Safe home verlichting met Xenon

De 2e generatie vanaf 2006
hijatlive
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2008, 16:09

Safe home verlichting met Xenon

03 dec 2008, 10:29

Dag,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb gelezen dat de mini's een "Safe home" hebben betreft de verlichting. Nu heb ik persoonlijk een S uit 2008 met Xenon, en heb het boekje erbij gepakt,... maar geen Safe home.

Bij Volkswagen is het zo (zoals mijn vorige Golf 5 met Xenon) dat als ik de auto met verlichting uit zette de xenon lampen nog even aanbleven. Als ik dan s'ochtends met de afstandsbediening de auto opende gingen automatisch de Xenon lampen weer aan.

DAT versta ik onder Safe home verlichting.

Maar klopt dat ook bij MINI??? want het enige wat aangaat als ik de deuren open met de afstandsbediening zijn de stadslichten en niet de dimverlichting.

Iemand een idee?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

03 dec 2008, 11:43

Enkel stadslichten bij het ontsluiten, en interieurverlichting.

als je safe naar huis wil, dan moet je na de sleutel uit het contact te halen eens trekken aan je hendel voor grootlicht, dan blijven je dimlichten nog even branden (tijd in te stellen in boordcomputer). Dat is werkelijk de enige manier, vind ik ook stom, zou standaard mogen blijven branden, en ook bij het ontsluiten.
Beter nog zou moeten beginnen branden bij het drukken op de sluit knop wanneer hij al gesloten is (om bvb je wagen terug te vinden op een parking in het donker, zonder deze te moeten openen)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”