R56 MINI Cooper motor

Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

R56 MINI Cooper motor

06 feb 2007, 01:17

R56 MINI Cooper motor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spruitstuk ziet er nu veel anders uit. Nog veel aan te verbeteren? :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 feb 2007, 10:21

Wat ik begreep van Hein is dat MTH ook al veel pogingen gedaan heeft, maar er nog niet veel software matig uit krijgt. Alsof 'ie al perfect is. Uiteraard is MTH niet de enige tuner, er zullen wel meerdere tuners mee bezig zijn (denk aan Lohen, GTT, RMS etc). Waarschijnlijk zal het net als vroeger om er meer vermogen uit te krijgen mechanisch dingen moeten worden verwisseld.

Wanneer zou Beek ermee beginnen?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

06 feb 2007, 10:26

Dat hendelachtige ding lijkt wel een slinger waar je hem mee aan kan slingeren als de startmotor het niet doet :)

Ik weet die zit vast maar het leek net zo.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 feb 2007, 10:38

Berthil schreef:Dat hendelachtige ding lijkt wel een slinger waar je hem mee aan kan slingeren als de startmotor het niet doet :)

Ik weet die zit vast maar het leek net zo.
Ik heb bij Kaj en Coen niet zo slinger in de kofferbak zien liggen. :wink:
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

06 feb 2007, 12:19

Leuke uitdaging voor Hans om hier het spruitstuk te vervangen.. voordeel is wel dat je er beter bij kan :lachuh

Blijft een stom gezicht dat het spruitstuk aan de voorkant van de auto zit.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 feb 2007, 19:17

FastBunny schreef: Blijft een stom gezicht dat het spruitstuk aan de voorkant van de auto zit.
En je ziet wat een rare knikken er dan in komen te zitten. Komt de doorstroming niet echt ten goede, zeg maar...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 feb 2007, 22:14

peter schreef:En je ziet wat een rare knikken er dan in komen te zitten. Komt de doorstroming niet echt ten goede, zeg maar...
Ja, ik me er ook erg aan verbaasd: komt inderdaad de doorstroming van de gassen niet ten goede en het luchtfilterbox zit juist achterin motorcompartiment. Waarom hebben ze dat blok niet er andersom in geplaatst? Verse/koude luchttoevoer aan de voorzijde en uitlaatgassen aan achterzijde...
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

06 feb 2007, 22:35

Mini Poeper schreef:Ja, ik me er ook erg aan verbaasd: komt inderdaad de doorstroming van de gassen niet ten goede en het luchtfilterbox zit juist achterin motorcompartiment. Waarom hebben ze dat blok niet er andersom in geplaatst? Verse/koude luchttoevoer aan de voorzijde en uitlaatgassen aan achterzijde...
Omdat MINI het blok in de andere richting wilde dan Peugeot hadden ze weinig keuze. Daarom ligt de complete motor nu 180 graden gedraaid. Waarom ze hem een andere richting uit wilde zal wel met het formaat te maken hebben ofzo maar omdat hetzelfde blok ook in de Peugeot's gebruikt gaat worden en die er meer gemaakt zullen worden moest BMW/MINI dus de motor verkeerd in de auto leggen met als gevol gekke uitlaat stukken etc.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 feb 2007, 22:41

Turbo moet voorin liggen vanwege de hitte. Da's volgens mij de reden.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

07 feb 2007, 00:20

als je serieus pks wil begin je toch weer met een s als basis, en daar loopt het spruitstuk denk ik compleet anders van (turbo layout).
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 feb 2007, 00:22

Toch lees ik veel dat dit vrij goed is voor een standaard spruitstuk. Ik zal die van een S-je wel willen zien.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

07 feb 2007, 11:32

peter schreef:Turbo moet voorin liggen vanwege de hitte. Da's volgens mij de reden.
En geloof me dat die heet word. De motorkap word ook bloedheet! Geen kat die daar op wil gaan liggen slapen. Die verbrand levend.

Dus stel dat je iemand aanrijd, dan kan de klap voor de voetganger zachter zijn, maar hij verbrand dankzij de turbo, jaaaah, echt een super-oplossing :mrgreen:


En over die spruitjes. Ik denk dat er toch wel weer anderen gemaakt gaan worden. En wat ik ook denk, is dat ik hem lekker zo laat motorisch zoals hij is, tenzij het JCW motor-tuning-pakket niet al te duur is. :mrgreen:
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

07 feb 2007, 11:43

Ik zal alleen een chipie doen met uitlaatje :wink:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 feb 2007, 13:13

De Quicksilver uitlaat haalt ook de 200+ pk net als de Milletek. Jammer dat ze niet de standaard uitlaat hebben getest. Een ander uitlaat "lijkt" dus goed te werken, maar dan moet er wel eerst een standaard S op de bank om het verschil te meten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 feb 2007, 15:53

FastBunny schreef: Omdat MINI het blok in de andere richting wilde dan Peugeot hadden ze weinig keuze. Daarom ligt de complete motor nu 180 graden gedraaid. Waarom ze hem een andere richting uit wilde zal wel met het formaat te maken hebben ofzo maar omdat hetzelfde blok ook in de Peugeot's gebruikt gaat worden en die er meer gemaakt zullen worden moest BMW/MINI dus de motor verkeerd in de auto leggen met als gevol gekke uitlaat stukken etc.
Daar zal het toch niet aan liggen!? Waarom zou BMW het blok in een andere richting willen hebben dan Peugeot? Bovendien: wie heeft de meeste ontwikkelwerk gedaan? BMW of Peugeot?

Sid schreef:als je serieus pks wil begin je toch weer met een s als basis, en daar loopt het spruitstuk denk ik compleet anders van (turbo layout).
Die loopt ook van voor onderlangs naar achteren. Bovendien hangt die uitlaatpijp ook iets lager dan bij R50/R52/R53. Hein heeft namelijk de OMP strutbrace onder willen plaatsen maar deze paste net niet. Zouden dan aantal ringetjes tussen moeten. Dat heeft dan ook geen zin meer omdat 'ie dan niet meer zo stijf is. Dus OMP zal er een moeten produceren met in midden een kleine bobbel.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”