
Op een dag zag dat er een wielboog op het dak lag, ik was furieus, ben naar binnen gegaan en heb ze de waarheid vertelt over het niveau van amateurisme, zeker aangezien het de 2e keer was dat ik zag dat er iets op het dak lag en ook de 2e keer was dat ik hun erop aansprak.
In elk geval, daarna voor 3e keer bericht gekregen dat de auto klaar was.

Vrouw en ik gaan afgelopen Zaterdag de auto ophalen, wat denk je: 1 wielboog sluit niet netjes aan op de onderste bumper kap, gap tussen mistlamp en bumper aan 1 zijde te groot, kleine lak loper in bumper lak, 1 pinhole in de bumperlak en geloof het of niet een kras van 5x3 mm op de bumper, veroorzaakt door montage van de grille......


Ik stond op ontploffen.....

Naja de naden waren tenminste wel naar tevredenheid nu, jammer dat ze weer alles uitelkaar moeten halen.

Auto kan nu pas de 30e terug naar het schadebedrijf, bumper gaan ze voor de 3e keer spuiten (betwijfel of dat wel goed is) en de resterende zaken oplossen, verzekering stuurt dan expert voor final check en dan ga ik hem pas ophalen.

Let wel dit schadebedrijf doet ook het schadeherstel voor alle grote dealers in de omgeving........

Nu heb ik redelijk verstand van zaken maar hoeveel mensen laten zich zo foppen........
Owja, schadebedrag is ondertussen van 7000 opgelopen naar bijna 10.000 €
Inderdaad balen maar waarom is de grill niet meer leverbaar? Bij MINI Ekris is ie nog steeds te bestellen en levertijd is dan 2 tot 3 dagen omdat het uit Duitsland moet komen. Kosten € 44,50 voor de gril of zat in je huidige gril de letter S verwerkt in de gril of wordt deze er gewoon op bevestigd met schroefdraad/moer? Ik heb deze honingraat gril ook in mijn R55 Cooper gezet.

Art nr: 51110442012

Ik heb ooit een nieuwe voorruit gekregen in mijn R56, getint met voorruitverwarming. De 3de keer was het pas goed. 1ste ruit was niet goed ingeplakt, gevolg lekkage en water in mijn dimmende binnenspiegel, konden ze die meteen ook vervangen (op hun kosten), toen die voor de 2de keer ingelijmd was was het water dicht maar bleek de voorruitverwarming maar voor één helft (linkerzijde) te werken. Gevolg een nieuwe voorruit die nu wel in één keer goed ingeplakt werd. Later kwam ik er achter (buiten de garantie termijn) dat de regensensor die in op de voorruit zit niet meer goed werkte, waarschijnlijk ook door de lekkage beschadigd geraakt.

Je wordt er dan echt wel moedeloos van dus ik begrijp je gevoel in deze wel.

Hopen dat ie straks goed gemaakt is en dat je weer kan gaan genieten van je MINI

Gr. Milco

Terug naar “Exterieur”