Velgen en bandenkeuze

De 2e generatie vanaf 2006
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3243
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Velgen en bandenkeuze

01 mar 2014, 00:07

Allen,

ik heb sinds januari 2014 een Mini Cooper R56 chili uitvoering BRG met 120pk uit 2007, wit dak , witte spiegels. Onder deze auto zitten witte 5-star blaster R103 witte velgen, 6.5J x 16 met run flat banden. Nu heb ik op MP witte originele mini R104 velgen gezien maar met standaard Kenda Kaiser KR20 banden. Omdat ik geen reserve wiel heb gaat mijn voorkeur uit naar run flat banden. Ik ben in contact met de aanbieder en hij wil de velgen ook zonder banden verkopen voor de prijs van 550 euro (ik had dit als bieding staan voor velgen plus die Kenda banden).

Hoe is jullie ervaring van 17 inch velgen icm 205/45/17 run flat banden. Ik heb veel proberen te lezen en de 1 gaat voor gewone banden omdat de run flats teveel lawaai maken, minder comfortabel zouden zijn door het dikkere rubber. De ander is heel tevreden met 17 inch run flats. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring(en). De run flats zijn in prijs wel wat duurder maar aangezien ik geen reserve wiel heb lijkt me run flats voor mij de oplossing. Als laatste de prijs voor die velgen, lijkt me een goede deal voor originele mini velgen, zien er onbeschadigd uit of zeggen jullie voor 550 euro zou ik een andere 17 inch velg nemen?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =mympBuyer

Ik hoor graag jullie mening cq ideeen.

Mvgr. Milco
Laatst gewijzigd door Schroefie op 02 mar 2014, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: velgen en bandenkeuze

01 mar 2014, 06:14

Witte velgen op een BRG met wit dak en spiegels vind ik een perfecte keuze, dat sowieso! :))

Of je deze velgen moet nemen is natuurlijk puur persoonlijk en smaakgebonden.
Staat zeker weten goed, daar twijfel ik geen moment aan...

Op het forum hier staat ook (bij Tukko) een (vergelijkbaar Qua model) setje originele velgen te koop in 17 inch en daar vraagt hij 250 euro voor, misschien heb je die wel voor 200?
Dan zou je ze ook kunnen laten repareren en poedercoaten (kost plm. € 250,-) en heb je eigenlijk een nieuw origineel setje voor € 450,- :mrgreen:

Heb je je eerste band alweer gratis zeg maar, want de Kendra's zou ik niet onder mijn auto willen hebben.
Naar mijn idee moet je op 2 zaken NOOIT besparen mbt je auto en dat zijn de remmen en de banden.
Daarnaast rijdt RF gewoon minder lekker, vooral onder een Mini merk je dat omdat het comfort al zo minimaal is natuurlijk.
Ik heb ervoor gekozen om in de zomer non RF te rijden en in de winter RF, maar goed, daar denkt ieder anders over.
Gebruik je de Mini iedere dag en rij je veel km's dan is de kans groter op lek rijden en zou ik het hele jaar op RF rijden.....
Las laatst overigens wel dat de allernieuwste Bridgestone Potenza in RF nagenoeg dezelfde rijeigenschappen al heeft als de non RF versie, dus het comfort wordt steeds beter ervan. Alleen de prijzen zijn gewoon een stuk hoger! Plus dat niet iedere fabrikant RF maakt in de benodigde maat natuurlijk.

Rij zelf 's zomers op Hankook V12 en in de winter op Pirelli Snowsport RF ook al had ik beter deze "winter" de Hankooks eronder kunnen laten zitten geloof ik! :mrgreen:

Succes met je overweging in ieder geval.

:bier
Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: velgen en bandenkeuze

01 mar 2014, 07:49

€550 voor 4 losse velgen kan echt wel goedkoper, staan op marktplaats wel vaker de 104 te koop (ook nieuw in doos) en die gaan dan voor 110-120 de velg weg.
De bandenkeuze is, zoals Ajede hierboven al uitgebreid beschreven hebt, zeker heel persoonlijk. Ik heb met de RF banden goede ervaringen, ze doen uitstekend hetgeen waarvoor bedoeld zijn, nml het kunnen doorrijden bij een lekkage. Ik heb ze anderhalf jaar onder de Mini gehad en ze hebben 2x hun nut bewezen. Maar ze zijn duurder en slijten sneller ( bij mij althans ) daarom over gestapt op Hankook V12 en daar 2 jaar zonder problemen op rondgereden. En dat was heel Europa door zonder reserve etc (en in de vakanties met caravannetje erachter)
Oftewel, kies wat je gevoel je zegt, dan maak je nooit een verkeerde keuze!

GrJeffrey
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: velgen en bandenkeuze

01 mar 2014, 11:46

De R104's zijn wat mij betreft een hele goede keuze onder een BRG. 8) Wij hebben onder de BRG R85 s-spokes zitten met 205/45/R17 Dunlop runflat banden en die bevallen goed. Ik ben er zeker van dat er betere velg/banden combinaties zijn, maar het is volgens mij ook maar net hoever je daar mee wilt gaan. Wij rijden veel stadskilometers en af en toe een stuk over de snelweg of een leuk landweggetje en dan voldoen deze banden prima. Voldoende grip voor een Cooper en wat mij betreft niet oncomfortabel.
jeroenski82
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maassluis
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:10

Re: velgen en bandenkeuze

01 mar 2014, 12:57

Ben ook wel benieuwd naar het verdere verloop van dit onderwerp, aangezien mijn RunFlats ook op beginnen te raken.
Heb er nu Bridgestones onder liggen, maar die zijn niet best qua grip in 'koudere' omstandigheden en nattigheid...
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane :)
Bouwjaar 2006.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3243
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Velgen en bandenkeuze

03 mar 2014, 20:54

Allen bedankt voor de terugkoppeling,

ik ga eerst maar eens mijn huidige banden afrijden, zitten nagenoeg 4 nieuwe run flat banden onder en daar eerst maar eens wat kilometers ervaring mee op doen. Ga op mijn gemak maar eens goed foto's bekijken welke velgen ik allemaal mooi vindt en ga dan na de ervaring met de run flats een keuze maken voor gewone banden of run flats. Hiervoor heb ik normale 215/40/17 op een Ford Focus gehad waar ik altijd veel plezier mee heb gehad dus ik heb wel enigszins vergelijking/ervaring met laagprofiel banden maar niet in combinatie met een Mini. Mijn voorkeur gaat wel uit naar 17 inch velgen dus we gaan maar eens de velgen sites bekijken :) . Mochten anderen hun ervaringen nog willen delen, altijd welkom, Jeroen (jeroenski82) is ook opzoek naar nieuw rubber en kan ook wel wat tips en ervaringen gebruiken om tot een goede bandenkeuze te komen :wink:

Bvd. Milco
jeroenski82
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maassluis
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:10

Re: Velgen en bandenkeuze

04 mar 2014, 06:06

Dank je Milco, ik hou t in de gaten.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane :)
Bouwjaar 2006.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Velgen en bandenkeuze

04 mar 2014, 09:04

Ik heb vorig najaar de nieuwe conti's genomen en ik moet zeggen ik vind het een aanrader. goede eigenschappen in de regen en een vrij stille band helemaal als je nagaat dat 18 inch 8J niet altijd de stilste combi is :mrgreen: En qua wegligging is het ook een prima band dus zeker een aanrader. Voor het andere setje velgen die ik ga opknappen ga ik denk ik wat sportievers eronder zetten Avon of Toyo's zeker geen runflat's
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”