Hallo allemaal,
Ik heb het nu al zo gruwelijk vaak voorbij zien komen dat ik er heel erg nieuwsgierig naar word. Er worden op allerlei fora gesproken over deze mysterieuze knop (zie foto, middelste knop). Niemand schijnt er een correct en duidelijk antwoord op te hebben. Er zijn gruwelijk veel ideeën langs gekomen, maar 99 van 100 zijn niet mogelijk omdat het op zo'n rare plek zit.
Hier de foto:
De foto is vermoedelijk afkomstig van de introductie van de R56 een tijd geleden in Gent.
Ik kan werkelijk nergens iets duidelijks vinden en wil graag jullie meningen en ideeën horen over deze mysterieuze knop.
Ik zelf vermoed dat het iets te maken heeft met de ASC+T. Aangezien er alleen ACS op de knop rechts van de middelste staat i.p.v. ASC+T zoals iedereen het kent en de meeste het op hun R56 zullen hebben (ik heb zelf DSC, dus heb geen idee hoe het er normaal uit ziet zonder DSC). Ik vermoed dat het een automatische tractie controle systeem is wat je uit kan zetten.
Mijn fantasie heeft er natuurlijk ook al de vrij loop over gehad en die denkt dat het knopje is voor een automatische afstelling van het onderstel.
Maak me gek met jullie ideeën!
Groetjes,
CooperS-lightningblue
Mysterieuze knop bij versnellingspook
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
- ParklanePieter
- Nieuwsgierig
- Locatie: Wormer
Bericht
Dit is het symbool dat BMW gebruikt voor het nieuwe Auto StartStop systeem dat nu is geintroduceerd in de vernieuwde 1 serie. Zie op deze foto, het 2e knopje van rechts in de middenconsole van de vernieuwde 1 serie:
[web]http://www.7-forum.com/news/2007/bmw_1e ... 2332-b.jpg[/web]
[web]http://www.7-forum.com/news/2007/bmw_1e ... 2332-b.jpg[/web]
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Wat doet het? En waarom zit het op één van de eerste modellen in België wel en hier in Nederland en de rest van de wereld niet?
Dan zou Maaij hem ook moeten hebben en die heeft het niet toch Maaij?Sid schreef:keyless-entry functie uitzeten (denk ik)
- ParklanePieter
- Nieuwsgierig
- Locatie: Wormer
Bericht
Auto StartStop is een energiebesparende functie. Als de auto stilstaat en je hebt ontkoppeld, dan slaat de motor af, zodra je het koppelingspedaal intrapt start hij weer. Zie allerlei tests van de nieuwe 1 serie, voor BMW is het onderdeel van Efficient Dynamics. De eerste testberichten vertellen dat het niet vertragend of irritant is. Wel milieuvriendelijk dus, in de file, bij het stoplicht, voor die open brug...
Geen idee waarom dit knopje (al) in een (preproductieversie?) van een MINI zat. Best te verwachten natuurlijk dat deze functie in meer BMW's en MINI's terecht zal komen.
Geen idee waarom dit knopje (al) in een (preproductieversie?) van een MINI zat. Best te verwachten natuurlijk dat deze functie in meer BMW's en MINI's terecht zal komen.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Thanks, had het net gevonden. Een of andere slimme uitvinding van Bosch!
Bedankt man. Ik ga die Americanen eens uit hun lijden verlossen.
Bedankt man. Ik ga die Americanen eens uit hun lijden verlossen.
- ParklanePieter
- Nieuwsgierig
- Locatie: Wormer
Bericht
Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Ja, ik denk na over een 1...
Autozine schrijft:
" ... BMW heeft relatief eenvoudige maatregelen getroffen die tijdens de testrit zeer effectief bleken te zijn.
De eerste daarvan is het stop/start systeem. Wanneer de auto tot stilstand komt, de versnelling in neutraal wordt gezet en de koppeling wordt losgelaten, stopt de motor. Zodra de eerste versnelling wordt ingelegd, start de motor weer. Dit gaat in de praktijk zeer snel en het systeem geeft nooit een storende vertraging bij het wegrijden. In tegenstelling tot soortgelijke systemen van andere merken, kan de bestuurder er bij BMW voor kiezen de motor te laten draaien door de koppeling ingetrapt te houden. "
Zie ook Autozine
Autozine schrijft:
" ... BMW heeft relatief eenvoudige maatregelen getroffen die tijdens de testrit zeer effectief bleken te zijn.
De eerste daarvan is het stop/start systeem. Wanneer de auto tot stilstand komt, de versnelling in neutraal wordt gezet en de koppeling wordt losgelaten, stopt de motor. Zodra de eerste versnelling wordt ingelegd, start de motor weer. Dit gaat in de praktijk zeer snel en het systeem geeft nooit een storende vertraging bij het wegrijden. In tegenstelling tot soortgelijke systemen van andere merken, kan de bestuurder er bij BMW voor kiezen de motor te laten draaien door de koppeling ingetrapt te houden. "
Zie ook Autozine
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Hmmm, bij mij dus een weinig zinvolle toevoeging... Heb altijd de auto in de versnelling staan en de koppeling ingetrapt, als ik voor een verkeerslicht sta. Ik wil snel weg kunnen rijden, dus sta je startklaar. En dan niet eerst weer te hoeven schakelen als het licht op groen springt.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors