storing 3F31

ELzen72
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2021, 13:27

storing 3F31

03 aug 2021, 15:04

Dag , vandaag viel ineens mn clubman uit 2008 uit.
kon weeer starten , maar liep beroerd.
met de motor lopend naar huis gesleept - mini uitgelezen - meldcode 3F31 rail pressure sensor

braaf als ik ben maar meteen een nieuwe sensor besteld bij BMW terwijl ik nog geen idee heb waar die zit maar hopelijk kunnen ze me dat morgen bij BMW laten zien. sensor koste 66 euro dus als het daarmee opgelost is zou mooi zijn.

iemand misschien ervaring met mini diesel en deze fout code. ????

ik heb de mini pas een maand en geen onderhouds historie enkel de riem is vervangen bij 205.000 en nu heeft ie 260.000 gelopen.
zal het dieselfilter vervangen , alle olie in motorblok en verdere filters.

groet Rene
ELzen72
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2021, 13:27

Re: storing 3F31

19 aug 2021, 10:04

nieuwe sensor geplaats .. deze lekte in eerste instantie , bleek net een ander uiteinde te hebben dan de oude.
nagevraagd bij BMW - deze hebben echt moeite gedaan om uit te zoeken hoe het zou komen. uiteindelijk was de conclusie de sensor ietsje harder aan te draaien en daarmee was het probleem verholpen.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: storing 3F31

19 aug 2021, 18:44

Kijk aan, mooi dat ie is opgelost. :icon_top: Gelukkig de sensor, en niet iets dat de meting van de sensor in de war kan brengen.
Lijkt wel een beetje een Jeremy Clarkson-oplossing: "More power is the solution." :mrgreen:
En goed dat je de oplossing erbij zet, daar heeft iemand anders wellicht in de toekomst ook nog iets aan.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”